איכות הוינילים


al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
בעוד שבועיים כשאחזור מהחופש, אני אאסוף את הפטיפון וקדם מגבר הפונו מהמוכרים. המסע שלי למחוזות האודיו התחיל בסטאפ דיגיטלי שאני חושב שהוא לא רע. לאט לאט הלכתי אחורה והסטאפ הראשי שלי היום הוא 100 אחוז שפופרות. אך טבעי שאסגור מעגל ואוסיף את הוינילים.

את החופש אני מנצל כדי להתחיל בבניית ספריית הוינילים. אוסף הוינילים המקורי שלי (משהו כמו 500 כותרים) הלך לאיבוד אי שם בסוף שנות ה-90. צריך להתחיל מההתחלה. החזרה שלי לוינילים די מונעת מההכרה שהבדלים בין שתי הקלטות של אותו האלבום יכולים להיות משמעותיים. מזה כמה זמן שאני מבלה שעות ארוכות בקריאה של פוסטים על גרסאות שונות של כמה מהאלבומים האהובים עלי ביותר. בהמשך לקריאה שמתי את ידי על ריפים שונים של מספר אלבומים ובאמת ההבדלים הם שם ודי ברורים אפילו לאוזני המוגבלות והלא מאומנות. בקיצור אני עכשיו מנסה למצוא הדפסות איכותיות של כמה אלבומים שנמצאים אצלי בקנון והמשימה לא פשוטה.

למשל פינק פלויד וה-dark side of the moon. הררי מילים נשפכו על מהי הגרסה הכי איכותית. ההדפסה הבריטית הראשונה (ורק הראשונה) עולה בין 500 ל-1500 דולר בכפוף לאיכות העותק. מחירים כאלה קצת קשה לשלם (ביחוד שרשימת הקניות שלי לא קצרה). לאור המצב אני מנסה אלטרנטיבות. למשל הדפסות ראשונות מגרמניה, הולנד וכו. אלה יותר קלות להשגה בגיאוגרפיה שלי. מעניין אותי אם מישהו אחר ניסה. אני יודע שבישראל המצב אולי שונה והאפשרויות אחרות אבל בכל זאת מעניין אותי לשמוע דעות והמלצות.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
785
נקודות
113
דרך אגב, לא מוצא קשר מבחינת צליל בין פטיפון לחמימות. סטאפ אנלוגי טוב נשמע מהיר, מפורט ורזולטיבי.

לגבי השאלה שלך, אין לי מושג ;)
מה שכן, יש היום המון הוצאות reissue מעולות

acoustic sounds
analog productions
mobile fidelity
speakers corner
fone
impex
blue note tone poet
craft

אבל הכותרים יוצאים טיפין טיפין צריך לעקוב ולקנות בזמן
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
בעוד שבועיים כשאחזור מהחופש, אני אאסוף את הפטיפון וקדם מגבר הפונו מהמוכרים. המסע שלי למחוזות האודיו התחיל בסטאפ דיגיטלי שאני חושב שהוא לא רע. לאט לאט הלכתי אחורה והסטאפ הראשי שלי היום הוא 100 אחוז שפופרות. אך טבעי שאסגור מעגל ואוסיף את הוינילים.

את החופש אני מנצל כדי להתחיל בבניית ספריית הוינילים. אוסף הוינילים המקורי שלי (משהו כמו 500 כותרים) הלך לאיבוד אי שם בסוף שנות ה-90. צריך להתחיל מההתחלה. החזרה שלי לוינילים די מונעת מההכרה שהבדלים בין שתי הקלטות של אותו האלבום יכולים להיות משמעותיים. מזה כמה זמן שאני מבלה שעות ארוכות בקריאה של פוסטים על גרסאות שונות של כמה מהאלבומים האהובים עלי ביותר. בהמשך לקריאה שמתי את ידי על ריפים שונים של מספר אלבומים ובאמת ההבדלים הם שם ודי ברורים אפילו לאוזני המוגבלות והלא מאומנות. בקיצור אני עכשיו מנסה למצוא הדפסות איכותיות של כמה אלבומים שנמצאים אצלי בקנון והמשימה לא פשוטה.

למשל פינק פלויד וה-dark side of the moon. הררי מילים נשפכו על מהי הגרסה הכי איכותית. ההדפסה הבריטית הראשונה (ורק הראשונה) עולה בין 500 ל-1500 דולר בכפוף לאיכות העותק. מחירים כאלה קצת קשה לשלם (ביחוד שרשימת הקניות שלי לא קצרה). לאור המצב אני מנסה אלטרנטיבות. למשל הדפסות ראשונות מגרמניה, הולנד וכו. אלה יותר קלות להשגה בגיאוגרפיה שלי. מעניין אותי אם מישהו אחר ניסה. אני יודע שבישראל המצב אולי שונה והאפשרויות אחרות אבל בכל זאת מעניין אותי לשמוע דעות והמלצות.
נראה לי הזוי וחסר היגיון להתחיל להרכיב אוסף תקליטים בימנו. כשאני רואה פוסט כזה אני גם לא מצליח להבין איך אפשר להישאר עם אהבה למוזיקה שלא מתחדשת, מתרעננת מתחלפת…
מי שמחפש עותק של Dark side עושה את זה כאספן ולא על מנת לשמוע שוב את האלבום החרוש הזה שדרך אגב יש לו גירסאות מצויינות בסידי שסביר להניח שתמצא באוזן ה3 ב20₪.
ההשוואה של גירסאות דיגיטליות שונות בסטרימינג לא הוגנת מול ויניל, ההשוואה של סידי מול ויניל הוגנת לגמרי, אולי בהקלטות ישנות עם הדפסות מיוחדות באמת קשה לסידי להתחרות אבל מול כל השאר הוא יכול לנצח גם בזמינות, גם בזה שהאיכות עקבית ואף לייזר לא חרש אותו ובעיקר בכך שב30 שנים האחרונות מקליטים דיגיטלי, עושים מסטרינג דיגיטלי וזה נשמע נפלא! הרפיוטישן הרע של הסידי נובע מהשנים הראשונת שלו בו הוא היה נשמע כמו פקסימיליה.
במקומך הייתי מחשב מסלול מחדש…
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
נראה לי הזוי וחסר היגיון להתחיל להרכיב אוסף תקליטים בימנו. כשאני רואה פוסט כזה אני גם לא מצליח להבין איך אפשר להישאר עם אהבה למוזיקה שלא מתחדשת, מתרעננת מתחלפת…
מי שמחפש עותק של Dark side עושה את זה כאספן ולא על מנת לשמוע שוב את האלבום החרוש הזה שדרך אגב יש לו גירסאות מצויינות בסידי שסביר להניח שתמצא באוזן ה3 ב20₪.
ההשוואה של גירסאות דיגיטליות שונות בסטרימינג לא הוגנת מול ויניל, ההשוואה של סידי מול ויניל הוגנת לגמרי, אולי בהקלטות ישנות עם הדפסות מיוחדות באמת קשה לסידי להתחרות אבל מול כל השאר הוא יכול לנצח גם בזמינות, גם בזה שהאיכות עקבית ואף לייזר לא חרש אותו ובעיקר בכך שב30 שנים האחרונות מקליטים דיגיטלי, עושים מסטרינג דיגיטלי וזה נשמע נפלא! הרפיוטישן הרע של הסידי נובע מהשנים הראשונת שלו בו הוא היה נשמע כמו פקסימיליה.
במקומך הייתי מחשב מסלול מחדש…



מה בתחביב שלנו כן הגיוני, מישהו באמת צריך סטאפ בעשרות או מאות אלפי שקלים להאזין למוזיקה?
לגבי ויניל מול דיגיטל, הנושא נחרש מכל כיוון.
הנקודה היחידה שחשובה, ההנאה של הבעלים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
זו לא רק ההנאה. ממש לא. זה גם הביצועים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
זו לא רק ההנאה. ממש לא. זה גם הביצועים.

לנו אין חילוקי דעות בנוגע לביצועים, וכפי שרשמתי הנושא נטחן עד דק.
דוד לא יסכים עמנו בנושא הביצועים, לכן הזכרתי את חשיבות ההנאה של הבעלים, על זה לא ניתן לחלוק.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
מה בתחביב שלנו כן הגיוני, מישהו באמת צריך סטאפ בעשרות או מאות אלפי שקלים להאזין למוזיקה?
לגבי ויניל מול דיגיטל, הנושא נחרש מכל כיוון.
הנקודה היחידה שחשובה, ההנאה של הבעלים.
בדיוק. ולכנות העדפות בתואר הזוי לא שווה אפילו תגובה
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
בדיוק. ולכנות העדפות בתואר הזוי לא שווה אפילו תגובה
סורי, הכוונה לא היתה לפגוע, פשוט מסתכל על מה מביאים היבואנים של התקליטים האיכותיים כמו זיו ועל המחירים של סדרות טובות וחושב שאם המטרה היא לשמוע מוזיקה מגוונת באיכות גבוה עדיף לתקצב את ההעדפה אחרת.
אם המילה הזוי פגעה בך אני מתנצל.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
מה בתחביב שלנו כן הגיוני, מישהו באמת צריך סטאפ בעשרות או מאות אלפי שקלים להאזין למוזיקה?
לגבי ויניל מול דיגיטל, הנושא נחרש מכל כיוון.
הנקודה היחידה שחשובה, ההנאה של הבעלים.
לא מסכים איתך בכלל לגבי מה הגיוני, זה שמחירי ההי אנד לא הגיוניים בגלל שיש מי שמוכן לשלם זה הדבר היחיד שלא הגיוני אבל ברגע שחוצים את המחסום הזה הכל הגיוני ואנשים משפרים את ביצועי המערכות שלהם ושומעים יותר טוב כל פעם.
ואז נשאלת השאלה מה אתה רוצה לשמוע? איזה אוסף מוזיקה בא לך שיהיה לך (לא באיזה פורמט) האם אתה מתרכז אך ורק במה ששמעת כשהיית צעיר או פותח את עצמך לדברים חדשים? כמה כסף אתה מתכוון להשקיע באוסף המוזיקה שלך והאם יש התאמה בין האיכות הסונית למחיר כי הרי בסוף הדבר הכי יקר בתחביב הוא אוסף המוזיקה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
לא מסכים איתך בכלל לגבי מה הגיוני, זה שמחירי ההי אנד לא הגיוניים בגלל שיש מי שמוכן לשלם זה הדבר היחיד שלא הגיוני אבל ברגע שחוצים את המחסום הזה הכל הגיוני ואנשים משפרים את ביצועי המערכות שלהם ושומעים יותר טוב כל פעם.
ואז נשאלת השאלה מה אתה רוצה לשמוע? איזה אוסף מוזיקה בא לך שיהיה לך (לא באיזה פורמט) האם אתה מתרכז אך ורק במה ששמעת כשהיית צעיר או פותח את עצמך לדברים חדשים? כמה כסף אתה מתכוון להשקיע באוסף המוזיקה שלך והאם יש התאמה בין האיכות הסונית למחיר כי הרי בסוף הדבר הכי יקר בתחביב הוא אוסף המוזיקה.

לשמוע מוזיקה וליהנות אפשר גם במערכת של אלפים בודדים.
לדוגמא, כמה נשים יש בתחביב שלנו, כמה נשים כן נהנות ממוזיקה למרות שאין ברשותן מערכת יקרה?

לגבי ויניל מול דיגיטל, את דעתי אתה יודע. לגבי ההשקעה ברכישת אוסף תקליטים, הגיוני כמו לאסוף דיסקים ב 2021.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
לגבי ויניל מול דיגיטל, את דעתי אתה יודע. לגבי ההשקעה ברכישת אוסף תקליטים, הגיוני כמו לאסוף דיסקים ב 2021.
שוב אני לא מסכים איתך, הרי לפני ממש לא הרבה זמן אף אחד לא האמין שתקליטים יחזרו למדפים בחנויות והנה זה קרה. להיכנס לאוזן ה3 ולצאת עם 15 דיסקים בעלות כוללת 200₪ שנשמעים מדהים שאין עליהם שריטות ואף מחרשה לא עברה עליהם זה נראה לי יותר הגיוני מלחפש סדרות מאוד ספציפיות של כותרים בויניל שאף אחד לאורך השנים לא התעלל בעותק שהשגת, שהבעלים שלו, זה שהחליט בסופו של דבר למכור אותו כיד 2 החליף מחט בזמן, כיוון את הזרוע למשקל נכון ודאג לשמור על ניקיון התקליט.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
החומר שאתה שומע נשמע הכי טוב בדיגיטל.
תוצאות ממש יותר טובות מתקליטים בהדפסות ראשונות וגם חדשות. לא משנה באיזה סט אנלוגי תבחר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
שוב אני לא מסכים איתך, הרי לפני ממש לא הרבה זמן אף אחד לא האמין שתקליטים יחזרו למדפים בחנויות והנה זה קרה. להיכנס לאוזן ה3 ולצאת עם 15 דיסקים בעלות כוללת 200₪ שנשמעים מדהים שאין עליהם שריטות ואף מחרשה לא עברה עליהם זה נראה לי יותר הגיוני מלחפש סדרות מאוד ספציפיות של כותרים בויניל שאף אחד לאורך השנים לא התעלל בעותק שהשגת, שהבעלים שלו, זה שהחליט בסופו של דבר למכור אותו כיד 2 החליף מחט בזמן, כיוון את הזרוע למשקל נכון ודאג לשמור על ניקיון התקליט.

אני קונה רק חדש, כל מה שרשמת לא רלוונטי לגבי.
מקפיד לרכוש הדפסות וליבלים נחשבים, עם יותר מ 550 תקליטים טרם התאכזבתי.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
החומר שאתה שומע נשמע הכי טוב בדיגיטל.
תוצאות ממש יותר טובות מתקליטים בהדפסות ראשונות וגם חדשות. לא משנה באיזה סט אנלוגי תבחר.

זו הצהרה גורפת ולעניות דעתי יכולה להיות נכונה רק אם אתה משווה את אותו מאסטר בדיוק. אלבום חדש יחסית שנוצר במאה אחוז דיגיטל אכן ישמע הכי טוב בדיגיטל. אלבום משנות ה-70 שנוצר במקור באנאלוג ובשוק מסתובבים הרבה רה-מאסטרים אנחנו בדיון אחר לגמרי. דוגמאות - Aja של Steely Dan. המאסטר המקורי של ברני גרונדמן שנחתך תחת עיניהם הבוחנות של פייגן ובקר נשמע אחרת מרה מאסטרים שנוצרו יותר מאוחר. אם תקנה סידי אמריקאי או יפני מאמצע שנות ה-80 תנחת על מסרה מאסטר של סטיב הופמן שגם הוא לא רע. אם תקנה סי די חדש רוב הסיכויים שתנחת על רה מאסטר מקומפרס. בשירותי הסטרימינג לא תמצא בחיים את המאסטר המקורי והטייפים המקוריים של האלבום הלכו לאיבוד.

האלבום הראשון של ה-Doors המאסטר הכי טוב נחשב לרה מאסטר של סטיב הופמן שיצא על CD. כל מיקרה לגופו. ובכל מיקרה מי שרוצה לדעת יותר שיסתובב בפורום של סטיב הופמן. שם יש אנשים שדנים על כל אלבום לגופו ולא שולפים הצהרות גורפות. וגם שם בסופו של דבר הכל עניין של טעם.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
אני קונה רק חדש, כל מה שרשמת לא רלוונטי לגבי.
מקפיד לרכוש הדפסות וליבלים נחשבים, עם יותר מ 550 תקליטים טרם התאכזבתי.
פותח השרשור דיבר בין היתר על סדרות ישנות.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
ודרך אגב לא פתחתי את השרשור כדי לטעון שדיגיטל פחות טוב מאנאלוג. לא הוצאתי אלפי יורו על מחשב אודיו ודאק כדי לטעון שדיגיטל לא שווה. פתחתי כי הגעתי למסקנה שאלבומים מסויימים - רובם משנות ה-60 וה-70 שנמצאים אצלי בדירוג גבוה במוזיקה שאני אוהב - אני רוצה אותם בויניל. ואחרי מחקר וקריאה ממושכים הבנתי שלא כל ויניל של אותו אלבום נשמע אותו דבר וחדש לא טוב יותר בהכרח מישן. ואני שומע דרך אגב הרבה דברים אחרים שאותם אמשיך לשמוע בדיגיטל. זהו.
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
העניין הוא שתקליט ישן יותר טוב מחדש
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
ל
נראה לי הזוי וחסר היגיון להתחיל להרכיב אוסף תקליטים בימנו. כשאני רואה פוסט כזה אני גם לא מצליח להבין איך אפשר להישאר עם אהבה למוזיקה שלא מתחדשת, מתרעננת מתחלפת…
מי שמחפש עותק של Dark side עושה את זה כאספן ולא על מנת לשמוע שוב את האלבום החרוש הזה שדרך אגב יש לו גירסאות מצויינות בסידי שסביר להניח שתמצא באוזן ה3 ב20₪.
ההשוואה של גירסאות דיגיטליות שונות בסטרימינג לא הוגנת מול ויניל, ההשוואה של סידי מול ויניל הוגנת לגמרי, אולי בהקלטות ישנות עם הדפסות מיוחדות באמת קשה לסידי להתחרות אבל מול כל השאר הוא יכול לנצח גם בזמינות, גם בזה שהאיכות עקבית ואף לייזר לא חרש אותו ובעיקר בכך שב30 שנים האחרונות מקליטים דיגיטלי, עושים מסטרינג דיגיטלי וזה נשמע נפלא! הרפיוטישן הרע של הסידי נובע מהשנים הראשונת שלו בו הוא היה נשמע כמו פקסימיליה.
במקומך הייתי מחשב מסלול מחדש…
לא מסכים אתך
זה תחביב
יש משהו בתקליטים מעבר לאיכות השמע שיכולה להיות פנומנלית
אם כבר מדיה פיזית אז לתקליט יש נוכחות בדיוק כמו שאוהבים את roon בגלל המידע הרב על כל אלבום
וכשזה בא במקביל לדיגיטל אפשר לגוון
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
החומר שאתה שומע נשמע הכי טוב בדיגיטל.
תוצאות ממש יותר טובות מתקליטים בהדפסות ראשונות וגם חדשות. לא משנה באיזה סט אנלוגי תבחר.
תודה לאל, סופסוף מישהו כאן אומר את האמת.
שלא לדבר על זה שהיום ב30 שקל לחודש יד בכף יד שלך כל אלבום בעולם בפורמט lossless או היי רז שויניל רק יכול רק לחלום להשמע כמוהו בהנחה שיש DAC סביר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,724
מעורבות
2,470
נקודות
113
עם שתי ה"מדיות" (תקליט ו-קובץ/דיסק) ניתן להגיע לתוצאות סופר רחוקות.
מכייון שהכל בכל זאת נמדד בכסף והשקעה.

הייתי בוחר מדיה אחת ומשקיע בה
ולא משקיע בשתיהן עם פשרות.

לכן כל הדיונים הנל, מה יותר טוב, דבילי ומיותר.
מה יותר טוב? תלוי כמות ההשקעה שלך מסביב למדיה הנשמעת.
ואיתה תשאר, ואל תתמרח לצדדים עם פשרות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור