כבלים השואה בין כבלים זהים כמעט ,האחד עם הלחמות כסף ,השני עם crimping (חיבור בלחיצה)


מצב
הנושא נעול.
R

Roberts1

אורח
ברוח הספורטיבית החיובית, נסה לשמוע גם ללא קופסת המיתוג.
יש מצב שגם היא "תורמת" לקושי באבחנה.
תאמין לי, להוציא את הבננה של כבל רמקול ממגבר 1 ולחבר אותו למגבר 2 לוקח לא יותר מכמה שניות...זה נכון אם מדובר במגבר כוח.
אם מדובר באינטגרייטד אז צריך להעביר גם את המקור ממגבר למגבר...עוד כמה שניות...

ארז

אין סיכוי , לצערי אני חייב זמן מיתוג 0 , זה Deal Breaker מבחינתי ......ואגב זו המתודולוגיה ה"רשמית" של בדיקות AB , שים לב לא ABX .

בנוסף , אני לעולם לא אטען ש"הקופסה ממסכת" - כי היא לא .......אין מדידה/ מכשיר מדידה שבה/בו ניתן לזהות דגרדציה עקב הקופסא.

אגב הקופסה שלי לצערי היא AB ולא ABX ......אבל זה "מספיק בסדר" מבחינתי.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
יש לי רעיון לתחרות אבל היא לא פתוחה לכולם אלא רק ל-3 , 4 אנשים שהם מנהלי האתר ולהם ערכת מנהלים.
נניח החל משעה 24:00 הראשון מבניכם שישים כאן מנעול יוכרז כזוכה!

אפשר להגדיל לעשות ולמחוק את הפוסט הזה לחלוטין וזה בכלל יחשב כ"דאבל" .
 

R

Roberts1

אורח
מה זאת אומרת "לבדוק ברעש לבן"?
הרי אנחנו מדברים על הבדלי צליל במוסיקה. לא?

ומזה "הבדלים משמעותיים דיים"? איפה זה מבחינתך לא משמעותי?
קופסת מיתוג גם יש. אפילו אנלוגית, אפילו כזו שהמעבר בין הערוצים הוא בלתי שמיע בעליל.

מי שיעביר את המתג יהיה אני. זה תנאי הכרחי.

אגב.
מדובר על מגברי הספק ארז.


- אנו מדברים על הבדלים בין ציודים , ברעש לבן לי קל יותר להבחין בהבדלים .

- הבדלים משמעותיים דיים זה שבבדיקת ראיה עם ממתג אני מרגיש "בטוח מספיק" לגשת לבדיקת הבליינד .

דרך אגב , מה איכפת לך מי ממתג ? , אני רוצה לשנות את המצב כשאני מרגיש מוכן והמוסיקה / אות הבדיקה מתאים לכך לפי "המוכנות שלי " וכשאני ב-100% ריכוז .

אל תדאג , עשיתי את המפסק כך שלא ניתן לזהות אם הוא במצב A או B , נראה לך שאני אוהב לרמות את עצמי ?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הקופסא שלך לא תהיה מעורבת. אני אביא קופסאת מיתוג יחד איתי. תוכל לבדוק אותה לפני.

בכל פעם שתבקש ממני לעבור אני אעביר. הנבחן אינו יכול לשלוט בשום כפתור. כמו שאמרת, אני רוצה שתהיה מרוכז ב-100% בהאזנה.

לגבי רעש לבן. אנחנו מדברים על הבדלים בצליל במוסיקה. לא ברעש.
 
R

Roberts1

אורח
הקופסא שלך לא תהיה מעורבת. אני אביא קופסאת מיתוג יחד איתי. תוכל לבדוק אותה לפני.

בכל פעם שתבקש ממני לעבור אני אעביר. הנבחן אינו יכול לשלוט בשום כפתור. כמו שאמרת, אני רוצה שתהיה מרוכז ב-100% בהאזנה.

לגבי רעש לבן. אנחנו מדברים על הבדלים בצליל במוסיקה. לא ברעש.

יש בעיה לוגיסטית שהמיתוג של הקופסה שלך יתבצע על ידי ?

אגב, לקופסה שלי יש "שלט חוטי "כלומר השלט החוטי מפעיל ממסרים שמרוחקים ממקום ישיבתי , כך שאני יכול לשבת איפה שאני רוצה והקופסה יכולה להיות ממוקמת היכן שאחפוץ .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
הקופסא שלך לא תהיה מעורבת. אני אביא קופסאת מיתוג יחד איתי. תוכל לבדוק אותה לפני.

בכל פעם שתבקש ממני לעבור אני אעביר. הנבחן אינו יכול לשלוט בשום כפתור. כמו שאמרת, אני רוצה שתהיה מרוכז ב-100% בהאזנה.

לגבי רעש לבן. אנחנו מדברים על הבדלים בצליל במוסיקה. לא ברעש.
נמר, זה שאחרי שנים של התכתבויות וויכוחים בפורום עדיין לא קלטת במי מדובר, זה לא בגלל מגבלה שלך בהבנה, אלא שמדובר ב"טיפוס" קצת "מוזר"? אם להתבטא בעדינות?

הוא לא בודק רמקולים בעזרת מוסיקה -- זה לא ממש מעניין -- אלא בעזרת רעש לבן, שאמור לתת אותה אנרגייה בכל התדרים, אבל אם שומעים שתחום תדרים מתבלט, נגיד מידבאס או משהו -- אז סימן שהרמקול לא טוב. הבנת? :)

כך שאם חשבת שרמקול אמור להימדד בדברים כמו גוון, מהירות, פרטים, במה, עומק באס, צלילות וכד' -- לא כך הדבר, אלא הוא אמור להשמיע רעש לבן בצורה אחידה, בקולי קולות (חשוב -- תכין אטמי אוזניים להגנה בפני עוצמות של 100dB ואולי יותר -- חשוב!! -- מקווה שייש לך בידוד אקוסטי מפני השכנים).

בעיני רוברט כך בודקים רמקולים, וזו הבדיקה האולטימאטיבית שאפשר לעשות באזניים, והיא הכי "אובייקטיבית", לא משנה שנכנסת כאן האקוסטיקה של החדר באופן מטורף, והווליום המטורף שגורם לשמיעה להשתגע מבחינת מאזן טונאלי (פלטשר ומאנסון מתהפכים בקברם), כך שאין הרבה קשר מעשי בין איכות הרמקול לבין מה שנשמע לאוזניו (הפגועות בהכרח, בגלל הווליומים) של רוברט כרעש לבן שווה בכל התחומים.

אבל זה הכי הטוב, ועם "טיפוס" כזה אתה הולך לעשות ניסויים בסאונד, כשהוא מוטה ונעול מנטאלית לא כמו בטון מזויין בפלדה אלא פלדה מזויינת בסגסוגות על, ולו אתה רוצה "להוכיח" משהו, כאילו יש אפילו מצב תיאורטי שהוא יקבל אותו כהוכחה, או אפילו כאינדיקאצייה שאולי צריך לחשוב על זה.

רוברט? לחשוב? האם המילים מתחברות למישהו?

טוב, נעזוב. אני מקווה שהנקודה הובנה -- וזו לא נקודה במשמעות הגיאומטרית, בעלת מימדי אפס, אלא מרחב ענק ושחור.

אני מתחיל להתארגן לשינה -- אני מקווה שלא תחלמו על מרחבים שחורים מלאים בשטויות וב"היגיון בריא".

עמיר
 
R

Roberts1

אורח
נמר, זה שאחרי שנים של התכתבויות וויכוחים בפורום עדיין לא קלטת במי מדובר, זה לא בגלל מגבלה שלך בהבנה, אלא שמדובר ב"טיפוס" קצת "מוזר"? אם להתבטא בעדינות?

הוא לא בודק רמקולים בעזרת מוסיקה -- זה לא ממש מעניין -- אלא בעזרת רעש לבן, שאמור לתת אותה אנרגייה בכל התדרים, אבל אם שומעים שתחום תדרים מתבלט, נגיד מידבאס או משהו -- אז סימן שהרמקול לא טוב. הבנת? :)

כך שאם חשבת שרמקול אמור להימדד בדברים כמו גוון, מהירות, פרטים, במה, עומק באס, צלילות וכד' -- לא כך הדבר, אלא הוא אמור להשמיע רעש לבן בצורה אחידה, בקולי קולות (חשוב -- תכין אטמי אוזניים להגנה בפני עוצמות של 100dB ואולי יותר -- חשוב!! -- מקווה שייש לך בידוד אקוסטי מפני השכנים).

בעיני רוברט כך בודקים רמקולים, וזו הבדיקה האולטימאטיבית שאפשר לעשות באזניים, והיא הכי "אובייקטיבית", לא משנה שנכנסת כאן האקוסטיקה של החדר באופן מטורף, והווליום המטורף שגורם לשמיעה להשתגע מבחינת מאזן טונאלי (פלטשר ומאנסון מתהפכים בקברם), כך שאין הרבה קשר מעשי בין איכות הרמקול לבין מה שנשמע לאוזניו (הפגועות בהכרח, בגלל הווליומים) של רוברט כרעש לבן שווה בכל התחומים.

אבל זה הכי הטוב, ועם "טיפוס" כזה אתה הולך לעשות ניסויים בסאונד, כשהוא מוטה ונעול מנטאלית לא כמו בטון מזויין בפלדה אלא פלדה מזויינת בסגסוגות על, ולו אתה רוצה "להוכיח" משהו, כאילו יש אפילו מצב תיאורטי שהוא יקבל אותו כהוכחה, או אפילו כאינדיקאצייה שאולי צריך לחשוב על זה.

רוברט? לחשוב? האם המילים מתחברות למישהו?

טוב, נעזוב. אני מקווה שהנקודה הובנה -- וזו לא נקודה במשמעות הגיאומטרית, בעלת מימדי אפס, אלא מרחב ענק ושחור.

אני מתחיל להתארגן לשינה -- אני מקווה שלא תחלמו על מרחבים שחורים מלאים בשטויות וב"היגיון בריא".

עמיר

אתה "טיפוס" אוטיסט ? אתה קורא את הפוסטים וכותב ללא קשר לכתוב ? אנו בודקים רמקולים ? אם לא הבנת עדיין , אנו בודקים מגברים .
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אתה "טיפוס" אוטיסט ? אתה קורא את הפוסטים וכותב ללא קשר לכתוב ? אנו בודקים רמקולים ? אם לא הבנת עדיין , אנו בודקים מגברים .
אני קורא, ושם לב, ועדיין, הזכרת הרעש הלבן הזכירה לי את נושא הרמקולים, שאפילו אם הוא מתייחס לציוד אחר, זה עדיין מתאר התייחסות שלך לנושא ציוד, מה גם שלא בטוח שלא תשתמש בשיטה דומה להבחין בין מגברים... לא אופתע.

כך שהכתוב לעיל בהחלט מהווה חלק משמעותי בהיכרות עם ה"טיפוס" ה"אודיופילי" רוברט, וגם ה"מדעי" של בדיקת ציוד בצורה כזו... :)
 

R

Roberts1

אורח
אני קורא, ושם לב, ועדיין, הזכרת הרעש הלבן הזכירה לי את נושא הרמקולים, שאפילו אם הוא מתייחס לציוד אחר, זה עדיין מתאר התייחסות שלך לנושא ציוד, מה גם שלא בטוח שלא תשתמש בשיטה דומה להבחין בין מגברים... לא אופתע.

כך שהכתוב לעיל בהחלט מהווה חלק משמעותי בהיכרות עם ה"טיפוס" ה"אודיופילי" רוברט, וגם ה"מדעי" של בדיקת ציוד בצורה כזו... :)

אז מה , ללא קשר לכתוב ולעניין , הרוע והארסיות האישית שלך מביאים אותך לכתיבה מגעילה שכזו מכל אסוציציה שעולה על דעתך ........ללא קשר לכלום , גועל נפש .
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אז מה , ללא קשר לכתוב ולעניין , הרוע והארסיות האישית שלך מביאים אותך לכתיבה מגעילה שכזו מכל אסוציציה שעולה על דעתך ........ללא קשר לכלום , גועל נפש .
ראשית, הדברים נאמרו בהקשר ישיר לאיזכור שלך של שימוש ברעש לבן בבדיקת ציוד, כך שלהציג זאת כ" ללא קשר לכתוב ולעניין... מכל אסוציציה שעולה על דעתך ........ללא קשר לכלום" זו פשוט הטעייה גסה, וזו לא פעם ראשונה שלך בענייני הטעיות ותיחמונים.

תיאור הצורה שבה אתה -- עם הרקע המדעי שלך -- בודק רמקולים בצורה שמסתמכת על עיקרון מדעי ומעקמת אותו עד ששום מדע לא נשאר בו -- כמו שאתה עושה גם בניתוחים העקומים שלך לכל מיני נושאים טכניים -- זה משהו שמן הראוי שיידעו עליו כשבאים להתייחס אליך אם כ"מדען" ואם כ"אודיופיל" -- אוי ואבוי גם מצד זה וגם מצד זה.

וזה שאתה מוטה בצורה קיצונית ובטוח שה"אמת" אצלך בכיס זה לא חדש לך.

האם אלה דברים אישיים? אולי הטון הכללי של הערצתי העמוקה לניגוד התהומי בין מי ומה שאתה ומה שאתה יודע ו(לא)מבין, לבין איך שאתה מוכר את עצמך ורוצה שייתייחסו אליך, בולט כאן, אבל התוכן ענייני ורלוואנטי לנושא.

ואכן גם התוכן עצמו מכיל תופעה שאותי מגעילה עמוקות, גם ספציפית וגם בכל מיני פרטים.

אולי יום אחד תסתכל לא רק על איך ומה הרעים אומרים עלייך, אלא גם על מה הביא אותם לומר את הדברים, ועוד בצורה המסויימת, ואולי תבין.

אבל לא אתפלא אם לא, אבל בכל מקרה, עד היום האחד הזה שאולי יבוא וכנראה שלעולם לא, אתה רק קורבן מסכן של רוע וארסיות סתם כך, ללא קשר לכלום, ואין לך שום חלק בזה... תמימות נטו.
 
R

Roberts1

אורח
הוא לא בודק רמקולים בעזרת מוסיקה -- זה לא ממש מעניין -- אלא בעזרת רעש לבן, ,,,,,,,,,,,,,,,,,

בעיני רוברט כך בודקים רמקולים, וזו הבדיקה האולטימאטיבית שאפשר לעשות באזניים, והיא הכי "אובייקטיבית", לא משנה שנכנסת כאן האקוסטיקה של החדר באופן מטורף, והווליום המטורף שגורם לשמיעה להשתגע מבחינת מאזן טונאלי (פלטשר ומאנסון מתהפכים בקברם), כך שאין הרבה קשר מעשי בין איכות הרמקול לבין מה שנשמע לאוזניו (הפגועות בהכרח, בגלל הווליומים) של רוברט כרעש לבן שווה בכל התחומים.

עמיר

מאיפה אתה בא עם התובנות החולניות שלך שאני בודק רמקולים עם רעש לבן ? אתה ממציא ומסלף דברים !!!! אני בודק עם רעש לבן כל דבר שהוא לא רמקולים !!! אתה לא מבחין בין מציאות לדמיון העקום שלך .

הדבר בולט במיוחד על רקע ביקור שלי אצל AK1 , לפני כשנה , שמטרתו המוצהרת הייתה בדיקת האפשרות לעשות Voicing לרמקול שלי (ע"י Equalizer ) לפי הרמקול של עמיר .

לא משנה כרגע מה אני חושב על איך שהרמקולים שלו נשמעו ביחס לשלי , העניין הוא שבאתי עם מטרה מוצהרת ועם מוסיקת רפרנס שלי, כדי לשמוע ולהעריך את הצליל של הרמקול שלו ,

במידה והיה מוצא חן בעיני הצליל אצלו , הייתי מנסה לשנות את הצליל של הרמקול שלי ,עם האקווליזר , ולתת לו בערך את הגוון של הרמקול של AK1 , המסקנות שלי לגבי הצליל אצל עמיר יחסית לצליל אצלי , כאמור, לא רלוונטיות כרגע לנושא .

הערות :
1, כמובן שלא ניתן להשוות שני רמקולים ע"י אקווליזר בצורה מוחלטת , מכיוון שהאקווליזר אינו יכול לתקן בעיות בסיסיות כמו קופסתיות או את "חתימת הצליל " של החומר שממנו עשויים הקומפוננטות (קרטון , אלומניום , קרמי , פוליפרופילן וכו' ) .

2, דרך אגב , יש מקום לבצע בדיקות של " שילוב רמקול חדר" עם רעש לבן , כאשר מעונינים לאזן את ה-FR של הרמקול+החדר עם ציוד RC , אבל זה כאמור נושא ל"סרט אחר" שלא היה קשור כלל למטרת ביקורי אצל AK1 ולדיון שלנו כעת ,

וברשעותו כי רבה , ותוך דעה צלולה , AK1 מאשים אותי בבדיקות של רמקולים עם רעש לבן .

קבלו את פרצופו האמיתי של AK1 ......רישעות , סילוף האמת ושקרים .......עכשיו שיפטו בעצמכם את מהימנות כתיבתו של AK1 בפוסט זה , ובעצם בכל נושא שהוא מניח את ידו על המקלדת .
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

אני יודע שאודיוקווסט היו משתמשים עם crimping (חיבור בלחיצה) והם היו משיגים תוצאות יותר טובות (דברתי עם שמי על כך).
אני כבר 5 שנים עם אודיוקווסט אוורסט (72dB) ואני לא מחליף אותם.

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוברט.

איך בחרת את הרכיבים של המערכת שלך?
 
R

Roberts1

אורח
רוברט.

איך בחרת את הרכיבים של המערכת שלך?


ראשית , המערכת שלי היא בת 20 שנה לערך , את הרמקולים שלי - Apogee שמעתי אצל חבר אודיופיל מחיפה במשך תקופה ארוכה , ושאר הרכיבים יובאו על פי נתונים טכניים + תוצאות מדידות/ האזנות שנעשו בסטריאופייל.

כל רכיבי המערכת שלי יובאו קומפלט במשלוח אחד מארה"ב , כאמור בלי לשמוע את הרכיבים חוץ מהרמקולים .

אפילו את הסאב וופר - וולודיין 15" לא שמעתי בדיוק את הדגם שהבאתי , שמעתי דגמים נחותים יותר שלו והם היו "פיצוץ" באוזני , לא כל שכן הדגם שהבאתי.

אבל כדי לא לעוות את המציאות , הייתה הזדמנות חד פעמית להביא מה שארצה מארה"ב , ובטווח זמן אפס - וזו סיבת ההתנהלות שתארתי .
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
קבלו את פרצופו האמיתי של AK1 ......רישעות , סילוף האמת ושקרים .......עכשיו שיפטו בעצמכם את מהימנות כתיבתו של AK1 בפוסט זה , ובעצם בכל נושא שהוא מניח את ידו על המקלדת .
התגובה הצפוייה כאן אמורה לכלול
  • "תראו מי מדבר על סילוף האמת ועל שקרים"
  • אפילו אם התיאור שלי הייה מסולף (והוא לא), הניסיון להרחיב את זה לכל דבר שאני כותב הוא פאתיטי
  • למרות שרוברט כן דיבר אז על רמקולים, זה בכלל לא משנה את הנקודה שזו בדיקה רלוואנטית ומשמעותית לדעתו ה"מדעית"
וכו', יש עוד מזה, אבל נמאס להתעסק עם זה.

מה שקורה כאן זה שסתום האוזניים עם כושר אבחנה מוסיקאלית כשל עז ווגישה מדעית כשל תייש הצליח לקרקס פורום אודיו שלם, שמתעסק בלהוכיח לו דברים (בשביל מה???), בהאם מותר לו להביא את הצעצוע (קופסת מיתוג) ובעוד שטויות חסרות משמעות, כשברקע ידוע והוא עצמו מודה שהוא לא שומע טוב, ושגם הוא לא סומך על עצמו במיל (בצדק!) בלי לקחת בחשבון עם איזה "טיפוס" מתעסקים כאן ומה גודל היכולת שלו לעקם כל דבר בתואנות "מדעיות" עקומות.

ממש קירקס את כולם, במקום להתעלם מקשקשן בלמ"חן או להעמיד אותו יפה על מקומו בפינה ושיסתום, נותנים לו את מרכז הבמה כדי להוכיח לו שהוא מדבר שטויות, ולראות איך הוא הולך על חבל כשהוא טוען שאין לו שיווי משקל -- אולי הוא ייפול וזה מה שייגרום לו לסתום את הפה המפיק מרגליות.

אתם לא יודעים שהוא בלע אנרג'ייזר? שהוא ימשיך לברבר כפונקצייה של כמה במה נותנים לו, לא כפונקצייה של התכנים? שהאידיאל שלו הוא גליליאו -- הקורבן הצדקן שיימשיך לברבר "בכל זאת אין הבדלים"?

טוב, לפחות יש לנו הצגת קירקס.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוברט.

תאם איתי יום למבחן. מצלמת וידאו + חצובה כבר יש.
שני מגברים כבר יש.

צריך רק לקבוע רף מסויים ממנו נוכל להגיד שאנחנו יוצאים למבחן עיוור.

לגבי המיתוג. אני חוזר ואומר - אני מעביר בין המגברים, אתה תוכל לבדוק את הממתג לפני המבחן (מוצר פשוט ביותר שניתן לכוון גם עוצמות לכל מגבר).
 
R

Roberts1

אורח
רוברט.

תאם איתי יום למבחן. מצלמת וידאו + חצובה כבר יש.
שני מגברים כבר יש.

צריך רק לקבוע רף מסויים ממנו נוכל להגיד שאנחנו יוצאים למבחן עיוור.

לגבי המיתוג. אני חוזר ואומר - אני מעביר בין המגברים, אתה תוכל לבדוק את הממתג לפני המבחן (מוצר פשוט ביותר שניתן לכוון גם עוצמות לכל מגבר).

אני חייב להעביר בין המגברים , אני נבדק לא אתה , מה אכפת לך מי מעביר אני או אתה ? -הסבר בבקשה .

הסברתי לך שמבחינת ריכוז רק אני יודע מתי אני 100% מרוכז , ובאותו רגע אני אבצע את ההחלפה .
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מממ... מעניין, כשרוברט בוחן אחרים, הוא רוצה ש-BT יהייה כמה שיותר בליינד.

כשהוא נבחן, הוא מתעקש שזה יהייה כמה שפחות בליינד שעדין אפשר לקרוא לזה איכשהו בליינד.

לזה קוראים יושרה מדעית/מקצועית.
 
R

Roberts1

אורח
מממ... מעניין, כשרוברט בוחן אחרים, הוא רוצה ש-BT יהייה כמה שיותר בליינד.

כשהוא נבחן, הוא מתעקש שזה יהייה כמה שפחות בליינד שעדין אפשר לקרוא לזה איכשהו בליינד.

לזה קוראים יושרה מדעית/מקצועית.

תפסיק לרטון ולילל כמו אישה זקנה , איפה נשמע שהנבחן לא מחליף את המצב בעצמו , וחוץ מזה איך זה קשור למתודולוגיה של הבדיקה ? הבדיקה היא עיוורת - נקודה .

אני מחליף את המצב כ"שבא לי " ומתי שאני מרגיש שאני ב-102% ריכוז . מסובך ? נראה לי שלא .

לא קיבלתי הסבר לא ממך ולא מנמר מה הבעיה עם זה שאני מחליט על זמן המיתוג - אני מחכה לתובנותיכם .
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
תפסיק לרטון ולילל כמו אישה זקנה , איפה נשמע שהנבחן לא מחליף את המצב בעצמו , וחוץ מזה איך זה קשור למתודולוגיה של הבדיקה ? הבדיקה היא עיוורת - נקודה .

אני מחליף את המצב כ"שבא לי " ומתי שאני מרגיש שאני ב-102% ריכוז . מסובך ? נראה לי שלא .

לא קיבלתי הסבר לא ממך ולא מנמר מה הבעיה עם זה שאני מחליט על זמן המיתוג - אני מחכה לתובנותיכם .
זה מה שקורה כשמעורב מישהו בעל ידע טכני כלשהו אבל ההטייה חזקה לכיוון מסויים -- הוא משכנע את כולם שמשהו לא משנה כשהוא כן, וכך מרוויח אפשרויות לשפר במשהו את מה שהוא מעדיף, ולקדם את האינטרס שלו.

במקרה של BT, כשמישהו אחר מחליף, יש את האפשרות גם שהוא לא יחליף באמת, אלא ישאיר את מה שהייה.
אם רוברט מחליף, אז ברגע שייש לו כיוון, הוא יכול לאמת אותו ולהשתכנע, בעוד שאי-החלפה מערערת את הביטחון.

הניבחן יכול לבצע את ההחלפה בעצמו רק בבדיקת ABX, לא בבדיקה עיוורת ובוודאי לא ב-double-blind.

מה שטוב, רוברט מצא לפחות סיבה אחת למה BT מקהה את יכולות האבחנה, וגם את זה הוא כנראה מצא בלי להבין בדיוק את הכל לעומק, אבל שייהייה.

ולעניין היעדר היכולת להחלפה בדיוק בחלק השנייה שבו רוברט מרוכז ב-102% -- חבל, אבל זה חלק אינטראלי מכל בדיקות blind ובוודאי double blind.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור