האם קונקטורים משפיעים


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
בקשר להחלפת ספידים

מקור ומגבר EAR, רמקולים וון שוויקרט VR4SR (נהוג לומר עליהם: מה שנכנס =מה שיוצא). מערכת מאוד חושפנית. כל שינוי בכבלים מורגש. שינוי סוג הספייקים מתחת למגבר או CDP מורגש. אבל קונקטורים בחשמל? וואלה לא ניסיתי, אבל יש מצב שאנסה משהו אחר - רוצה להחליף את הספיידים של כבלי הרמקולים בחיבור למגבר. נראה אם זה יעשה שינוי כלשהו.
מאוד חשוב מעבר לחומר של הספידים( שיהיו מאותו חומר של הכבל ,כלומר אסור למשל כבל נחושת וקונקטורים של כסף )חשוב מאוד איך מחברים הקונקטור , לא רצוי להלחיםאלא לחבר בעזרת "קרימפינג" כלומר ללחוץ החומר בעזרת מכשיר מסביב לכבל , או לחליפין לקנות קונקטורים שיש בהם ברגי אלן קטנים המהדקים את הכבלhttp://www.homegrownaudio.com/spade_connectors.htm, הסיבה פשוטה מאוד , נניח שאתה אלקטרון שניסע בדרך נחושת נחמדה והנה הגעת לצומת שבו נאלצת כאלקטרון לעבור דרך משובשת מלאה בבדיל (הלחמה) , ואז שסוף סוף יצאת מהחרה הזה מסתבר לך שעכשיו כבר אין נחושת אלא כסף מסנוור ודוקרני ומי יודע מה הלאה מחכה לך כאותו אלקטרון מסכן שנאלץ לעבור דרך משובשת שמשתנה לרודיום ולאחר מכן לפליז ושוב בדיל ושוב נחושת , למה לא עושים את כל הדרך נחושת וחלאס, ככה שאותו אלקטרון מגיע עייף מאוד לרמקול ואז רוצים שהוא גם יזמר, הקיצור שבונים כבלים צריך לחשוב כמו אלקטרון.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
טוב שאתה גם מתנסה בדברים הללו, כבר קיבלתי הרגשה של חמור, אבל זו הסיבה והמהות של האתר , שהרי כל אחד ילמד מניסיונו של השני,וזה שצוחק ממך על ברייק אין של הקירות ,הוא מגלה אטימות קלה במקום קצת רצון ללמוד או לחליפין להתגלח על הזקן של מישהו שכן מנסה ובודקֿ הגישה הזו לא מוצאת כלל חן בעיני ובטח שהיא מכוונת כלפי יהושע שהוא בין ותיקי האדיופילים שלנו, כל הכתיבה שלנו כאן היא במטרה לחלק ניסיון שהתנסינו בחינם אין כסף,תמיד יכולנו לשמור זאת לעצמנו מכיוון שאין כאן הרבה שיפרקו כבל של 2000 דולר ויחליפו לו קונקטורים לא אורגינלים ועוד טורחים לדווח לכל הספקנים הציניים על התוצאות , לומר לכם איזה חברות מומלץ וכדומה , אני במקום להסטלבט על אאודיופיל ותיק כיהושע הייתי אומר תודה רבה!הרי לא מדובר כאן באיזה כתיבה מתנשאית או יהירה וכל הגיחוך המטופש הזה נראה מיותר , בקיצור שתוק ותלמד.


אין לי שום בעיה אישית עם ספקנים למיניהם – ולא משנה לגבי מה הם ספקנים.

מה שקורה לפעמים זה שאנשים ללא ניסיון אודיופילי משוכנעים שלא יתכנו הבדלים נשמעים בין כבלים שונים, או מחברים שונים, וכו'. גם עם זה אין לי שום בעיה. אבל, כאשר אנשים אלה יוצאים בהכרזות, ישירות או מרומזות, שמי ששומע הבדלים זה רק בדמיון שלו, הם גם מפסידים הזדמנות להעשיר את הידע שלהם וגם חושפים את חוסר הידע שלהם. זאת בעיה שלהם. איני חושש מזה שהם יקלקלו משהו לאודיופילים מתחילים, אני סומך על ההיגיון הבריא של אותם מתחילים.

אגב, עיקר הרעיון של פורום אודיופיליה היה לסנן את חסרי הניסיון (ואת רעי-הלב), אבל אנשים משום מה מעדיפים לכתוב בפורום זה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מאוד חשוב מעבר לחומר של הספידים( שיהיו מאותו חומר של הכבל ,כלומר אסור למשל כבל נחושת וקונקטורים של כסף )חשוב מאוד איך מחברים הקונקטור , לא רצוי להלחיםאלא לחבר בעזרת "קרימפינג" כלומר ללחוץ החומר בעזרת מכשיר מסביב לכבל , או לחליפין לקנות קונקטורים שיש בהם ברגי אלן קטנים המהדקים את הכבלhttp://www.homegrownaudio.com/spade_connectors.htm, הסיבה פשוטה מאוד , נניח שאתה אלקטרון שניסע בדרך נחושת נחמדה והנה הגעת לצומת שבו נאלצת כאלקטרון לעבור דרך משובשת מלאה בבדיל (הלחמה) , ואז שסוף סוף יצאת מהחרה הזה מסתבר לך שעכשיו כבר אין נחושת אלא כסף מסנוור ודוקרני ומי יודע מה הלאה מחכה לך כאותו אלקטרון מסכן שנאלץ לעבור דרך משובשת שמשתנה לרודיום ולאחר מכן לפליז ושוב בדיל ושוב נחושת , למה לא עושים את כל הדרך נחושת וחלאס, ככה שאותו אלקטרון מגיע עייף מאוד לרמקול ואז רוצים שהוא גם יזמר, הקיצור שבונים כבלים צריך לחשוב כמו אלקטרון.

במילים פשוטות, מגע בין שתי מתכות שונות יוצר מגוון של תופעות אשר אינן תורמות לצליל של מערכת שמע.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
אגב, עיקר הרעיון של פורום אודיופיליה היה לסנן את חסרי הניסיון (ואת רעי-הלב), אבל אנשים משום מה מעדיפים לכתוב בפורום זה.
יותר טוב כל המשפחה ביחד, חוץ מזה הרעים תמיד מפסידים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני יודע מתוך מה שאני שומע.

בניסיון להבהיר, אשיב לך בשאלה:
כיצד אתה בוחר רמקולים למערכת שלך?
ומה אתה שומע בדיוק? שינויים בסאונד שחלים לאחר תקופה ארוכה של ברייק-אין? אולי זה יותר קשור לחילופי העונות, ולשינויים באקלים מאשר לברייק-אין של התקע? חשבת לרגע שאולי ברייק אין לתקע זה אולי הדבר הכי פחות הגיוני משלל אפשרויות שיגרמו לך לשמוע משהו אחר - ביניהן גם האפשרות של השפעה פסיכולוגית?
לגבי ובחירת הציוד שלי - אני שומע כמובן, מוסיקה שאני אוהב, בעדיפות על הציוד שלי בבית שלי, אם ניתן. ולהבדיל מחלק מהאנשים פה - אני מודע לאפקטים פסיכולוגים, וברור לי שאם אני רוצה שמשהו ישמע טוב אז הוא אכן עלול להשמע טוב, או לחילופין אני עלול להתאכזב, בקיצור זה לא פשוט.... אז אם אפשר אני מזמין אחרים גם לחוות את דעתם - עובר תהליך. תהליך די נחמד בסופו של דבר. אבל אבל אבל - אני גם משתדל לעגן את החלטותי ומסקנותי בהגיון מסוים, בהבנה של מה שאני שומע, מה אני בודק. ולהכניס ברייק-אין של שקע..... כלומר להשוות סאונד של מערכת לאורך שבועות ע"פ מה שמשתמע מדברייך ולהחליט שהברייק-אין של התקע הוא זה שעושה את ההבדל.... זה כבר טיפה out-there עבורי. מהרבה סיבות. אין שום ביסוס פיסיקלי. אין לך אפילו שום ביסוס למסקנותיך האישיות (חוץ מ-"שמעתי"...), ולכן כל נושא הברייק-אין הוא די טעון. בוודאי עבור רכיב כמו תקע.... חשבת אגב מה יקרה אם חברת חשמל תחליף שנאי מתח גבוה? אתה תרגיש בהבדל עם שנאי חדש שלא עבר "ברייק-אין"?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
במילים פשוטות, מגע בין שתי מתכות שונות יוצר מגוון של תופעות אשר אינן תורמות לצליל של מערכת שמע.

תודה על ההסבר - לשניצל ולך.

לא ברור לי אם כך מדוע נהוג לצפות בזהב בננות/ מחברי RCA/ קונקטורים וכד'? הרי במילא הכבל שמגיע עשוי מנחושת (ברוב המקרים) או כסף. חלק ניכר מהספיידים גם עשוי מפליז. מה ההגיון?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ומה אתה שומע בדיוק? שינויים בסאונד שחלים לאחר תקופה ארוכה של ברייק-אין? אולי זה יותר קשור לחילופי העונות, ולשינויים באקלים מאשר לברייק-אין של התקע? חשבת לרגע שאולי ברייק אין לתקע זה אולי הדבר הכי פחות הגיוני משלל אפשרויות שיגרמו לך לשמוע משהו אחר - ביניהן גם האפשרות של השפעה פסיכולוגית?
לגבי ובחירת הציוד שלי - אני שומע כמובן, מוסיקה שאני אוהב, בעדיפות על הציוד שלי בבית שלי, אם ניתן. ולהבדיל מחלק מהאנשים פה - אני מודע לאפקטים פסיכולוגים, וברור לי שאם אני רוצה שמשהו ישמע טוב אז הוא אכן עלול להשמע טוב, או לחילופין אני עלול להתאכזב, בקיצור זה לא פשוט.... אז אם אפשר אני מזמין אחרים גם לחוות את דעתם - עובר תהליך. תהליך די נחמד בסופו של דבר. אבל אבל אבל - אני גם משתדל לעגן את החלטותי ומסקנותי בהגיון מסוים, בהבנה של מה שאני שומע, מה אני בודק. ולהכניס ברייק-אין של שקע..... כלומר להשוות סאונד של מערכת לאורך שבועות ע"פ מה שמשתמע מדברייך ולהחליט שהברייק-אין של התקע הוא זה שעושה את ההבדל.... זה כבר טיפה out-there עבורי. מהרבה סיבות. אין שום ביסוס פיסיקלי. אין לך אפילו שום ביסוס למסקנותיך האישיות (חוץ מ-"שמעתי"...), ולכן כל נושא הברייק-אין הוא די טעון. בוודאי עבור רכיב כמו תקע.... חשבת אגב מה יקרה אם חברת חשמל תחליף שנאי מתח גבוה? אתה תרגיש בהבדל עם שנאי חדש שלא עבר "ברייק-אין"?

שמח בדרכך.
אין לי בעיה עם דרכך, אבל מדוע יש לך בעיה עם דרכי?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תודה על ההסבר - לשניצל ולך.

לא ברור לי אם כך מדוע נהוג לצפות בזהב בננות/ מחברי RCA/ קונקטורים וכד'? הרי במילא הכבל שמגיע עשוי מנחושת (ברוב המקרים) או כסף. חלק ניכר מהספיידים גם עשוי מפליז. מה ההגיון?

מצפים מחברים בזהב משום שזהב אינו מתחמצן.
לעניין השורה התחתונה של התועלת בכך – הדעות חלוקות.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
מאוד חשוב מעבר לחומר של הספידים( שיהיו מאותו חומר של הכבל ,כלומר אסור למשל כבל נחושת וקונקטורים של כסף )חשוב מאוד איך מחברים הקונקטור , לא רצוי להלחיםאלא לחבר בעזרת "קרימפינג" כלומר ללחוץ החומר בעזרת מכשיר מסביב לכבל , או לחליפין לקנות קונקטורים שיש בהם ברגי אלן קטנים המהדקים את הכבלhttp://www.homegrownaudio.com/spade_connectors.htm, הסיבה פשוטה מאוד , נניח שאתה אלקטרון שניסע בדרך נחושת נחמדה והנה הגעת לצומת שבו נאלצת כאלקטרון לעבור דרך משובשת מלאה בבדיל (הלחמה) , ואז שסוף סוף יצאת מהחרה הזה מסתבר לך שעכשיו כבר אין נחושת אלא כסף מסנוור ודוקרני ומי יודע מה הלאה מחכה לך כאותו אלקטרון מסכן שנאלץ לעבור דרך משובשת שמשתנה לרודיום ולאחר מכן לפליז ושוב בדיל ושוב נחושת , למה לא עושים את כל הדרך נחושת וחלאס, ככה שאותו אלקטרון מגיע עייף מאוד לרמקול ואז רוצים שהוא גם יזמר, הקיצור שבונים כבלים צריך לחשוב כמו אלקטרון.
אני רואה שהתעמקת בפיסיקה בלימודיך.... או יותר נכון - בפסיכולוגיית האטום המתוסכל.... אז רק למען השפיות - הבעייה היחידה עם חיבורים של מתכות שונות זה קורוזיה אפשרית בחיבור ביניהן, והקורוזיה אכן תעלה את התנגדות המעגל, וזה בהחלט יהיה מורגש בסאונד. אתה כ"כ נגד הלחמות - אבל מה לגבי ההלחמות בתוך המקור שלך? בתוך המגבר? בתוך הרמקול? רק בכבל הרמקול הן גרועות???? אגב, לא פעם החלפת כבל ותיק בחדש אכן תורגש בסאונד מהסיבה הפשוטה שבעת הניתוק וחיבור מחדש אנו בעצם מנקים את החיבור. ניקוי החיבורים מדי פעם שווה הרבה יותר מכל כבל חדש שתקנה, ואכן עשוי להשפיע על הצליל.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
שמח בדרכך.
אין לי בעיה עם דרכך, אבל מדוע יש לך בעיה עם דרכי?
יש לי בעייה עקרונית עם שמן נחשים. התחום הזה מספיק יקר, וגם ככה מספיק אובססיבי להרבה אנשים, שלא צריך להכניס להם עוד טירופים לא נחוצים ולא מעוגנים בשום הגיון.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ניסית את מה שאלדד הציע?
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
, הסיבה פשוטה מאוד , נניח שאתה אלקטרון שניסע בדרך נחושת נחמדה והנה הגעת לצומת שבו נאלצת כאלקטרון לעבור דרך משובשת מלאה בבדיל (הלחמה) , ואז שסוף סוף יצאת מהחרה הזה מסתבר לך שעכשיו כבר אין נחושת אלא כסף מסנוור ודוקרני ומי יודע מה הלאה מחכה לך כאותו אלקטרון מסכן שנאלץ לעבור דרך משובשת שמשתנה לרודיום ולאחר מכן לפליז ושוב בדיל ושוב נחושת , למה לא עושים את כל הדרך נחושת וחלאס, ככה שאותו אלקטרון מגיע עייף מאוד לרמקול ואז רוצים שהוא גם יזמר, הקיצור שבונים כבלים צריך לחשוב כמו אלקטרון.

אהבתי (lol)(lol)(lol)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ניסית את מה שאלדד הציע?

טוב שיש לנו פה אביר הנלחם בטחנות הרוח של שמן הנחשים. טוב שיש פה מישהו השומר על כספנו לבל נוציא אותו לשווא. בהודעה מספר 27 הוא כתב שהוא לא בוטח בשמיעה שלו, לכן הוא מזמין אחרים שיישמעו. לשם מה לאדם שאינו בוטח במה שהוא שומע לנסות לשמוע?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
טוב שיש לנו פה אביר הנלחם בטחנות הרוח של שמן הנחשים. טוב שיש פה מישהו השומר על כספנו לבל נוציא אותו לשווא. בהודעה מספר 27 הוא כתב שהוא לא בוטח בשמיעה שלו, לכן הוא מזמין אחרים שיישמעו. לשם מה לאדם שאינו בוטח במה שהוא שומע לנסות לשמוע?
אתה מוזמן סוף סוך לענות לעניין, ולהסביר כיצד בודדת שינויים שמיעתיים שחשת בהם לאורך זמן ארוך (תקופת הברייק-אין) דווקא לשקעים ולתקעים. מאוד סקרן לשמוע את המתודולוגיה שהביאה למסקנה מפתיעה זו. האם אתה מסוגל לענות על שאלתי?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ניסית את מה שאלדד הציע?
על איזו עצה מדובר? לחשוב כמו אלקטרון?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אתה מוזמן סוף סוך לענות לעניין, ולהסביר כיצד בודדת שינויים שמיעתיים שחשת בהם לאורך זמן ארוך (תקופת הברייק-אין) דווקא לשקעים ולתקעים. מאוד סקרן לשמוע את המתודולוגיה שהביאה למסקנה מפתיעה זו. האם אתה מסוגל לענות על שאלתי?

אני שומע כיצד פריט זה אחר נשמע מההתחלה וכיצד הוא נשמע לאחר זמן.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני שומע כיצד פריט זה אחר נשמע מההתחלה וכיצד הוא נשמע לאחר זמן.
אתה שומע כיצד השקע נשמע? או שמדובר בתקע? מעניין. ואם מדובר ב"לאחר זמן" - כיצד אתה כ"כ בטוח שהמוח שלך הוא לא זה שעובר ברייק-אין? מה האימות שלך לעניין? כיצד אתה יודע שזה השקע ולא שינויי מזג אוויר בשבועות האחרונים? או אולי סתם יש לך פתאום מצב רוח יותר טוב והכל נשמע יותר טוב פתאום? אני אישית מוכן לבוא אלייך הבייתה עם כבל מאריך, להתחבר לשקע בצד השני של הבית שלך, לשים לך כיסוי עיניים ולהראות לך שאתה לא מסוגל להבחין בין השקע האודיופילי שלך לכבל מאריך 10 מטר מהום סנטר. מוכן להתערב? אה - והכבל שאביא לא עבר ברייק-אין. :D
האם בכלל חשבת לבדוק את עצמך, או שמבחן כזה פשוט הוא מתחת לכבוד שלך?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אתה שומע כיצד השקע נשמע? או שמדובר בתקע? מעניין. ואם מדובר ב"לאחר זמן" - כיצד אתה כ"כ בטוח שהמוח שלך הוא לא זה שעובר ברייק-אין? מה האימות שלך לעניין? כיצד אתה יודע שזה השקע ולא שינויי מזג אוויר בשבועות האחרונים? או אולי סתם יש לך פתאום מצב רוח יותר טוב והכל נשמע יותר טוב פתאום? אני אישית מוכן לבוא אלייך הבייתה עם כבל מאריך, להתחבר לשקע בצד השני של הבית שלך, לשים לך כיסוי עיניים ולהראות לך שאתה לא מסוגל להבחין בין השקע האודיופילי שלך לכבל מאריך 10 מטר מהום סנטר. מוכן להתערב? אה - והכבל שאביא לא עבר ברייק-אין. :D
האם בכלל חשבת לבדוק את עצמך, או שמבחן כזה פשוט הוא מתחת לכבוד שלך?

אני מוכן להתערב אתך. על איזה סכום מדובר?

אגב,
כל כבלי המתח אצלי הם עם תקעים אמריקאיים, אז איך נעשה את זה?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור