מחירי רמקולים בארץ לעומת חו"ל


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אספר לכם מניסיוני תאכלס ולא תיאוריות:
לפני כשנתיים נמאסו עלי כל הקופסאות של ניים ורציתי לעבור למגבר משולב.
פניתי לאילן טמיר וסיכמנו על טרייד אין שבמסגרתו אקבל מאילן מגבר סופר נייט חדש.
בשלב מסויים אילן קרא לי לקחת את המגבר, ארוז באריזתו המקורית הגיע עכשיו.
באתי הביתה, פתחתי בהתרגשות את האריזה, התקנתי את המגבר והתחלתי להאזין.
המגבר נשמע פחות טוב מהקןמבינציה שלי שהיא קדם מגבר nac 82 עם שני hicap ומגבר הספר nap250 (חשבתי טכנולוגיות חדשות...) הודעתי לאילן שאני מתחרט על העיסקה.
על אף שפתחתי מגבר חדש מהאריזה, אילן לקח ממני את המגבר מבלי לדרוש ממני אגורה על כך שהפכתי לו מגבר חדש למגבר יד 2. אני אפילו לא חושב שהמחירים שאילן גובה על מוצרי ניים בארץ גבוהים יותר ממחיר אותם מוצרים בחו״ל.
אני גם לא זוכר מתי לאחרונה קניתי משהו מאילן, בטח עברו הרבה מאוד שנים.
זה שירות ואני מוכן לשלם על שירות כזה, למרות שבמקרה שתיארתי לא שילמתי אגורה.


אריה
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
בשעונים המרוויחים הגדולים הם היצרנים והיבואנים (יבואן רוכש מהיצרן את השעון בכרבע ממחיר הריטייל), לחנות יש רווח תאורטי של 30-35% ממחיר הריטייל (תלוי בשעון) אבל ממנו תצטרך לתת הנחת לקוח נעה בין אחוזים בודדים במותגים/דגמים מסוימים ועד 25% ברוב המותגים.
אני לא מעודכן בדגמי השעונים בשנים האחרונות, אבל מחבב מאוד את המארין מאסטר שיש לי כבר כמה שנים והעדפתי אותו בנוחות על רולקס/אומגה.

אזרום איתך. לטענתך היבואן רוכש את השעון ברבע מחיר, ועושה עלינו קופה מטורפת.

איפה עלות שיווק? מעבדות לפי תקן היצרן? עובדים? מיסים? הפצה? ארנונה למשרדים? יבוא? בלתמים? הסמכות של העובדים?

כמה תכל'ס נשאר לו משלושת הרבעים, אחרי שהחנות שגם צריכה להרוויח ולתת הנחה?

משהו בחשבון שלך לא הגיוני. הרי מס החברות של היבואן הוא לפחות 20%, לפני כל העלויות שכתבתי למעלה!
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
זו בדיוק הסיבה שיבואנים כמעט ולא מחזיקים מלאי דברים (במיוחד היי אנד בוטיקי או ציוד יקר) אלה רק לפי הזמנה שמוסיף לבעיות יוקרה גם בעייה שלא ניתן לבדוק את המוצרים... חבל אבל זה מה שיש ואני אילו היתי מייבא ככול הנראה היתי מתנהג ככה...
בשוק היוקרה אף אחד לא מחזיק מלאים :) גם לא היצרנים עצמם....
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני לא מעודכן בדגמי השעונים בשנים האחרונות, אבל מחבב מאוד את המארין מאסטר שיש לי כבר כמה שנים והעדפתי אותו בנוחות על רולקס/אומגה.

אזרום איתך. לטענתך היבואן רוכש את השעון ברבע מחיר, ועושה עלינו קופה מטורפת.

איפה עלות שיווק? מעבדות לפי תקן היצרן? עובדים? מיסים? הפצה? ארנונה למשרדים? יבוא? בלתמים? הסמכות של העובדים?

כמה תכל'ס נשאר לו משלושת הרבעים, אחרי שהחנות שגם צריכה להרוויח ולתת הנחה?

משהו בחשבון שלך לא הגיוני. הרי מס החברות של היבואן הוא לפחות 20%, לפני כל העלויות שכתבתי למעלה!

יקירי,

מחיר הטיקט של אומגה פלאנט אושן בישראל כ 36000₪
בהצהרת המכס של היבואן מוצהר כי מחיר השעון בשחרור מהמכס 2320 סוויס פראנק.
היבואן מוכר לחנויות צד שלישי (לא אלו שלו) את אותו השעון ב 21500 ₪
לאחר הנחה החנות מוכרת את השעון לצרכן במחיר שבין 29000 עד 28000 ₪

מחיר ריטייל השעון בחו״ל כ 5900 דולר או 5700 יורו ( ממנו הלקוח בחו״ל יקבל הנחה של עד 20%).
תעשה לבד את החשבון כמה כל אחד מרוויח ואיזה סיבוב עושים על הלקוח הישראלי
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
בשוק היוקרה אף אחד לא מחזיק מלאים :) גם לא היצרנים עצמם....
אשכרה :D
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
כנראה לא קראת מה אריה כתב למעלה ולכן אתה שואל.
אריה כתב שלא אכפת לו לשלם תוספת של 33 אחוז מעל מחיר הריטייל. ראה למטה.
מכיוון שברור לחלוטין שאריה לא אדיוט, הרי שכוונתו ככל הנראה היא לרכוש בנוסף למוצר גם פוליסת ביטוח ״עם חרטות״ למשך שבועיים ולשלם עבורה תוספת ראויה של 33 אחוז.
אז זה בסדר גמור ושני הצדדים חיים בסדר עם שקלול הסיכונים והסיכויים והכל בא על מקומו בשלום.
(זה תרגיל תאורטי בלבד כי אריה גם אומר שלא מצא משהו שיכול להתעלות על הציוד שרכש לפני כמה עשרות שנים).

״אני מוכן לשלם יותר אם המוכר אמין ונותן שירות טוב. אם אני ארצה לקנות מחר מגבר שעלותו בארץ 20,000 ₪ גם אם אראה שאני יכול לקנות אותו בחו״ל ב 15,000 ₪ אבל אני יודע שאקבל מהמוכר בארץ שירות טוב, אחריות אמינה ואפשרות לטרייד אין הוגן בעתיד, אעדיף לשלם את אותם 5,000 ₪. ״

הי דוד,

היה לי בעבר סטרימר כמו שברשותך, המחיר בארץ היה כפול ממחירו באמזון לאחר הובלה ומיסים.
יכול להיות שהשירות של אותו יבואן לעילה, כך גם השירות של אמזון.
לי היה ברור מהיכן אבצע את הרכישה.

נצא רגע לתחומים אחרים (לדעתי רוב אם לא כל יבואני הבוטיק בארץ מתמחרים את הציוד האודיו במחיר הוגן) ישראל סובלת מבעייות שוק חמורות, כמו בלעדיות, מונופולים, חוסר תחרות, מכון תקנים מיותר ולעיתים עודף רגולציה הבאים לביטוי ביוקר מחיה ובמחיר הגבוה אותו הציבור ממן מכיסו בכל רכישה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הי דוד,

היה לי בעבר סטרימר כמו שברשותך, המחיר בארץ היה כפול ממחירו באמזון לאחר הובלה ומיסים.
יכול להיות שהשירות של אותו יבואן לעילה, כך גם השירות של אמזון.
לי היה ברור מהיכן אבצע את הרכישה.

נצא רגע לתחומים אחרים (לדעתי רוב אם לא כל יבואני הבוטיק בארץ מתמחרים את הציוד האודיו במחיר הוגן) ישראל סובלת מבעייות שוק חמורות, כמו בלעדיות, מונופולים, חוסר תחרות, מכון תקנים מיותר ולעיתים עודף רגולציה הבאים לביטוי ביוקר מחיה ובמחיר הגבוה אותו הציבור ממן מכיסו בכל רכישה.
היי גיא, ברשותי סטרימר כמו שהיה לך בעבר.
הבאתי אותו מאמזון גרמניה כי זה יצא לי 50 אחוז מהעלות שלו בארץ....
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
בשוק היוקרה אף אחד לא מחזיק מלאים :) גם לא היצרנים עצמם....

ניהול נכון של מלאי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
היי גיא, ברשותי סטרימר כמו שהיה לך בעבר.
הבאתי אותו מאמזון גרמניה כי זה יצא לי 50 אחוז מהעלות שלו בארץ....

כמוני כמוך.... בחרנו לדלג על היבואן בשל פער מחיר שאינו הגיוני.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
יקירי,

מחיר הטיקט של אומגה פלאנט אושן בישראל כ 36000₪
בהצהרת המכס של היבואן מוצהר כי מחיר השעון בשחרור מהמכס 2320 סוויס פראנק.
היבואן מוכר לחנויות צד שלישי (לא אלו שלו) את אותו השעון ב 21500 ₪
לאחר הנחה החנות מוכרת את השעון לצרכן במחיר שבין 29000 עד 28000 ₪

מחיר ריטייל השעון בחו״ל כ 5900 דולר או 5700 יורו ( ממנו הלקוח בחו״ל יקבל הנחה של עד 20%).
תעשה לבד את החשבון כמה כל אחד מרוויח ואיזה סיבוב עושים על הלקוח הישראלי
ראשית, תודה.

כמה השעון יעלה עד הבית ביבוא אישי? ההנחה בחו"ל לוקחת בחשבון את החזר המע"מ?

שוב, אני לא בא לייצג אף אחד. רק להבין את התמחור.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
ראשית, תודה.

כמה השעון יעלה עד הבית ביבוא אישי? ההנחה בחו"ל לוקחת בחשבון את החזר המע"מ?

שוב, אני לא בא לייצג אף אחד. רק להבין את התמחור.

לאחר משלוח, שחרור ומע"מ עלותו הסופית של השעון כשהגיע לכתובתי עמדה על 18100 ש"ח.
אם הייתי בנסיעה בחו"ל גם את המע"מ ועלות השילוח הבין לאומי הייתי חוסך ועומד על סכום נמוך מזה.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
וואוו איזה נושא רגיש!
התלהמות, רגשות, עובדות והמון המון אהבה לתחום המצומצם אותו חברי הפורום נוצרים ואוהבים.
שימו לב לשיתופיות בחוויות האישיות, בניסיונות לארגון מרד, ברצון להראות בקיאות, בהוכחת ניסיון ואפילו הצגת הון.
אני חלילה לא מנסה לעורר אנטגוניזם או לזלזל בנאמר - ההפך הוא הנכון. קראו עד הסוף.
כסף הינו גורם מענין. הוא מניע אותנו לכיוונים שונים ומראה אופי בצורה מאוד בינארית.
אני בטוח שקרה לכם שהופתעתם מהתנהלות של חבר/ה (אפילו הכי טוב) כשיצאת יחד לטיול או אפילו קפצתם לחנות היי-פי האהובה עליכם (אחרי שכמובן ניסיתם לשכנע אותו/ה מה טוב בשבילו/ה). גיליתם פזרנות יתר או את ההפיך הגמור.

כל אחד מאיתנו מתנהל שונה בנוגע לכסף. אחד יחקור וילמד פריטים איזוטריים (או לא) בנוגע לשעון או מגבר, אך מעולם לא בדק את אחוזי העמלה הנגבים לו בחשבון הפנסיה. אחר ירכוש מיידית ללא השוואת מחירים. יש לכך תשובות ומחקרים רבים אבל האגורה וחצי שלי מתייחסת לעובדה ש-אנו חיים בתקופה של שינוי (קללה סינית נכון :)).

פעם, (תיאור זמן עבר כללי וכל אחד יקח א זה לחלון הזמן שלו) לא היו נוסעים לחו״ל לעיתים כה קרובות, לא הייתה פלטפורמה כה משוכללת של מאגר מידע - אינטרנט ולא היה קל להביא לארץ רמקולים מחו״ל, אלא אם הייתם חלק מענף העמילות ושילוח המטענים או שהתלבשתם על מכולה של פוסט דוקטורנט החוזר לארץ. לא היו פלטפורמות מכירה מקוונות והתחרות היתה ״הוגנת״ וללא Amazon שנוגס ונוגס בחלקים רבים וגדלים בתחומים רבים כל כך. (ממליץ מאוד על סדרת הפרקים על אמזון בפודקסט - ״עושים טכנולוגיה״). פעם, היינו ממתינים למגזין, שיגיע לבית או לסניף הדואר על מנת לקרוא HiFi Choice ודומיו. פעם מגוון המוצרים והחברות היה מצומצם יותר ויכולות השיווק היו מוגבלות לעיתונות הכתובה בלבד (הרי לא היו פרסומות בטלוויזיה למעברים או רמקולים בטלוויזיה. או פרסומות בכלל).

ולעניין - אנו חיים בעידן אותו אני אוהב לכנות עידן ה-Low Cost. למה לרכוש בחנות אם אפשרי לרכוש ב-2 הקלקות מקלדת? יצירת הערך נובעת דווקא מחסכון ולוא דווקא מערך מוסף. היוקרה מצד שני נהיית יותר ויותר יוקרתית מישום שצרכני היוקרה המסורתיים מרגישים שאינם ״מיוחדים״ מספיק. סיפור מעניין בנושא קשור פולקסווגן ורכישת מותג היוקרה בוגאטי. בוגאטי היתה בקשיים ולא הצליחה למכור מספיק את דגם הווירון שפיתחה. רעיון של אחד המנהלים היה פשוט ליקר אותו. עצם ייקור הרכב והפיכתו לעוד יותר בלתי ניתן להשגה, ע״י הוספת ״בלינג בלינג״ על גווניו, העלה את המכירות והציל את המותג.

עולם הסטריאו נמצא על קו התפר בין יוקרה קיצונית ולקוחותיה, לאנשי ה-Amazon ו-״חסרונותיהם״. לדעתי הצלילה ל-low Cost תחסל בסופו של דבר את העסק כפי שאנו מכירים היום ופחות ופחות בעלי מקצוע ומומחים יוכלו לשרוד דרך מכירת המוצרים ללקוחות באופן אותו אנו מכירים. בעולם הרכב הישראלי מתמודדים עם אותם קשיים בהתמודדות עם השינוי. יבואנים עוברים למכירה ישירה, ללא צורך להגיע לאולם ומנסים להתמודד עם נגיסת היבוא האישי לתחום.

עולם הרכב הינו דוגמא מצויינת לדילמה העומדת בפני עולם הסטריאו. החוקים הנוכחיים מחייבים יבואן מקומי להחזיק חלפים, מרכזי שירות ותמיכה למותג אותו הוא מייבא. מוזר הדבר שליבואן אישי אין את החובה הזו. להיפך, הוא נשען על התשתית הקיימת, והחוק אף מחייב את היבואן ״הרישמי״ לתמוך, בחינם, ברכבים המובאים ארצה אישית בכל סוגיית Recall או שירות המחוייב ע״י היצרן.
ברכישת רכב ביבוא אישי, שהיום בעיקר פועל בתחום היוקרה, אך מתפשט גם לרכבים עממיים, גברת יכולה להפגש עם אשת מכירות על קפה, בסניף של ארומה, לקבל פרטים ראשוניים על הרכב ואולי אפילו תקבל לידיה מעט חוברות, אם היא בעניין (נציין שגם עולם הדפוס נעלם, כן), לרוב היא תופנה לסניף היבואן הרישמי, על מנת להתרשם מהרכב והפילו לבצע נסיעת מבחן (ואולי לקחת עוד קצת חוברות) ולבסוף תקנה מאותו יבואן אישי, אשר אינו מוכר ״תפוחים לתפוחים״ בעלות זולה משמעותית.
תשאלו למה? טוב אני אענה - כי אין לו עלויות של מחסן על עובדיו, הפצה 3 פעמים ביום למרכזי השירות (כי לא תפספסו יום עבודה בגין משאבת דלק), יועצי שירות שצריכים, או יותר נכון חייבים לטוס ליפן/ארה״ב/קוריאה/שוודיה כמה פעמים בשנה על מנת ללמוד על השינויי בדגמים ואופני השירות. אולם תצוגה, רישיונות עסק, העסקת עובדים, צי רכבים, תמיכה ועוד ועוד.
ענף הרכב עובר מה שענף הספרים עבר פני 2 עשורים אך נותן קרב חזק ומשמעותי יותר מישום הקשר האישי, החיבור לשירות והשמרנות (הזמנית) בענף, מצד הלקוחות בארץ, עד כה.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001304240

אז נעבור ל-Low Cost בענף הרכב הרבה אחרי שנעבור לאותו פורמט בענף הסטריאו. ענף חזק ומבוסס משמעותית יותר מהרבה ענפים אחרים במשק בכלל. זו דעתי. ולכן מה שצריך לעשות, שוב לדעתי האישית, ואני בטוח שלצד התנגדויות רבות כאן, היא למצוא את אלמנט הערך ע״י מומחים מקומיים.
מה זה אומר ואיך עושים את זה? אני בטוח שהיבואנים מומחים גדולים ממני. אך אם, חנות בגדים לא יכולה להתמוד עם חוסר ההיגיון בכך שניתן לרכוש ביגוד עד $75 ללא תשלום מע״מ בעוד שעל גרב ב-5 ש״ח נשלם מע״מ, בחנות המשלמת לעובדים, לקניון, לזיכיון וכו׳ וכו׳ כיצד אנו מצפים מהמומחים לשרוד?

ה-Low Cost משנה עולם ומשנה את התנהגותנו יום יום. בצדק, לא נשלם יותר ממה שאנו מוכנים להוציא על מוצר אך חובה עלינו, ובעיקר על המומחים, להבין מה נקודת הערך ולהבין שיש לה מחיר אותו עלינו לשלם.
מבנה עלויות שונה ושקוף יותר? פחות אחריות מקומית ויותר גלובאלית (טסלה?) כל מיני אפשרויות קיימות, אך בסופו של דבר כולנו אוהבים לשבת עם מומחה אצלו בממלכה, לשמוע מחכמתו וניסיונו, להשוות ולהשקיע מזמננו ומזמנו בגין תחביב מיוחד זה. לכל זה יש מחיר. No Free Meal, אמרו בשיקגו כשפתחו את בורסת הסחורות. משפט קפיטליסטי מובהק המשקף את העולם בו אנו חיים ונמשיך לחיות. ערך = עלות. צריך להכיר בה ולשלם.

מבנה החיוב עבור המוצרים צריך להיות מורכב מהנוסחה הבאה -
מחיר המוצר + ערך המומחה = מחיר סופי (לזאת יש להוסיף את עלויות הזמן המושקע ע״י המומחה במהלך התהליך אם קנינו את המוצר או לא - נתון לדיון קשה מאוד אני מאמין). כמובן שערך המוצר משתנה וכבר אינו בידי או בהשפעת המומחה.

יתכן וישנם פתרונות נוספים אבל זה הרעיון המרכזי. ייעוץ, הכוונה וליווי התהליך צריכים לעלות כסף. יתכן ותהיה הפרדה מלאה בין המוצר למומחה. יתכן והצרכנים ברובם, אשר לא יאהבו לשלם, יצאו בהפסד בכך שיצא המומחה מהמשוואה. בכל תרחיש, לדעתי, המצב יהיה מורכב וידרוש שינוי תפיסתי של כלל המערכת, קונים ומוכרים/מומחים. ישרדו אלו שישכילו להתאים עצמם לעולם החדש ולשיטת המסחר החדשה - הן המוכרים והן הקונים.

אפשר לכתוב רבות על הקפיטליזם ופניו ולאיזה עולם ילדינו גדלים אבל בחייאת, אנחנו בכיף פה לא?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
וואוו איזה נושא רגיש!
התלהמות, רגשות, עובדות והמון המון אהבה לתחום המצומצם אותו חברי הפורום נוצרים ואוהבים.
שימו לב לשיתופיות בחוויות האישיות, בניסיונות לארגון מרד, ברצון להראות בקיאות, בהוכחת ניסיון ואפילו הצגת הון.
אני חלילה לא מנסה לעורר אנטגוניזם או לזלזל בנאמר - ההפך הוא הנכון. קראו עד הסוף.
כסף הינו גורם מענין. הוא מניע אותנו לכיוונים שונים ומראה אופי בצורה מאוד בינארית.
אני בטוח שקרה לכם שהופתעתם מהתנהלות של חבר/ה (אפילו הכי טוב) כשיצאת יחד לטיול או אפילו קפצתם לחנות היי-פי האהובה עליכם (אחרי שכמובן ניסיתם לשכנע אותו/ה מה טוב בשבילו/ה). גיליתם פזרנות יתר או את ההפיך הגמור.

כל אחד מאיתנו מתנהל שונה בנוגע לכסף. אחד יחקור וילמד פריטים איזוטריים (או לא) בנוגע לשעון או מגבר, אך מעולם לא בדק את אחוזי העמלה הנגבים לו בחשבון הפנסיה. אחר ירכוש מיידית ללא השוואת מחירים. יש לכך תשובות ומחקרים רבים אבל האגורה וחצי שלי מתייחסת לעובדה ש-אנו חיים בתקופה של שינוי (קללה סינית נכון :)).

פעם, (תיאור זמן עבר כללי וכל אחד יקח א זה לחלון הזמן שלו) לא היו נוסעים לחו״ל לעיתים כה קרובות, לא הייתה פלטפורמה כה משוכללת של מאגר מידע - אינטרנט ולא היה קל להביא לארץ רמקולים מחו״ל, אלא אם הייתם חלק מענף העמילות ושילוח המטענים או שהתלבשתם על מכולה של פוסט דוקטורנט החוזר לארץ. לא היו פלטפורמות מכירה מקוונות והתחרות היתה ״הוגנת״ וללא Amazon שנוגס ונוגס בחלקים רבים וגדלים בתחומים רבים כל כך. (ממליץ מאוד על סדרת הפרקים על אמזון בפודקסט - ״עושים טכנולוגיה״). פעם, היינו ממתינים למגזין, שיגיע לבית או לסניף הדואר על מנת לקרוא HiFi Choice ודומיו. פעם מגוון המוצרים והחברות היה מצומצם יותר ויכולות השיווק היו מוגבלות לעיתונות הכתובה בלבד (הרי לא היו פרסומות בטלוויזיה למעברים או רמקולים בטלוויזיה. או פרסומות בכלל).

ולעניין - אנו חיים בעידן אותו אני אוהב לכנות עידן ה-Low Cost. למה לרכוש בחנות אם אפשרי לרכוש ב-2 הקלקות מקלדת? יצירת הערך נובעת דווקא מחסכון ולוא דווקא מערך מוסף. היוקרה מצד שני נהיית יותר ויותר יוקרתית מישום שצרכני היוקרה המסורתיים מרגישים שאינם ״מיוחדים״ מספיק. סיפור מעניין בנושא קשור פולקסווגן ורכישת מותג היוקרה בוגאטי. בוגאטי היתה בקשיים ולא הצליחה למכור מספיק את דגם הווירון שפיתחה. רעיון של אחד המנהלים היה פשוט ליקר אותו. עצם ייקור הרכב והפיכתו לעוד יותר בלתי ניתן להשגה, ע״י הוספת ״בלינג בלינג״ על גווניו, העלה את המכירות והציל את המותג.

עולם הסטריאו נמצא על קו התפר בין יוקרה קיצונית ולקוחותיה, לאנשי ה-Amazon ו-״חסרונותיהם״. לדעתי הצלילה ל-low Cost תחסל בסופו של דבר את העסק כפי שאנו מכירים היום ופחות ופחות בעלי מקצוע ומומחים יוכלו לשרוד דרך מכירת המוצרים ללקוחות באופן אותו אנו מכירים. בעולם הרכב הישראלי מתמודדים עם אותם קשיים בהתמודדות עם השינוי. יבואנים עוברים למכירה ישירה, ללא צורך להגיע לאולם ומנסים להתמודד עם נגיסת היבוא האישי לתחום.

עולם הרכב הינו דוגמא מצויינת לדילמה העומדת בפני עולם הסטריאו. החוקים הנוכחיים מחייבים יבואן מקומי להחזיק חלפים, מרכזי שירות ותמיכה למותג אותו הוא מייבא. מוזר הדבר שליבואן אישי אין את החובה הזו. להיפך, הוא נשען על התשתית הקיימת, והחוק אף מחייב את היבואן ״הרישמי״ לתמוך, בחינם, ברכבים המובאים ארצה אישית בכל סוגיית Recall או שירות המחוייב ע״י היצרן.
ברכישת רכב ביבוא אישי, שהיום בעיקר פועל בתחום היוקרה, אך מתפשט גם לרכבים עממיים, גברת יכולה להפגש עם אשת מכירות על קפה, בסניף של ארומה, לקבל פרטים ראשוניים על הרכב ואולי אפילו תקבל לידיה מעט חוברות, אם היא בעניין (נציין שגם עולם הדפוס נעלם, כן), לרוב היא תופנה לסניף היבואן הרישמי, על מנת להתרשם מהרכב והפילו לבצע נסיעת מבחן (ואולי לקחת עוד קצת חוברות) ולבסוף תקנה מאותו יבואן אישי, אשר אינו מוכר ״תפוחים לתפוחים״ בעלות זולה משמעותית.
תשאלו למה? טוב אני אענה - כי אין לו עלויות של מחסן על עובדיו, הפצה 3 פעמים ביום למרכזי השירות (כי לא תפספסו יום עבודה בגין משאבת דלק), יועצי שירות שצריכים, או יותר נכון חייבים לטוס ליפן/ארה״ב/קוריאה/שוודיה כמה פעמים בשנה על מנת ללמוד על השינויי בדגמים ואופני השירות. אולם תצוגה, רישיונות עסק, העסקת עובדים, צי רכבים, תמיכה ועוד ועוד.
ענף הרכב עובר מה שענף הספרים עבר פני 2 עשורים אך נותן קרב חזק ומשמעותי יותר מישום הקשר האישי, החיבור לשירות והשמרנות (הזמנית) בענף, מצד הלקוחות בארץ, עד כה.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001304240

אז נעבור ל-Low Cost בענף הרכב הרבה אחרי שנעבור לאותו פורמט בענף הסטריאו. ענף חזק ומבוסס משמעותית יותר מהרבה ענפים אחרים במשק בכלל. זו דעתי. ולכן מה שצריך לעשות, שוב לדעתי האישית, ואני בטוח שלצד התנגדויות רבות כאן, היא למצוא את אלמנט הערך ע״י מומחים מקומיים.
מה זה אומר ואיך עושים את זה? אני בטוח שהיבואנים מומחים גדולים ממני. אך אם, חנות בגדים לא יכולה להתמוד עם חוסר ההיגיון בכך שניתן לרכוש ביגוד עד $75 ללא תשלום מע״מ בעוד שעל גרב ב-5 ש״ח נשלם מע״מ, בחנות המשלמת לעובדים, לקניון, לזיכיון וכו׳ וכו׳ כיצד אנו מצפים מהמומחים לשרוד?

ה-Low Cost משנה עולם ומשנה את התנהגותנו יום יום. בצדק, לא נשלם יותר ממה שאנו מוכנים להוציא על מוצר אך חובה עלינו, ובעיקר על המומחים, להבין מה נקודת הערך ולהבין שיש לה מחיר אותו עלינו לשלם.
מבנה עלויות שונה ושקוף יותר? פחות אחריות מקומית ויותר גלובאלית (טסלה?) כל מיני אפשרויות קיימות, אך בסופו של דבר כולנו אוהבים לשבת עם מומחה אצלו בממלכה, לשמוע מחכמתו וניסיונו, להשוות ולהשקיע מזמננו ומזמנו בגין תחביב מיוחד זה. לכל זה יש מחיר. No Free Meal, אמרו בשיקגו כשפתחו את בורסת הסחורות. משפט קפיטליסטי מובהק המשקף את העולם בו אנו חיים ונמשיך לחיות. ערך = עלות. צריך להכיר בה ולשלם.

מבנה החיוב עבור המוצרים צריך להיות מורכב מהנוסחה הבאה -
מחיר המוצר + ערך המומחה = מחיר סופי (לזאת יש להוסיף את עלויות הזמן המושקע ע״י המומחה במהלך התהליך אם קנינו את המוצר או לא - נתון לדיון קשה מאוד אני מאמין). כמובן שערך המוצר משתנה וכבר אינו בידי או בהשפעת המומחה.

יתכן וישנם פתרונות נוספים אבל זה הרעיון המרכזי. ייעוץ, הכוונה וליווי התהליך צריכים לעלות כסף. יתכן ותהיה הפרדה מלאה בין המוצר למומחה. יתכן והצרכנים ברובם, אשר לא יאהבו לשלם, יצאו בהפסד בכך שיצא המומחה מהמשוואה. בכל תרחיש, לדעתי, המצב יהיה מורכב וידרוש שינוי תפיסתי של כלל המערכת, קונים ומוכרים/מומחים. ישרדו אלו שישכילו להתאים עצמם לעולם החדש ולשיטת המסחר החדשה - הן המוכרים והן הקונים.

אפשר לכתוב רבות על הקפיטליזם ופניו ולאיזה עולם ילדינו גדלים אבל בחייאת, אנחנו בכיף פה לא?

יקירי, כל מה שרשמת על החובה החלה על יבואן רכב מתקיים בכל העולם, למעט פרט קטן, באף מדינה מערבית אין בלעדיות על יבוא רכב, גם לא מזון למען הדיון ולכן המחירים תחרותיים יותר.
מספיק לקרוא על רווחי יבואני הרכב ולהבין שכל דמעה שהלוביסטים מטעמם שופכים בכנסת הן דמעות תנין, מדובר באחד הענפים הכי רווחים בארץ.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
יקירי, כל מה שרשמת על החובה החלה על יבואן רכב מתקיים בכל העולם, למעט פרט קטן, באף מדינה מערבית אין בלעדיות על יבוא רכב, גם לא מזון למען הדיון ולכן המחירים תחרותיים יותר.
מספיק לקרוא על רווחי יבואני הרכב ולהבין שכל דמעה שהלוביסטים מטעמם שופכים בכנסת הן דמעות תנין, מדובר באחד הענפים הכי רווחים בארץ.
כל חברה שמרוויחה ועושה עבודה טובה כל הכבוד לה. הסכמים מול יצרנים קיימים גם בעולם הסטריאו לא?
העיקר הוא שכמו שעולם הרכב והיבואנים מתחילים להפגע מהיבוא האישי והזעיר כך גם ענפים נוספים יכנסו למסלול.
כך למעשה יווצר ביטול של הצורך ביבואן הבלעדי וכל אחד יוכל להזמין ישירות מהיצרן או סוכן אחר בחול כמו שאתה עשית עם השעון הנחמד שקנית.
העניין הוא שהיבואנים בענף הרכב חזקים בינתיים ושלא כמו יבואני הסטריאו יש להם אורך נשימה.
יבואני הסטריאו חייבים לשנות תקליט תרתי משמע ולהתאים עצמם תמחירית והתנהלותית וודאי אם חברי הפורום ואחרים ימשיכו בעצמם להזמין רכיבים מחו״ל.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
חברים, מה בעצם נוסחה שתהיה מקובלת?
RRP של יצרן? מחיר חו״ל ? מחיר חו״ל + מע״מ?
מה יכול להרגיע את הרוחות?
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
חברים, מה בעצם נוסחה שתהיה מקובלת?
RRP של יצרן? מחיר חו״ל ? מחיר חו״ל + מע״מ?
מה יכול להרגיע את הרוחות?
תלןי מהיכן מגיע המוצר-
מוצרים מארופה- מחירים זהים למחירי חו''ל.
מוצרים מארה''ב- מחיר חו''ל פלוס מע''מ.
לפעמים יש הפתעות והתמחור אפילו נמוך יותר.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
תלןי מהיכן מגיע המוצר-
מוצרים מארופה- מחירים זהים למחירי חו''ל.
מוצרים מארה''ב- מחיר חו''ל פלוס מע''מ.
לפעמים יש הפתעות והתמחור אפילו נמוך יותר.
הלוואי מוצר מאירופה יאלה מחיר חו״ל :) חחחח איפה ראיתה?:)
אבל אם זה ככה( נניח) מה הוויכוח? מה לא טוב? אין מקום להנחה?
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
הלוואי מוצר מאירופה יאלה מחיר חו״ל
תתפלא.

ספנדור D9 מחיר חול 7700 לישט.
בארץ 35,000 שח.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור