הרמקול הטוב בעולם
כדי לקבוע מהו הרמקול הטוב בעולם, צריך ראשית להחליט על הפרמטרים הרלוונטיים לביצוע ועל דרכי הבדיקה שלהם. לאחר מכן צריך לקחת את כל המועמדים הרלוונטיים, לארגן אותם בשניים-שלושה אתרי השמעה אופיניים - חדר מוזיקה ייעודי, חדר מגורים גדול, שילוב של השניים - ולשמוע חומר מוזיקלי מגוון עם מספר הגברות מעולות ואופייניות (ותואמות).
את כל הפסטיבל הזה צריך להשמיע באוזני לפחות שני תריסרי מאזינים מאוד מנוסים, וכאלו שיודעים לבטא באופן מילולי ומושכל מה ששמעו לאור כל הנ"ל. את הניקוד המפורט מסדרים ואז יש משהו.
עקרונית זה פשוט לביצוע, מעשית זה לא ישים.
מה שנשאר זה לרכז את את כל מה שכתבו במגזינים ובאתרי מדיה, במבחנים ובסקירת תערוכות, פלוס דעת משתמשים רציניים (כמו באודיוגון, שחלקם השווה באדיקות רמקולים כאלו) ולנסות ליצור משהו בעל משמעות.
בסוף, נוצרת רשימה של משהו כמו תריסר רמקולים כאלו. אולי קצת יותר.
לא שמעתי את הרמקול של יואב גבע, אבל מתוך מה שקראתי עליו ושמעתי את תגובותיהם של כמה מקומיים שכן שמעו, הרמקול הזה נמצא באותה חברה מכובדת מאוד וצנועה במספר משתתפיה של הטובים ביותר בעולם.
לגבי הסלוגן של יואב גבע, מבחינה שיווקית זוהי הברקה, המחייבת את כולם להתייחס בדיוק לכך. עם כמה פרסים ותשבוחות די נלהבות, יש לו בסיס להמשיך בכך.
הקטע שמישהו בפורום בכלל תוקף את יואב גבע על הדרך בה הוא משווק את תוצרתו הוא במקרה הטוב, ועם הנחת סוף עונה, חסר טעם בקנה מידה בין לאומי.
השימוש במילה "יהודון", והעובדה שהמגיב אפילו לא ידע במה מדובר ולאור התגובות לא נסוג מיד ובגדול עם התנצלות מאוד גדולה מעידה רק עליו - ולא לטובה (כאן מדובר כבר במכירת חיסול).
איך שלא מסתובבים, גם אם שומעים (כמו תומר צין ועוד כמה), וגם אם רק אוספים את כלל התגובות - מיהם הרמקולים הטובים בעולם הוא עניין ידוע.
לגבי תמורה והתאמה, טעם והעדפה - אין לזה קשר ל"טיב", גם המוזיקלי.
ברור, למשל, שאם מגזין גרמני היה שם יד על כל הרמקולים הנ"ל, היינו מקבלים אמירה מאוד מסודרת - אולי כמה עם ניקוד דומה, אבל עדיין ברורה וחד-משמעית.
הקטע הכספי לא שייך לעניין. המחיר כאן הוא לא פונקציה של מחיר חומרים וייצור כמו במוצרים בייצור המוני, אלא של סדרות(?) ייצור קטנות מאוד, מתח רווחים מופרך בשרשת השיווק (שניהם בגלל שוק קטן) וצורך בתמחור מבדיל בקנה מידה גדול (מהסיבות הנ"ל) כאשר יש מספר דגמים בקו של היצרן.
מנגד, מי שרוצה את הקצה העליון וגם יכול, ישקול רמקול ב-150,000 דולר וגם יותר, וישלם את הדלתא של המחיר ביחס למשהו זול יותר, אם הדלתא של החוויה המוזיקלית פגעה בדיוק במקום ההוא.
התייחסות מקומית למחירי רמקולים בארה"ב, שם יש כוח קנייה מסוג אחר לגמרי, לא רצינית.
התייחסות לנושא מבלי לשמוע לפחות כמה מייצגים של הקצה ההוא, כנ"ל.
וכן, אפשר לקבוע מהי, למשל, מכונית הנוסעים הטובה בעולם (זה יותר פשוט כי יש מעט מתמודדים, הפרמטרים ידועים ומקומות המבחן ודרכיו גם). זאת לא המכונית הטובה בעולם, זאת מכונית הנוסעים הטובה ביותר. חידוד הגדרות חשוב מאוד כאן.
חקסמח