Audiofreak
עוסק בתחום
- הודעות
- 2,001
- מעורבות
- 1,059
- נקודות
- 113
יש חוקים ברורים למיקום הפאזה והאפס בכל סוג של חיבור
שקעים אמריקאים וארופאים הם למעשה סמיילי הפוך (הארקה למעלה) ,ושקעים ישראלים
עם הארקה למטה.
ממה שאני מכיר עד היום, האפס/ניוטרל (N בארץ כחול ) תמיד יהיה מימין להארקה במבט מול שקע בקיר
וד"א, לכל השואלים לגבי השפעות כבלי מתח עם קו נפרד למערכת או קו רגיל. לאוזני הם משפיעים בכל מקום- אך לא תמיד לטובה.
גם פילטרים ומייצבי מתח מושפעים מחיבור כבל מתח לפניהם/אחריהם- כמה שזה תמוה (גם בעיני)
התופעה של בס מרוח ומגיע מצידי הבמה בשילוב מיד קטן במרכז הינו תופעה אופינית לפסת חשמל הפוכה,וזה הדבר האלמנטרי הראשון שיש לבדוק אפילו עם טסטר פשוט.
ההנחה שלי לפי גודל הדרמה המתוארת שיתכן והקומקומי מחובר הפוך בפסות.
אגב במאמר מוסגר אומר שכל מכשיר חדש יש לבדוק עם שני כבלים חשמל אחד בפסה והשני הפוך,וזאת מהטעם הפשוט שלפעמים אפילו בחברות רציניות מחברים בטעות השנאי כניסה הפוך.
במידה ומתברר שהמכשיר נשמע טוב יותר עם הכבל ההפוך,יש לפתוח המכשיר ולהפוך הלחמות.
מודע אני לזה שחלקחם חושבים -מאיפה הגיע הטמבל הזה,
אבל הניסיון מלמד אחרת.
בנוסף בהרבה מערכות שבהם חיוות החשמל למספר שקעים נעשה ע"יי חובבן יש טעויות.
מערכת שבה הקדם למשל מחובר בפסה אחת ואילו המגבר בפסה ההפוכה תשמע נורא
ככלל יש לדמות הקונקטור שנכנס למכשיר לכעיין סמילי כאשר הוא מופנה אליכם והפה היא האדמה,ואז בעזרת טסטר יש לודא שהעיין השמאלית גורמת לטסטר להדלק, וכך יש לעשות בכל כבלי החשמל המשמשים אותכם.
סליחה מכל המומחים אבל יש ביננו כאלו שאולי זקוקים לטיפה עזרה.
שקעים אמריקאים וארופאים הם למעשה סמיילי הפוך (הארקה למעלה) ,ושקעים ישראלים
עם הארקה למטה.
ממה שאני מכיר עד היום, האפס/ניוטרל (N בארץ כחול ) תמיד יהיה מימין להארקה במבט מול שקע בקיר
וד"א, לכל השואלים לגבי השפעות כבלי מתח עם קו נפרד למערכת או קו רגיל. לאוזני הם משפיעים בכל מקום- אך לא תמיד לטובה.
גם פילטרים ומייצבי מתח מושפעים מחיבור כבל מתח לפניהם/אחריהם- כמה שזה תמוה (גם בעיני)