אבל טכנאי ההקלטה והמפיקים המוזיקאליים - מה הם מבינים בסאונד לעומת אודיופיל חד אוזן שמכיר כל ניואנס במיתרי גרונה של דיאנה קראל ?
במיוחד האקוליזרים הישנים.אמרו החכמים: כל המוסיף, גורע.
אחרי הטכנאים והמפיקים, לא צריך להזיז בורג.
צריך רק.. שהמערכת תעביר דרכה בנאמנות.
צפה בקובץ המצורף 40871
בערך 60% מסך כל הכפתורים בכל קונסולת הקלטה הם האקוויליזרים לכל ערוץ וערוץ ......אבל טכנאי ההקלטה והמפיקים המוזיקאליים - מה הם מבינים בסאונד לעומת אודיופיל חד אוזן שמכיר כל ניואנס במיתרי גרונה של דיאנה קראל ?
......אודיופילים על מיטת מסמרים ...סובלים בשקט .....לבד בחושך
יש הבדל בין להקליט לבין להשמיע. אם אתה רוצה לשמוע את מה שהוקלט, אקולייזר יפגע ברצון הזה שלך.
כי אתה ככל הנראה מחרב את המוסיקה על הדרך.למה? אם הרצון שלי שונה ממה שיצא לטכנאי ההקלטות. ובמיוחד בגילי המופלג שהטרבלים הולכים ונחלשים. למה שלא אתאים את מה שמנגן למה שאני רוצה?
ואם טכנאי ההקלטה חירב אותה קודם? אז ייתכן שהמאזין עם האיקוולייזר מתקן.כי אתה ככל הנראה מחרב את המוסיקה על הדרך.
ואם טכנאי ההקלטה חירב אותה קודם? אז ייתכן שהמאזין עם האיקוולייזר מתקן.
ברור לכולם שהחדר/חלל ההשמעה, הוא סוג של EQ, כן...?
ניתן כמובן למתן/לאזן אותו ככל הניתן ע"י עזרים פיזיים ו/או עם רכיבים חיצוניים פיזיים?
4. שמעתי מערכות "מפגרות" בחלל לא מטופל ו/או לא מטופל מספיק או נכון, ומאוד התאכזבתי ולחילופין שמעתי מערכות יחסית "פושטיות" על חלל ייעודי מטופל מהיסוד וממש התרשמתי לחיוב ואף נהניתי בהחלט.
.
בכל אופן,רצוי לפני שמייעצים לכאן או לכאן על תרומת ה EQ במערכת, רצוי לשמוע איזו מערכת מדובר ואיזה חלל שמע ואת המיקס בינהם.
תעזוב לרגע את השימוש באקווליזר לשיפור צליל המערכת.....האם אתה בעד השימוש באקווליזר לתיקון מוזיקה שאתה אוהב וחשוב לך לשמוע אותה אבל מוקלטת לא טוב לדעתך (סתומה/ חריפה/ חסרת בס וכו') ?