מכיר.
לא קשור למוסיקה.
אני לא צדיק גדול ....אבל מלאכתי נעשתה ע"י אחרים - ובענק .
תודה לך שי - אני יכול לפרוש כעת בכבוד
לכל הכבלים האדומים יש צליל חם ,ולכחולים צליל קר,זו המסקנה שמראה עיניים משפיע על אינטרפרטצית האזנה,
מאוד קל להתעלם ולומר שזה לא קשור למוסיקה, ולכן לטמון את הראש בחול, לעניות דעתי הלא קובעת כמובן.
מכיר.
לא קשור למוסיקה.
זוהי בדיוק דוגמא לתופעה שאנו שומעים לא את האמת לאמיתה אלא את מה שהנסיבות מכתיבות לנו.
במקרה של הסירטון הנסיבות הן מראה השפתים ובמקרה שאנו דנים בו הנסיבות הן מחיר / תוצרת / מראה הכבל .
אני לא מבין מה ההבדל בין 2 הנסיבות ........ ולמה אפשרי לטעות בנסיבה מס' 1 ואנו מוגנים מטעויות מנסיבה מס' 2 ?
ראשית, לא מדובר בנסיבות.
.
מצחיק לאן לקחתם את השרשור
אנוכי גם שומע הבדלים בין כבלים, מעולם לא בדקתי איך הם נמדדים , אני מניח שאלה ששמעתי יקבלו תוצאות מדידה שונות, מעבר לשאר הבדיקות החשמליות שעושים אני גם לא חושב שיש מצב שהאוזן שלי תקלוט שינוי שמיקרופון מיקועי מחובר לספקטרום יפספס, .
אישית, מאוד חשוב לי הצורה\עיצוב של ההגברה והמקורות, המשקל שלהם, ומגע שלהם, ועל זה אני מוכן ללהוסיף אחוז לא קטן של כסף, יתרה מזאת אני לא ארכוש מכשיר שלא מסתדר לי טוב בעין או במגע ולא חשוב אפילו שהיעוד שלו היה להסתר בסוף מאחורי דלת של ארונית.
אבל מבחינת סאונד נטו, למי שכמובן לא מפריע שאר הפרמטרים, אפשר לחסוך הרבה מאוד כסף אם מסתמכים רק על האוזניים, וזו לדעתי הדרך הנכונה לבחור ציוד סטריאו.
העלתי את הלינק רק בשביל להראות שישנם חושים היכולים לערער את משמע אוזנינו, ואם בפשטות אפשר לנטרל אותם, אז למה להתנגד לזה?
האנלוגיה בין שני המקרים לא מדוייקת לדעתי אבל יש בה כדי ללמד משהו על האופן בו אנו תופסים צליל.
היה פעם מי שאמר שצליל שומעים רק עם האוזן , לא עם אף איבר או חוש אחר . הדגש פה הוא על שומעים , מכיוון שזה המונח המקובל לתיאור תרגום גלי קול לאותות חשמליים הנקלטים במוח , ולא על צורות אחרות של פענוח אותם גלי קול כמו למשל הרגשת רעידות של תדרים נמוכים וכו' .
המהות במבחני האזנה (עיוורים או לא) אינה הויזואליות של הציוד , דהיינו חשוף או מוסתר , אלא עצם הידיעה/חוסר ידיעה מה מחובר. מה שרואים בסרטון זו הטעייה אופטית פשוטה , המבוצעת בזמן אמת יחד עם הצליל , ומשפיעה על האופן בו אנו תופסים אותו באופן כזה שלכאורה אנו שומעים משהו אחר . בפועל מדובר באותו צליל אך המוח משנה את הדרך בה הוא נתפס בתודעה מכיוון שהוא מותנה לקשר את תנועת השפתיים הספציפית הזו עם הברה אחרת. אני בטוח שמומחים לעניין יתנו הסבר מדוייק יותר.
יש הבדל בין הסרטון למבחני האזנה . בסרטון משתמשים באי היכולת של המוח להפריד בין הנשמע למה שחושבים שאמור להישמע , כמניפולציה להשיג את האפקט.
- במבחן עיוור לא מערבים כלל את חוש הראיה ; המניפולציה במקרה הזה יכולה למשל להיות לחץ, זכרון שמיעתי ודעיכה של יכולת ההאזנה והריכוז לאחר זמן ממושך.
-במבחן גלוי , בין אם מדובר במשדרגים למיניהם או מוכר בחנות שמדגים 2 כבלים שונים , המניפולציה יכולה להיות השאות שונות שמקורן בציפיות מהכבל, סוגו, מבנהו או מחירו , הקיימות גם אם הנבחן לא מכיר כבלים ולא בא עם ציפיות- במקרה זה מספיקה הידיעה שיש כבל שונה ולכן עשוי להישמע שונה . ובניגוד לסרטון הנבחן לא צריך להסתכל על הכבל בכדי להיות מושפע , אלא רק לדעת בוודאות שהתבצעה החלפה . לאחר מכן זה לא משנה אם הכבל גלוי או לא.
שורה תחתונה - צעד בכיוון להגיע לאמת , אבל לא מכריע.
זה לא חידוש כאן -- הזכרתי את כל אלה בעבר בכל מיני הקשרים, כולל במבחן הנגנים, שאמרתי שהוא מטעה ואין להסיק ממנו דבר.ידיעה מראש
עוצמה לא זהה.
זמן שעבר בין בחינת A לבחינת B.
פרוטוקול מסודר.
השפעה של אחרים
אנליזה סטטיסטית - וזה על קצה המזלג
רוברט,אני לא צדיק גדול ....אבל מלאכתי נעשתה ע"י אחרים - ובענק .
תודה לך שי - אני יכול לפרוש כעת בכבוד
רק דוגמה נוספת לטעות מהותית בחשיבה.לדעתי מראה השפתים או במקרה שלנו מחיר/תוצרת הכבל - הם אם (אמא של)כל הנסיבות