ביקור 3 של הפנל: אצל יהושע


שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון
הפנל עורר באתר סערת רוחות גדולה (ושמעתי שחלק ממנה הגיע גם לאתרים אחרים), ולא קשה לזהות את הסיבות. בכל מקרה, ותהיינה הסיבות אשר תהיינה, רוב החברים באתר אוהבים מאוד את הרעיון ומפרגנים, ואנחנו מודים להם.
הקשבנו בעניין לטענות שהועלו, והחלטנו, לאחר מחשבה רבה, שכדאי לנו לאמץ בפנל את גישתו של העורך הספרותי הטוב.

עורך כזה לא ינסה לכפות את סגנונו ואת דעותיו על הכותב, אלא ינסה לזהות מה מטרתו של הכותב ולאן הוא חותר, ויעזור לו להגיע ליעדים האלה בשפתו ובסגנונו שלו, של הכותב.

אם כן, זו נקודת המוצא שלנו, ואנחנו מקווים שנוכל בעזרתה להיות מחודדים ויעילים יותר.

נתחיל.
לצערי, שוב היינו שניים, הפעם חנן ואני (בתוספת מאזין נוסף, מעין צופה מן הצד, שביקש להישאר אנונימי). אחרי הכול, לא קל לתאם מפגש מרובע (שלושת חברי הפנל והמארח) בין אנשים שזמנם אינו מצוי בידם בשפע. אבל אנחנו מבטיחים למעט ככל האפשר בפגישות בהרכב מצומצם.

יהושע גר במושב במזרח השרון – אזור מקסים ושקט. הגענו בשעות אחר הצהריים לבית הקטן שלו, וניגשנו מייד למערכת.

רמקולים: Brodmann VC2.
מגבר: זוג מונו בלוקים טרנזיסטוריים מתוצרת Teddy Pardo, בהספק 120 ווט לצד בשמונה אוהם.
קדם מגבר: קדם שפופרתי מתוצרת Unison Research Mystery Two.
נגן תקליטורים: נגן שפופרתי Ayon CD-07.
פטפון: Nottingham Ace Space (עם ראש של: ZYX R1000 Airy3 סטפ-אפ: E.A.R. MC4 קדם-פונו : E.A.R. 834).

כבלי הרמקולים והאינטרקונקטים הם של NEOTECH.
כבלי החשמל הם של NEOTECH ושל קובלה-סוסנה.
כל הציוד מחובר לשנאים מבדלים שנבנו לפי הספציפיקציות של יהושע.
כל הציוד מונח על משטחים של SRA ושל AURALEX, והכול ביחד על שני מעמדים של AGORA ACOUSTICS.

יהושע משתמש במערכת שלו גם לצרכי קולנוע ביתי, אבל זה לא מענייננו ולכן נפסח על כך.

החדר שבו נמצאת המערכת קטן ומלבני, והמערכת נמצאת לאורך המלבן, לא לרוחבו. המרחק בין הרמקולים פחות ממטר ושמונים, וזה בערך גם המרחק בינם לבין המאזין. המרחק של הרמקולים מן הקיר האחורי הוא פחות מחצי מטר, והמרחק שלהם מן הקירות הצדדיים הוא בערך מטר וחצי. גובה התקרה סטנדרטי.
שלושת קירות החדר (חוץ מן הקיר מאחורי המאזין) מכוסים בווילון עבה.


המנה העיקרית בתפריט המוזיקלי של יהושע היא סימפוניות, בייחוד מן התקופה הרומנטית, ובעיקר הסימפוניות של מהלר.
כמובן, אין צורך ולהרחיב ולומר שמדובר בסוג מוזיקה המהווה אתגר קשה מאוד לכל מערכת, ומכל הבחינות, וכמעט כל המערכות ששמעתי קורסות כאן – מי בצורה קולוסלית, ומי בקול ענות חלושה.
נדמה לי שהתנאי הראשון לשחזור משכנע של מוזיקה כזאת (ובכלל) הוא איזון. מערכת מאוזנת היטב תעביר פרופורציה נכונה בין סקציות כלי הנגינה השונים, בין התזמורת לחלל, בין הצבעים השונים של הכלים השונים, ובין העוצמה והדינאמיקה של הסקציות השונות ואפילו של הכלים הבודדים השונים.
מובן שקנה מידה קטן מדי, גם אם הוא פרופורציונלי להפליא, עלול לפגוע מאוד בהנאה. במילים אחרות, במה גדולה ככל האפשר וכלים גדולים – פרופורציונלית לבמה – ככל האפשר, הם מפתח בסיסי חשוב ביותר להנאה מסימפוניה.

אם כן, הגביע הקדוש של חובב סימפוניות מושבע אמור להיות, בעיקר, איזון מלא ככל האפשר בין הרכיבים שמניתי, וצמצום קנה המידה למינימום שניתן להשיג.


איך מתמודדת המערכת של יהושע בסוג המוזיקה האהוב עליו? לא רע, אם אנחנו מתייחסים לרכיבי המערכת בלבד. לא רע בכלל, אפילו. אבל, כידוע, מערכת אינה סך חלקיה בלבד, אלא סך חלקיה בחלל נתון. כלומר, התוצאה תלויה לחלוטין בחדר שבו המערכת נמצאת. ומניסיוני, החדר הוא הרכיב החשוב ביותר במערכת.
לצערם של אודיופילים ישראלים רבים, הבתים שלנו מקבילים יותר בגודלם למידות האירופאיות, לא האמריקאיות. כלומר, חלק גדול מאיתנו חי בדירות קטנות עם חדרים קטנים.
כמו כן, לצערם של אודיופילים ישראלים רבים, אי אפשר – עדיין – לגבור על חוקי הפיזיקה. כלומר? מערכת בחדר קטן, ותהיה מערכת משובחת ככל שתהיה, אינה יכולה: א. ליצור במה גדולה, ובוודאי לא במה ענקית אה-לה מהלר. ב. בחדר כזה גם אי אפשר להגיע לבס עמוק מאוד ומדויק (ואני מדגיש את התואר מדויק, לא "בומי"). ג. קשה מאוד, אם בכלל, "להעלים" את הרמקולים.

אבל אלה העובדות ואיתן צריך להתמודד.
כפי שהובן מדבריי, יש פער מסוים בין האיכות הנאה עד גבוהה של הרכיבים במערכת של יהושע לבין ממדי החדר הצרים ומרחק הישיבה הקטן מן הרמקולים. ואני מזכיר שוב שמדובר בחובב סימפוניות מושבע.
אז לא, אין אצל יהושע במה גדולה, והתזמורות המתארחות אצלו לא ממש מרגישות בנוח בחלל שהוא מקצה להן. הן בהחלט היו מעדיפות הבחנה ברורה ו"אוורירית" יותר בין הסקציות השונות.
עם זאת, כשזה נוגע למערכת עצמה, נטו, הפרופורציות בהחלט נאות. תורמת לכך בעיקר השליטה המלאה לגמרי של המגבר ברמקולים, אבל כמובן גם האיכות הגבוהה של חלק מן הרכיבים – כולל המגברים החזקים, אך שקופים ומעודנים, שהזכרתי זה עתה, הקדם השפופרתי המוזיקלי, ובראש ובראשונה היכולת הפנומנאלית של הרמקולים לצייר לוח צבעים רחב ביותר ומרגש.

כשזה נוגע לסימפוניות, אני לא חושב שלמרחק ישיבה קטן מן הרמקולים יש הרבה יתרונות. ובכל זאת, יש במרחק הזה משהו המזכיר מעט לונה-פארק, לפחות אצל יהושע. כל האזנה אצלו לסימפוניה מצטיינת, למשל, בקלות הרבה שבה סקציית הקונטרה-בסים נוחרת באוזניך מכל בטנה הנפוחה. ממש פלא! או משפע הפרטים הנאבקים להגיע אל אוזניך: חריקת כיסא, העברת דף בפרטיטורה, מכה של הקשת בעמוד התווים, וכיו"ב. מענג! או מן הדינמיקה והמהירות המזנקות עליך ממש. וכך הלאה וכך הלאה.
אבל מרחק כזה, לאורך זמן, עלול להציק מעט לאוזניים – לפחות לאוזניי. יהושע טוען שזה לא מפריע לו. ואחרי הכול, הוא זה שחי עם המרחק הזה, לא אני.

שמענו כמה קטעי סימפוניות, וניצלנו את ההזדמנות להשוות בין אותם קטעים ובאותה ההקלטה בתקליט ובתקליטור. הרשו לי להתעכב קצת על כך.
בזמן האחרון שמעתי כמה וכמה השוואות דומות בין הפורמטים האלה, במערכות שונות וברמות שונות, שדי האירו את עיניי – נדמה לי – להבין אולי משהו יסודי בהם.
לפני שאנסה להבהיר לעצמי ולכם על מה אני מדבר, אני רוצה להביע את פליאתי על כך שבכל ההשוואות האחרונות הפערים היו ממש זניחים, כשלפעמים נטיתי לפטפון ולפעמים לנגן התקליטורים (ראוי לציין שבכל המקרים המערכת האנלוגית הייתה יקרה בצורה משמעותית מן המערכת הדיגיטלית). זה מפליא אותי מפני שעד לפני זמן קצר יחסית לא מצאתי שום מקום להשוואה בין הפורמטים האמורים. הפטפון פשוט נתפס בעיניי בליגה אחרת, גבוהה בהרבה מזו של נגן התקליטורים.
מה המקור לשינוי הזה בתפיסה שלי? אני חושב שהמקור נעוץ בי, הרבה יותר מאיזו התפתחות טכנולוגית מסעירה כלשהי.
כשמכרתי את המערכת האנלוגית שלי, לא שמעתי פטפון במשך חצי שנה בערך, ובזמן הזה הקשבתי למוזיקה דרך נגן תקליטורים. ובכן, כשהזדמן לי לשמוע שוב פטפון (מדובר במערכת אנלוגית טובה) נדהמתי לגלות עד כמה צריך להתרגל לא רק לצליל הדיגיטלי, אלא גם לצליל האנלוגי. דבר דומה קרה לי זמן לא ארוך אחר כך במערכת אנלוגית טובה אחרת, והלאה והלאה. פתאום הן נשמעו לי מעט עמומות, חתוכות מעט בגבוהים ובנמוכים או מעוגלות, ועם דינמיקה מוגבלת ואיזו "עייפות" כללית.
מה הסיבה לכך שגם לצליל של הפטפון צריך להתרגל? אני משער שזה נעוץ בכך שגם התקליט וגם התקליטור הם אחרי הכול מדיומים מלאכותיים מוגבלים – כל אחד בדרכו – והאוזן האנושית צריכה את הזמן שלה להסתגל למוגבלות הזאת.

עם זאת, בהשוואה ששמעתי לפני זמן קצר בין מערכת אנלוגית ברמה גבוהה ביותר למערכת דיגיטלית ברמה גבוהה ביותר (שמחירה חצי מן המערכת האנלוגית), הפטפון ניצח בנקודות בכך שהיה נאמן יותר לסרט ההקלטה. המשעשע הוא שהמערכת הדיגיטלית נשמעה מעט נעימה יותר לאוזן, דווקא מפני שלא הייתה נאמנה לגמרי לסרט ההקלטה, הידוע בחריפות הקלה שלו (אבל אני חושש שהסיבה לכך הייתה שהמקור של המערכת הדיגיטלית היה מחשב, גם אם ברמה גבוהה ביותר, ולא טרנספורט).

נחזור למערכת של יהושע. המערכת האנלוגית שלו יקרה פי ארבעה מזו הדיגיטלית. השווינו את הסימפוניה החמישית של שוסטקוביץ' בביצוע השני של ברנשטיין משנת 1979 (אחת ההקלטות הדיגיטליות הראשונות, ובלי שמץ מן הזגוגיות שאפיינה את ההקלטות הדיגיטליות בראשית דרכן. מוזר.).
אין ספק, הצליל בתקליט היה מעט עשיר יותר ועם מעט יותר אוויר בהקלטה. כל השאר היה די דומה, ועם איזו עדיפות קלה לנגן ברקע השחור יותר. התקליט זכה כאן.
שמענו גם, לשם שינוי, הרכב של מוזיקה אירית. ההשוואה כאן הייתה כמעט מבהילה בדמיון שלה בין שני המדיומים, ולפעמים היה קשה לזהות מה שומעים – תקליט או תקליטור. מכל מקום, חוץ מזה שצליל המצילות בתקליט נשמע משכנע יותר בעושר הגוונים, העדפתי את התוצאה הכללית בתקליטור, שנשמעה לי מעט יותר דינמית וחיה, ועם מרקם ברור ומגוון מעט יותר.


לפני שאסיים, כדאי לציין עובדה מעניינת. יהושע הזמין לפני זמן קצר את כבלי הרמקולים של NEOTECH. הכבלים שלו עד כה היו של SYNERGISTIC RESEARCH, המצויים גם בתוך הרמקולים שלו.
לאחר בדיקות שעשינו עם כל כבל בנפרד, ולאחר שהבנו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ביחס לאחר, עלה בדעתנו לחבר את שניהם ביחד לרמקולים, אף שאינם BI-WIRING. הצלחנו לעשות את זה בזכות החיבורים השונים של הכבלים – לאחד היו ספיידים ולאחד בננות.
מה אומר, לכם, רבותיי: קיבלנו כך את הטוב משני העולמות. רק את היתרונות ובלי החסרונות. מרתק!
ברור שאני הולך לנסות את זה על הרמקולים שלי.

טוב, הגיע הזמן ללכת, אבל לא בלי סיכום.
יהושע בנה את המערכת שלו במחשבה רבה, תוך פתיחות וסקרנות והמון ניסוי וטעייה. לא פלא שהוא הגיע לתוצאות מרשימות ומרגשות.
מדובר במערכת בעלת צליל עשיר, מגוון ומלא; מאוזנת ורחבת תדרים; דינמית מאוד ומפורטת להפליא.
האם היא מתאימה היטב למוזיקה הסימפונית שיהושע שומע?
כשלעצמה נדמה לי שכן. יש לה חלק גדול מן התכונות הנדרשות לכך.
האם אכן שומעים אצלו היטב מוזיקה סימפונית?
במידה. הרכיב החשוב ביותר במערכת, החדר, די מגביל את התוצאה הסופית.

האם יש לי איזו עצה ליהושע?
הואיל ויש לו כמה מכשירים מיותרים בבית, הצעתי לו לעשות איתם טרייד-אין ולשדרג אולי את הנגן (וגם כך מדובר בנגן טוב).
חוץ מזה, אין לי שום עצה אחרת. מדובר במערכת מצוינת, הראויה לחלל הולם יותר.


הערב ירד, אבל עדיין לא החשיך לגמרי, ונסענו לנו בנחת ובהנאה מרובה דרך מראות האביב המרהיב וריחותיו הממכרים בואכה לתל אביב, שלשם שינוי, לא פקקה את דרכנו אליה.
 

תמונות מצורפות

  • AV_01a.jpg
    AV_01a.jpg
    KB 69.2 · צפיות: 492
  • AV_02a.jpg
    AV_02a.jpg
    KB 69.9 · צפיות: 443
  • AV_05a.jpg
    AV_05a.jpg
    KB 79.3 · צפיות: 474
  • AV_07a.jpg
    AV_07a.jpg
    KB 78.6 · צפיות: 305
נערך לאחרונה ב:

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
דברי חנן

חנן
אַיי קָרָמְבָּה, אַיי קָרָמְבָּה - דומה שליהושע, שאירח אותנו הפעם בביתו שבמושב אביבי מוריק, יש חיבה רבה לביטוי הזה, ששימושיו בפיו רבים ומגוּונים. אַיי קָרָמְבָּה, טופף יהושע כה וכה מן המטבח אל הסלון, אַיי קרמבה, כרע וגנח ליד הרמקולים בזמן שהחליף כבלים, אחדים ניתק ואחרים חיבר, אַיי קרמבה, חזר ושנה, משתופף וידיו טרודות במכשירים, בקול שניכר בו שבר מאמץ רב יותר, ובזו הפעם, להבדיל, ניתק אחרים וחיבר אחדים. אַיי קרמבה, אמר ושב ואמר, ולא ידע כלל שקריאה זו עצמה – אם כי בנימת אנחה האופיינית למי שנשאר וחצי תאוותו בידו – תיטיב מכל מילה אחרת לסכם את חוויית ההאזנה שחוויתי בביתו.
קָרָמְבָּה נלהבת – על שום מה? על שום שבסך הכול היה נעים להאזין למוזיקה המתנגנת במערכת של יהושע, בעיקר למוזיקה הקלסית, שהייתה ערבה לאוזן, וצליליה היו צלולים, מפורטים ומאוזנים במידה רבה, בעלי נפח ומלאות נאה. לאוזני, המערכת התאפיינה בשיווי משקל, במתינות. בעת ההאזנה ליצירות ברפרטואר שהושמע (היו גם רגעים בלתי נשכחים בתולדות הג'ז וכמה קטעים של מוזיקה אירית) האוזניים חשו נינוחות: הכלים נשמעו בטוחים ונקיים, והצלילים שהפיקו היו מובחנים. תחושה זו הייתה ברורה במיוחד לגבי היצירות הקלסיות שהושמעו בפטֵפון: עמימות ודוק של ערפל שכיסו את תחילתו ואת סיומו של כל צליל וצליל שבקעו ממכשיר הקומקפט דיסק, נעלמו כלא היו כשאותן יצירות קלסיות נוגנו בפטפון.
אם כן, למה האַיי המאכזב, המקדים את הקרמבה? פשוט, בגלל החלל. אכן, המערכת של יהושע מנגנת מוזיקה – היא מערכת מנגנת – ומבחינה זו היא נבדלת ממערכות המבצעות מוזיקה, מערכות המסוגלות או מיטיבות לבצע מוזיקה, להשמיע את התקליט או את הדיסק, אבל מתקשות לנגן את המוזיקה, או שאינן מצליחות כלל לנגן מוזיקה, על כל גוני גווניה ושפע עומקיה ושכבותיה. ובכן, על אף היותה מערכת מנגנת ולא מערכת מבצעת, המערכת של יהושע, לטעמי שלי, נוכחת מדי, היא נשמעת מדי כמערכת, אפשר לשמוע את נוכחותה. אתה עוצם את עיניך – באמת עצמתי את עיני – ואתה יודע בוודאות מוחלטת, שדבר לא יערער אותה, שאתה שומע את המערכת מנגנת את הנגנים, ולא את הנגנים עצמם מנגנים את התווים.
חלל השמיעה קטן מדי ואינו משרת נאמנה את יכולותיה של המערכת. החלל צפוף ודחוס מכדי לאפשר לבמה כלשהי להיווצר, קל וחומר להיפתח, להשתנות, ללבוש ולפשוט צורה בדמיונך. אתה מאזין ויודע שהכלים והנגנים ממוקמים אי-שם במרחק שאינו דמיוני, אבל גם אינו מוחשי. אתה תופס שאתה אמור להימצא בלב אולם קונצרטים, בשולי בר אפלולי אפוף סלסולי עשן סיגריות, שעון בגבך אל עמוד אבן מסותת בחצר מנזר, ועוד ועוד, אבל אינך חש את הימצאותך, אינך נמצא אף באחד מן החללים האלה ואחרים, אתה מתאווה להושיט ידך ולגעת, אבל אין לאן להושיט את היד ואין במה לגעת.
בהיעדר חלל טוב, קשה לשמוע את יחסי הגומלין המתהווים בין כל נגן לכלי הנגינה שלו ובין כלי הנגינה והנגנים, בינם לבינם ובינם לבין עצמם. בהיעדר חלל מתאים, המוזיקה אמנם נעימה וערבה לאוזן, אבל אינה יכולה להיעשות במהלך ההאזנה לסוג של שיחה – לשיחת צלילים, שבכל רגע ורגע יכולה לפנות לכיוון בלתי צפוי. בסופו של דבר, אוזני התעייפו, עייפו מהר מדי בהתחשב במה שהמערכת של יהושע מסוגלת ככל הנראה לחולל בחלל אחר. ובאמת, הייתי שמח לשמוע אותה במרחב גדול ומרווח יותר.
ובכן, טעם לוואי של החמצה; הוא שאמרתי: אַיי, אַיי קרמבה.
 

תמונות מצורפות

  • AV_09a.jpg
    AV_09a.jpg
    KB 58.4 · צפיות: 412
  • AV_11a.jpg
    AV_11a.jpg
    KB 68 · צפיות: 402
  • AV_12a.jpg
    AV_12a.jpg
    KB 67.4 · צפיות: 416
  • AV_13a.jpg
    AV_13a.jpg
    KB 50.3 · צפיות: 285

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
תמונה נוספת

עוד תמונה
 

תמונות מצורפות

  • AV_14a.jpg
    AV_14a.jpg
    KB 82.9 · צפיות: 414

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
עם זאת, בהשוואה ששמעתי לפני זמן קצר בין מערכת אנלוגית ברמה גבוהה ביותר למערכת דיגיטלית ברמה גבוהה ביותר (שמחירה חצי מן המערכת האנלוגית), הפטפון ניצח בנקודות בכך שהיה נאמן יותר לסרט ההקלטה. המשעשע הוא שהמערכת הדיגיטלית נשמעה מעט נעימה יותר לאוזן, דווקא מפני שלא הייתה נאמנה לגמרי לסרט ההקלטה, הידוע בחריפות הקלה שלו
שאלה: איך אתה יודע מה הייה דומה יותר לסרט ההקלטה?

שים לב שייתכן שה"ידיעה"-כביכול לגבי סרט ההקלטה "הידוע בחריפות הקלה שלו" נובעת מכך שאנשים שמעו קודם תקליטים שנגזרו ממנו, שנשמעו חריפים, ומאז זו הפכה להיות "האמת".

משהו כזה קרה למשל בהרבה מהקלטות "Mercury Living Presence", שב-LPs נשמעו חריפים עד כדי אגרסיביות (ברמה שלא סביר שקיימת במציאות), וברימאסטרים ל-SACDs החריפות ירדה, והצליל נהייה נעים הרבה יותר, בלי להפסיד מהחיות, האנרגייה והדינאמיות שלו.

עמיר
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
כמי שמקשיב בעצמו למערכת בחלל האזנה קטן אני יכול להזדהות עם ההרגשה של הבוחנים ש"המערכת גדולה מדי על החדר" , למרות שהמערכת שלי רחוקה מזו שנסקרה כרחוק מזרח ממערב - גם אני הייתי יכול ליהנות מחלל גדול יותר.

המשיכו ביוזמה הברוכה , מאוד מעניין לקרוא סקירות על הציוד הפרטי של החברים. דבר אחד שאני כבר הצלחתי להבין הוא שמערכת יכולה להצטיין ולהדהים בתחומים שונים , ובכל זאת להיות שונה לחלוטין ממערכות משובחות אחרות.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שאלה: איך אתה יודע מה הייה דומה יותר לסרט ההקלטה?

שים לב שייתכן שה"ידיעה"-כביכול לגבי סרט ההקלטה "הידוע בחריפות הקלה שלו" נובעת מכך שאנשים שמעו קודם תקליטים שנגזרו ממנו, שנשמעו חריפים, ומאז זו הפכה להיות "האמת".

משהו כזה קרה למשל בהרבה מהקלטות "Mercury Living Presence", שב-LPs נשמעו חריפים עד כדי אגרסיביות (ברמה שלא סביר שקיימת במציאות), וברימאסטרים ל-SACDs החריפות ירדה, והצליל נהייה נעים הרבה יותר, בלי להפסיד מהחיות, האנרגייה והדינאמיות שלו.

עמיר

שלום עמיר,
שאלה יפה, ואני מודה שהתלבטתי אם אני בטוח לגמרי בדבריי או לא.
בכל מקרה, מדובר בהקלטה של בלו נוט משנת 1956, והתופעה הזאת של חריפות קלה מאפיינת את כל ההקלטות של רודי לבלו נוט בשנים האלה (לפחות ההקלטות שאני מכיר), הן על גבי תקליטים והן ברימטרינגס שהוא בעצמו עושה בעשור האחרון.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
שאפו על ביקורות נהדרות- דיסקריפטיביות, מעמיקות, אינטיליגנטיות, מעבירות את התחושה של 'להיות שם', יצירתיות, פילפליות ולכן מעניינות לקריאה. הפאנל מצא כיוון קונסטרוקטיבי, הפעם ודאי לא תהיינה 10000 כניסות לשירשור ;-)

מאלר הוא המלחין הקלאסי האהוב ביותר גם עלי ובאמת קשה לי לדמיין איך הוא נשמע בחלל האזנה מצומצם.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני תוהה לגבי משהו: אם המערכת מאוד מאוזנת בחדר שקטן לדברי המאזינים, אז אולי בחדר גדול יותר הסאונד יהיה קטן ורזה? אין קסמים פה, יתכן ויהושע מיצא את יכולות החדר שלו, וכל הכבוד לו על כך - אבל אם זה המצב אני בספק אם ניתן להעתיק את המערכת הזו לחדר גדול יותר (לא שיהושע רוצה בכך, אבל המאזינים די כתבו את זה).
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני דווקא אוהב חללים קטנים - גם מכורח אבל בסופו של דבר גם מבחירה. נכון שהאזנה בצורה כזאת דומה בעיקר להאזנה באזניות - על היתרונות ועל החסרונות שלה. אבל אני גם מאלה שאוהבים לשמוע כל רשרוש וכל איוושה, ואני חושב שזה מוסיף לתחושת הריאליסטיות לא פחות מגודל הבמה. בקיצור - נשמע מערכת כלבבי (וגם התוכן המושמע בה חביב עלי ....).

טוב - עכשיו כשגמרנו עם הת'כלס - מתי מתחילים עם המכות ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
שלום עמיר,
שאלה יפה, ואני מודה שהתלבטתי אם אני בטוח לגמרי בדבריי או לא.
בכל מקרה, מדובר בהקלטה של בלו נוט משנת 1956, והתופעה הזאת של חריפות קלה מאפיינת את כל ההקלטות של רודי לבלו נוט בשנים האלה (לפחות ההקלטות שאני מכיר), הן על גבי תקליטים והן ברימטרינגס שהוא בעצמו עושה בעשור האחרון.
בין אם יש יותר חריפות ואם פחות, איך זה שייש לך בכלל יומרות למושג ירוק מה יש על סרט ההקלטה אם מעולם לא שמעת אותו? הניסוח של דבריך מראה על דיעה-מוקדמת חזקה מאוד!

חוץמזה גם אני שמעתי איזה בלו נוט וחצי בימי חיי, והם לאו דווקא היו חריפים.
כרגע שמתי את A Night in Tunisia" / Art Blakey & The Jazz Messengers" ברימאסטרינג של רודי עצמו מ-2004. צלול, כן, חריף? לא כך זה נשמע לי.

באיזו הקלטה של בלו נוט מדובר?

עמיר
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
שאפו על ביקורות נהדרות- דיסקריפטיביות, מעמיקות, אינטיליגנטיות, מעבירות את התחושה של 'להיות שם', יצירתיות, פילפליות ולכן מעניינות לקריאה. הפאנל מצא כיוון קונסטרוקטיבי, הפעם ודאי לא תהיינה 10000 כניסות לשירשור ;-)

מאלר הוא המלחין הקלאסי האהוב ביותר גם עלי ובאמת קשה לי לדמיין איך הוא נשמע בחלל האזנה מצומצם.
+1 (Y)
יפה שכתבתם בעיקר על התכונות הסוניות. בעל המערכת אוהב סוג מסוים של מוסיקה, אבל בפאנלים האלה יש גם הזדמנות לשמוע סוגים אחרים (למשל של הפאנליסטים) ולראות איך המערכת מתמודדת. חושב שזה גם יעניין את הקוראים (בנוסף למוסיקה של בעל המערכת, שאני מסכים צריכה לבוא במקום ראשון).
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שי, תודה.

מוקס, שמעתי את המבנה הבסיסי של המערכת הזאת (אותם רמקולים ומגברים, אבל עם קדם שפופרתי אחר ונגן אחר)
בחלל הרבה יותר גדול והתוצאה הייתה גדולה ומרהיבה.

ברקצ, אין לנו בעיה ספציפית עם חללים קטנים בכלל. הם יכולים להיות מאוד נחמדים למערכת שנייה, למשל.
הבעיה שלנו הייתה שבעל הבית אוהב סימפוניות, ומטבע הדברים שסימפוניות מנוגנות בחללים גדולים.
אז כדי לקבל תחושת גודל סבירה, צריך חלל סביר. זה הכול.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
בין אם יש יותר חריפות ואם פחות, איך זה שייש לך בכלל יומרות למושג ירוק מה יש על סרט ההקלטה אם מעולם לא שמעת אותו? הניסוח של דבריך מראה על דיעה-מוקדמת חזקה מאוד!

חוץמזה גם אני שמעתי איזה בלו נוט וחצי בימי חיי, והם לאו דווקא היו חריפים.
כרגע שמתי את A Night in Tunisia" / Art Blakey & The Jazz Messengers" ברימאסטרינג של רודי עצמו מ-2004. צלול, כן, חריף? לא כך זה נשמע לי.

באיזו הקלטה של בלו נוט מדובר?

עמיר

עמיר היקר, כבר כתבתי שהתלבטתי לגבי דבריי, אז אין צורך לעלות על כלבו שלום ולנחות עליי.
בוא נסכים רק שאכן לא שמעתי את הסרט ושאין לי מושג ירוק איך הוא נשמע בפועל.
דבריי הסתמכו פשוט על איזו דדוקציה המבוססת על ניסיוני, ויש סיכוי רב שהדדוקציה מוטעית.
מקובל עליך?

מדובר ב"סקסופון קולוסוס".
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
אין צורך לעלות על כלבו שלום ולנחות עליי.
...
מדובר ב"סקסופון קולוסוס".
יש סיכוי גדול מדי לפספס, ובכל מקרה, אפילו עם קולעים, הבעייה המרכזית והחשובה בעניין היא שאחר כך מישהו מסכן צריך לפנות את ה-mess, וגווייה אחת או שתיים, וכאלה.

כרגע אין לי את הדיסק הזה :( -- זה אחד הצרובים שזרקתי.
מה גם שאינני משתמש בהקלטות מונו לבדיקות מערכות...

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
יש סיכוי גדול מדי לפספס, ובכל מקרה, אפילו עם קולעים, הבעייה המרכזית והחשובה בעניין היא שאחר כך מישהו מסכן צריך לפנות את ה-mess, וגווייה אחת או שתיים, וכאלה.

כרגע אין לי את הדיסק הזה :( -- זה אחד הצרובים שזרקתי.
מה גם שאינני משתמש בהקלטות מונו לבדיקות מערכות...

עמיר

ההקלטות של רודי מהשנים האלה, בעיקר המונו או בגרסת המונו, הן מן הטובות ביותר שאני מכיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
ההקלטות של רודי מהשנים האלה, בעיקר המונו או בגרסת המונו, הן מן הטובות ביותר שאני מכיר.
על טעם וריח...

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ההקלטות של רודי מהשנים האלה, בעיקר המונו או בגרסת המונו, הן מן הטובות ביותר שאני מכיר.

אלה לא הקלטות ביתיות?! בכל מקרה עדיף הקלטות של קולומביה (eye 6)
אגב הסקסופון קולוסוס הוא בהוצאת פרסטיג' .
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
:מה??????????:
המערכת של יהושע, לטעמי שלי, נוכחת מדי, היא נשמעת מדי כמערכת, אפשר לשמוע את נוכחותה. אתה עוצם את עיניך – באמת עצמתי את עיני – ואתה יודע בוודאות מוחלטת, שדבר לא יערער אותה, שאתה שומע את המערכת מנגנת את הנגנים, ולא את הנגנים עצמם מנגנים את התווים.

איך היו שואלים ב'גששית' :

הלו, זה רדיו??
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הכל יופי, אבל מתי העוזרת תעשה קצת סדר?
זה לפעמים מבלגן את הבמה :)
 

amit

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
0
נקודות
0
"ארוחה, אוכלים גם עם העיניים ובוודאי גם עם האף"
מוסיקה נשמעת גם דרך העיניים...
החדר, לפחות דרך הצילומים, נראה זוועה אסתטית.
גם אם המוסיקה נשמעת שם נהדר, קשה יהיה להקשיב לה, להתענג עליה בחמ"ל של מיקי גורדוס...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור