Phasemation EA1200 phono stage התחדשתי.

  • פותח הנושא פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

zs

חבר משקיען
הודעות
5,023
מעורבות
1,718
נקודות
113
בשנה האחרונה היכן שהו בין סוג של מחשבות כן ולא,התרוצצו להן (מחשבות)לגבי החלפת הפונו שהיה ברשותי. אבל תמיד התפוגגו כי איך אפשר ל" נצח" את ה asr אקסלוסיב ,אחד המכשירים הטובים והמוערכים בתחום האנאלוג..וכאילו מה אתה בדיוק מחפש? ( איך אמר מישהו לפני...) אתה רוצה לשמוע איך הדשא גודל?ככה הייתי עוזב ומדי פעם זה היה תוקף בחזרה.
רצה הגורל ואז הגיע זמן החלפת סוללות בasr.חיפשתי פה ושם מצאתי ברשת ארכה בדיוק את הנתונים,הגודל הפיזי שמתאימים למכשיר.ישנו סניף בגבעת ברנר שזה די קרוב לביתי ונסעתי לשם.היו להם שתי יחידות ועשו לי הזמנה לעוד ארבעה נוספות,הבטיחו שיתקשרו לכשיגיע...
בינתיים שאלתי את זיו אם יש מצב להשאלה אחד ממכשירי הפונו שיש לו לכמה ימים?
הבחור נענה בחיוב ונתן לי פונו חמוד קטנטן של פזמיישן..אמר לי "אל תדאג ,לא צריך לעשות כלום ממילא הראש שלך pp2000 זה של אותה חברה.
לקחתי הקופסא הביתה,חיברתי למחרת הדלקתי המערכת וכדרכי שמעתי איזה דיסק ועברתי להאזנה לפטיפון.
לקחתי בחשבון שלא נורא נתרגל למכשיר הקטן. הסיבה שבגינה ביקשתי מזיו מכשיר בהשאלה היתה מעין רצון לשמוע משהוא קצת שונה ..כי ב asr אפשר לעבוד ללא סוללות ובחיבור ישיר לחשמל.אבל באחד הנסיונות מפעם זכרתי שאז הסאונד קצת קשה ולא זורם בקלות ,כאילו תפוס משהו...
ואז פתאום אני מוצא את עצמי די מופתע ,מופתע מאוד עם סאונד גדול,מפורט,קולח ואין את אותה קשיות,כוחניות שחשבתי שתהיה.
וואלה באמת מפסוט יושב בסבבה ונהנה ממה שיש.אמנם זה לא היה כמו ה asr עם הסוללות,אבל אחלה באמת. למחרת אני שואל את זיו מה זה הפאקינג 5000 או 6000 שח המכשיר הזה?
הם יודעים לייצר פונו ? ואז הוא שלח לי לינק של החברה ורשם " תקרא על הדגם ea 1200"
חפרתי בכל מני פורומים,כתבות,סקירות,סרטונים במשך חודשיים שלושה .בינתיים הגיעו הסוללות ,המכשיר חזר לזיו ואני עם התחושות שלי...
אמרתי לעצמי " זה מזכיר לי כמו עם הנאט.היה לי את הפרה הבנתי את הכיוון הזמנתי את המונובלוקים נהייתי מאושר מההגברה ושידרגתי לפרה גבוה יותר לפני זמן מה...

ה Phasemation ea 1200 פרה מנורות שבנוי בבסיסו משלושה חלקים .
שני מונובלוקים ימין ושמאל הפרדה מוחלטת בין הערוצים וספק כח חיצוני עבור המונובלוקים.עם אפשרו להזמין עוד ספק כח ולייעד לכל מונו ספק משלו.
אני החלטתי מראש ובעקבות המלצות ותכתובת עם פזמיישן ,(אגב שהיו עונים תכף ומיד לכל שאלה ששאלתי.) שאני מזמין עוד ספק.
בפזמיישן שולחים קונקטור שמחובר לאחת היציאות כח שהיתה מיועדת למונו השני וכך אתה מגשר ומעביר את כל הכח למונו יחיד.
הפזמיישן בנוי מלכתחילה וזו הצהרת היצרן
לייצר שקט מופתי ובעקבות כך לתת למוזיקה לפרוץ החוצה בצורה הטבעית ביותר והנכונה ע"פ תפיסתם...
הם משתמשים ברשת LCR
L lnductor C capacitor R resistor
סליל השראה,קבל,נגד.
רוב מכשירי הפונו משתמשים ב RC שזה למעשה דורש " משוב שלילי" ועכבה יחסית גבוהה מה שעלול ל"סרס" את את הסאונד ולא לתת לו לפרוץ בצורה טיבעית החוצה.
רשת LCR היא הרבה יותר יקרה ודורשת סליל ברמה גבוהה מאוד קבלים ונגדים מאוד יקרים.
היתרון שמשיגים הוא עכבה נמוכה ,דיוק ופירוט בצלילים הנמוכים והגבוהים לצד דינמיקה גבוהה.
הטופולוגיה הזו נחשבת לדרך טהורה ביותר להשגת הסיגנל בצורה הטיבעית שלו ולא "לחנוק" אותו בדרכו החוצה מהתקליט.

ספקי הכח מכילים שני שנאים גדולים ע"מ להזרים עודף זרם לכל ערוץ וכך להבטיח הפרדת ערוצים מוחלטת ,במה גדולה ותלת מימדיות.במקרה שלי כאמור ,הפכתי והכפלתי את הכח לכל ערוץ והפרדתי לחלוטין גם את הספקים.
פזמיישן משתמשים בספק, במנורות יישור
5U4G להפוך את הזרם מac ל dc
ולא בדיודות סיליקון פשוטות .מה שמבטיח סאונד טבעי יותר וללא רעשי מיתוג חדים וקשים יותר..מה שנותן מוזיקליות ללא " פגיעה" בשום אלמנט אודיופילי ,נהפוך הוא.
בתוך הספק ישנו שימוש ב סלילי משנק גדולים מה שמבטיח ניקיון מעודפי חשמל לאחר הישור.
זהו שימוש יקר ליצור שמבטיח מתח dc טהור וייצוב כמו סוללה.יש לפונו עוד שני מעגלי
מונו 1 שמיועד לתקלטי לונדון Decca מתקופת ה ffrr ומונו 2 לתקלטי Epic ו Colombia.

" על המערכת שלי" ...הפונו מייצר סאונד ,הייתי קורא לו חלומי ולא רוצה לחשוב על הפונו שמעליו בהררכיה...
במה גדולה,מפוקסת,ישר שמים לב לשקט המופתי שהדבר הזה מביא איתו.
המוזיקה יוצאת בקלילות עם בס גדול ומדוייק.
המיד חלום..צלילים יצאים החוצה מהתקליט בצורה מעוררת השתאות.ישנו משהו מפיח חיים חדשים במערכת. לשבת ולהנות...
אנקדוטה...לאחר שבוע התקשרתי לזיו ואמרתי לו..." סוף סוף לאחר הרצה של כמה שנים,אני שומע פטיפון של DaVinci :)

20260207_154422.jpg
20260207_154422.jpg
 

נערך לאחרונה ב:
חברה מדהימה !
אני משעות הבוקר חופר על כל הדגמים של החברה לאחר המון המלצות ממכרים בחו"ל.
הדגם העליון של החברה הינו פונו המורכב מ 6 קופסאות !

תתחדש
 
  • Like
Reactions: zs
וואלה, לא הבנתי אף מילה......אבל אם אתה, רב אומן, כותב "סאונד חלומי" אז אני בטוח שזה לא פחות מחלום. תתחדש איש יקר.
אגב, הראש אצלי של Phasemation. שיהיה בריא זיו.
 
  • Like
Reactions: zs
וואלה, לא הבנתי אף מילה......אבל אם אתה, רב אומן, כותב "סאונד חלומי" אז אני בטוח שזה לא פחות מחלום. תתחדש איש יקר.
אגב, הראש אצלי של Phasemation. שיהיה בריא זיו.
אלדד ,שאתה לא תבין...כנראה משהו אצלי לא בסדר :)
 

את התכשיט החדש טרם שמעתי.
לצערי גם לא את הקדם החדש.
אבל ההיתי לפני מספר חודשים אצל מר זבדה,
סאונד פגז !

מערכת מרגשת.
אוזניים טובות יש לשלמה,יודע לשפר ולזקק בדיוק במקומות הנכונים.
גם בחור טוב.
תתחדש ותהנה חביבי.
 
נערך לאחרונה ב:
תתחדש איש יקר!
גם אני אוהב מכשירי פונו lcr ללא פידבק. אם זוכר נכון פזמיישן עובדים בשיטת i/v ככה שלא צריך לכוון mc high או mc low.
 
נערך לאחרונה ב:
תתחדש איש יקר!
גם אני אוהב מכשירי פונו lcr ללא פידבק. אם זוכר נכון פזמיישן עובדים בשיטת i/v ככה שלא צריך לכוון mc high או mc low.
נכון מאוד...מכשירים טובים ויקרים עובדים כך כמו CH Precision וכד'..שיטה שמבטיחה שקט,ושליטה על הסיגנל.
 

שלויימה תתחדש, אחלה צעד, לא הספקנו לעכל את הפרה וכבר הבאת לנו עוד שידרוג רציני לפנים!
שלב הבא זה powercell sx8
או יותר גבוה..
 
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: zs
שלויימה תתחדש, אחלה צעד, לא הספקנו לעכל את הפרה וכבר הבאת לנו עוד שידרוג רציני לפנים!
שלב הבא זה powercell sx8
או יותר גבוה..
רק בריאות...:שתוי: בתיכנון.
 
תתחדש :כל-הכבוד: :כל-הכבוד: :שתוי:
 

  • Like
Reactions: zs
מגניב, תתחדש !
 
  • Like
Reactions: zs
תתחדש !!!
 
  • Like
Reactions: zs
תתחדש שלמה !
 

  • Like
Reactions: zs
שלמה היקר
תתחדש
הפתעת עם השדרוג של הפונו
נראה מעולה
 
  • Like
Reactions: zs
שלמה היקר
תתחדש
הפתעת עם השדרוג של הפונו
נראה מעולה
היידה,תארגן כמה צפונים,תרדו קצת לבקר..
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור