RCA לעומת XLR


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
ניסיתי לאחרונה להשתחרר מהשעטנז שלי שמשלב XLR עם כבל בודד RCA בגלל מגבר
השפופרות שלי , ובכן יצרתי שרשור RCA לאורך כל הדרך , מלבד ירידה בגיין שהיא מטבע הדברים טיבעית נוצר שינוי נוסף שאיין לי איך להסבירו ולא מוצא חן בעיני , חזרתי לשעטנז עם כבל בודד RCA(קדם) , שמחבר בין הRC למגבר שפופרות , נשמע לי יותר טוב גם לאחר התאמת הגיין , מה דעתכם , הייתכן ואני מסטול?
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
רציתי לציין שהXLR ב VAC שלי עובר דרך זוג שנאים פנימיים , יתכן וזו הסיבה ? וכל זאת למרות שקיבלתי המלצות מאודיופריק ודני בכור לעבור לפול RCA ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
נראה לי שאין כלל ברזל שתמיד single-ended (RCA) עדיף על balanced (XLR) או להיפך, אלא זה ספציפי לכל זוג מכשירים שהכבל מחבר ביניהם, ותלוי בכבל הספציפי, ובטעמו של המאזין.

יש חברות שיש להן המלצה מאוד ספציפית לגבי איך כדאי לחבר את מכשיריהן -- בין אם זה כתוב במדריך למשתמש ובין אם פשוט יש כניסות/יציאות רק מסוג אחד :)

לא נראה לי שיש משמעות לכך שכל השרשרת תהיה מחוברת באותו סוג חיבור, כי ברגע שסיגנל יוצא ממכשיר, אין שום אינדיקציה לכך שהמכשיר הוזן באמצעות חיבור זה או אחר.

ובשורה התחתונה, יתכן מאוד שבמכשירים שלך, עם הכבלים הספציפיים שלך, ולטעמך, עדיף XLR בכל מקום אפשרי, אבל ייתכן גם שאם תשתמש בכבלים אחרים, התוצאה מבחינתך תהיה שונה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
עם השנים נדמה לי שיותר קל לתקוע XLR מאחורה ולהציג התקדמות מאשר באמת לתכנן מעגל משופר. ולא @שניצל אתה לא מסטול, ניסית ואהבת יותר את הכבל עם ה XLR, מי כמוך יודע שאין כללי אצבע מדוייקים בתחום שלנו. ואם אהבת תישאר עם זה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור