מה לא הייתם קונים ולמה?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,257
מעורבות
2,750
נקודות
113
גם אם זה לא האדם האמיתי הוא עדיין צודק.
כאילו יש כאן צדק/אמת אבסולוטיים שמשותפים באופן אוניברסאלי לכולם...:)

גם אני הייתי יכול להזדהות כ-Kuzma Sales Rep באיזה אתר בחו"ל ולכתוב משהו כמו:
אנחנו מייצרים פטיפונים, ועוד במחירים כאלה, כי אנחנו יודעים שייש פראיירים שקונים אותם ומוכנים לשלם סכומים מגוחכים על טכנולוגיות שעבר זמנן. כיום ברור שכל נגן דיגיטאלי פשוט עובר בקלות כל פטיפון שהוא מבחינת דיוק וריאליזם וכל בחינה אחרת, אבל יש כאלה המכורים ל'רטרו' וחושבים שבכך הם יותר טובים.
או, "גרוע" יותר, אם איזה עיתונאי פפראצי הייה באמת מקליט את האדם האמיתי אומר את הדברים האלה באיזו שיחה פנימית.

האם הייתם זורקים את הפטיפונים שלכם בגלל זה?

אני מקווה בשבילכם שלא, ולזה אני מתכוון שבכל מקרה כדאי אולי ללכת לפי טעמכם האישי ולא לפי הגורו.

עמיר
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
גם אם זה לא האדם האמיתי הוא עדיין צודק.

כל ה"תאוריה" מבוססת על זה שזה כן הוא.
גם אני יכול לפתוח משתמש בכל פורום ולקרוא לעצמי אלברט וון שוויקרט או דניאל ווייס ולהפריח גאזים...:rolleyes:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
התיאוריה של מי?

התיאוריה שלי היא פשוטה מאוד. יש לי נגן דיגיטלי ויש לי נגן אנלוגי, עוברים אצלי נגנים דיגיטלים בכל רמות המחיר, מעטים הצליחו להתקרב לאיזון הטונאלי, לבמה, לאימג', לניטרליות ולראלסטיות של הפטיפון שלי.

אלה שהתקרבו הם, שים לב! התקרבו.

ומי שלא היה נוכח בהשוואות האלה פשוט אינו מבין על מה אני מדבר.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,679
מעורבות
1,415
נקודות
113
התיאוריה שלי היא פשוטה מאוד. יש לי נגן דיגיטלי ויש לי נגן אנלוגי, עוברים אצלי נגנים דיגיטלים בכל רמות המחיר, מעטים הצליחו להתקרב לאיזון הטונאלי, לבמה, לאימג', לניטרליות ולראלסטיות של הפטיפון שלי.

אלה שהתקרבו הם, שים לב! התקרבו.

"איזון" זאת פונקציה כלל מערכתית,

"במה" נשלטת יפה ע"י מקורות שונים בעזרת פילטרים, אבל בגדול כן, עבור תקליט במה יותר רחבה. אז מה? זה על חשבון הרבה דברים אחרים (שיותר חשובים לי), כמו דיוק ופוקוס.

אימג'ינג הכי טוב במוזיקה 24BIT (ה-BEATLES בגרסה חדשה של EMI פשוט יאמי),

נייטרליות ופטפון לא הולכים ביחד

אולי ל-"ריאליסטיות" הייתי נותן נקודת זכות לפטפון,וגם זה עבור תקליטים עם מקור אנלוגי..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,257
מעורבות
2,750
נקודות
113
התיאוריה של מי?

התיאוריה שלי היא פשוטה מאוד. יש לי נגן דיגיטלי ויש לי נגן אנלוגי, עוברים אצלי נגנים דיגיטלים בכל רמות המחיר, מעטים הצליחו להתקרב לאיזון הטונאלי, לבמה, לאימג', לניטרליות ולראלסטיות של הפטיפון שלי.

אלה שהתקרבו הם, שים לב! התקרבו.

ומי שלא היה נוכח בהשוואות האלה פשוט אינו מבין על מה אני מדבר.
התיאורייה שב-http://www.dtown.co.il/forum/12084-%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%9D-%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%94.html#post91185.

"התקרבו" זו לא "אמת", זה השיפוט שלך, לפי טעמך.

ואני חושב שאני יכול להבין על מה אתה מדבר, ולהסכים אתך ב-100%, ללא שום הסתייגות כלשהי, שלטעמך פטיפון יותר טוב ב-א', ב' ו-ג'.

הקושי שלי עם הניסוחים שלך הוא שמשתמע מהם שגם לטעמי זה המצב, וה"בעייה" שלי היא רק שאני פשוט לא יודע מזה שזה טעמי, למרות כל הפטיפונים/תקליטים ששמעתי בימי חיי הארוכים משלך, ורק הפטיפון הספציפי שלך יכול לשכנע אותי ב"אמת" הזו.

יש לי בעיית תקציב. את זה אני לא קונה.

לטעמי האישי יש מקומות שפטיפון/תקליט טובים נשמעים יפה יותר מהמציאות, בשום מקרה לא "באמת" נייטראליים. במעל 90% אני מעדיף נגן דיגיטאלי סביר על פני פטיפון סופרלאטיבי, וגם זה רק כשהטראנספר לדיסק אינו מוצלח (וייש כאלה).

אבל זה טעמי. ההבדל העקרוני/מהותי בינינו הוא שאני מבין+מקבל את טעמך כטעמך, בעוד שאתה לא מקבל את טעמי כטעמי אלא כסטייה מהאמת המוחלטת, שאינה "אמת" כלל, אלא מה שאתה (ועוד חלק כלשהו מאודיופילי העולם, לא משנה כמה), החלטתם עליו.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ואתה ועוד חלק מאודיופילי העולם החלטתם שאנחנו טועים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,257
מעורבות
2,750
נקודות
113
ואתה ועוד חלק מאודיופילי העולם החלטתם שאנחנו טועים.
ממש לא! אני כל הזמן חוזר ואומר שזכותכם לטעמכם!
ושגם אין שום משמעות לצדק/טעות בענייני טעם!

התהליך שאתה אישית מנסה לקדם הוא להגדיר מה נכון, לא כטעם, אלא כאמת, שאחרים צריכים להתיישר לפיה.

אז שוב, אין כאן אמת/טעויות, אין צודק/טועה, וזה לגיטימי לאהוב/לשנוא. הכל טעם והעדפות אישיות, כולל העדפת/שנאת האובייקטיבי/המדיד והמשמעויות שנותנים להם.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
המדידה היחידה היא האוזן. למכשירי מדידה אין ם נסיון באודיו, הם מודדים ואתם מקבלים.

לי אין גורואים, הגורו היחידי שלי הוא האוזן שלי והרפרנס שלי לדבר האמיתי. הפטיפון {לאחר בדיקות והשוואות} נשמע יותר קרוב לכלי האמיתי.

אבל זה לא הויכוח. זו העובדה היחידה {ובשביל שתהיה רגוע} מבחינתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,257
מעורבות
2,750
נקודות
113
המדידה היחידה היא האוזן. למכשירי מדידה אין ם נסיון באודיו, הם מודדים ואתם מקבלים.

לי אין גורואים, הגורו היחידי שלי הוא האוזן שלי והרפרנס שלי לדבר האמיתי. הפטיפון {לאחר בדיקות והשוואות} נשמע יותר קרוב לכלי האמיתי.

אבל זה לא הויכוח. זו העובדה היחידה {ובשביל שתהיה רגוע} מבחינתי.
מצויין, אבל האוזן שלך היא האוזן שלך, מה שלא אמור להיות קשור/לשנות לאף אחד אחר.
כנ"ל הטעם שלך היא הטעם שלך, מה שלא אמור להיות קשור/לשנות לאף אחד אחר.

לפיכך, המסקנות שלך הן המסקנות שלך, מה שלא אמור להיות קשור/לשנות לאף אחד אחר,

כלומר, המסקנות שלך הן לא "האמת" ו/או משהו אוניברסאלי שכולם צריכים ליישר קו איתו, אלא סתם עוד שיפוט שמישהו ייצר, לא פחות ולא יותר חשובים/משמעותיים מהשיפוטים שאני ייצרתי, ו/או מה שמיושה יוצמך ייצר.

עם זאת, כל השיפוטים האלה, כולל שלך ושלי, בפירוש פחות חשובים/משמעותיים לכל אדם אחר מהשיפוטים שהוא מייצר לעצמו.

וזו הנקודה שלי

עמיר
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
ממש לא! אני כל הזמן חוזר ואומר שזכותכם לטעמכם!
ושגם אין שום משמעות לצדק/טעות בענייני טעם!

התהליך שאתה אישית מנסה לקדם הוא להגדיר מה נכון, לא כטעם, אלא כאמת, שאחרים צריכים להתיישר לפיה.

אז שוב, אין כאן אמת/טעויות, אין צודק/טועה, וזה לגיטימי לאהוב/לשנוא. הכל טעם והעדפות אישיות, כולל העדפת/שנאת האובייקטיבי/המדיד והמשמעויות שנותנים להם.

עמיר

עמיר בנקודה הזו אני חייב לומר שאני מסכים עם נמר, אם כי אני באופן אישי מעדיף לשמוע עם cd playr מכיוון שאין לי חשק להתחיל להתעסק עם פטיפון וכל מה שקשור מסביב, כולל הפיצפוצים ברקע.

יש דברים שפטיפון טוב עושה במערכת ש cd טוב ככול שיהיה לא יוכל להתחרות ואין פה עניין של טעם אישי או נכון לא נכון דוגמא :
קול אנושי ראליסטי, מרחב במה, אימג ועוד כמה דברים שביחד נותנים תמונת סאונד שונה מזו של ה cd באותו טווח מחיר.

בהזדמנות זו אוכל להעיד שלפני כמה ימים כשביקרתי אצל ידידי נמר התרשמתי שמכשיר cd שעלותו בארץ 40k ש"ח לא מהווה כלל יריב שקול לפטיפון שהוא כמעט באותו טווח מחיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,257
מעורבות
2,750
נקודות
113
עמיר בנקודה הזו אני חייב לומר שאני מסכים עם נמר, אם כי אני באופן אישי מעדיף לשמוע עם cd playr מכיוון שאין לי חשק להתחיל להתעסק עם פטיפון וכל מה שקשור מסביב, כולל הפיצפוצים ברקע.

יש דברים שפטיפון טוב עושה במערכת ש cd טוב ככול שיהיה לא יוכל להתחרות ואין פה עניין של טעם אישי או נכון לא נכון דוגמא :
קול אנושי ראליסטי, מרחב במה, אימג ועוד כמה דברים שביחד נותנים תמונת סאונד שונה מזו של ה cd באותו טווח מחיר.

בהזדמנות זו אוכל להעיד שלפני כמה ימים כשביקרתי אצל ידידי נמר התרשמתי שמכשיר cd שעלותו בארץ 40k ש"ח לא מהווה כלל יריב שקול לפטיפון שהוא כמעט באותו טווח מחיר.
אני לא מתווכח עם זה שלך ו/או לנמר ו/או ל-X אנשים נשמע ש"יש דברים שפטיפון טוב עושה במערכת ש cd טוב ככול שיהיה לא יוכל להתחרות" -- אני מאמין לך ולנמר שכך זה נשמע לכם, ואני מסכים גם ש"ביחד נותנים תמונת סאונד שונה מזו של ה cd".

אני כן מתווכח על זה ש"ואין פה עניין של טעם אישי או נכון לא נכון דוגמא: קול אנושי ראליסטי, מרחב במה, אימג"

אני טוען שמה שלך ולנמר ולאותם X אנשים נשמע כ"קול אנושי ראליסטי, מרחב במה, אימג" = טעם אישי של כל אחד מכם בנפרד --נשמע לי כ"קול אנושי מיופייף, מרחב במה מעוות, אימג' לא ריאליסטי" = טעם אישי שלי (ולא שזה משנה, אבל גם של עוד Y אנשים, ושגם הצד הטכנולוגי תומך בטעמם, אבל את זה נעזוב לחלוטין).

מבחינתי מספיק נגן בינוני כדי להיות יותר "ריאליסטי" וכו', אם כי זה יישמע פחות "יפה", "גדול" וכו', אלא בפרופורציות שלי נשמעות יותר "אמיתיות".

ובתור מי שלא הבחין אפילו בפגמים הבולטים בהקלטות שהשמעת לי כ-reference, קשה לי אישית להסתמך על ה"קביעות", ועוד בכזו פסקנות, לגבי ריאליזם, במה, אימג' וכו' ולגבי האם זה טעם אישי או "אמת אבסולוטית".

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הדיון על מיקומים הועבר לכאן.

http://www.dtown.co.il/forum/12128-מיקומים.html
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור