בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
מתן, ראשית מזל טוב, תתחדש.

בנושא החריפות בגבוהים, זה יכול להיות מכמה סיבות.
1) מכבלים
2) רמקול בעל גוון בהיר בגבוהים
3) מערכת לא מאוזנת
4) אקוסטיקה

מנסיוני, עם מערכת מאוזנת אין סיכוי שנשמע גבוהים צורחים או נמוכים מתבלבלים.
אם הרמקול הוא פול רנג', צריך לקבל את כל הספקטרום במידה שווה ולא שאחד בולט או אחד חסר.
הכל צריך לנגן כמקשה 1 גם בווליום גבוהה.
בנושא הגבוהים, הוא צריך להיות נקי קריסטלי בדיוק בנקודה לפני חפירה. והבס צריך להיות הדוק ומדויק.

הסיבה הנוספת יכולה להגיע גם מאלקטרוניקה.
גם יכול להגיע מהמקור, פטיפון או דק.

הכל אפשר לפתור כמעט רק צריך לדעת מה המקור שנותן את ההבלטה בגבוהים או בנמוכים.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,124
מעורבות
1,125
נקודות
113
בצבא למדתי שכל בעיה פתירה עם כמות נכונה של חומר נפץ.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
ואני חולק עליך.
האם יש ווליום מטורף יותר מהופעה של אומן באיצטדיון.
כל הפעמים ששמעתי אומן או להקה (גם להקת רוק) אף פעם לא היה לי תחושה של צרימה בגבוהים.
גם, כאחד שניגן בלהקה והופעתי בהרבה מקומות, לא היה לי את עניין החפירה בגבוהים.

לכן לדעתי ומנסיוני, אם איזה תדר חופר לך, גבוהה או נמוך גם בווליום גבוהה, אז הבעיה בכללי זה במערכת. או, בהקלטה ספציפית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ואני חולק עליך.
האם יש ווליום מטורף יותר מהופעה של אומן באיצטדיון.
כל הפעמים ששמעתי אומן או להקה (גם להקת רוק) אף פעם לא היה לי תחושה של צרימה בגבוהים.
גם, כאחד שניגן בלהקה והופעתי בהרבה מקומות, לא היה לי את עניין החפירה בגבוהים.

לכן לדעתי ומנסיוני, אם איזה תדר חופר לך, גבוהה או נמוך גם בווליום גבוהה, אז הבעיה בכללי זה במערכת. או, בהקלטה ספציפית.
כבר מחקתי את ההודעה המקורית, אבל אציין רק שהתגובה שלך מתייחסת לעוצמה המוחלטת של המוסיקה, ואני התייחסתי למצב שבו המוסיקה במקור הייתה בעוצמה מסויימת, ובמערכת שומעים אותה בעוצמה גבוהה בהרבה.

קח לדוגמה כינור בודד, שייש לו תכולה גבוהה של צלילים גבוהים.

אם תשמע את המקור, שמנגן בעוצמה מסויימת, וזה לא חריף לך, ואחר כך במערכת מעולה בעוצמה דומה, כנראה שגם זה לא יהייה חריף לך, אבל אם תתקע ווליום גבוה בהרבה, באותה מערכת מעולה, זה יהייה חריף מאוד.

עמיר
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
סלח לי, אבל עדיין אני באותה טענה.
גם בווליום גבוהה לא צריכה להיות חריפות. בנושא כינור, בדרך כלל כינור זה כלי חפרן במיוחד בגבוהים. כמו זמזום של יתוש :)
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
דרך אגב, בנושא הווליום. לא צריך להפציץ את חוגת הווליום בכדי לקבל את החוויה.
אפשר לקבל את חווית המוסיקה גם בווליום נמוך אם המערכת מאפשרת זאת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
סלח לי, אבל עדיין אני באותה טענה.
גם בווליום גבוהה לא צריכה להיות חריפות. בנושא כינור, בדרך כלל כינור זה כלי חפרן במיוחד בגבוהים. כמו זמזום של יתוש :)
זכותך, ואין על מה לסלוח.

מצד אחד, הרבה פעמים יש הבדל בין מה שחושבים ש"צריך" או "לא צריך" להיות, לבין מה שקורה בפועל.
מצד שני, לדעתי זה גם מה ש"צריך" או "אמור" לקרות, כולל במערכת מעולה, בהינתן צורת הפעולה של האוזן האנושית.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
דרך אגב, בנושא הווליום. לא צריך להפציץ את חוגת הווליום בכדי לקבל את החוויה.
אפשר לקבל את חווית המוסיקה גם בווליום נמוך אם המערכת מאפשרת זאת.
זה מאוד אישי -- לגבי הרבה אנשים זה ממש לא כך -- ללא תלות במערכת.

וכל המצב שעליו אנחנו מדברים -- או לפחות אני -- הוא רק בהקשר של חריפות בווליום גבוה!
קפצתי עליך כי זה היה חזק מדי ואתה לא שומע מתי המערכת נדחפת לקצה. גם בביקור הבא שלך אקפוץ עליך.
מה שהפריע לך היתה חריפות. היא הפריעה גם לי.
לא יודע אם זה הסתדר, אבל זה בהחלט השתפר מאד

עמיר
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
תראה, אתה עדיין טוען שמה שאתה אומר הוא נכון.
זה מנסיון כללי מכמה מערכות שהאזנת להם והגעת למסקנה זאת או רק על פי המערכת שלך?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
תראה, אתה עדיין טוען שמה שאתה אומר הוא נכון.
זה מנסיון כללי מכמה מערכות שהאזנת להם והגעת למסקנה זאת או רק על פי המערכת שלך?
בכל המערכות ששמעתי, בכל מצב שהווליום הגיע לערך גבוה מדי במוסיקה עם תכולה גבוהה של צלילים גבוהים, ואלה מצבים שהגעתי אליהם לעיתים קרובות, כי אני שומע די חזק יחסית.

אני מדבר על מוסיקה אקוסטית/קלאסית בלבד. אין לי שום מושג ירוק או אחר לגבי אומן באיצטדיון ו/או להקת רוק.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שמעתי כמה מערכות שלא הופכות לחריפות גם בפול ווליום.
(כמובן שאם ההקלטה חריפה - אין מה לעשות)

אני מאמין שברוב המקרים זה האקוסטיקה.
זה בדיוק קצת מעל המצב המצוין של האקוסטיקה בחדר, רק עם הריגת יתר של תדרים נמוכים ואמצעים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
שמעתי כמה מערכות שלא הופכות לחריפות גם בפול ווליום.
(כמובן שאם ההקלטה חריפה - אין מה לעשות)

אני מאמין שברוב המקרים זה האקוסטיקה.
זה בדיוק קצת מעל המצב המצוין של האקוסטיקה בחדר, רק עם הריגת יתר של תדרים נמוכים ואמצעים.
בעניין חריפות כפונקצייה של ווליום, התלות הראשונה, לפני כל דבר אחר, היא בתכולת הגבוהים במוסיקה המושמעת.

אני התייחסתי רק למצב שבו המערכת מדייקת, והאקוסטיקה טובה, וההקלטה מאוזנת, רק שבמוסיקה עצמה יש הרבה גבוהים.

במצב הזה, אם דופקים ווליומים, העסק נהייה חריף וצפוי/"צריך" להיות חריף -- בגלל שכך השמיעה שלנו עובדת -- ואם זה לא קורה אז זה מראה על בעייה במערכת ו/או באקוסטיקה (או בשמיעה).

ואני לא מוצא טעם/הגיון בהצהרות כמו "שברוב המקרים זה האקוסטיקה" -- אני מעריך שזה לא מבוסס על סטטיסטיקות כלשהן של רוב המקרים -- בוודאי לא על כאלה שבדקו את המצב לפני/אחרי שינויים באקוסטיקה וראו שזו הסיבה ולא ההקלטה ו/או המערכת ו/או רגישות יתר של המאזינים ו/או בעיות חשמל ו/או מכונת הכביסה אצל השכנים.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אז אתה לא מוצא טעם / היגיון.
ממש הכנסת אותי לדיכאון
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ד"א, את הסטטיסטיקה והממצאים שנדרש להביא לך, באיזו רמת דיוק אתה מבקש אותה?
סיפרה אחת או שלוש אחרי הנקודה העשרונית?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בגדול אני די מסכים עם עמיר.
ישבו אצלי כמה חברים שהוכחתי להם שמערכת, ככל שהיא מדוייקת ושקופה יותר, כך היא יותר רגישה להקלטות.
זה מתבטא בין היתר גם בחשיפת הקלטות חריפות כשהרפרנס הוא רמקולים סתומים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ואיך אתה יודע שזאת ההקלטה ולא המערכת / חדר?
חוץ מזה שהדיון היה על מערכת שנשמעת חריף רוב הזמן, ולא בהקלטות מסוימות.
(אלא אם אתה מאמין שרוב ההקלטות הם כאילו)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בגדול אני די מסכים עם עמיר.
ישבו אצלי כמה חברים שהוכחתי להם שמערכת, ככל שהיא מדוייקת ושקופה יותר, כך היא יותר רגישה להקלטות.
זה מתבטא בין היתר גם בחשיפת הקלטות חריפות כשהרפרנס הוא רמקולים סתומים.
הכי קל להאשים את ההקלטה, רק שבדרך כלל זה לא היא.
אתה מבין את זה כשאתה שומע אותה במערכות מאוזנות.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
matanoosh, תתחדש ותהנה מהרמקולים :כוכב:

אם רמקול הוא לא גדול מדי עבור חדר ספציפי, הרי שהגודל בהחלט קובע
וכמה שיותר גדול יותר טוב.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
מצחיק אותי "שהמומחים" מתרצים "שהחפירות" זה בגלל שההקלטה גרועה/גבוהים וכשההקלטה נשמעת"מאוזנת" זה בגלל שהרמקול סתום.
כשזה חופר זה חופר!
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
וואללה נמר, אתה מפתיע אותי לפעמים.
מהקל לכבד:
טענת שהבקלטות מסוימות (בהירות) המערכת תשקף את הבהירות וזה יתחיל לחפור. זה נכון ואין ויכוח. כפי שציינת בהקלטות מסוימות.

הכבד יותר, אתה מציין שרמקול סתום מביא את החריפות ורמקול פתוח לא? איך זה יתכן? הרי הצרימה באה בגלל השקיפות ואם האלקטרוניקה לא מספיק מאוזנת בגבוהים ברמקול פתוח הוא ינסר.

רמקול סתום עם אלקטרוניקה מאוזנת לא ינסר כי הוא לא יצליח להעביר את כל הסיגנל בשקיפות.
כמובן אין זה אומר שרמקול סתום הוא טוב. רמקול סתום אף פעם לא יצליח להעביר את המוזיקה בצורה נכונה.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור