נגן הלקסמנים האלה מעצבנים!


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
שמעתי לקסמן ולדעתי הם ברמות הגבוהות ביותר, אבל אני לא בטוח שההגדרה שלך למהו היי אנד נכונה (נגיד חברה כמו PURE ACOUSTICS מייצרת את המוצר הכי טוב שהיא יודעת - עדיין כנראה זה לא ייחשב כהיי אנד)
צודק, תיקנתי.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
וזה הייאנד...?
http://fancy.com/things/158556069575002374/Sony-SS-R10-Electrostatic-Speakers

מה לעשות,כולנו מחפשים את החברות הקטנות,חברות ״מעדנייה״,זה עושה לנו נעים.
חלקן,לדעתי,אף מווסתות את קצב היצור,ותוקעות קצת שילוט של Limited edition,זה תמיד עוזר,ליצור את האווירה,את התחושה,שיש לך משהו מיוחד בבית,כזה,שלא רואים אצל כולם.
זה חלק לא מבוטל בחווית השמיעה שלנו,קוראים לזה בעברית-תחושות.
אני מניח שאם ההאזנה היתה מתבצעת בחדר חשוך -הרבה מיתוסים היו נשברים.

לחברות גדולות-סידרתיות,במידה והן חפצות בכך,מטעמים שונים,ישנה אפשרות,אם מבית,או קצת עזרה מבחוץ,ליצור מוצרים מטורפים,עם איכות רכיבים,בקרה וגימור,שלא נופלת כהוא זה,מיצור של יפני סגפני,שחי בדלת אמותיו,ועוסק ביצור נקודתי של מוצרי אודיו וטיפוח עצי נוי ננסיים.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
אם דגם על של חברה כזאת זה לא הייאנד בשבילך.
בוא ספר לנו מה זה הייאנד בשבילך...

אולי לא הייתי מספיק ברור,היום לקסמן היא חברת על יפנית, שלא מתפשרת
ביצור צייוד היי אנד,והמחירים משקפים את ההשקעה והטיב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
וזה הייאנד...?
http://fancy.com/things/158556069575002374/Sony-SS-R10-Electrostatic-Speakers

מה לעשות,כולנו מחפשים את החברות הקטנות,חברות ״מעדנייה״,זה עושה לנו נעים.
חלקן,לדעתי,אף מווסתות את קצב היצור,ותוקעות קצת שילוט של Limited edition,זה תמיד עוזר,ליצור את האווירה,את התחושה,שיש לך משהו מיוחד בבית,כזה,שלא רואים אצל כולם.
זה חלק לא מבוטל בחווית השמיעה שלנו,קוראים לזה בעברית-תחושות.
אני מניח שאם ההאזנה היתה מתבצעת בחדר חשוך -הרבה מיתוסים היו נשברים.

לחברות גדולות-סידרתיות,במידה והן חפצות בכך,מטעמים שונים,ישנה אפשרות,אם מבית,או קצת עזרה מבחוץ,ליצור מוצרים מטורפים,עם איכות רכיבים,בקרה וגימור,שלא נופלת כהוא זה,מיצור של יפני סגפני,שחי בדלת אמותיו,ועוסק ביצור נקודתי של מוצרי אודיו וטיפוח עצי נוי ננסיים.
בלי החברות האזוטריות האילו (באודיו, יין, רכב ועוד), היית שומע עם רסיברים, נוסע בעיקר בקורולות ושותה יין בן חודש עם טעם ככה ככה). אותם חברות אולי פלצניות ויקרות אבל הם קובעות תקני אייכות וביצוע גבוהים , וגם מושכות את היצרניות הסדרתיות לייצר באיכויות וביצועים גבוהים יותר ( בחלק מסדרות המוצרים שלהם)
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
רוזי, אני לא קונה את זה.

יינות משובחים יוצאים ליקבים קטנים פעם ב... ובמקרה.
יקבים גדולים מוציאים יינות משובחים כל שנה ובאיכות קבועה.

להתעסק עם יקבים קטנים זה תענוג, בגלל החברה ובגלל הקירבה לבעלים ולעשייה שלו, אבל מבחינת תוצר זה לגמרי
hit & miss.
אין תחליף לסטנדרטיזציה, מדידה ודיוק על מנת להגיע לעקביות.

שים לב גם שלא יכול להיות שבכל תחום טכנולוגי המחירים יורדים והאיכות עולה, ורק באודיו צריך קוסמים איזוטרים לייצר איכות שרק עולה ועולה, ומחיר שרק עולה ומאמיר.
לפחות בוידאו ברור שהרזולוציה עולה וגודל המסך, במכוניות הביצועים והאמינות עולה, כמו גם הבטיחות, מאיפה באודיו ביתי (סביבה אקוסטית "נורמלית") מביאים כל הזמן שיפורים הולכים ומאמירים?
על בסיס מה בדיוק?
מה בדיוק משתפר, על בסיס אותה מדיה מוקלטת באותה סביבה אקוסטית מחורבנת שהיא הסלון הביתי?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אותם ייננים ויצרני אודיו מוטרפים שמחפשים את האייכות ללא פשרות, דוחפים את האייכות והסטנדרטים למעלה.
החברות הגדולות שעובדות לפי מה שאתה קורא תקנים ומדידות, מכוונים את המוצר והעלות לטעם הממוצע ולמחיר התחרותי לצורך מכירת מאסות על ידי ייצור סדרתי והמיקסום הרווח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
פאלו.

אי אפשר להשוות אודיו ליין.

שנית.
יצרנית יכולה לשקוד על מוצר אחד באופן מוחלט במיוחד אם היא קטנה. מדוע? משום שהיא לא ״תעשיה״ עם ההוצאות והמחויבויות שלה על מנת להחזיק את עצמה קיימת. יצרן בודד, או בית חרושת קטן, יכול לאפשר לעצמו להשקיע את כל מרצו במוצר אחד או בודדים מבלי ש-150 עובדים ימתינו למשכורת.

עם זאת. אם תביט בקטוגוריית הרמקולים הטובים ביותר, תמצא שרובם המוחלט הם בתי חרושת קטנים ולא חברות ענק. נכון, יש גם את פוקל, jbl, קף וb&w שם, אבל במקומות הראשונים תמצא דברים אחרים, מעסקים קטנים יותר. זה לא שהגדולות לא יכולות לייצר עוד יותר טוב, זה פשוט עניין של להרוויח כסף. ומה לעשות, חברות גדולות כאלה מוכרחות לייצר הרבה פפלינוס בשביל לשרוד.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
[
אותם ייננים ויצרני אודיו מוטרפים שמחפשים את האייכות ללא פשרות, דוחפים את האייכות והסטנדרטים למעלה.
החברות הגדולות שעובדות לפי מה שאתה קורא תקנים ומדידות, מכוונים את המוצר והעלות לטעם הממוצע ולמחיר התחרותי לצורך מכירת מאסות על ידי ייצור סדרתי והמיקסום הרווח.

JBL, לדוגמא, מייצרת רמקולי קצה על בסיס מחקרים בחדרים אנאקונים, אלפי מבחני האזנה מבוקרים, המנוהלים ע"י אנשים עם דוקטורט במדע הפסיכו-אקוסטיקה... אז אני לא מבין על מה אתה מבסס את התיאוריה שלך.

אני מכיר כמה ייננים מוטרפים, הם בקושי עושים כסף מיין, ובטח לא "מחפשים איכות ללא פשרות". יש להם המון פשרות, שהן תולדה של חוסר במימון.
אני גם לא יודע מי הם יצרני האודיו "המוטורפים" שאתה מתייחס אליהם, אבל משאבים להשקיע בפיתוח והאזנה כמו JBL, אין להם.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
יצרנית יכולה לשקוד על מוצר אחד באופן מוחלט במיוחד אם היא קטנה. מדוע? משום שהיא לא ״תעשיה״ עם ההוצאות והמחויבויות שלה על מנת להחזיק את עצמה קיימת. יצרן בודד, או בית חרושת קטן, יכול לאפשר לעצמו להשקיע את כל מרצו במוצר אחד או בודדים מבלי ש-150 עובדים ימתינו למשכורת.

עם זאת. אם תביט בקטוגוריית הרמקולים הטובים ביותר, תמצא שרובם המוחלט הם בתי חרושת קטנים ולא חברות ענק. נכון, יש גם את פוקל, jbl, קף וb&w שם, אבל במקומות הראשונים תמצא דברים אחרים, מעסקים קטנים יותר. זה לא שהגדולות לא יכולות לייצר עוד יותר טוב, זה פשוט עניין של להרוויח כסף. ומה לעשות, חברות גדולות כאלה מוכרחות לייצר הרבה פפלינוס בשביל לשרוד.

אלו סיפורים יפים, אבל מי מייצר מחשבים טובים, יצרנים המוניים או יצרני בוטיק?
מה לגבי מכוניות?
מה לגבי מסכי טלוויזיה?
מוניטורים?
ציוד רפואי מתקדם?

רק באודיו ביתי הקטנים יודעים דברים שהגדולים לא יודעים ולא מסוגלים לייצר, על בסיס ניסוי וטעייה עם תקציב שהוא עשירית?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שוב. המקומות שאתה הולך אליהם אינם משקפים את שוק האודיו.

אם נלך על מכוניות. מי יותר המוני,
פולסווגאן או פרארי?
מזדה או מזארטי?
טיוטה או פורשה?
יונדאי או פגאני?
הונדה או בוגאטי?
סקודה או למבורגיני?
סובארו או רולס רוייס?
קיה או בנטלי?

וכן. אודיו ביתי הוא שונה בתכלית ממסכים ומציוד רפואי שבנוי מרכיבים ״מוחלטים״. אין שם אקוסטיקה, אין פנאלים להאזנה. זו חיה אחרת, דרישות אחרות וגישה שונה לחלוטין. זה כמו להשוות פיל למדרכה.

עכשיו לגזרה שלנו. כמו עם המכוניות נלך על אודיו.

לפי הטענה שלך. דנון, הרמן קרדון, פיוניר, ימהה, מרנץ וכ״ו אמורים לייצר ציוד יותר טוב מכל הקראלים, mbl, קונסטליישן, לקסמן, אקיופייז, טנור, סלושיין, אודיו ריסרצ׳ וקונראד ג׳ונסון. אתה יודע מה? יכול להיות. אבל בשורה התחתונה הם לא עושים את זה. למה? אולי כי זה לא מעניין אותם, לא השוק שלהם ויכול להיות שהם פשוט לא מסוגלים לעשות זאת במתכונת העבודה שלהם. יצרן המוני ברוב הפעמים לא יכול לייצר אודיו היי אנד. למה? משום שאין לו את הזמן לזה. הוא עסוק בלמכור מאות מוצרים בשנה ולא עשרות. ה-qa פחות מחמיר, אין פנאלים של האזנה ולא מחפשים שם את הכינור והמרקם שלו כמו שיצרני הבוטיק כן. למה? שוב, כי ככה. והציוד שלהם, טוב ככל שיהיה למחירו, לא מתקרב לשם. עובדה, שמעתי.

ועוד דוגמאות.
רמקול הדגל של רוקפורט למשל טוב יותר מרמקול הדגל של קליפש. וקליפש, מה לעשות, גדולה יותר.
הוא גם טוב יותר מרמקול הדגל של פולק אודיו והם, נחשת נכון, גדולים יותר.
רוצה עוד דוגמא מול סרווין ווגה? Bose? קנטון? מוניטור אודיו? פיור אקוסטיק? וורפידל? ימהה אולי?

אני יכול לתת לך עוד עשרות דוגמאות. רובם המוחלט (שים לב - המוחלט!) של יצרניות ההיי אנד הטובות ביותר הן אינן חברות גדולות. בדיוק הפוך. מדובר ביצרניות קטנות יחסית, שכל רמקול שלהם לוקח המון זמן לבנות. הן בגלל רמת הגימור, איכות הרכיבים, איכות התיבה, ביקורת האיכות בכלל. זו עובדה ידידי. מדוע להתווכח עם זה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
[


JBL, לדוגמא, מייצרת רמקולי קצה על בסיס מחקרים בחדרים אנאקונים, אלפי מבחני האזנה מבוקרים, המנוהלים ע"י אנשים עם דוקטורט במדע הפסיכו-אקוסטיקה... אז אני לא מבין על מה אתה מבסס את התיאוריה שלך.

אני מכיר כמה ייננים מוטרפים, הם בקושי עושים כסף מיין, ובטח לא "מחפשים איכות ללא פשרות". יש להם המון פשרות, שהן תולדה של חוסר במימון.
אני גם לא יודע מי הם יצרני האודיו "המוטורפים" שאתה מתייחס אליהם, אבל משאבים להשקיע בפיתוח והאזנה כמו JBL, אין להם.
הכי כיף ו"הגיוני "לקחת את היוצא מהכלל ולהשליך על הכלל.
(ובדרך לציין גם כמה ש"אני מכיר")
לא אוהב לכתוב ארוך,
האמת שנמר נתן לך תשובה מספיק טובה.
ובקיצור, היצרנים הגדולים בהחלט יכולים, אבל לא רוצים
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,919
מעורבות
472
נקודות
83
בזמנים שלנו בכל השיטחי התעשיה עובדים בצוותים של מומחים במחקר ופיתוח מוצרים,
עם מכשור מתקדם, עם חלוקת תפקידים, תקציבים לפרסום ושווק וכך גם בתעשיית אודיו,
חברות שלא עומדות בעומס נקנות ע״י חברות גדולות, יש עדיין חברות קטנות של one man show, אך לדעתי ההילה שלהם דועכת, עקב חברות צעירות עם חשיבה רעננה וחדשנית
אבל אנו מעדיפים מוצרי אודיו של חברות אמינות וידועות עם בקרת איכות.
היום המוצר לא מוכר את עצמו כמו פעם, היום דרושה רשת פרסום ושיווק,

בעניין היין כשביקרתי בכמה ייקבים הבעלים התפאר במדליות שהייקב זכה בתחריות אירופה,
ברבות הימים יצא לי לדבר עם אחד שמבין ביין,הוא התפוצץ מצחוק מהמדליות וענה,
צרפת ואיטליה לא משתתפים בתחריות האלה על מדליות כי אין עם מי.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
שוב. המקומות שאתה הולך אליהם אינם משקפים את שוק האודיו.

אם נלך על מכוניות. מי יותר המוני,
פולסווגאן או פרארי?
מזדה או מזארטי?
טיוטה או פורשה?
יונדאי או פגאני?
הונדה או בוגאטי?
סקודה או למבורגיני?
סובארו או רולס רוייס?
קיה או בנטלי?

מכל החברות (והמותגים גרידא) שציינת, רק פגאני היא יצרן עצמאי קטן. השאר הם יצרנים לא קטנים בכלל (פורשה היא חברת הרכב הרווחית בעולם בשנים במסויימות ובעלת כל קונצרן VAG) ו/או חלק מקונצרן גדול (פרארי, למבורגיני) ו/או מותג בלבד (בוגאטי)
ונחש מה... גם פגאני לא מייצרים את המנוע שלהם.
פגאני היא לא יצרן רכב, היא יצרן בוטיק של שלדה.

וכן, עסק מאוד קטן שמייצר מוצר שהוא ללא תחשיבי עלות לייצור (cost no object), בסדרה קטנה ו/או לפי דרישת לקוח (custom made) יכול לייצר באיכות מאוד גבוהה.
לדוגמא, מכונית F1.
אבל להוביל תעשייה?
פגאני לא יותר טובה מפרארי... ואף יצרן קטן (TVR זו דוגמא מצויינת) לא הצליח לשרוד, כי היכולת שלהם לייצר מכוניות באיכות הנדרשת בעולם המודרני - נעלמה. הסטנדרטיזציה הביאה את האיכות.

וזה מביא לנקודה הבאה שלי, שלא הדגשתי מספיק.

מה כבר אפשר לשפר על ספינת הדגל של חברה כמו JBL (סתם דוגמא), ב-20 אלף דולר, שקונים לך גם הגברה וגם DSP.
בו נגיד שתוסיף עוד כסף בשביל משהו שנראה מעוצב ולא כמו בלוק שחור. בסדר.
נו... מה עוד יודעים (יודעים=בדקו וניסו) איזה שני מהנדסים בגאראג' לתכנן ברמקול כדי שיעלה פי 5, אבל יישמע בסלון הביתי אחרת לגמרי והרבה יותר טוב?
איזו עוד צליל מאותה מדיה שחוקה יכול הרמקול הנורא מתקדם הזה לתת, שספינת הדגל של פוקאל (סתם עוד דוגמא) לא יודעת?
הוא לא יורד יותר נמוך, אין לו פחות ריסוננסים שמיעים, הוא לא יותר מדוייק בגבוהים... מה בדיוק?
[וצריך לזכור, מה שהוא מוציא זה דברים שאפילו הטכנאי באולפן לא היה מסוגל לשמוע, כי מה כבר יש לו, איזה מוניטור JBL, Dynaudio,B&W וכו'...?!]

אני יכול לתת לך עוד עשרות דוגמאות. רובם המוחלט (שים לב - המוחלט!) של יצרניות ההיי אנד הטובות ביותר הן אינן חברות גדולות. בדיוק הפוך. מדובר ביצרניות קטנות יחסית, שכל רמקול שלהם לוקח המון זמן לבנות. הן בגלל רמת הגימור, איכות הרכיבים, איכות התיבה, ביקורת האיכות בכלל. זו עובדה ידידי. מדוע להתווכח עם זה?

מי אמר שהן טובות?
הן אמרו?
מגזינים שעיקר עיסוקם הוא החברות הללו אמרו?
אנשים שחושבים שיש הבדלים בסאונד בגלל רכיבים שונים ומשונים, למרות שהניסיון המדעי מוכיח אחרת (או לא מוכיח כלום), אמרו?

ונסיים באנקדוטה רלוונטית, כשעשו ב-JBL מבחני האזנה, לקחו גם 6 עיתונאים ממגזיני אודיו. היכולת שלהם לזהות רמקולים בלי לראות אותם היתה מקרית (כלומר הם לא זיהו רמקולים שונים לפי סאונד, אחרי ששמעו אותם קודם). באותה בדיקה, רמקולים שעלו 700 דולר לקחו רמקולים שעלו 5K$. אחרי זה, כשהנבחנים רואים את הרמקולים (בחונים שמצליחים לזהות הבדלים), הרמקול היקר יותר זכה בציונים גבוהים יותר.

יש המון יכולת להטות אותנו, כבני אדם, עם שיווק.
זה לא אומר שצריך לקנות את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
ובקיצור, היצרנים הגדולים בהחלט יכולים, אבל לא רוצים

מה הם לא רוצים, לייצר רמקול שנשמע טוב?
אנחנו מדברים על היי אנד, נכון?!

כלומר, כל החברות הגדולות מביאות את המקסימום שהם יודעות ויכולות לרמקולים הכי יקרים שלהם. שם הם בטוח רוצים לייצר הכי טוב שיש?!

אפשר להסכים על זה?

אז כמה יותר טוב יכולה לעשות חברה עם פחות משאבים לתכנן, למדוד, לקנות רכיבים, לייצר בזול... והכי חשוב: לבצע מבחני האזנה?

נ.ב. נתתי כדוגמא את JBL, כי הם הלכו צעד אחד רחוק יותר וגם בדקו איזה סוג סאונד אנשים מעדיפים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
JBL היא לא ממש חברה גדולה.
אולי אני ואתה חושבים בפרופורציות אחרות לגבי מהי חברה גדולה,
בשבילי זה סוני, פנסוניק, יונדאי, סמסונג,LG, JVC, טושיבה ועוד...
לא צריך להיות נזיר עם גרא'ז כדי להיקרא חברה קטנה.
אקיופייז, לקסמן, מארק לוינסון, CARY, קונראד ג'ונסון ועוד רבות כמוה הן חברות קטנות, שלא מכוונות למכור לMASS MARKET, ומתמקדות באייכות ומיקסום הביצועים ולאו דווקא במיקסום היקפי המכירה וגידול המכירות ביותר שווקים.
(כהראה שכמעט כולם עושים את זה בשביל מיקסום הרווח)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מכל החברות (והמותגים גרידא) שציינת, רק פגאני היא יצרן עצמאי קטן. השאר הם יצרנים לא קטנים בכלל (פורשה היא חברת הרכב הרווחית בעולם בשנים במסויימות ובעלת כל קונצרן VAG) ו/או חלק מקונצרן גדול (פרארי, למבורגיני) ו/או מותג בלבד (בוגאטי)
ונחש מה... גם פגאני לא מייצרים את המנוע שלהם.
פגאני היא לא יצרן רכב, היא יצרן בוטיק של שלדה.

באמת? אתה בטוח במה שאתה טוען? אם הרמן קומפריישן קונה את revel זה הופך אותה לגדולה יותר ממוניטור אודיו? לא. היא נותרה קטנה וחלק מקונצרן גדול.

וכן, עסק מאוד קטן שמייצר מוצר שהוא ללא תחשיבי עלות לייצור (cost no object), בסדרה קטנה ו/או לפי דרישת לקוח (custom made) יכול לייצר באיכות מאוד גבוהה.
לדוגמא, מכונית F1.
אבל להוביל תעשייה?
פגאני לא יותר טובה מפרארי... ואף יצרן קטן (TVR זו דוגמא מצויינת) לא הצליח לשרוד, כי היכולת שלהם לייצר מכוניות באיכות הנדרשת בעולם המודרני - נעלמה. הסטנדרטיזציה הביאה את האיכות.

אלה המכוניות שקובעות תקנים. לדוגמא שימוש בחומרים קלים, אווירודינמיקה, יכולות דינמיות, ניצול מנועים. בדיוק אותן יצרניות היי אנד קובעות את זה. מה שהם עושים, יורד למכוניות הסטנדרט שאתה מכיר.
מי שקובע תקן מוביל תעשיה. לא במכירות - ברעיונות, טכנולוגיה, טכניקות.

מה כבר אפשר לשפר על ספינת הדגל של חברה כמו JBL (סתם דוגמא), ב-20 אלף דולר, שקונים לך גם הגברה וגם DSP.
בו נגיד שתוסיף עוד כסף בשביל משהו שנראה מעוצב ולא כמו בלוק שחור. בסדר.
נו... מה עוד יודעים (יודעים=בדקו וניסו) איזה שני מהנדסים בגאראג' לתכנן ברמקול כדי שיעלה פי 5, אבל יישמע בסלון הביתי אחרת לגמרי והרבה יותר טוב?

ל-jbl רמקול אחד או שניים שנחשבים למוצרי על. ויש טובים מהם, מחברות קטנות יותר. מה הטענה כאן? וזה עוד אחרי שאמרתי קודם שיש כאלה שכן עושות היי אנד אמיתי והן עדיין חברות ענק. והנה, אתה נותן לי שוב דוגמאות שלא מעידות על הכלל. טריאנגל ניסתה והוציאה רמקול על. לא הצליח. למה? לא היה מספיק טוב. גם דאלי ניסתה, גם לא הלך. סוני? היה, נעלם, לא הוציאו נוסף.

ונכון. שני מהנדסים בגראג׳ פיתחו רמקולים ואלקטרוניקה ברמות היסטריות. ראה דרטזיל. ראה את הזרועות של גראהם. לא שני מהנדסים בגראג׳ אם כי מהנדס אחד בחדר. ומה לעשות, יותר טוב מכל הזרועות המסחריות של פרוג׳קט, רגה, אורטופון. ומה עם ראשים? יפנים בודדים, זקנים, בחדר לא גדול, משחררים לשוק את ליירה, שלטר, קונדו, אייר טייט. ומה יצא? יותר טוב מגראדו, אורטופון (מכיר את רוב הראשים שלהם). ומה לגבי פטיפון? דה וינצ׳י, קוזמה, נוטינגהם, קונטיניו לעומת פרוג׳קט ורגה. מי יותר גדולים? מי עושים מוצרים יותר טובים? הבנת? יופי.

ובוא נלך על אלקטרוניקה? לא צריך נכון? הבנת את העניין, כן?

הקטע הוא שאין באמת ויכוח אמיתי. ברור שיצרניות בוטיק יכולות לאפשר לעצמן את מה שיצרניות מסחריות גדולות פשוט אינן יכולות לאפשר לעצמן. למה? כי שוב - הן בנויות אחרת. וכן, בתוכן יש כמה בודדות שמצליחות לעשות את זה. ונתתי דוגמאות, וחזרת אתה עליהן, ודיווחתי לך שכבר נתתי אותן וכנראה תחזור עליהן שוב. משעמם משהו.

ומכן למבחנים העיוורים. ״הם לא הצליחו להבחין בין גראנד אטופיה לרמקול מחשב מפלסטיק של קריאטיב״ (בהגזמה כמובן). יופי. זה בעצם מוכיח את הבעיות במבחנים מהסוג הזה. למה? כי יש הבדלים משמעותיים אבל מבחן כזה לא בודק את יכולות הרמקול אם כי את היכולת של המאזין לא להתבלבל כשמבלבלים אותו. צריך להקשיב לרמקולים המדוברים, בלי שמישהו יצבוט להם את הפטמה, ושיגידו לי אם יש הבדל בין א׳ הזול ל-ב׳ היקר והמושקע בהרבה.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
Falou , להלן כמה נקודות חשובות:
1. JBL EVEREST D67000 עולה 80000$ ולא 20000$...
2. JBL כקונספט, העדיפה בליין היקר שלה להביא את ה PA הביתה (דאבל 15" ומיד שופר ), בניגוד לרב יצרני
האודיו האחרים ולכן קשה להשוות אותם לרמקולים דינאמיים אחרים בהיי אנד שמעוצבים אחרת לגמרי
ומכוונים לקהל אחר.
3. משמיעה אישית בתערוכות (לא מסיפורים ) לא שמעתי יתרון מהותי של ה67000 על שאר הרמקולים הטובים בעולם עד 100000$
ואני נזהר במילותי כי התצוגה האחרונה שלהם היתה (לצערי ) הרבה פחות טובה מהטובים ביותר. ואני חובב גדול של הסאונד של החברה הזו!
אז הנה דוגמא אמיתית שגם חברה כזו במאני טיים לא פוגעת.

מסכים עם זה שחברות בוטיק מאוד קטנות, ברב המקרים לא יצליחו להתחרות בגדולות וותיקות יותר עם מוצר בתקציב זהה, זה כמעט תמיד יעלה להם יותר וגם ללקוח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה הם לא רוצים, לייצר רמקול שנשמע טוב?
אנחנו מדברים על היי אנד, נכון?!

כלומר, כל החברות הגדולות מביאות את המקסימום שהם יודעות ויכולות לרמקולים הכי יקרים שלהם. שם הם בטוח רוצים לייצר הכי טוב שיש?!

אפשר להסכים על זה?

אז כמה יותר טוב יכולה לעשות חברה עם פחות משאבים לתכנן, למדוד, לקנות רכיבים, לייצר בזול... והכי חשוב: לבצע מבחני האזנה?

נ.ב. נתתי כדוגמא את JBL, כי הם הלכו צעד אחד רחוק יותר וגם בדקו איזה סוג סאונד אנשים מעדיפים.

נכון. הם רוצים שמשהו ישמע מספיק טוב בשביל שימכר. זה עסק פאלו. בעסק צריך להרוויח.

וכבר טענתי אני ורוזי. הן כנראה יכולות, אולי בטוח יכולות. אבל לא עושות - עובדה. (אם עוד פעם תביא לי דוגמאות ליוצא מהכלל שכבר דיברנו עליהן הדיון הזה פשוט יהפוך למשעמם יותר מאשר לראות תמונות של הילדים של החברים ולשחק אותה נהנה).

יצרן בוטיק מסוגל לקחת הרבה יותר סיכונים מחברת ענק. למה? כי העסק שלו בנוי אחרת. הוא לא פותח את החודש עם משכורות, שכירות מטורפת, פרסום, שיווק, יצוא אדיר מימדים, מחסנים, הנהלת חשבונות, מזכירה, רכבים ועוד. זה מאפשר לו להיות מסוגל לייצר לאט יותר, עם יותר מחשבה. הוא לא בתחרות על המיינסטרים שכל שנה חייבים לשחרר משהו חדש לשוק. לפעמים מחליפים דגם כל 10 שנים.

ולגבי jbl. ״בדקו איזה סאונד אנשים מעדיפים״ - כנראה שלא בדקו טוב. עובדה, אנשים מעדיפים דברים אחרים, לפעמים באותו מחיר, לפעמים יקרים יותר. כל האנשים האלה, יכולים לרכוש גם את הרמקול הזה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
Falou

מסכים עם זה שחברות בוטיק מאוד קטנות, ברב המקרים לא יצליחו להתחרות בגדולות וותיקות יותר עם מוצר בתקציב זהה, זה כמעט תמיד יעלה להם יותר וגם ללקוח.
אני לט בטוח.
כל עוד מדובר על אותה אייכות ובכמויות קטנות - לחברות הגדולות יש הוצאות קבועות גדולות לאין ערוך מחברות הבוטיק.
לכן בשוק ההיי אנד, שהכמויות בו קטנות מאוד, אין לחברות הגדולות עניין ואין להם יתרונות כלכליים על חברות הבוטיק.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
ואולי בעצם החברות המסחריות הגדולות מוותרות מראש.
למעשה הן מוציאות דגמים ברמת קצה ,לא לשם עשיית רווחים,אלא יותר להדגמת יכולת,לציון x זמן לקיומן,יום הולדת לבעלים ועוד.
הן יודעות,שבעת החלטה,סוני,דנון ימהה...לא יעמוד בפני מותגים נחשקים,ולא משנה מה יוציאו לשוק.
בכלל,לשוק היפני,הן מוציאות דגמים,שלא תראו בשום מקום.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור