מה דעתכם- יש דבר כזה עודף כח במגבר


מצב
הנושא נעול.

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
שלום,

מה דעתכם- יש דבר כזה עודף כח למגבר ?

עזבו את "שאלת" ההתאמה לרמקול/לסט כולו - ברור שזה חשוב..

אני מדבר על "הכח" מבחינת השליטה על רמקול... האם יש מצב שבו התפוקה השולית היא 0 (או שלילית)?

הנה דוגמא

http://app.audiogon.com/listings/so...lifier-in-230v-2013-04-17-amplifiers-pa-19073

איתי
נראה לי שייש מצב כזה, שאפשר לנסח אותו כך (וזה כן משתלב יפה עם דברי איל פור ומתנוש, שהיו רק אולי פחות מחודדים):

אם יש ב-line של חברה מסויימת מגבר ש:
  • אתה אוהב את הצליל שלו
  • הוא מגביר בצורה נקייה וללא עיוות גם את הקטעים העוצמתיים ביותר שאתה שומע ועשוי לשמוע, גם בעוצמות גבוהות יותר ממה שאתה נוהג לשמוע בהן
  • אתה לא קרוב לקצה יכולותיו של המגבר ("שעה 3" של הווליום :))
  • אין סיכוי מעשי הנראה לעיין שתרצה להגביר יותר במידה כזו שהמגבר ייכנס ל-clipping
  • אין סיכוי מעשי הנראה לעיין שתרצה להחליף רמקולים לנצילים פחות
  • המגבר/ים הבא/ים באותו line של החברה נשמעים לך פחות או יותר זהים לצליל של הדגם שאתה אוהב, או שההבדל לא שווה מבחינתך את ההבדל במחיר
  • כך שהשיקול הייחיד/העיקרי לקניית מגבר גבוה יותר באותו line הוא רק זה שהספקו גבוה יותר מהדגם שאתה אוהב

אזי נראה לי שאכן התפוקה השולית היא בעצם שלילית, כי:
  • אתה משלם יותר כסף (לרוב הרבה יותר) על משהו שמבחינתך לא נותן יותר (יותר עוצמה שלא תשתמש בה או תוספת זניחה באיכות) -- עד כאן תפוקה שולית 0
  • נוסף סיכון של שריפת הרמקולים -- או, גרוע יותר, נזק לאוזניים -- לא עקב clipping אלא עקב עוצמת יתר (תפוקה שולית שלילית -- הגדלת הסיכוי לנזק).

וכדאי לזכור -- הכפלת ההספק פי 2 נותנת רק תוספת קטנה מאוד ובקושי שמיעה של 3dB בלבד!!
זה באמת לא נראה כזה סיפור בהכפלה מ-50 ל-100, אבל זה נראה מי-יודע-מה סיפור בהכפלה מ-500 ל-1000, וזה לא!

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:
R

Roberts1

אורח
וכדאי לזכור -- הכפלת ההספק פי 2 נותנת רק תוספת קטנה מאוד ובקושי שמיעה של 3dB בלבד!!

עמיר

לא נכנס לעניין עצמו , אבל יש לי השגה בקשר לטענה שלך לגבי ה"שמיעות" של ה- 3dB .

סף יכולת ההבחנה בעוצמות : כ- 0.2dB

הבחנה ברורה בעוצמה : כ- 1dB

תוספת 3dB , כלומר הכפלת ההספק, הוא הבדל די משמעותי .......למרות שאכן הוא לא הבדל "עצום ורב "

........ומבלי להיכנס לנושא ה-B.T עצמו - כאשר הייתי מבצע בדיקות אלו , חוסר איזון בעוצמות של כדי 0.2-0.3dB הוא הבדל ש"יכול לשנות את התמונה " ולהטעות אותך , כאשר כמובן שהחזק ישמע טוב יותר.

אלה היו 60 שניות על יכולת האוזן האנושית להבחין בשנויי עוצמות .......... אני איש גלי צה"ל , לשעבר :)
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
שאלה מורכבת, ללא תשובה חד משמעית.

כח לכשעצמו ברוב המקרים רק יעשה טוב לרמקול, בדרך כלל אין דבר כזה OVER שליטה.

אבל ...

1. יש רמקולים שנבנו מראש לעבוד עם מגברי מנורות חלשים שלהם אימפדנס יציאה גבוה ו - DAMPING FACTOR נמוך. במקרים כאלה מגבר חזק עשוי להשמע יבש ועצור, ומגבר חלש טבעי ואמיתי הרבה יותר.

2. עם הוואטים בא גם "עונש": בדרך כלל, הצליל יהיה פחות טוב, כך שלשים מגבר חזק מאוד על רמקול שלא זקוק לכח הזה, יתן מעט מאוד יתרונות אבל הרבה חסרונות.

3. מגברים חזקים וטובים מאוד קיימים, אם כי לא בשפע, וכולם בלי יוצא מהכלל מאוד מאוד יקרים. לכן, עודף כח יכול להיות רע, כי הוא פוגע בהשקעה באיכות רכיבים אחרים במערכת. הרבה פעמים עדיף להשקיע ברמקול נציל יותר, מגבר זול יותר ואת החיסכון בכסף להשקיע במקומות אחרים.

צודק.!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
לא נכנס לעניין עצמו , אבל יש לי השגה בקשר לטענה שלך לגבי ה"שמיעות" של ה- 3dB .

סף יכולת ההבחנה בעוצמות : כ- 0.2dB

הבחנה ברורה בעוצמה : כ- 1dB

תוספת 3dB , כלומר הכפלת ההספק, הוא הבדל די משמעותי .......למרות שאכן הוא לא הבדל "עצום ורב "

........ומבלי להיכנס לנושא ה-B.T עצמו - כאשר הייתי מבצע בדיקות אלו , חוסר איזון בעוצמות של כדי 0.2-0.3dB הוא הבדל ש"יכול לשנות את התמונה " ולהטעות אותך , כאשר כמובן שהחזק ישמע טוב יותר.

אלה היו 60 שניות על יכולת האוזן האנושית להבחין בשנויי עוצמות .......... אני איש גלי צה"ל , לשעבר :)
כל זה ידוע ודובר בו רבות -- ואם יש לך ספק בעניין, את יכול לחזור למבחן הנגנים הגדול אצל שניצל בזמנו ולראות שגם אני דיברתי על זה.

אבל מה -- זו הבעייה בחשיבה "טכנית" יבשה, כשמתייחסים לדברים בצורה נטולת הקשר, או כשמעבירים הכל לאותו הקשר יחיד... :)

בהקשר של חייך, כלומר BT, כמובן שזה הבדל ברמה שעושה את כל ההבדל.

בהקשר המדובר -- לא בטוח כמה זה משמעותי, אם בכלל:

מדובר לא בתנאי השוואה "נורמאלית" אלא במצבים שהמגברים צורחים את כל נשמתם החוצה, כשלפחות אחד מהם מתקרב לקצה גבול היכולת שלו מבחינת הספק RMS (ועדיין בד"כ יש לו יכולת לטפל ב-transients מעבר לזה).

בהינתן שהמגבר החלש יותר אמור מראש להיות מעבר לצרכיך, זה אמור להיות מצב שאפילו אתה, כמי ששומע בעוצמות מטורפות, הייה בורח מהחדר הרבה לפני שהיית מגיע אליו.

במצב כזה, לא כל כך בטוח שתוספת שלושת ה-dB של המגבר האחר היא כזו משמעותית -- אזניך נסתמות או לפחות לא נעים לך לשמוע כבר בחלש יותר -- והיא לא תוספת שמיעה כאן לא רק כי כבר לא בטוח עד כמה תבחין בהבדל אם תישאר בחדר, אלא אפילו במשמעות של שבעצם לא תגיע לשמוע אותו.

ואם יש צורך להזכיר -- מה שמראש כבר מיותר בהקשר האמור -- הבדלים של 3dB-/+ (כלומר 6dB) נחשבים כסבירים בהחלט במדידת רמקולים, וסופר-פנטאסטיים במדידת חדר, וכו'.

לא רק שמראש המספרים / מדידות מסוג זה לא אומרים הכל, גם להשתמש בהם מחוץ להקשר יכול להביא למסקנות עקומות במקצת.

עמיר
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
לא נכנס לעניין עצמו , אבל יש לי השגה בקשר לטענה שלך לגבי ה"שמיעות" של ה- 3dB .

סף יכולת ההבחנה בעוצמות : כ- 0.2dB

הבחנה ברורה בעוצמה : כ- 1dB

תוספת 3dB , כלומר הכפלת ההספק, הוא הבדל די משמעותי .......למרות שאכן הוא לא הבדל "עצום ורב "

........ומבלי להיכנס לנושא ה-B.T עצמו - כאשר הייתי מבצע בדיקות אלו , חוסר איזון בעוצמות של כדי 0.2-0.3dB הוא הבדל ש"יכול לשנות את התמונה " ולהטעות אותך , כאשר כמובן שהחזק ישמע טוב יותר.

אלה היו 60 שניות על יכולת האוזן האנושית להבחין בשנויי עוצמות .......... אני איש גלי צה"ל , לשעבר :)

תודה רבה מר.רוברטס......עזרת לי לאבחן מספרית,משהו שהרגשתי באינסטינקט מעורפל יותר...
בהקשר לנושא זה,אציין כי בגלל האמור לעיל אינני נמנה עם חסידי הגישה של הרבה ואטים למגבר(לדוגמה יצרן אנגלי ותיק,שכיום מייצר למיטב ידיעתי בטיוואן או באסיה בכל אופן,שהעצים את ענין הואטים באופן לא הגיוני בכלל),שהרי בין מגבר של 60 ואט לצד,לבין מגבר של 200 ואט,יש בסך הכל הפרש של כ 4db, זה הבדל לא עצום אבל הבדל ניכר....אלא שאני מעדיף בעניין זה להשתמש ברמקול עם נצילות גבוהה יותר,מאשר להשקיע במגבר של 200 ואט לצד,מאחר שכפי שצוין כאן לפני,מגבר שנותן 200 ואטים איכותיים באמת,הוא יקר מאד מאד,וכל מי שמתמצא באודיו מכיר דוגמאות של מגברים עם ואטים צנועים,זוג טרנזיסטורים אחד לצד,ןל פעמים גם אחד בודד לצד,שעושים תוצאה מופלאה עם רמקולים נצילים....וכנל גם מגברי שפופרות ריק,עם הספקים צנועים 20-30 ואט לצד,שנותנים תוצאות יפות מאד,עם רמקולים נצילים.
השורה התחתונה לדעתי שיותר קל להשיג תוספת הגבר איכותית של 3db על ידי רמקולים נצילים יותר,מאשר להשיג הגבר של עוד 3db איכותיים בשדרוג מגבר כח.
לסבר את האוזן,המיגון של רב המגברים הטרנסיסטוריים בשוק,נע בין 50 וט ל 200 ואט לצד,דהיינו הפרש של כ 4db,בעוד הבדלי הנצילות בין מרבית הרמקולים בשוק נעים,בסביבות 10db(שזה בדיוק הבדל של פי 10)....ויש היום בשוק רמקולים איכותיים בעלי נצילות של 90 db/watt וגם יותר,דבר שהיה בעבר נדיר יותר(אני מתכוון לניצולת גבוהה עם איכות).
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
תודה רבה מר.רוברטס......עזרת לי לאבחן מספרית,משהו שהרגשתי באינסטינקט מעורפל יותר...
בהקשר לנושא זה,אציין כי בגלל האמור לעיל אינני נמנה עם חסידי הגישה של הרבה ואטים למגבר(לדוגמה יצרן אנגלי ותיק,שכיום מייצר למיטב ידיעתי בטיוואן או באסיה בכל אופן,שהעצים את ענין הואטים באופן לא הגיוני בכלל),שהרי בין מגבר של 60 ואט לצד,לבין מגבר של 200 ואט,יש בסך הכל הפרש של כ 4db, זה הבדל לא עצום אבל הבדל ניכר....אלא שאני מעדיף בעניין זה להשתמש ברמקול עם נצילות גבוהה יותר,מאשר להשקיע במגבר של 200 ואט לצד,מאחר שכפי שצוין כאן לפני,מגבר שנותן 200 ואטים איכותיים באמת,הוא יקר מאד מאד,וכל מי שמתמצא באודיו מכיר דוגמאות של מגברים עם ואטים צנועים,זוג טרנזיסטורים אחד לצד,ןל פעמים גם אחד בודד לצד,שעושים תוצאה מופלאה עם רמקולים נצילים....וכנל גם מגברי שפופרות ריק,עם הספקים צנועים 20-30 ואט לצד,שנותנים תוצאות יפות מאד,עם רמקולים נצילים.
השורה התחתונה לדעתי שיותר קל להשיג תוספת הגבר איכותית של 3db על ידי רמקולים נצילים יותר,מאשר להשיג הגבר של עוד 3db איכותיים בשדרוג מגבר כח.
לסבר את האוזן,המיגון של רב המגברים הטרנסיסטוריים בשוק,נע בין 50 וט ל 200 ואט לצד,דהיינו הפרש של כ 4db,בעוד הבדלי הנצילות בין מרבית הרמקולים בשוק נעים,בסביבות 10db(שזה בדיוק הבדל של פי 10)....ויש היום בשוק רמקולים איכותיים בעלי נצילות של 90 db/watt וגם יותר,דבר שהיה בעבר נדיר יותר(אני מתכוון לניצולת גבוהה עם איכות).
ההבדל הין 200W ל-60W הוא 5.2dB, מאיפה לקחת 4?

כל הניתוח כאן עם המספרים שמצוצים מהאצבע לא לוקחים בחשבון את העוצמה שהבנאדם מבקש לשמוע בה, לא את גודל החדר, ולא את טעמו האישי -- הרי אם אמישהו אוהב איך שנשמע לו רמקול X, שלאו דווקא נציל, ותציע לו רמקולים Y ו-Z שהם פחות לטעמו, אבל מספיק להם מגבר זול יותר, לא בטוח ששירתת אותו היטב.

ולגבי "שורה התחתונה לדעתי שיותר קל להשיג תוספת הגבר איכותית של 3db על ידי רמקולים נצילים יותר,מאשר להשיג הגבר של עוד 3db איכותיים בשדרוג מגבר כח" -- מתי לאחרונה נתקלת במישהו שחיפש רמקול ו/או מגבר לפי קריטריון 3dB האמור?

ה"שורה התחתונה" הזו אינה מדברת במונחים של מחפשי הציוד, ולפיכך אינה מועילה הרבה, ואם אתה עוד טועה בחישובי dB, אולי בכלל כדאי שתיזהר משימוש במסקנות מסוג זה בעצמך.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני תוהה לגבי משהו שאולי לאנשים פה יש יותר ניסיון אתו - מה הקשר בין ההספק שהמגבר מוציא לבין מצב החוגה שלו ? עמיר דיבר פה על מצב של "חוגה בשעה 3" בתור מצב קיצוני . אני לעתים נדירות עובר את שעה 9 , וגם זה נראה לי לא בריא.
כשבדקתי אצלי מגברים לצורך קנייה, ביקרו אצלי כמה מגברים שאהבתי את התוצאה שהם נתנו - למשל B100 של דנסן, אנרג'י של טריגון , מגבר של ברנדסן ועוד - אבל כדי להתחיל לשמוע מהם משהו היה צריך לעבור את ה 12, ולפעמים את ה 3 ... בזמנו ניסיתי להתייעץ בנושא ולא קיבלתי תשובות מספקות, ופחדתי לבחור באחד מהם, מתוך תפיסה שמגבר שיתאמץ כל הזמן ייתקשה ברגעים של מאמץ גדול יותר, ואולי גם יקצר את חייו עקב התחממות הרכיבים. בדיעבד - אני לא יודע אם השיקול הזה נכון ורלוונטי בכלל. הרי הסידור של החוגה הוא סידור שנקבע על ידי היצרן והוא לא חייב להיות ליניארי - וכנראה שיש מגברים שמרגישים מצויין להיות כל הזמן על שעה 3, ואפילו פורחים ושמחים דווקא במצב הזה.
יש לכם ניסיון ותובנות בעניין ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
הרבה המלצות כאן על רמקולים נציליםבשלוב מגברים חלשים ,מכיוון שזו אלטרנטיבה זולה וטובה יותר ,
רוב התוצאות המתעלפות ששמעתי בימי חיי היו דווקא מרמקולים לא נצילים מחוברים למפלצות , יש משהו ברמקולים הלא נצילים ,שכשלוחצים עליהם מעבר לנקודה מסוימת ניפתח ים שערי גן עדן ,אז למה צריך טונה של זבל בקלילות?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כוח זה ממש לא רק ואטים.
כמות הואטים לא אומרת הרבה.
ההתרכזות בכמה יותר רעש מגבר של 200 ואט עושה מול מגבר של 100 ואט,
מחטיאה את הדבר החשוב והוא איך נשמע הרעש.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אני תוהה לגבי משהו שאולי לאנשים פה יש יותר ניסיון אתו - מה הקשר בין ההספק שהמגבר מוציא לבין מצב החוגה שלו ? עמיר דיבר פה על מצב של "חוגה בשעה 3" בתור מצב קיצוני . אני לעתים נדירות עובר את שעה 9 , וגם זה נראה לי לא בריא.
כשבדקתי אצלי מגברים לצורך קנייה, ביקרו אצלי כמה מגברים שאהבתי את התוצאה שהם נתנו - למשל B100 של דנסן, אנרג'י של טריגון , מגבר של ברנדסן ועוד - אבל כדי להתחיל לשמוע מהם משהו היה צריך לעבור את ה 12, ולפעמים את ה 3 ... בזמנו ניסיתי להתייעץ בנושא ולא קיבלתי תשובות מספקות, ופחדתי לבחור באחד מהם, מתוך תפיסה שמגבר שיתאמץ כל הזמן ייתקשה ברגעים של מאמץ גדול יותר, ואולי גם יקצר את חייו עקב התחממות הרכיבים. בדיעבד - אני לא יודע אם השיקול הזה נכון ורלוונטי בכלל. הרי הסידור של החוגה הוא סידור שנקבע על ידי היצרן והוא לא חייב להיות ליניארי - וכנראה שיש מגברים שמרגישים מצויין להיות כל הזמן על שעה 3, ואפילו פורחים ושמחים דווקא במצב הזה.
יש לכם ניסיון ותובנות בעניין ?

לא יודע איזה ציוד יש לך,אבל טוב עשיתה שלא בחרתה מגבר שהוא,
כל הזמן בשעה שלוש וגם לא בשתיים עשרה ליפני הצהרים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני תוהה לגבי משהו שאולי לאנשים פה יש יותר ניסיון אתו - מה הקשר בין ההספק שהמגבר מוציא לבין מצב החוגה שלו ? עמיר דיבר פה על מצב של "חוגה בשעה 3" בתור מצב קיצוני . אני לעתים נדירות עובר את שעה 9 , וגם זה נראה לי לא בריא.
אין קשר ישיר בין מיקום החוגה או המספרים המוצגים בווליום דיגיטאלי לבין ההספק שהמגבר נדרש להוציא -- הרי אתה יכול לשים את הווליום על המאקסימום ולהשמיע משהו שקט ובקושי לשמוע והמגבר יוציא פחות מואט אחד גם אם הוא יכול 200.

הקשר בין מצב הווליום ומההספק ביציאה נוצר ע"י עוצמת הסיגנאל בכניסה, וייש לכל מגבר נתון שנקרא sensitivity שאומר עבור איזה מתח בכניסה המגבר יוציא את ה-rated power שלו.

אם מקסימום המתח שמוציא מכשיר שמחובר לקלט נמוך יותר מה-sensitivity, המכשיר הזה אינו מסוגל להביא את המגבר לאורגאזמה, אופס, אה, לשיא ההספק בשום מצב, וייש צורך להגביה את הווליום מאוד כדי לקבל עוצמת שמיעה סבירה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הרבה המלצות כאן על רמקולים נציליםבשלוב מגברים חלשים ,מכיוון שזו אלטרנטיבה זולה וטובה יותר ,
רוב התוצאות המתעלפות ששמעתי בימי חיי היו דווקא מרמקולים לא נצילים מחוברים למפלצות , יש משהו ברמקולים הלא נצילים ,שכשלוחצים עליהם מעבר לנקודה מסוימת ניפתח ים שערי גן עדן ,אז למה צריך טונה של זבל בקלילות?

כוח זה ממש לא רק ואטים.
כמות הואטים לא אומרת הרבה.
ההתרכזות בכמה יותר רעש מגבר של 200 ואט עושה מול מגבר של 100 ואט,
מחטיאה את הדבר החשוב והוא איך נשמע הרעש.

1+ :בעד:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
כוח זה ממש לא רק ואטים.
כמות הואטים לא אומרת הרבה.
ההתרכזות בכמה יותר רעש מגבר של 200 ואט עושה מול מגבר של 100 ואט,
מחטיאה את הדבר החשוב והוא איך נשמע הרעש.
נכון שלא רק הוואטים וגם איך הוא נשמע ,אבל אם מותר לי להוסיף,יש מגברים שיש להם יכולת "לחשמל" את הרמקולים גם אם נתון הוואטים שלהם איננו בשמיים ,
עשו פעם השוואה בין המרק לוינסון 33 ,שהוא בשיא ההספק 300w ,לבין מיוסיקל פידליטי 1000 ואט ,
צפה בקובץ המצורף 14599 צפה בקובץ המצורף 14600

ונמצא שיכולת ההנעה של המרק לוינסון טובה הרבה יותר מאשר המיפלצת של מיוסיקל פידליטי ,שלא לדבר על האיכות ,
עכשיו בוא ניקח את המרק לוינסון שמזיז כל דבר עם ה300 ואט שלו ונחבר אותו לרמקול לא נציל בכלל ,אולי הרמקול הכי קשה להנעה שאפשר כדומת ה101 של mbl ,
images.jpg
והנה רבותי הגעתם לגן עדן עם רמקול לא נציל ומגבר חזק מאוד ,
אז תגידו לי אתם אם רמקול נציל ומגבר מעוט ואטים יצליח להתחרות בשיטה הכל כך לא מקובלת על חלק מהחברים כאן.
 

תמונות מצורפות

  • images.jpg
    images.jpg
    KB 8.8 · צפיות: 522

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אחת הסיבות שהדיון הזה הוא מגוון כ״כ היא כי כל אחד מבין את השאלה אחרת. אני מבין אותו כשאלה האם מגבר חזק יותר מאותה סדרה של אותה חברה יתן בהכרח תוצאה טובה יותר. לדעתי לא. זאת משום שמערכת היחסים רמקול-חדר מושפעת באופן עקיף מהמגבר. צריך להתאים את הרמקול לחדר ואת המגבר לרמקול. כשמשנים את האיזון העדין הזה, עלולים להשיג תופעות לוואי לא רצויות כמו עודף דינמיות.
אין זה אומר שאני מעדיף הורנים עם מגברים של 2 וואט. אני תמיד אעדיף רמקול לא נציל ומגבר חזק. אבל גם כאן, אין תמיד עדיפות להתקדם במעלה הוואטים כי לא תמיד צריך. צריך שההספק יספיק. זהו.
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
ההבדל הין 200W ל-60W הוא 5.2dB, מאיפה לקחת 4?

עמיר

תודה על תיקון חישוב הdb של ההפרש בין 60 ל 200 ואט.אכן לא עשיתי חישוב מדוייק.עדיין לא שיניתי דעתי כי הפרשי העוצמות בין מרבית המגברים הטרנסיסטוריים שנמכרים בשוק הוא בין 50 ל 200 ואט,דהיינו כ 5db ,בעוד הפרשי הנצילות בין מרבית הרמקולים בשוק עומדים על כ 10db.ותודה עם עצותיך באשר לרשות או לסמכות שיש לי לכתוב באתר(לצערי אני נמנה עם קבוצת האנשים שטעו ,טועים ויטעו בימי חייהם מפעם לפעם...נדמה לי שזה כתוב בלוגו המופיע תמיד מתחת להגיגיך הבלתי מוטעים...במקרה ספציפי זה ,ובהקשר הדברים שרציתי לומר,הטעות בחישוב היא לא קריטית ואין בה לשנות את משמעות הדברים שהתכוונתי לכתוב).
בהמשך לדבריך לדעתי בשקלול צרכי העוצמה האקוסטית שרוצה חובב המוסיקה להשיג אצלו בבית יש לקחת 3 פרמטרים לפי סדרי עדיפויות כדלהלן:
א.גודל החלל או החדר שבו תוצב המערכת.
ב.נצילות הרמקולים.
ג.עוצמת המגבר שינהג את הרמקולים.

זו כמובן רק דעתי,ובודאי שהיא לא תשווה לדעתך.
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
אשר למה שכתבת כי רב האנשים שרוכשים ציוד אודיו בשוק,לא עושים שקולי רכישה במושגים של db,אציין כי רב האנשים שרוכשים ציוד אודיו יקר או לא יקר,לא מספיק מבינים את התחום,וגם חלק ניכר מהמינוח המקצועי אינו מוכר להם.מי שחשוב לו העוצמה שישיג אצלו בבית כדאי לו להתמצא במונחי db)כי אז אפשר לעבור לחשבון של כתה ב׳,דהיינו חיבור מספרים במקום כפל,לכן במינוחים המקצועיים משתמשים בdb כדי לתאר הגבר ולא בואטים)..והכי חשוב, לקבל יעוץ ולרכוש ציוד אודיו בחנויות מתמחות ,שיש בהם מוכרים בעלי ותק וידע בתחום,ולא בחנויות סופרמרקט למוצרי חשמל.כי בסופו של דבר מה שמצטייר בהתחלה כחיסכון כספי עלול לעלות ללקוח מאד ביוקר(לפני מספר ימים פנה אלי ,אחד כזה שרוצה לעשות טרייד אין על ציוד שרכש בסופרמרקט במיטב כספו לפני חודשיים,ורק עתה הבין את גודל ה״חסכון״ שהלך לטמיון,עם הצורך בהחלפת הרכיבים וטרייד אין..שאולי יקבל ואולי לא.
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
נכון שלא רק הוואטים וגם איך הוא נשמע ,אבל אם מותר לי להוסיף,יש מגברים שיש להם יכולת "לחשמל" את הרמקולים גם אם נתון הוואטים שלהם איננו בשמיים ,
עשו פעם השוואה בין המרק לוינסון 33 ,שהוא בשיא ההספק 300w ,לבין מיוסיקל פידליטי 1000 ואט ,
צפה בקובץ המצורף 14599 צפה בקובץ המצורף 14600

ונמצא שיכולת ההנעה של המרק לוינסון טובה הרבה יותר מאשר המיפלצת של מיוסיקל פידליטי ,שלא לדבר על האיכות ,
....

שניצל היקר,אני מוצא עצמי מסכים איתך מאד בהשוואה שעשית בין הפירמות הנ״ל ,בכל הנוגע להגברה....אבל זה חלק מסיפור האמיתי,דהיינו: המספרים מדף הנתונים רחוקים מאד מלספר את הסיפור האמיתי,כי הנתון של ואטים RMS הוא נתון בלתי רלבנטי בכלל לאיכות הסאונד(זה ממש obvious ),אבל בנוסף הוא לא אומר לנו דבר גם על מה שהוא מתיימר לאפיין,דהיינו הוא לא מספר את האמת לגבי עוצמת המגבר בחיים האמיתיים כי לרמקול יש עכבה,דהיינו התנגדות תלויית תדירות הגל המוזן למגבר ולרמקול
,בעוד שנתון של ואטים ר.מ.ס. נמדד על פני נגד של 8ohm , וזה לא אומר כלום לגבי היכולת של המגבר לנהוג רמקולים בעלי עכבה מורכבת וקשה....לכן ברור שגם אם המגבר של MF יתן 2000 ואט על פני נגד של 8ohm ,הוא לא ישווה למגבר איכותי (מה לעשות בדרך כלל גם יקר ממנו משמעותית),שיש לו ספק איכותי (עם שנאי וקבלים גדולים מספיק ומהירים מספיק בפריקה וטעינה),ודוגמאות לא חסרות (Krell,Levinson ,ASR,dar Zeel,Naim),ועוד רבים וטובים אחרים....
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אחת הסיבות שהדיון הזה הוא מגוון כ״כ היא כי כל אחד מבין את השאלה אחרת. אני מבין אותו כשאלה האם מגבר חזק יותר מאותה סדרה של אותה חברה יתן בהכרח תוצאה טובה יותר. לדעתי לא. זאת משום שמערכת היחסים רמקול-חדר מושפעת באופן עקיף מהמגבר. צריך להתאים את הרמקול לחדר ואת המגבר לרמקול. כשמשנים את האיזון העדין הזה, עלולים להשיג תופעות לוואי לא רצויות כמו עודף דינמיות.
אין זה אומר שאני מעדיף הורנים עם מגברים של 2 וואט. אני תמיד אעדיף רמקול לא נציל ומגבר חזק. אבל גם כאן, אין תמיד עדיפות להתקדם במעלה הוואטים כי לא תמיד צריך. צריך שההספק יספיק. זהו.
זה נכון לגבי כל פריט אחר של אודיו כשמנסים ליישר משהו עקום בדבר אחר העקום באופן הפוך.
( כבל עם מיד גדול כדי ליישר מיד קטן של הרמקול או מקור צפצפני כדי ליישר מגבר שמן, וכו'....)
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
הנטייה שלי להעדיף מגברים שאינם שייכים למפלצות של הAmerican persuasion ,נובעת מכך שאפשר להשיג לטעמי סאונד משובח בעלות נמוכה בהרבה,עם מגבר בעל עוצמות בינוניות,ורמקולים איכותיים ונצילים.
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
זה נכון לגבי כל פריט אחר של אודיו כשמנסים ליישר משהו עקום בדבר אחר העקום באופן הפוך.
( כבל עם מיד גדול כדי ליישר מיד קטן של הרמקול או מקור צפצפני כדי ליישר מגבר שמן, וכו'....)

לא מסכים למה שכתבת,אם התכוונת לתאר שלוב של מגבר בעל נתוני ואטים נמוכים-בינוניים,עם רמקולים נצילים,כנסיון להשיג מטרה רצוייה על ידי שילוב של שני דברים עקומים(כל אחד בכיוון הפוך כדבריך....),כי דבריך מניחים כי הפרמטר החשוב ביותר,להשגת עוצמה אקוסטית(הנמדדת בדציבלים) בביתו של המאזין,הוא עוצמת המגבר....זו שגיאה נפוצה ביותר ומאד אינטואיטיבית לחובב מתחיל.
מה שקובע את העוצמה האקוסטית שתשיג או תסבול באוזניך בביתך,הם 3 פרמטרים עיקריים כדלהלן:
א.גןדל או יותר מדוייק נפח החלל בו מושמעת המוסיקה.
ב.נצילות הרמקולים.
ג.עוצמת המגבר הנוהג את הרמקולים.

לפי סדר החשיבות שציינתי,כשעוצמת המגבר היא האחרונה בחשיבותה לדעתי.
 

מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור