ביקור 3 של הפנל: אצל יהושע


שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
בקיצור.

לשים רמקול בתוך הראש והזרוע זה לא צעד נכון והתכחשות לכך סתם מביאה את הסטאפ האנלוגי הכל כך איכותי ומושקע שלו לתחרות עם נגן cd מעולה אבל עדיין אמור להריח את האגזוז של האנלוג אצלו. אם זה לא מתרחש יש שם בעיה שהיא יכולה לנבוע אולי ברמת כיוון הזרוע והראש, אולי ה-sra הזה לא מתאים עבור הפטיפון הזה ויש לחשוב על דגם אחר שלהם {ב-sra מייעדים מדף לפי מוצר, על פי מיטב זכרוני יש להם מדף מיוחד עבור פטיפונים}, ואולי בכלל המנורות בקדמגבר של הפטיפון לא במצב מי יודע כמה. אבל מה שבטוח ואין בו ספק, לא ממקמים רמקול כאשר הוא מנגן ישירות לתוך הראש של הפטיפון.
לא התכנסנו כאן בשביל למחוא כפיים אחד לשני, התכנסנו כאן על מנת שנוכל לתת פיתרונות ואולי לראות דברים מצד שלישי שיכולים לעזור ולשפר את התוצאה אצל כל אחד מאיתנו.

אין ספק שהרחקה של הפטפון מן הרמקול עשויה רק להועיל לתוצאה הסופית.
אבל בוא נזכור שלא מדובר ברמקולים בהמות עם וופרים של 15 אינץ'.
כלומר, בהחלט יכול להיות שיפורון קטן אם הוא ירחיק משם את הפטפון, אבל לא איזה שיפור שישנה את כל התמונה.
בנוסף, גם נגני תקליטורים יכולים להיות רגישים, אמנם לא כמו פטפון, אבל גם הם לא אוהבים וופרים מפלצתיים שנופחים עליהם.

חוץ מזה, כתבתי מפורשות שהפער הזניח כמעט (ואפילו המתנדנד) בין פטפון לנגן לא היה תופעה ייחודית למערכת של יהושע, אלא לכמה וכמה מערכות ששמעתי בזמן האחרון.
בקיצור, אין סיבה לשלם פי ארבעה על מערכת אנלוגית, כשאפשר לקבל תוצאות כמעט זהות, ולפעמים אפילו טובות יותר בנגן.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני רחוק מלהסכים איתך שמעון.

המיקום של הפטיפון הוא פשוט לא נכון. זה לא רק לא הבדל קטן זה הבדל בין סטאפ שמנגן תקליטים לבין סטאפ שמנגן תקליטים כמו שצריך. זה לא "שיפורון" ומוזר לי שאדם עם נסיון כמו שלך באנלוג טוען זאת.
זה גם לא העניין של הרזוננס {כמו שאמרתי קודם} ולכן זה לא משנה אים זו יחידה של 15 אינטש או 5 ורבע אינטש. בשני המקרים המרחק בינה לבין הראש, במיוחד כאשר מאזינים לסימפוניות ששם היחידה מוציאה המון אנרגיה, זה הכי רחוק מאידיאל. מערכת אנלוגית היא מערכת מאוד רגישה, יש להתייחס אליה ברגישות יתרה גם בכל הנוגע למיקומים ובטח לא לתת לרמקול לצעוק לתוך הראש {של הפטיפון כמובן}.

אין לי מושג מה היה שם עם הקוזמה האדיר אבל ההתרשמות שלי בין התוצאה עם הקוזמה לבין התוצאה עם הלין משודך למחשב זה כמו ההבדל בין נגן mp3 ל-sacd. בקיצור, שמיים וארץ לטובת הפטיפון ולא רק אני טוען כך.

בלי קשר למה יותר טוב. התוצאה עם הפטיפון הזה אמורה להיות כל כך שונה מהנגן שאין בכלל מה להשוות בניהם. לפטיפון הזה עם האביזרים שמותקנים עליו, אמור להיות צליל כל כך עשיר שהנגן אמור להישמע פיצי מולו. במיוחד בתחום המיד ובמיוחד בכל הנוגע להפרדה ומיקרו דינמיות.

כמו שאמרתי.
שיפורון קטן בפטיפון זה שיפור אדיר בצליל.
במקרה הזה, לפי איך שהפטיפון ממוקם, ההשוואה היא לא ממש הוגנת.

אבל כמו שאמרת. כל עוד לא אני צריך לחיות עם זה אז מה אכפת לי. אני מקסימום יכול להציע לשפר.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אני רחוק מלהסכים איתך שמעון.

המיקום של הפטיפון הוא פשוט לא נכון. זה לא רק לא הבדל קטן זה הבדל בין סטאפ שמנגן תקליטים לבין סטאפ שמנגן תקליטים כמו שצריך. זה לא "שיפורון" ומוזר לי שאדם עם נסיון כמו שלך באנלוג טוען זאת.
זה גם לא העניין של הרזוננס {כמו שאמרתי קודם} ולכן זה לא משנה אים זו יחידה של 15 אינטש או 5 ורבע אינטש. בשני המקרים המרחק בינה לבין הראש, במיוחד כאשר מאזינים לסימפוניות ששם היחידה מוציאה המון אנרגיה, זה הכי רחוק מאידיאל. מערכת אנלוגית היא מערכת מאוד רגישה, יש להתייחס אליה ברגישות יתרה גם בכל הנוגע למיקומים ובטח לא לתת לרמקול לצעוק לתוך הראש {של הפטיפון כמובן}.

אין לי מושג מה היה שם עם הקוזמה האדיר אבל ההתרשמות שלי בין התוצאה עם הקוזמה לבין התוצאה עם הלין משודך למחשב זה כמו ההבדל בין נגן mp3 ל-sacd. בקיצור, שמיים וארץ לטובת הפטיפון ולא רק אני טוען כך.

בלי קשר למה יותר טוב. התוצאה עם הפטיפון הזה אמורה להיות כל כך שונה מהנגן שאין בכלל מה להשוות בניהם. לפטיפון הזה עם האביזרים שמותקנים עליו, אמור להיות צליל כל כך עשיר שהנגן אמור להישמע פיצי מולו. במיוחד בתחום המיד ובמיוחד בכל הנוגע להפרדה ומיקרו דינמיות.

כמו שאמרתי.
שיפורון קטן בפטיפון זה שיפור אדיר בצליל.
במקרה הזה, לפי איך שהפטיפון ממוקם, ההשוואה היא לא ממש הוגנת.

אבל כמו שאמרת. כל עוד לא אני צריך לחיות עם זה אז מה אכפת לי. אני מקסימום יכול להציע לשפר.

קנית פטפון חדש, אז למה שאקלקל לך?
תיהנה מזה ומזה - מתברר שזה אפשרי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
חלילה לקלקל. גם אין סיבה.
אנחנו כאן רק בשביל לתקן ולעזור. אם אני יכול לתת עיצה טובה ליהושוע אז מבחינתי הכל הוא על מנת לעזור.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
מי בכלל דיבר על 20 ס"מ?
לדעתי כדאי לחפש באיזה מקום בחדר שאליו מגיעים הכי פחות גלי קול והחזרות -- להסתובב בחדר עם SPL meter כשבמערת משמיעה רעש לבן -- ולהעביר את המערכת לשם.

לא ברור לי למה "הקומבינצייה של מחט + זרוע מתפקדת כמשכך זעזועים". יש לנו קטע בין ציר הזרוע לבין נקודת המגע של המחט בתקליט בין שייש לו חופש לנוע גם לצדדים וגם למעלה-למטה, כשהקפיציות של מוט המחט מגבילה כמו קפיץ את התנועה לצדדים ולמטה, וכוח המשיכה פועל נגד תנועה למעלה.

כאשר לחץ אוויר (להלן גלי קול) לוחץ על הראש, למשל, לכיוון אחד ומרפה, נוצר צליל נוסף שאינו נמצא בתקליט, מעבר לכך שייחסי העוצמות בין הערוצים משתנים. תופעה זו קיימת גם ללא קשר לתדר התהודה העצמי, אלא שבתדר זה התופעה מועצמת.

בקיצור -- לצליל של פטיפון ממש לא בריא קולות חזקים בסביבת הפטיפון, גם אם הסטנד והבסיס משוככים כהלכה.

עמיר

קצת התנסחפת
המחט היא לא בדיוק דיאפרגמה של מיקרופון ולחץ של גלי קול לא אמורים להזיז לה יותר מדי, ובהתחשב בגודלו (קוטנו בעצם) של החדר המדובר, יש להניח כי אין הבדל מאד גדול בלחץ האוויר לאורכו ולרוחבו.
בכל מקרה, אפשר ואפילו קל מאד למדוד את זה - כל מה שצריך זה מד מתח מאד בסיסי, דיסק של מוזיקה אלקטרונית ותקליט לא חרוש עם מעברים שקטים במיוחד - יש אפילו תקליט בדיקה של HFN&RR עם קטע שמיועד בדיוק לזה. אני בטוח שיהושע יוכל לבצע מדידה כזו די בקלות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
קצת התנסחפת
המחט היא לא בדיוק דיאפרגמה של מיקרופון ולחץ של גלי קול לא אמורים להזיז לה יותר מדי, ובהתחשב בגודלו (קוטנו בעצם) של החדר המדובר, יש להניח כי אין הבדל מאד גדול בלחץ האוויר לאורכו ולרוחבו.
בכל מקרה, אפשר ואפילו קל מאד למדוד את זה - כל מה שצריך זה מד מתח מאד בסיסי, דיסק של מוזיקה אלקטרונית ותקליט לא חרוש עם מעברים שקטים במיוחד - יש אפילו תקליט בדיקה של HFN&RR עם קטע שמיועד בדיוק לזה. אני בטוח שיהושע יוכל לבצע מדידה כזו די בקלות.
מה הקשר לגודל החדר? :מבולבל:

גלי קול == שינויים בלחץ האוויר בזמן == לא מרעידים דברים בגלל שהחדר גדול או קטן.

ודברים רועדים יפה מאוד בווליום גבוה גם כשאינם ממבראנות של מיקרופון.

ויהושע יכול למדוד מה שהיצעת, או עם מד SPL, או לא לעשות כלום בנושא, לפי מה שנראה/בא לו.

עמיר
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
(Y) ובנוסף (ורד)
אגב , לא שמעתי את הרמקול אבל היחידת Seas הקונצנטרית היא פאנטסטית
ובנוסף אם יורשה לי לנחש ,יתן תוצאה טובה יותר בחדר הנ"ל
עופר אל תתעלף -את היחידה הזאת אני מכיר מקרוב (ואפילו מאוד) המיד הרבה אבל הרבה יותר טוב מהטוויטר.;)
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
יהושוע,
כל הכבוד על ההשקעה בתחביב, נראה מרשים.
לפי המידות הרשומות, חדר ההאזנה נראה לי משהו כמו 5 על 3.5-4 מטר. זה קטן זה?
אם המפלצת מאחורי הרמקול השמאלי זה שנאי כמו שנראה לי והשקעת כל טוב במעמדים ובמשטחי בידוד,
לא כדאי לנסות להרחיק אותו קצת משאר הציוד ולא להניח עליו כבלים?
ותעשה לי טובה אישית, תעיף את הארונית או סאב או מה שזה לא יהיה שנמצא בין שני הרמקולים.
גיל
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
יהושוע,
כל הכבוד על ההשקעה בתחביב, נראה מרשים.
לפי המידות הרשומות, חדר ההאזנה נראה לי משהו כמו 5 על 3.5-4 מטר. זה קטן זה?
אם המפלצת מאחורי הרמקול השמאלי זה שנאי כמו שנראה לי והשקעת כל טוב במעמדים ובמשטחי בידוד,
לא כדאי לנסות להרחיק אותו קצת משאר הציוד ולא להניח עליו כבלים?
ותעשה לי טובה אישית, תעיף את הארונית או סאב או מה שזה לא יהיה שנמצא בין שני הרמקולים.
גיל

חמש על שתיים וחצי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
:מה??????????: לא יודע מי מייעץ כאן לחבר'ה אבל זה בפירוש ...
רמקול כזה לא!!!!!!! יכול/מסוגל/מתוכנן לנגן בתאים כאלה
הלו עופר שומע???
לא מתוכנן זה די בטוח.

לא יכול/מסוגל זה כבר סיפור אחר לגמרי.

גם הרמקולים שלי לא תוכננו לחדר כמו שלי, וקניתי אותם בניגוד לכל ההמלצות, אבל אני לא מצטער לרגע.

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
:מה??????????: לא יודע מי מייעץ כאן לחבר'ה אבל זה בפירוש ...
רמקול כזה לא!!!!!!! יכול/מסוגל/מתוכנן לנגן בתאים כאלה
הלו עופר שומע???

יהושע קנה אותם לפני שעבר לדירה הנוכחית.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אצל עמיר באמת יש רמקולים שהם לכאורה גדולים על החדר - אבל מכיוון שהחדר די ריבועי, אין מכשולים בין הרמקולים ואין מכשול בין הרמקולים למאזין. הבעייה במקרים רבים היא לא גודל החדר לעומת גודל הרמקול, אלא שהרמקול דחוק בפינה ולא יכול "לנשום", או שיש אי סימטריה בולטת (רמקול אחד צמוד לקיר והשני בחלל גדול פתוח וכדומה). מהתמונות של יהושוע נראה שאם היה אפשר לפנות את החדר ולמצוא סידור שבו הרמקולים יעמדו איכשהו חופשיים בחלל, יותר רחוקים מהקירות ומחפצים אחרים בחדר, ובאופן סימטרי לעמדת המאזין, התוצאה כנראה תהיה יותר טובה.אולי להפטר גם משולחן הקפה המאסיבי הזה?

אבל באמת יותר פשוט לעבור דירה וזהו ......
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
רואים שישנה השקעה בציוד וזה יפה.
ד"א מה המרחק בין הרמקולים...?
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
ברקצ - יהושע כבר ילד גדול, כבר אין צורך שנחליט בשבילו...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אצל עמיר באמת יש רמקולים שהם לכאורה גדולים על החדר
אולי יש ואולי לא. בניגוד אליך, אני לא יודע כאלה דברים א-פריורית :)

בטוח שבחדר קטן רמקולים גדולים לא מבטאים את מלוא הפוטנציאל שלהם,
אבל שאלה חשובה יותר לדעתי היא, האם רמקול מסויים קטן יותר ייתן תוצאות טובות יותר לדעת/טעם המאזין המסויים מאשר רמקול מסויים אחר, גדול, באותו חדר, ללא קשר ל"פוטנציאל".

עמיר
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
אודיופיל וותיק ומנוסה מהמוכרים בארץ , עושה טעות בסיסית של חובב מוזיקה בעל טרנזיסטור.

אסביר בסיפור קצ....טוב סליחה ארוך. מתחביב אחר " רכב ".

בפסח התקיים מפגש של מועדון רכב מסוים , איריס יפתי, בתמימות שאלה את אחד הנוכחים ,כיצד זה שהרכב הלא חדש שמור כל כך יפה. הסביר הבחור שהרכב כל חייו בחניה ביתית תחת קורת גג ומכוסה ,כל עוד לא נוהגים בו. נוהגים בו די הרבה ,אבל , כל תביעת אצבע מיותרת מוסרת מיד.
הגיע בחור ב' ומאוכזב מספר שעקב מעבר דירה הרכב שלו חשוף לאויר הפתוח. קפץ הבחור הראשון ואמר "" שאצלו מצב כזה לא יכול לקרות לעולם, כי קודם רוכשים חניה הולמת לרכב ואחר כך את הדירה מעל. "
לתשומת לבך יהושוע.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אודיופיל וותיק ומנוסה מהמוכרים בארץ , עושה טעות בסיסית של חובב מוזיקה בעל טרנזיסטור
איך כל כך ברור לך (בלי לשמוע אפילו!) שיהושע עשה "טעות בסיסית", שאתה "מוריד אותו בדרגה" מ"אודיופיל וותיק ומנוסה מהמוכרים בארץ" לכדי "חובב מוזיקה בעל טרנזיסטור"?

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לא זה מה שאמרתי - אמרתי שרמקולים גדולים יכולים לתת תוצאה טובה גם בחדר קטן, אבל רק אם לא יהיו "חנוקים" באיזו פינה, מאחורי מזנון או שולחן מאסיבי וכדומה. יש הרבה תמונות ברשת של חדרים קטנים יחסית שבהם רמקולים שאפשר לכנות "מפלצתיים", אלא שרואים שהחדרים האלה מטופלים לעילא ולעילא, הרמקולים לא נדחקים לפינה אלא מקבלים מקום לנשום, ובלי ששמעתי אני די בטוח שהתוצאה בחדרים אלה היא לא רעה עד מצויינת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור