איכות הוינילים


itay123

חבר משקיען
הודעות
3,725
מעורבות
2,471
נקודות
113
קשה לי "לנתק" רכיב מסביבתו
אשר משפיע באופן דרסטי וקיצוני על תפקודיו.

פטיפון טוב שבנוי טוב וברמה טובה
עולה בהתאם.

אין ארוחות חינם.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
שי מצאתי רשימה של לייבלים מומלצים, משלימה את הרשימה (המעולה) שהעלית.

צפה בקובץ המצורף 55175

עוד שני לייבלים חשובים:
Speakers Corner Records
Pure Pleasure Records
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
קראת בכלל את המאמר?
יש נתונים מדעיים יבשים שלא ניתן להתווכח איתם בכלל

הבנתי.
אתה חובב אודיו שמעדיף להסתמך על דעות, ניתוחים או מדידות של אחרים, על פני התנסות אישית ובדיקה בכלי הכי טבעי ומתבקש שיש לך, האזניים.

אני מכבד את בחירתך, למרות שחייב לציין שהיא מוזרה לי מאוד. לבחור מסך טלוויזיה בלי לראות אותו, להחליט אם מאכל טעים על סמך חוות דעת של אחרים, או להעדיף ציוד אודיו על בסיס מאמרים, נראית לי התנהלות מוזרה ומשונה מאוד.
כך או כך, נדמה לי שאתה בפורום הלא נכון.
 
נערך לאחרונה ב:

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
הבנתי.
אתה חובב אודיו שמעדיף להסתמך על דעות, ניתוחים או מדידות של אחרים, על פני התנסות אישית ובדיקה בכלי הכי טבעי ומתבקש שיש לך, האזניים.

אני מכבד את בחירתך, למרות שחייב לציין שהיא מוזרה לי מאוד. לבחור מסך טלוויזיה בלי לראות אותו, להחליט אם מאכל טעים על סמך חוות דעת של אחרים, או להעדיף ציוד אודיו על בסיס מאמרים, נראית לי התנהלות מוזרה ומשונה מאוד.
כך או כך, נדמה לי שאתה בפורום הלא נכון.
העניין הוא כזה
בכל תחום בעולם מסתמכים על מדע ונתונים
איכשהו כשזה מגיע לסאונד אנשים מאבדים את ההיגיון
מדע יכול להסביר כמעט הכל, כולל באודיו.
הפורום שממנו אני שואב את המידע הוא הכי מקצועי בעולם
ואני מסתמך על מדידות, נתונים ומספרים כי הם מהווים את הבסיס של לדעת מה בכלל אני אשקול לקנות.
אגב הדוגמא שלך לא מדויקת
כי אם אתה הולך לקנות טלוויזיה אתה קודם כל בודק לאיזה דגם יש את הנתונים הכי טובים, אחרי זה קורא על הטכנולוגיות השונות oled vs lcd ורק אז הולך לראות עם העיניים.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
הפורום שממנו אני שואב את המידע הוא הכי מקצועי בעולם
ממליץ לך בחום להישאר שם, בפורום הכי מקצועי בעולם, ולא לבזבז את זמנך פה.
זה יהיה מצב win-win .
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
העניין הוא כזה
בכל תחום בעולם מסתמכים על מדע ונתונים
איכשהו כשזה מגיע לסאונד אנשים מאבדים את ההיגיון
מדע יכול להסביר כמעט הכל, כולל באודיו.
הפורום שממנו אני שואב את המידע הוא הכי מקצועי בעולם
ואני מסתמך על מדידות, נתונים ומספרים כי הם מהווים את הבסיס של לדעת מה בכלל אני אשקול לקנות.
אגב הדוגמא שלך לא מדויקת
כי אם אתה הולך לקנות טלוויזיה אתה קודם כל בודק לאיזה דגם יש את הנתונים הכי טובים, אחרי זה קורא על הטכנולוגיות השונות oled vs lcd ורק אז הולך לראות עם העיניים.

בכל תחום בעולם מסתמכים על מדע ונתונים?
חביבי, אתה מבולבל לגמרי.
אתה מבלבל בין תחומים מקצועיים, אולי אפילו לכאורה, לבין תחביב שתכליתו הנאה מהאזנה למוזיקה.

אנחנו לא בפורום הנדסי, בטח לא במעבדת פיתוח. וכשם שאני מניח שאתה לא קורא מאמרים על כימיה והנדסת מזון לפני שאתה נכנס למטבח ומחליט לבשל משהו, כך גם לא ממליץ לך לחפש הסברים במאמרים, כשאתה מנסה לגבש את טעמך המוזיקלי. מדובר בבחירות אישיות, לא בסטודיו לפיתוח מוצרים.

אפשר, לפעמים אפילו כדאי להתעמק בהיבטים הטכניים והמדעיים באודיו. אבל ליבי ליבי על המסכן שיגבש את טעמו המוסיקלי או את העדפותיו לגבי ציוד השמע שלו, על בסיס נתונים מדעיים או מדידות. כאן אין קיצורי דרך ומי שיעשה זאת נדון לבזבז זמן יקר, אנרגיות וכסף על בחירות לא הגיוניות.

אודיו לומדים דרך האוזניים וציוד אודיו קונים באמצעות האזניים. וגם כאן, כל מי שקצת התנסה יסביר לך שהדרך ארוכה ולא כל מה שנשמע בתחילה טוב, הוא באמת טוב.

מציע לך להפרד מהתיזה המוזרה והלא מעשית שלך, היא רק תגרום לך מפחי נפש בעתיד. מערכת שתגרום לך הנאות, התרגשות וצמרמורות ממוזיקה, לא תבוא משם.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
Take one
אתה מבזבז את זמנך.
אמיר מ ASR הוא הגורו שלו, הכל נשען על גרפים ומדידות, האזניים מיותרות....
אין בסיס משותף לדיון איתו.
אתה מוזמן לראות בשרשורים קודמים שהוא השתתף. זה תמיד מגיע לנקודה שאין בסיס לדיון כי מבחינתו הבחירה היא לפי מדידות.
ארז
 

sbk

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
74
נקודות
18
ודרך אגב לא פתחתי את השרשור כדי לטעון שדיגיטל פחות טוב מאנאלוג. לא הוצאתי אלפי יורו על מחשב אודיו ודאק כדי לטעון שדיגיטל לא שווה. פתחתי כי הגעתי למסקנה שאלבומים מסויימים - רובם משנות ה-60 וה-70 שנמצאים אצלי בדירוג גבוה במוזיקה שאני אוהב - אני רוצה אותם בויניל. ואחרי מחקר וקריאה ממושכים הבנתי שלא כל ויניל של אותו אלבום נשמע אותו דבר וחדש לא טוב יותר בהכרח מישן. ואני שומע דרך אגב הרבה דברים אחרים שאותם אמשיך לשמוע בדיגיטל. זהו.

יש לי כל-כך הרבה מה להגיד על מה שנאמר פה בשרשור שאני אפילו לא יודע איפה להתחיל, אז נראה לי שאנסה להתחיל בלענות לשאלה המקורית של פותח השרשור (מה שכנראה מאוד לא מקובל במחוזותינו היום)...

הייתי בדיוק בנעליים שלך לפני כמה שנים וחפרתי כנראה באותם מקומות שאתה חופר כרגע לגבי ההוצאות השונות של אלבומים שאני אוהב. לכן אני גם ממש מבין את התהיה שלך האם זה שווה את זה, כי אני יודע בדיוק איזה טירוף זה המרדף הזה גם מבחינת שעות מחקר (הגעתי לרמה של ד״ר של כבוד) וגם כמה כסף צריך להוציא כדי למצוא הוצאה אנגלית ראשונה נדירה של איזה אלבום במצב NM ובמטריצה נמוכה.

האם זה שווה את זה? עבורי, גם במחשבה לאחור, התשובה היא חד משמעית כן. אני דווקא מסכים שיש בזה גם הרבה רומנטיקה, זה גם נוגע לי כנראה ביצר האספנות שטבוע בי, אבל גם בנשמה האודיופילית שמוכנה ללכת רחוק מאוד בשביל לקבל את הטופ של הטופ מבחינת הסאונד.
להחזיק את Meddle בגרסה שיצאה באנגליה בזמן אמת, עם עטיפת האלבום המחוספסת הזאת שלא עשו אותה כך אח״כ בהוצאות המאוחרות יותר, לשים על הפטיפון ולשמוע את Echoes כמו שלא שמעתי אף פעם, זו חוויה אחרת לגמרי, אין מה לעשות.

אני כן יכול לומר לך שמנסיוני אין פה כללים מוחלטים בתחום הזה. במוזיקה של פעם שהוקלטה אנלוגית, הרבה פעמים ההוצאה הראשונה ממדינת המקור היא ה-דבר, אבל זה ממש לא מוחלט וכל מקרה לגופו.
הרבה מהתוצאה הסופית מתחיל ונגמר בעבודה שעשו במאסטרינג. לפעמים יש ווריאציה דיגיטלית שהיא טובה יותר מהתקליט ולפעמים להיפך.
פה ושם יש רימסטרים אנלוגים שמצליחים להתעלות גם על המקור (MFSL של פעם היו אלופים בזה, אגב Dark Side of The Moon - שווה).
יש רימסטרים שנשמעים מזעזע ואחרי סיבוב אחד לא עלו שוב על הפטיפון.
אגב יש גם עולם שלם של טעויות שלא היית מאמין שעשו אולפנים מובילים בתעשייה. לדוגמא כאשר CBS הוציאו את הגרסה “האודיופילית” של Wish you were here של פינק פלויד - מה שנקרא Half Speed Master, הגרסה הראשונה שיצאה לשוק ב 81 הודפסה עם עקומת RIAA לא נכונה, זה יצא ככה לשוק לפני שמישהו שם לב... נשמע זוועה. אח״כ ב 82 הוציאו גרסה מתוקנת עם מק״ט שונה ואיכות באמת מדהימה.
ב The Wall למשל ה Half Speed מאוד נדיר, מאוד יקר והאיכות דווקא לא משהו, הפעם לא עשו טעויות אבל גם לא עבודה מי יודע מה... באלבום הזה דווקא גרסת הפרומו האמריקאית היא ה-דבר. אפילו קצת יותר טובה מהאנגלית הראשונה.

בקיצור, כל מקרה לגופו ואם אתה לוקח את זה באיזי, יש לך את הסבלנות הנדרשת ואתה מחפש לאט לאט, יש מצב שגם תהנה מהדרך, גם תלמד הרבה על האלבומים שאתה אוהב וגם תהנה מאוד מהתוצאה בסוף. ככה זה היה עבורי.

מה שכן חייב לומר שאני ממש לא מבין מאיפה אנשים שולפים פה הצהרות כאלה גורפות, למשל שגם כשיש דיגיטל מעולה אז תמיד האנלוג מנצח, או להיפך. הלוואי וזה היה כזה פשוט. כל אלבום וכל ווריאציית מאסטרינג זו חיה אחרת לגמרי והתוצאה בדיגיטל או באנלוג בהתאם - וזה בכלל לא קשור לאיכות הפורמט. השקעתי עמוק מאוד בשניהם ולא מתכוון לוותר על אף אחד מהם.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
יש לי כל-כך הרבה מה להגיד על מה שנאמר פה בשרשור שאני אפילו לא יודע איפה להתחיל, אז נראה לי שאנסה להתחיל בלענות לשאלה המקורית של פותח השרשור (מה שכנראה מאוד לא מקובל במחוזותינו היום)...

הייתי בדיוק בנעליים שלך לפני כמה שנים וחפרתי כנראה באותם מקומות שאתה חופר כרגע לגבי ההוצאות השונות של אלבומים שאני אוהב. לכן אני גם ממש מבין את התהיה שלך האם זה שווה את זה, כי אני יודע בדיוק איזה טירוף זה המרדף הזה גם מבחינת שעות מחקר (הגעתי לרמה של ד״ר של כבוד) וגם כמה כסף צריך להוציא כדי למצוא הוצאה אנגלית ראשונה נדירה של איזה אלבום במצב NM ובמטריצה נמוכה.

האם זה שווה את זה? עבורי, גם במחשבה לאחור, התשובה היא חד משמעית כן. אני דווקא מסכים שיש בזה גם הרבה רומנטיקה, זה גם נוגע לי כנראה ביצר האספנות שטבוע בי, אבל גם בנשמה האודיופילית שמוכנה ללכת רחוק מאוד בשביל לקבל את הטופ של הטופ מבחינת הסאונד.
להחזיק את Meddle בגרסה שיצאה באנגליה בזמן אמת, עם עטיפת האלבום המחוספסת הזאת שלא עשו אותה כך אח״כ בהוצאות המאוחרות יותר, לשים על הפטיפון ולשמוע את Echoes כמו שלא שמעתי אף פעם, זו חוויה אחרת לגמרי, אין מה לעשות.

אני כן יכול לומר לך שמנסיוני אין פה כללים מוחלטים בתחום הזה. במוזיקה של פעם שהוקלטה אנלוגית, הרבה פעמים ההוצאה הראשונה ממדינת המקור היא ה-דבר, אבל זה ממש לא מוחלט וכל מקרה לגופו.
הרבה מהתוצאה הסופית מתחיל ונגמר בעבודה שעשו במאסטרינג. לפעמים יש ווריאציה דיגיטלית שהיא טובה יותר מהתקליט ולפעמים להיפך.
פה ושם יש רימסטרים אנלוגים שמצליחים להתעלות גם על המקור (MFSL של פעם היו אלופים בזה, אגב Dark Side of The Moon - שווה).
יש רימסטרים שנשמעים מזעזע ואחרי סיבוב אחד לא עלו שוב על הפטיפון.
אגב יש גם עולם שלם של טעויות שלא היית מאמין שעשו אולפנים מובילים בתעשייה. לדוגמא כאשר CBS הוציאו את הגרסה “האודיופילית” של Wish you were here של פינק פלויד - מה שנקרא Half Speed Master, הגרסה הראשונה שיצאה לשוק ב 81 הודפסה עם עקומת RIAA לא נכונה, זה יצא ככה לשוק לפני שמישהו שם לב... נשמע זוועה. אח״כ ב 82 הוציאו גרסה מתוקנת עם מק״ט שונה ואיכות באמת מדהימה.
ב The Wall למשל ה Half Speed מאוד נדיר, מאוד יקר והאיכות דווקא לא משהו, הפעם לא עשו טעויות אבל גם לא עבודה מי יודע מה... באלבום הזה דווקא גרסת הפרומו האמריקאית היא ה-דבר. אפילו קצת יותר טובה מהאנגלית הראשונה.

בקיצור, כל מקרה לגופו ואם אתה לוקח את זה באיזי, יש לך את הסבלנות הנדרשת ואתה מחפש לאט לאט, יש מצב שגם תהנה מהדרך, גם תלמד הרבה על האלבומים שאתה אוהב וגם תהנה מאוד מהתוצאה בסוף. ככה זה היה עבורי.

מה שכן חייב לומר שאני ממש לא מבין מאיפה אנשים שולפים פה הצהרות כאלה גורפות, למשל שגם כשיש דיגיטל מעולה אז תמיד האנלוג מנצח, או להיפך. הלוואי וזה היה כזה פשוט. כל אלבום וכל ווריאציית מאסטרינג זו חיה אחרת לגמרי והתוצאה בדיגיטל או באנלוג בהתאם - וזה בכלל לא קשור לאיכות הפורמט. השקעתי עמוק מאוד בשניהם ולא מתכוון לוותר על אף אחד מהם.
כמה אלבומים באמת איכותיים הצלחת לאסוף אחרי מחקר כזה?
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
יש לי כל-כך הרבה מה להגיד על מה שנאמר פה בשרשור שאני אפילו לא יודע איפה להתחיל, אז נראה לי שאנסה להתחיל בלענות לשאלה המקורית של פותח השרשור (מה שכנראה מאוד לא מקובל במחוזותינו היום)...

הייתי בדיוק בנעליים שלך לפני כמה שנים וחפרתי כנראה באותם מקומות שאתה חופר כרגע לגבי ההוצאות השונות של אלבומים שאני אוהב. לכן אני גם ממש מבין את התהיה שלך האם זה שווה את זה, כי אני יודע בדיוק איזה טירוף זה המרדף הזה גם מבחינת שעות מחקר (הגעתי לרמה של ד״ר של כבוד) וגם כמה כסף צריך להוציא כדי למצוא הוצאה אנגלית ראשונה נדירה של איזה אלבום במצב NM ובמטריצה נמוכה.

האם זה שווה את זה? עבורי, גם במחשבה לאחור, התשובה היא חד משמעית כן. אני דווקא מסכים שיש בזה גם הרבה רומנטיקה, זה גם נוגע לי כנראה ביצר האספנות שטבוע בי, אבל גם בנשמה האודיופילית שמוכנה ללכת רחוק מאוד בשביל לקבל את הטופ של הטופ מבחינת הסאונד.
להחזיק את Meddle בגרסה שיצאה באנגליה בזמן אמת, עם עטיפת האלבום המחוספסת הזאת שלא עשו אותה כך אח״כ בהוצאות המאוחרות יותר, לשים על הפטיפון ולשמוע את Echoes כמו שלא שמעתי אף פעם, זו חוויה אחרת לגמרי, אין מה לעשות.

אני כן יכול לומר לך שמנסיוני אין פה כללים מוחלטים בתחום הזה. במוזיקה של פעם שהוקלטה אנלוגית, הרבה פעמים ההוצאה הראשונה ממדינת המקור היא ה-דבר, אבל זה ממש לא מוחלט וכל מקרה לגופו.
הרבה מהתוצאה הסופית מתחיל ונגמר בעבודה שעשו במאסטרינג. לפעמים יש ווריאציה דיגיטלית שהיא טובה יותר מהתקליט ולפעמים להיפך.
פה ושם יש רימסטרים אנלוגים שמצליחים להתעלות גם על המקור (MFSL של פעם היו אלופים בזה, אגב Dark Side of The Moon - שווה).
יש רימסטרים שנשמעים מזעזע ואחרי סיבוב אחד לא עלו שוב על הפטיפון.
אגב יש גם עולם שלם של טעויות שלא היית מאמין שעשו אולפנים מובילים בתעשייה. לדוגמא כאשר CBS הוציאו את הגרסה “האודיופילית” של Wish you were here של פינק פלויד - מה שנקרא Half Speed Master, הגרסה הראשונה שיצאה לשוק ב 81 הודפסה עם עקומת RIAA לא נכונה, זה יצא ככה לשוק לפני שמישהו שם לב... נשמע זוועה. אח״כ ב 82 הוציאו גרסה מתוקנת עם מק״ט שונה ואיכות באמת מדהימה.
ב The Wall למשל ה Half Speed מאוד נדיר, מאוד יקר והאיכות דווקא לא משהו, הפעם לא עשו טעויות אבל גם לא עבודה מי יודע מה... באלבום הזה דווקא גרסת הפרומו האמריקאית היא ה-דבר. אפילו קצת יותר טובה מהאנגלית הראשונה.

בקיצור, כל מקרה לגופו ואם אתה לוקח את זה באיזי, יש לך את הסבלנות הנדרשת ואתה מחפש לאט לאט, יש מצב שגם תהנה מהדרך, גם תלמד הרבה על האלבומים שאתה אוהב וגם תהנה מאוד מהתוצאה בסוף. ככה זה היה עבורי.

מה שכן חייב לומר שאני ממש לא מבין מאיפה אנשים שולפים פה הצהרות כאלה גורפות, למשל שגם כשיש דיגיטל מעולה אז תמיד האנלוג מנצח, או להיפך. הלוואי וזה היה כזה פשוט. כל אלבום וכל ווריאציית מאסטרינג זו חיה אחרת לגמרי והתוצאה בדיגיטל או באנלוג בהתאם - וזה בכלל לא קשור לאיכות הפורמט. השקעתי עמוק מאוד בשניהם ולא מתכוון לוותר על אף אחד מהם.
טוב לראות שאיני המשוגע היחיד…. אבל מי שיסתכל על פורום המוזיקה של סטיב הופמן יודע שיש עוד הרבה מאד כאלה. הבעיה הגדולה שלי היא שאני מנסה בגיל 52 לסגור פער של המון שנים בזמן קצר וכלכלית קשה להלחם בכל החזיתות…

הכי חשוב זה לא להשאר מקובע. לפני שנה וחצי חשבתי שעם סטרימר ודאק טוב (ואז חשבתי שדאג טוב עולה 250 דולר…..), אני לא צריך מדיה פיזית. אחר כך קניתי נגן סי די טוב ופתאום גיליתי שחלק מהסי די׳ם שלי נשמעים ממש מעולה (ודרך אגב למי שזלזל באיכות הסי די של שנות ה-80 כדאי שיבדוק שוב). עכשיו אני חוזר לוינילים. וכמו שאמרת, אין צורך לותר על פורמט אחד בשביל לאמץ אחר.
 

sbk

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
74
נקודות
18
כמה אלבומים באמת איכותיים הצלחת לאסוף אחרי מחקר כזה?

האמת שלאורך השנים לא מעט.
כל האלבומים של Led Zeppelin בהוצאות אנגליות ראשונות + כמה של ג'ימי פייג' ורוברט פלאנט.
כל האלבומים של Pink Floyd - גם אנגלית ראשונה וגם ווריאציות מיוחדות כמו הוצאות של MFSL, גרסאות Half Speed Master, גרסת US Promo של The Wall ועוד כמה שתפסו אותי בחיפושים.
כל האלבומים של Dire Straits גם כן בכמה ווריאציות - אנגלית ראשונה, הוצאה של Warner Brothers מ- 2009-2010 שהיא מעולה, הוצאה של MFSL מהשנים האחרונות.
המוקדמים של Deep Purple משנות ה-60 המאוחרות ושנות ה-70.
ועוד ועוד...
 

sbk

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
74
נקודות
18
טוב לראות שאיני המשוגע היחיד…. אבל מי שיסתכל על פורום המוזיקה של סטיב הופמן יודע שיש עוד הרבה מאד כאלה. הבעיה הגדולה שלי היא שאני מנסה בגיל 52 לסגור פער של המון שנים בזמן קצר וכלכלית קשה להלחם בכל החזיתות…

הכי חשוב זה לא להשאר מקובע. לפני שנה וחצי חשבתי שעם סטרימר ודאק טוב (ואז חשבתי שדאג טוב עולה 250 דולר…..), אני לא צריך מדיה פיזית. אחר כך קניתי נגן סי די טוב ופתאום גיליתי שחלק מהסי די׳ם שלי נשמעים ממש מעולה (ודרך אגב למי שזלזל באיכות הסי די של שנות ה-80 כדאי שיבדוק שוב). עכשיו אני חוזר לוינילים. וכמו שאמרת, אין צורך לותר על פורמט אחד בשביל לאמץ אחר.

אתה ממש לא היחיד :)
אבל לדעתי, אם אתה נכנס לזה - אסור להסתכל על זה כספרינט, זה יותר כמו אולטרה מרתון.
לפעמים לוקח שנים לצוד עותק טוב של מה שאתה מחפש.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
השאלה אבל מה הערך המוסיקלי האישי של הדברים האלה.
אני תמיד אעדיף לקנות חמישה תקליטי ג'אז חדש שאני לא מכיר (שנשמעים מעולה כמובן, פה אין פשרות) על עוד עותק יקר-מדי-גם-אם-נשמע-מדהים של DARK SIDE.

זאת כמובן העדפה מאד אישית ושום דבר פה לא פסול, אבל נראה לי הזיה לבנות אוסף יקר נורא של מוסיקה טחונה, גם אם היא איכותית. את DARK SIDE אפשר לשמוע בהרבה דרכים טובות. גם בדיגיטל. אז בשביל מה לשים כמה מאות דולרים על תקליט שנשמע פעם בשנה במקרה הטוב?
 

sbk

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
74
נקודות
18
באוסף שאני בניתי - הערך המוזיקלי עבורי הוא מאוד גבוה, כי מלכתחילה השקעתי את המאמצים בלהקות ואלבומים שאני שומע המון.
אם אתה שומע את DSOTM פעם בשנה אין שום היגיון שתשקיע בו הרבה כסף. עזוב, אין שום היגיון שתקנה אותו במדיה פיזית - קובץ טוב או סטרימינג לגמרי סוגר את הפינה.

מוזיקה חדשה ומוזיקה וותיקה יכולות מאוד בקלות לחיות זו לצד זו מתן, אין פה סתירה. אני בד״כ לא מגלה מוזיקה חדשה ע״י קניית תקליט, ניסיתי כמה פעמים וזה לא עובד לי. בשביל זה יש לי גם דיגיטל טוב וסטרימינג שאני לא מוותר עליו בחיים, ודרכו הכי כיף ונוח לי לגלות מוזיקה חדשה.
מצד שני, הלהקות שצרובות אצלי חזק בנשמה עוד מהילדות - אני יכול לשמוע את אותו אלבום ״חרוש״ בפעם ה 51,000 ולעצום עיניים וליהנות ממנו בטירוף, לא משנה כמה פעמים שמעתי אותו. במקרים כאלה - זה חד משמעית שווה בשבילי את ההשקעה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
צודק, כפרה. זה אישי לגמרי, לא אמרתי שלא.
ולגבי "גילוי מוסיקה בויניל" אני איתך לגמרי. גילוי בתקליטים זה יקר מדי. אבל וואנס יש גילוי בדיגיטל, אין כמו לקבל את הויניל האיכותי. רק חבל שהוא לא נמדד טוב כמו דיגיטל.....

אנחנו נבדלים זה מזה ביכולת שלי להנות מאותו אלבום חרוש בפעם ה- 5000, אני מניח. אצלי - פחות. :)
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
אצלי גם זה קשור מאד בחזרה לשנות העשרה - ששמעתי את meddle בפעם הראשונה (היום אני פחות קשור אליו מאשר ל- DSOTM גם בגלל המילים), כשראיתי את החומה ממקרן של סלילים, כשכל יום ששי בשעה שלוש נצמדתי לרדיו כדי לשמוע בגל״צ את מסע הקסם המסתורי (מישהו יודע איך להשיג את ההקלטות)?

אחר כך יש מוזיקה אחרת לגמרי. אני גם חוזר למוזיקה הברזילאית שאבא ז״ל השמיע לי כל הילדות ואשמח לפתוח שרשור שלם על מילטון נסימנטו..
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
תודה לאל, סופסוף מישהו כאן אומר את האמת.
שלא לדבר על זה שהיום ב30 שקל לחודש יד בכף יד שלך כל אלבום בעולם בפורמט lossless או היי רז שויניל רק יכול רק לחלום להשמע כמוהו בהנחה שיש DAC סביר
ומי אמר שמסכימים איתו? אולי אתה סבבה.
את ההשואות במיוחד של התקליט דארק סייד אוף דה מון,אני לא חושב שיש פה מישהו שבחן אותו כמוני.יש לי דיסקים אורגינאלים של מובייל הדפסות של מובייל,יפני,גרמני,הולנדי...
לא מעוניין לקלקל לך את האמונה.אבל אני יודע את התשובה.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
ומי אמר שמסכימים איתו? אולי אתה סבבה.
את ההשואות במיוחד של התקליט דארק סייד אוף דה מון,אני לא חושב שיש פה מישהו שבחן אותו כמוני.יש לי דיסקים אורגינאלים של מובייל הדפסות של מובייל,יפני,גרמני,הולנדי...
לא מעוניין לקלקל לך את האמונה.אבל אני יודע את התשובה.
מוזמן לקרוא
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/digital-vs-vinyl.13289/
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור