ובשביל שלא יהיה כאן משעמם(במיוחד לשניצל)מצ"ב המאמר הבא,לקרוא ולהפנים


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
האמת עמיר אתה צודק, או בשפת העם +1.
כשאני מקבל עיתון, ביום א יש מוסף ספורט- אני שם בצד.
ביום ב יש מוסף טיולים- אני קורא.
יום ג מוסף נשים- שם בצד.
וכך הלאה. כאן הדפים מעורבבים, אבל אין טענות כי בכל זאת למדתי משהו.
תגיד - מה לעזאזל אפשר לעשות עם הידע הזה :O ?
כנראה שעדיף לקרוא מוסף נשים -- שם תוכל למצוא כל מיני טיפים איך לבשל בשעת צרה, או איזה חומר כביסה עדיף, או לא זוכר מה יש בכאלה, אבל לפחות יש לזה שימוש כלשהו.

כמעט כל מה שכתבו כאן הייה התנצחויות, וגם מה שלא, לא ממש שימושי לאדם מן היישוב, אפילו לאודיופילים.

מי שמתעניין עדיף לו ללמוד ממקורות אחרים, שבהם יש בעיקר דברים רלוואנטיים, ולא כש-93.4% מהטקסט הוא מהסוג המאוד אינפורמאטיבי של "אתה לא מבין".

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלום נמר
מידת הלגיטימיות שלך, לבקש ממני מחקר שטוען לכך, יהיה שווה בערכו לבקשתי שתביא מחקר שטוען לטובת טענתך.
ונדמה לי שבשיחתנו, הסכמנו מדוע אין כאילו מחקרים (ורד)
יש מחקרים שנוגעים ביכולות השמיעה של האדם, חלקם מיושמים במכשירי שמיעה (שלא נדע) וחלקם יותר כלליים כמו
העקום של פלטשר-מולסון: - Fletcher–Munson curves
http://en.wikipedia.org/wiki/Fletcher–Munson_curves

שהביא ל-A-weighting,
http://en.wikipedia.org/wiki/A-weighting,
ותקנים נוספים למדידת רעש או SOUND.

למרות שבתעשיית ההקלטות מקובלים מקרופונים של ניומן : Georg Neumann
Georg Neumann GmbH - Productshttp://www.neumann.com/?id=2&lang=en
ושור, Shure Incorporated : http://www.shure.com/americas/products/microphones/index.htm
לחברת Brüel & Kjær Sound & Vibration Measurement הדנית יש ציוד יותר איכותי ומדויק! http://www.bksv.com/

וכאן אולי יש לנו קצה של אור בהבנה של ההבדל בין הנמדד טוב ולנשמע טוב...אולי?

לא יודע איזה אור הדלקת אבל עדיין חשוך לי כאן.

אז הגענו למסקנה שאין שום מחקר בנושא. אז אני שואל, מדוע ממשיכים "לבלבל ת'מוח" בנושא הזה?
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
כנראה שעדיף לקרוא מוסף נשים -- שם תוכל למצוא כל מיני טיפים איך לבשל בשעת צרה, או איזה חומר כביסה עדיף, או לא זוכר מה יש בכאלה, אבל לפחות יש לזה שימוש כלשהו.

כמעט כל מה שכתבו כאן הייה התנצחויות, וגם מה שלא, לא ממש שימושי לאדם מן היישוב, אפילו לאודיופילים.

מי שמתעניין עדיף לו ללמוד ממקורות אחרים, שבהם יש בעיקר דברים רלוואנטיים, ולא כש-93.4% מהטקסט הוא מהסוג המאוד אינפורמאטיבי של "אתה לא מבין".

עמיר

את כל זה אני יודע מתוכניות הבוקר של אודטה.
לאחרונה התחלתי להביט בתמונות של מוסף הנשים.
כשאמצא את המספרים אגזור ואדביק.
ועכשיו ברצינות- לאחרונה רואים מגמת התמתנות לפחות מצידו של מיכאל
אבל אז מגיע הדיגי -בן- סן ומדליק אותו מחדש.
אני חושב שהוא נהנה מהוויכוח יותר מאשר תוכנו, אבל שיהיה
התרגלנו.:cool:
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
--
 
נערך לאחרונה ב:

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
לא יודע איזה אור הדלקת אבל עדיין חשוך לי כאן.

אז הגענו למסקנה שאין שום מחקר בנושא. אז אני שואל, מדוע ממשיכים "לבלבל ת'מוח" בנושא הזה?

אוי נמר קרעת אותי , משחקי אור צבע וצל...:)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
גם לא ניתן לדעתי לייצר מתאם הנדסי לשיפור. כמו שכבר טענתי...
אכן טענת, אבל מעבר לכך שזה לא רלוואנטי למאזין אלא אולי למתכנן/בונה ציוד, כבר הסברתי שזה אפילו לא נכון -- צריך לחפש את המיתאם:
מישהו אמור לתרגם את הדיבור משפת הדיבור לשפה טכנית.
לפעמים לא רואים מיתאם מיידי בין אספקט/ים של התיאור המילולי לבין התיאור הטכני, ונדרש מחקר/בדיקה, לראות למה בעצם הוא מתכוון ואיך מפיקים את זה. למשל, אם המשתמש רוצה באס נמוך, אפשר לראות פחות או יותר מיידית מה נדרש, אבל אם הוא מבקש "צליל חם", או "עשיר", יש צורך לחפש -- אולי מגיעים בסוף למשהו כמו תוספת של הארמוניות זוגיות, למשל
ולא הפרכת את דברי


ובאשר למדידות, שלא יהיה ספק שיש שם סדר ולא כל מהנדס ממציא לו שיטה למדידה ומפרסם לו תוצאות בעוד האמירה "שמעתי" אינה דורשת שום הוכחה, מדידה כן! וכל סטודנט במדעים שעורך שיעורי מעבדה יודע זאת. להבדיל משמיעה (שאין שום חובה לציין את איכותו, רגישותו, דיוקו וזמן הכיול (או הבדיקה העצמית האחרונה), במדידות. יש להציג את המכשיר מדידה, לציין את איכותו, רגישותו, דיוקו ואת תאריך הכיול שלו! ורק אז לפרט את אופן הבדיקה ואת התוצאות שלה. יתרה מזו. בעוד שבדיקה בשמיעה היא אקרעית (אינה מחיבת מחשבה תחילה) במדידות יש להגדיר את הבדיקה, מה רוצים למדוד (את הפרמטר, ערכו ודיוקו) וכיצד לבצע זאת
כל זה נכון ומדוייק ללא ויכוח -- אבל איזה מאזין בכלל מתעניין או אפילו אמור להתעניין בהוכחות, בדיוק, בכיול ובדברים האלה???


הקטע התיאולוגי:
לטענתך שהאודיופילים (שגולשים בפורום הזה) הם כמו דתיים קנאים, והטכנוקראטים מביאים טומאה למקדשם, הייתי אומר שמאחר ואין מדובר בהכנסת טריפה לבית הטפילה
יש דימיון מסויים -- בגועל הנפש: לא בגלל טומאה ודת, אלא בשל עשיית פעולה שמתעלמת בפירוש מרצונם ועניינם של הנוכחים במקום, ומפריעה למה שהם עושים.


זה יותר כמו טענות שכדור הארץ עגול והוא סובב סביב השמש ולא להיפך. לגבי יופי הזריחה או השקיעה אין וויכוח. מעניין למה לגבי הייתר יש?
אם תראה זוג נאהבים צופים מחובקים ביופי השקיעה, האם תיכנס ביניהם ותתחיל לדבר על האם השמש מסתובבת סביב כדור הארץ או להיפך, ותשוויץ בחישובים על המסלול והסטיות ממנו עקב גורמי שמיים אחרים לפי חוקי הכבידה, האם נראה לך שהם יתעניינו במה שאתה אומר, או שיירצו להעיף אותך משם לכל הרוחות? זה בדיוק מה שאתה עושה כאן!

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ועכשיו ברצינות- לאחרונה רואים מגמת התמתנות לפחות מצידו של מיכאל
...
התרגלנו:cool:
אני לא כל כך רואה אותה... :(

נראה לי שהבנתי את הסיפור של מיכאל:

הוא מסתכל על הדברים מנקודת המבט של מהנדס, וחושב שגם האחרים אמורים להסתכל מאותה נקודה, כי כל נקודה אחרת לא הגיונית בעיניו.

קיימים בעולמנו אנשים שכופים את עצמם ואת אובססיותיהם בריכוז גבוה של אגוצנטריות, צדקנות ושתלטנות.

לי קצת קשה להתרגל לזה. מודה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לא יודע איזה אור הדלקת אבל עדיין חשוך לי כאן.

אז הגענו למסקנה שאין שום מחקר בנושא. אז אני שואל, מדוע ממשיכים "לבלבל ת'מוח" בנושא הזה?
להיפך -- בצד השני יש את החושך, והוא מתחיל לראות את הקצה של האור, שנמצא דווקא אצלך :)

ייתכן שזו הסיבה שכשאתה שואל על א', אתה מקבל תשובה על ג' -- כנראה שקשה לקרוא בחושך.
(או לפחות זו דרך לתת לו קרדיט כאילו שהסיבה האמיתית היא לא מה שנראה באופן ברור מדי)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
למרות שבתעשיית ההקלטות מקובלים מקרופונים של ניומן : Georg Neumann
Georg Neumann GmbH - Productshttp://www.neumann.com/?id=2&lang=en
ושור, Shure Incorporated : http://www.shure.com/americas/products/microphones/index.htm
לחברת Brüel & Kjær Sound & Vibration Measurement הדנית יש ציוד יותר איכותי ומדויק! http://www.bksv.com/
למה בעצם אתה מקשקש על דברים שאתה לא מתמצא בהם?

הנה רשימת מיקרופונים שנמצאת במרכז ההקלטות שהוא כנראה הגדול/החשוב בעולם -- Abbey Road Studios.
יש שם הרבה מיקרופונים שלא הזכרת, ו-B&K בהחלט נמצאים שם.

Denon מקליטים בעיקר עם B&K, וראיתי שימוש בהם בהרבה מקומות/חברות.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
להיפך -- בצד השני יש את החושך, והוא מתחיל לראות את הקצה של האור, שנמצא דווקא אצלך :)

ייתכן שזו הסיבה שכשאתה שואל על א', אתה מקבל תשובה על ג' -- כנראה שקשה לקרוא בחושך.
(או לפחות זו דרך לתת לו קרדיט כאילו שהסיבה האמיתית היא לא מה שנראה באופן ברור מדי)

האמת שאתה צודק. אצלי די מואר. במיוחד היום כששמעתי מוסיקה בלי לדמיין גרפים ומדידות לנגד עיני. להיפך, דימיינתי את התזמורת מולי ונהנתי מכל שניה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר -- ברשימת הציוד של Abbey Road Studios כתוב במפורש שמשתמשים ב-B&W ל-monitoring ב-control rooms של סטודיו 1 ו-3, לא רק ל-mixing/mastering, שאותם עושים בחדרים 5 ו-6.

עמיר

יש שם גם ימהה ns-10 שזה יופי של מוניטור אולפני.

תבין עמיר, הרמקול הזה, ה-801d הוא אחד הרמקולים הטובים שיש. אין לי ספק בכל ואף טענתי זאת כמה וכמה פעמים.
אבל הסיבה שמשתמשים ב באולפן לא הופכת אותו ליותר טוב ממה שהוא. האמת, מה שהוא זה מספיק בהחלט. (-:

אבל הכי, כייף לדעת שאולפנים יודעים להעריך ציוד ביתי.
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תודה על קבלת הפנים החמה ובמיוחד ל-Hybrid ,AK1, מיכאל לנג ו-Katzofe :אוהב:

איך תסביר למשל העברות 'חדשות' יחסית של חברות כמו EMI RCA Decca ועוד ,של הקלטות אנאלוגיות ישנות
שלדעתי ולדעת אחרים נשמעות פשוט טוב יותר ב-cd מאשר בוויניל ?
Katzofe- לדעתי האישית ה-CD נשמע קרוב יותר ל-MASTER מאשר מדיית ה-Vinyl אשר מאופיינת כאמור בקומפרסיה ובאחוז עיוות גבוהה יחסית. אבל ......לעיתים קרובות בצליל "נעים ועשיר" יותר.

ולשאלתך , כאשר ה-MASTER נשמר לאורך השנים בצורה טובה אין ספק שה-CD יכול להישמע "נכון" יותר ממקבילו האנלוגי.

ההשוואה המדוייקת צריכה להעשות כאשר ה-CD ומקבילו ה-Vinyl נוצרים בדיוק מאותו מקור ואז כאמור הנסיון שלי מראה שצליל ה-CD יותר "נכון ואנליטי" כאשר צליל ה-Vinyl (בתחילת התקליט)יותר "נעים עשיר ומקומפרס".
לקראת סוף התקליט האכות היא כמו שאומרים "לא מי יודע כמה".
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ההשוואה המדוייקת צריכה להעשות כאשר ה-CD ומקבילו ה-Vinyl נוצרים בדיוק מאותו מקור ואז כאמור הנסיון שלי מראה שצליל ה-CD יותר נכון ואנליטי כאשר צליל ה-Vinyl (בתחילת התקליט)יותר נעים עשיר ומקומפרס.
לקראת סוף התקליט האכות היא כמו שאומרים "לא מי יודע כמה".
כל מה שכתבת "עושה שכל" :)

נראה לי שעניין "אותו מקור בדיוק" אינו מתקיים ברוב המקרים, במיוחד אם מדובר ב-ADD.

ישנן העברות לדיסקים שנעשו מאותו סרט "מאסטר" אנאלוגי שממנו יצרו את הויניל, ואלו (אמורות להיות) מסומנות AAD.

ב-ADD, אמורים להעביר כל אחד מה-session tapes בנפרד תהליך A/D, ואז לבחור את הקטעים שנכנסים ל"מאסטר" הדיגיטאלי החדש. לא תמיד (כנראה לעיתים רחוקות יחסית) לוקחים בדיוק את אותם הקטעים מאותם ה--sessions שנבחרו למאסטר האנאלוגי.

דומני שהבחנתי אפילו בדיסקי ADD שונים של "אותה הקלטה" בקטעים מקבילים שנלקחו מ-sessions שונים.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
יש מקרה ששמעת את אותה ההקלטה ב AAD וב ADD ויכולת להשוות ביניהן ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה על קבלת הפנים החמה ובמיוחד ל-Hybrid ,AK1, מיכאל לנג ו-Katzofe :אוהב:


Katzofe- לדעתי האישית ה-CD נשמע קרוב יותר ל-MASTER מאשר מדיית ה-Vinyl אשר מאופיינת כאמור בקומפרסיה ובאחוז עיוות גבוהה יחסית. אבל ......לעיתים קרובות בצליל "נעים ועשיר" יותר.

ולשאלתך , כאשר ה-MASTER נשמר לאורך השנים בצורה טובה אין ספק שה-CD יכול להישמע "נכון" יותר ממקבילו האנלוגי.

ההשוואה המדוייקת צריכה להעשות כאשר ה-CD ומקבילו ה-Vinyl נוצרים בדיוק מאותו מקור ואז כאמור הנסיון שלי מראה שצליל ה-CD יותר "נכון ואנליטי" כאשר צליל ה-Vinyl (בתחילת התקליט)יותר "נעים עשיר ומקומפרס".
לקראת סוף התקליט האכות היא כמו שאומרים "לא מי יודע כמה".

ברוך הבא ידידי.

בהשוואות שונות שעשינו (אני וחברים נוספים) ניתקלנו ביתרונות לזה ולזה. כלומר, לפטיפון היו יתרונות סונים ברמת הפירוט, מהירות, מיידיות, וטבעיות על פני ה-cd במיוחד במוסיקת ג'אז. נעימות, ריגוש וכאלה לא יצא לנו לבדוק.

יש לציין כי ניתקלנו גם בהקלטות שהן נשמעות טוב יותר באופן מובהק ב-cd.
לדוגמא: "הצד האפל של הירח" (פינק פלויד) נשמע טוב יותר בתקליט. זה מתבטא באיזון הטונאלי, בעושר הטונאלי, בפרטים ובהפרדת הכלים וקולות השירה שהיו נשמעים טוב יותר באופן מובהק.
יחד עם זאת, דיינה קרול בתקליט נשמע טוב יותר מאחיו הדיגיטלי ושניהם הודפסו בזמן דומה ויצאו מאותו אולפן.
בנוסף בחנתי גם את קי'ת ג'ארת (השירים שלי) בהוצאה חדשה של emi בתקליט והוא נשמע טוב יותר גם כן מה-cd.

אני חושב שאין לצאת בהצהרות מהסוג הזה, כמו בכל דבר, יש פעמים שזה יותר טוב ויש אחרת. ועל מנת לבחון את הנושא אנו צריכים סטאפ אנלוגי איכותי ומכוון היטב, תקליטים שמורים ומודפסים כיאה וכמובן, ראש פתוח ואוזן בוחנת כאשר מפרקים את התוצאה ומחפשים יתרונות וחסרונות בכל השוואה.

לדיסק, לטעמי האישי, יש סינטטיות שאני לא מצליח להתעלם ממנה. אם מדובר בתחום הגבוה המאוד "קריסטלי" כאשר מעולם לא שמעתי את האות ש' כל כך "סכינית" כפי שמקבלים ב-cd. יחד עם זאת, מצילות מסוג "ספלאש" נשמעות בהירות מידי ב-cd בעוד הפטיפון מציג אותן כפי שאני מכיר את הצליל שלהן.

גם כאשר מאזינים לשאר מרכיבי האובר הד של מערכת תופים, פטיפון ממחיש היטב את פגיעת המקל בגדה או במרכז המצילה, נגן תקליטורים לעומתו, מתקשה בכך.

בקולות אדם פטיפון מציג גם את הגרון, בית החזה והאלמנטים הדקים המרכיבים יחדיו קול אנושי משכנע. נגן תקליטורים, לטעמי, מפספס בגזרה הזו. לעומת זאת, sacd מצליח לשכנע אותי הרבה יותר מ-cd סטנדרטי אך עדיין קשה לי להתעלם מאותה סינטטיות שחוזרת על עצמה שוב ושוב.

יש לציין שיצא לי לשמוע עשרות נגנים במנעד מחירים רחב מאוד. כולם, בלי יוצא מהכלל, חולקים חותמת קול שלהם באותה מידה שפטיפונים שונים חולקים חותמת קול משלהם גם כן.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לדיסק, לטעמי האישי, יש סינטטיות שאני לא מצליח להתעלם ממנה. אם מדובר בתחום הגבוה המאוד "קריסטלי" כאשר מעולם לא שמעתי את האות ש' כל כך "סכינית" כפי שמקבלים ב-cd. יחד עם זאת, מצילות מסוג "ספלאש" נשמעות בהירות מידי ב-cd בעוד הפטיפון מציג אותן כפי שאני מכיר את הצליל שלהן.

נמר ו- AK1- נניח שה-MASTER הוא דיגיטלי. תסכימו איתי שכאשר הוא מועבר ל-CD קרוב לודאי שהוא מועבר "בתחום הדיגיטלי" והוא זהה ב-99.99% ל- MASTER (לא ניכנס לויכוח על ה-: 100%) ;)
כאשר הוא עובר ל-Vinyl הוא עובר "מסלול חתחתים" שתארתי (קומפרסור לפני ה-CUTTER , ה-CUTTER עצמו וראש הפטפון )

כפי שתארתי ה"תכונות המתמטיות" של "דרך הויניל" הם כאלו שבהכרח גורמות לצליל להשמע עשיר ו" ידידותי לאוזן המשתמש " .

אני כמהנדס ש"בהגדרתי הבסיסית כטכנוקרט אוהב את המושלמות של המדיה הדיגיטלית ";) מעריך, אוהב ואף מעדיף לפעמים את תכונות ה-VINYL שאתה בדיוק מדבר אליהם.

כשיצא התקליט של Dire straits Brothers in arms בשנת 1985אני חושב שביליתי כ 300 שעות (ואני לא מגזים )בהשוואה של ה-CD לתקליט , ולמרות שה-MASTER הוא דיגיטלי ה"שתגעתי" שהתקליט (ורק בתחילתו ) נשמע עדיף ונעים יותר לאוזני מאשר ה-CD. אולם מצד שני גם הערכתי את הדינמיות וה"פאנצ'" העודף שב-CD. על זה בדיוק נאמר You Can't Win them All :)

אגב- אני מחזיק את Brother in Arms ב 3 Reissues שונים ב-CD כאשר העוצמה ב-2 ההוצאות האחרונות נשמעות חזק יותר מההוצאה הראשונה ולדעתי גם יותר "פאנצ'יות" , בכל מקרה אני חושב שהצליל בכל השלושה הוא שונה (יתכן שביצעו גם שנוי ב-EQ ומניפולציות sound נוספות )
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
נמר ו- AK1- נניח שה-MASTER הוא דיגיטלי. תסכימו איתי שכאשר הוא מועבר ל-CD קרוב לודאי שהוא מועבר "בתחום הדיגיטלי" והוא זהה ב-99.99% ל- MASTER (לא ניכנס לויכוח על ה-: 100%) ;)
כאשר הוא עובר ל-Vinyl הוא עובר "מסלול חתחתים" שתארתי (קומפרסור לפני ה-CUTTER , ה-CUTTER עצמו וראש הפטפון )

כפי שתארתי ה"תכונות המתמטיות" של "דרך הויניל" הם כאלו שבהכרח גורמות לצליל להשמע עשיר ו" ידידותי לאוזן המשתמש " .

אני כמהנדס ש"בהגדרתי הבסיסית כטכנוקרט אוהב את המושלמות של המדיה הדיגיטלית ";) מעריך, אוהב ואף מעדיף לפעמים את תכונות ה-VINYL שאתה בדיוק מדבר אליהם.

כשיצא התקליט של Dire straits Brothers in arms בשנת 1985אני חושב שביליתי כ 300 שעות (ואני לא מגזים )בהשוואה של ה-CD לתקליט , ולמרות שה-MASTER הוא דיגיטלי ה"שתגעתי" שהתקליט (ורק בתחילתו ) נשמע עדיף ונעים יותר לאוזני מאשר ה-CD. אולם מצד שני גם הערכתי את הדינמיות וה"פאנצ'" העודף שב-CD. על זה בדיוק נאמר You Can't Win them All :)

אגב- אני מחזיק את Brother in Arms ב 3 Reissues שונים ב-CD כאשר העוצמה ב-2 ההוצאות האחרונות נשמעות חזק יותר מההוצאה הראשונה ולדעתי גם יותר "פאנצ'יות" , בכל מקרה אני חושב שהצליל בכל השלושה הוא שונה (יתכן שביצעו גם שנוי ב-EQ ומניפולציות sound נוספות )
שלום רוברטס, טוב שבאת , ברוך הבא , עשית רושם מצוין.
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
פעמיים ח"י עמודים והכל לכבוד אלדר הוד מעלתו.
מי אתה וומה אתה שלכבוד כזה מכובד זכית כולה שניצל .
אני כאחד שצפה את העתיד לפני שנים מספר , דאגתי לבצע מהלך ולדאוג שלבניי היורשים כהתחלה ,להגיע למעלה שכזאת ,לפחות חצי יהיה בולגרי וזה לא אני.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור