הסט אפ שלי ושאלת המקור או התרנגולת, מה יותר חשוב?


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
בתור אחד שלומד את עולם הטכנאות, אתה לא מבין כמה אתה צודק.קודם כל טכנאי ההקלטות מנסה להוציא צליל כזה שיחמיא לשיר ולכלים (גיין, עוצמה, EQ, העמדה, בחירת מיק'). אם יודעים מה רוצים, אז בחירת הפרמטרים שהוזכרו, קצת יותר קלה. יש טכנאי הקלטות שמעדיפים להקליט נקי ואילו יש כאלה שמעדיפים כבר בשלב ההקלטות לכוון בצורה "גסה" יותר לכיוון המיקס הסופי. בכל מקרה זה גם יושפע מהאולפן, מיק', טכנאי ועוד מיליון דברים.
אח"כ יש לנו את טכנאי המיקס והציוד שלו. פה המצב מתחלק בצורה כזאת: או שהטכנאי יאהב את התוצאה המוקלטת ויבצע שינויים קלים או שהוא יוסיף עוד ועוד אלמנטים למיקס (כיום, עולם הפלאגינים מלא במגוון עצום של אפשרויות), כי יש לו את הדרייב האישי של "בטח שאני חייב להכניס פה את זה/את עצמי. לא יכול להיות שזה מספיק טוב".
אחרי זה עוד מגיע לנו שלב המאסטרינג שחוזר על הנ"ל.
ו? הנקודה היא?
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
שהסאונד לא תמיד טהור כפי שאנחנו חושבים גם אם אנחנו יודעים מה יותר חשוב בסט אפ שלנו.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
כלי הנגינה שמנגנים ומוקלטים בחדר המבודד - לא בדיוק מועברים "1 ל-1" (אפילו לא קרוב) הביתה - נעשה בדרך קמפרוס דינאמי משמעותי, תיקוני קצוות (edgeים), נורמליזציה, eq ואיזון דינאמי ולא מעט שינויים בדרך בכדי להביא כלי נגינה 1 עד 100 בו זמנית עבור שני ערוצי סטיראו בהם הכל מועבר.

משם לבית - זה כבר verity של ציוד, חלל והרבה טעם של המשתמש והעדפה לאידיאל עבורו אך סאונד עבורו מועדף.
והרבה "אודיופיליה" בין לבין.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
עדכון:
חיברתי את הרמקולים בצורה שונה, טרי וויר, זוג כבלים נפרדים לבס וזוג כבלים בי וויר נפרדים למיד ולטוויטר. במגבר יש אפשרות כזו עם טרמינלים כפולים.
בהחלט שומעים הבדלים. אני לא יודע אם זה קשור לסוג הכבלים או לסוג החיבור (טרי וויר) או גם וגם, אבל יש הבדל ניכר ביחוד בתדרים הנמוכים.
(זהו, נראה שחזרתי סופית לתחביב...)
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
בקצב הזה עוד תחזור לשמוע הבדלים בין כבלים, רחמנא ליצלן...
;)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
עדכון:
חיברתי את הרמקולים בצורה שונה, טרי וויר, זוג כבלים נפרדים לבס וזוג כבלים בי וויר נפרדים למיד ולטוויטר. במגבר יש אפשרות כזו עם טרמינלים כפולים.
בהחלט שומעים הבדלים. אני לא יודע אם זה קשור לסוג הכבלים או לסוג החיבור (טרי וויר) או גם וגם, אבל יש הבדל ניכר ביחוד בתדרים הנמוכים.
(זהו, נראה שחזרתי סופית לתחביב...)


הדרייברים מקבלים יותר זרם
במיוחד הבס
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
עדכון:
חיברתי את הרמקולים בצורה שונה, טרי וויר, זוג כבלים נפרדים לבס וזוג כבלים בי וויר נפרדים למיד ולטוויטר. במגבר יש אפשרות כזו עם טרמינלים כפולים.
בהחלט שומעים הבדלים. אני לא יודע אם זה קשור לסוג הכבלים או לסוג החיבור (טרי וויר) או גם וגם, אבל יש הבדל ניכר ביחוד בתדרים הנמוכים.
(זהו, נראה שחזרתי סופית לתחביב...)
האם המגבר מוציא יותר זרם בחיבור טרי וויר ?
אתה יכול לראות מה כתוב במניואל שלו בעניין זה ?
תודה
ארז
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
האם המגבר מוציא יותר זרם בחיבור טרי וויר ?
אתה יכול לראות מה כתוב במניואל שלו בעניין זה ?
תודה
ארז
לא מצאתי אזכור לכך. זה מה שכתוב במניואל:
BI-WIRING
Bi-wiring uses two pairs of loudspeaker cables for each channel loudspeaker. You will notice that the rear
panel of your Plinius 9200 has two pairs of output terminals for this purpose. When using bi-wires,
always connect positive (+) to positive (+) and the same for the negative (-) terminals.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אני מניח שאם בסידור טרי וויר המגבר היה מוציא יותר זרם אז היו כותבים את באופן ברור ומובלט.
גם במצב בי-וויר המגבר לא מוציא יותר ממצב רגיל. זה לא כמו בי-אמפ שכל דרייבר מוגבר באמצעות מגבר אחר.
לכן המסקנה שלי היא שהשינוי הוא בגלל הכבלים....
ארז
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
לכן המסקנה שלי היא שהשינוי הוא בגלל הכבלים....
ארז
עכשיו ראיתי שבמניואל של הרמקולים דווקא כן כתוב שסידור בי/טרי וויר משפר את הסאונד. וזה גם הגיוני, שאם לא כן אז למה בכלל ליצרן הרמקולים להתאמץ לתכנן ולייצר קונפיגורצית בי וויר ויותר מזה, טרי וויר??
כנראה שהחיבור הישיר למגבר של כל תחום תדרים בנפרד, שלא באמצעות בריג'ים כן עושה משהו.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
שיפור בגין בי/טרי וויר יכול לנבוע מזרם חזק יותר (כנראה שזה לא המקרה, זה מתאים לתצורת בי אמפ ) או פשוט עצם הפרדת ההגברה לכל דרייבר ואיכות הכבלים המחוברים....
ארז
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
שיפור בגין בי/טרי וויר יכול לנבוע מזרם חזק יותר (כנראה שזה לא המקרה, זה מתאים לתצורת בי אמפ ) או פשוט עצם הפרדת ההגברה לכל דרייבר ואיכות הכבלים המחוברים....
ארז
וזה מה יצרן הרמקולים חושב, ראה תמונות מצורפות. מסתבר שגם העובי קובע??
 

תמונות מצורפות

  • 20161022_094441~2.jpg
    20161022_094441~2.jpg
    KB 118.2 · צפיות: 460
  • 20161022_094501~2.jpg
    20161022_094501~2.jpg
    KB 45.8 · צפיות: 461

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
(דיסק ההשוואה שלי במקרה דנן: האוקטבות הנמוכות של לאנג לאנג בקונצרטו השני לפסנתר של רכמנינוף, ואלרי גרגייב, 2005. ביצוע אלוהי).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא בהכרח העובי הוא הקובע אם כי הטכנולוגיה.
קחו את הנורדוסט החדשים. דקים בקוטר אבל עבים בצליל. זה לעומת הישנים שהיו דקים גם בקוטר וגם בצליל (יחסית).
לעומת זאת, קחו את הכבלים של סילטק. עבים אך מאוזנים להפליא - לא מדגישים דבר. כך גם הסטילס. הכבל שלי בעובי של זרוע והוא אינו עתיר באסים.

עוד דוגמא
קחו כבל כסף עבה לעומת כבל נחושת שהוא דק ממנו. הכסף יהיה מפורט יותר, נקי יותר, דינמי יותר אך גם רזה יותר.
כבל הנחושת הדק יותר, יהיה מאוזן יותר, מלא יותר אך פחות מפורט ודינמי.

דוגמא אחרונה
כבל אלומניום לרוב הוא סרט דקיק במיוחד שגם אם תגלגלו אותו למוצק מעוגל אחד, תקבלו כבל דקיק יחסית.
עם זאת הם מאוד מאוזנים, משלבים בין כסף לנחושת באופי הצליל.

שורה תחתונה
לעובי כנראה יש משמעות. אך לבידוד יותר, לחומר עוד יותר, לטכניקה ולטכנולוגיה שהשתמשו בה להכנת הכבל יש את המשמעות הדרמטית ביותר על הצליל.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
יש סיבה בעולם שיצרן כבלים יתכנן כבל "לא מפורט" ויותר מזה שלקוח ירצה לקנות כבל כזה?
זו סתירה פנימית במהותו של התחביב.
בכלל, נדמה לי שאת כל האופי הזה שמנסים לתת לסאונד באמצעות "חימום" או "קירור", על ידי כבלים או להבדיל אלפי הבדלות, ע"י מנורות, ניתן להשיג בצורה הרבה יותר פשוטה על ידי איקולייזר זול.
אין שום הגיון לשמוע מערכת "עבה בצליל" או "חמה" - אבל לא מפורטת.
אם זה גם וגם אז סבבה וזה עניין של טעם אישי, אבל אם זה על חשבון, אז מה עשינו בזה?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יש סיבה בעולם שיצרן כבלים יתכנן כבל "לא מפורט" ויותר מזה שלקוח ירצה לקנות כבל כזה?
זו סתירה פנימית במהותו של התחביב.
בכלל, נדמה לי שאת כל האופי הזה שמנסים לתת לסאונד באמצעות "חימום" או "קירור", על ידי כבלים או להבדיל אלפי הבדלות, ע"י מנורות, ניתן להשיג בצורה הרבה יותר פשוטה על ידי איקולייזר זול.
אין שום הגיון לשמוע מערכת "עבה בצליל" או "חמה" - אבל לא מפורטת.
אם זה גם וגם אז סבבה וזה עניין של טעם אישי, אבל אם זה על חשבון, אז מה עשינו בזה?

הכבלים לא נועדו לפתור בעיות
במערכת,הם לא פילטרים ולא
אקווליזר, כבלים טובים מעבירים
יותר אינפורמציה בכך משפרים
את הסוניות של המערכת ומאפשרים
לממש את הפוטנציאל אם הוא קיים,
המערכת לא משתפרת היא אותה
מערכת ותשאר כך,
אבל מבחינתך אם אין לך פתרון עם כבילה,
אז גם אין לך בעיה;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש סיבה בעולם שיצרן כבלים יתכנן כבל "לא מפורט" ויותר מזה שלקוח ירצה לקנות כבל כזה?
זו סתירה פנימית במהותו של התחביב.
בכלל, נדמה לי שאת כל האופי הזה שמנסים לתת לסאונד באמצעות "חימום" או "קירור", על ידי כבלים או להבדיל אלפי הבדלות, ע"י מנורות, ניתן להשיג בצורה הרבה יותר פשוטה על ידי איקולייזר זול.
אין שום הגיון לשמוע מערכת "עבה בצליל" או "חמה" - אבל לא מפורטת.
אם זה גם וגם אז סבבה וזה עניין של טעם אישי, אבל אם זה על חשבון, אז מה עשינו בזה?

ישנם יחסי גומלין בין פירוט לאיזון לבין חמימות לחוסר איזון.
עם זאת, לנחושת יש משהו בצליל שאין לכסף למרות שהם פחות מפורטים ומהירים.
לכסף ישנם יתרונות סונים שאין לנחושת והנה, יש כאלה שלא אוהבים כבלי כסף.

הטענה שלי היא פשוטה.
בשביל כבל שיעשה הכל מושלם (לטעמי), צריך לשים הרבה עשרות אלפי שקלים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור