בסביבות תחילת מאי, יצאו "יס" עם הממיר החדש HD MAX, ואני החלטתי שהגיע הזמן לראות את ה – 50" ברזולוציה גבוהה, ומהר מאוד ניצלתי את מבצע ההשאלה האטרקטיבי והזמנתי את הכוכב החדש.
בערב הראשון לחיבור המפריד הגבוה ישבתי עם חבר לראות את חצי גמר גבי האלופות בכדורגל.
אחרי מספר דקות של משחק פניתי לחברי ואמרתי לו: בעצם עד היום לא ידענו ממש איך נראים השחקנים.
נכון, יכולנו לזהות את רונאלדו גם מקילומטר, ולדעת שהתמונה היא של רולנדיניו גם היא הייתה תמונה קטנה בשחור לבן, אך אותם פרטים קטנים בפנים, כמו קמטים, צלקות קטנות, הטקסטורה של העור - אותם מעולם לא ראינו בטלוויזיה הישנה.
מספר חודשים אחרי אותו אירוע מכונן, פגשתי את ניל מ – LIVESOUND, וכדרכי שאלתי אותו מה קורה עם ה KOALA שנמצא בשדרוג באיטליה, והוא כרגיל יעץ לי להתאזר בסבלנות, כי קצת קשה לזרז איטלקים.
נו, אם אין קואלה, תביא משהו אחר לשמוע, ניל הודיע נחרצות שאין לו שום נגן לתת לי חוץ מהמטרונום ואותו לא כדאי לי לקחת, כי תהיה לי בעיה להחזיר. אמרתי לו שלא יבלבל את המוח ושיעמיס את הצרפתי.
זה לא היה מיידי, זה תמיד לוקח לי יותר מאחרים, אבל אחרי אותו הרף זמן, נזכרתי באותו משחק חצי גמר של גביע האלופות, והבנתי שעד היום לא באמת ידעתי איך לורינה מקניט, אלטון ג'ון ובילי ג'ואל באמת נשמעים.
הם פשוט נשמעו אחרת, אמיתי (שונא את המילה הזאת בהקשר לאודיו). בנגנים אחרים ורבים ששמעתי, הם נשמעים דומה. פה הם נשמעים כמו בנגנים האחרים אבל עם רבדים נוספים של עומק בקול, טון מעט אחר ובגודל שנשמע טבעי למופת
בשבוע שעבר הזמין אותנו שכננו החדש לביקור בביתו. הוא ואשתו הגיעו משוויצריה לפני שנה ומאז לא הפסיקו לשפץ את ביתם. אני ספרתי שלושה קבלנים שונים שביצעו את כל המלאכה מההתחלה (תאמינו לי אני לא מגזים). האיש הנחמד לא היה מוכן להתפשר על גימור של צבע, או על גוון המשקופים ועל שאר המון דברים ופרטים שבעינינו הישראלי נחשבים זוטות, הוא הגדיל לעשות, כאשר הביא נגרים שוויצרים לצורך הרכבת המטבח.
כשנכנסנו לביתו, ציפינו להוד פאר והדר, אך למרבה ההפתעה הכול היה מאופק, ללא עיצוב גרנדיוזי, רהיטים בומבסטיים או תחכום רועש. העיצוב, והריהוט היו בטוב טעם, לא צפופים, אך עם איכות חומרים וגימור מהמעלה הראשונה, דברים שלוקח זמן ושימוש כדי להעריך – כמו המטרונום.
אין לו באסים מזעזעי קירות כמו נגנים אחרים – הבאס בסדר, אבל עם הרבה יותר פירוט משאר הנגנים ששמעתי.
הוא לא השחקן הכי דינאמי בעיר, והוא לא יגרום לדיסק גרוע להישמע מלא חיים, ולדיסקים מוקלטים טוב לפצוע את האוזניים
הגבוהים רגועים ומפורטים, ממש לא גונבים את ההצגה. הבמה לא רחבה מאוד וממש לא עמוקה עד הלבלב, המוסיקה מסודרת יפה ברור ממש מטר ממך.
המטרונום מנגן מוסיקה, כל מוסיקה באופן הכי נעים שאני שמעתי, ומאפשר אפילו לי להאזין ל – CHILL OUT או מזרחי בכיף ונחת.
הא, והוא גם לא מי יודע מה יפה ומרשים, הוא לא נראה כמו צלחת מעופפת, אין לו הרבה לדים כחולים וכפתורים, הוא לא שוקל 30 ק"ג ולא בגודל של חצי ספה. הוא לא מרשים אותך כמו מיליונר חדש עם פרארי אדומה או טבעת יהלום גדולה. המכשיר מעוצב בפשטות יתרה, אך עם איכות חומרים וגימור מהמעלה הראשונה. החל מלוח האלומיניום המוברש בחזית, עבור לכפתורים בנגן ובשלט, ובקריאה המהירה של התקליטור וכלה בתפעול הסופר נעים וחלק של דלת הכנסת התקליטור. הוא פשוט מהאצולה - אצולת סאונד.
נכון במחיר שלו אפשר לשדרג את ההגברה או הרמקולים משמעותית, אבל עדיין ההגברה האיכותי והרמקולים המצוינים יגבירו וישמיעו את המנגינה הלא נכונה.
אני מעט מרחם על אותו כתב שיידרש לכתוב ביקורת עליו, הסופרלטיבים והתיאורים האודיופילים לא ממש מתאימים ומתחברים לאופן בו הוא נשמע.
אני בטוח שישנם נגנים טובים ממנו (רק לחברת מטרונום עצמה יש עוד כחמש מכשירים יקרים ממנו בהרבה), אבל הוא בהחלט צעד גדול משאר הנגנים שאני שמעתי.
מעולם לא כתבתי הודעה כ"כ ארוכה, אבל מכיוון שהמטרונום השפיע על הנאת השמיעה שלי יותר מכל נגן, מגבר או רמקול אחר ששמעתי, החלטתי הפעם לחרוג ממנהגי.
פעם הבאה אני אשמע לאזהרות של ניל, ואל תגידו שלא הזהרתי אתכם.
בערב הראשון לחיבור המפריד הגבוה ישבתי עם חבר לראות את חצי גמר גבי האלופות בכדורגל.
אחרי מספר דקות של משחק פניתי לחברי ואמרתי לו: בעצם עד היום לא ידענו ממש איך נראים השחקנים.
נכון, יכולנו לזהות את רונאלדו גם מקילומטר, ולדעת שהתמונה היא של רולנדיניו גם היא הייתה תמונה קטנה בשחור לבן, אך אותם פרטים קטנים בפנים, כמו קמטים, צלקות קטנות, הטקסטורה של העור - אותם מעולם לא ראינו בטלוויזיה הישנה.
מספר חודשים אחרי אותו אירוע מכונן, פגשתי את ניל מ – LIVESOUND, וכדרכי שאלתי אותו מה קורה עם ה KOALA שנמצא בשדרוג באיטליה, והוא כרגיל יעץ לי להתאזר בסבלנות, כי קצת קשה לזרז איטלקים.
נו, אם אין קואלה, תביא משהו אחר לשמוע, ניל הודיע נחרצות שאין לו שום נגן לתת לי חוץ מהמטרונום ואותו לא כדאי לי לקחת, כי תהיה לי בעיה להחזיר. אמרתי לו שלא יבלבל את המוח ושיעמיס את הצרפתי.
זה לא היה מיידי, זה תמיד לוקח לי יותר מאחרים, אבל אחרי אותו הרף זמן, נזכרתי באותו משחק חצי גמר של גביע האלופות, והבנתי שעד היום לא באמת ידעתי איך לורינה מקניט, אלטון ג'ון ובילי ג'ואל באמת נשמעים.
הם פשוט נשמעו אחרת, אמיתי (שונא את המילה הזאת בהקשר לאודיו). בנגנים אחרים ורבים ששמעתי, הם נשמעים דומה. פה הם נשמעים כמו בנגנים האחרים אבל עם רבדים נוספים של עומק בקול, טון מעט אחר ובגודל שנשמע טבעי למופת
בשבוע שעבר הזמין אותנו שכננו החדש לביקור בביתו. הוא ואשתו הגיעו משוויצריה לפני שנה ומאז לא הפסיקו לשפץ את ביתם. אני ספרתי שלושה קבלנים שונים שביצעו את כל המלאכה מההתחלה (תאמינו לי אני לא מגזים). האיש הנחמד לא היה מוכן להתפשר על גימור של צבע, או על גוון המשקופים ועל שאר המון דברים ופרטים שבעינינו הישראלי נחשבים זוטות, הוא הגדיל לעשות, כאשר הביא נגרים שוויצרים לצורך הרכבת המטבח.
כשנכנסנו לביתו, ציפינו להוד פאר והדר, אך למרבה ההפתעה הכול היה מאופק, ללא עיצוב גרנדיוזי, רהיטים בומבסטיים או תחכום רועש. העיצוב, והריהוט היו בטוב טעם, לא צפופים, אך עם איכות חומרים וגימור מהמעלה הראשונה, דברים שלוקח זמן ושימוש כדי להעריך – כמו המטרונום.
אין לו באסים מזעזעי קירות כמו נגנים אחרים – הבאס בסדר, אבל עם הרבה יותר פירוט משאר הנגנים ששמעתי.
הוא לא השחקן הכי דינאמי בעיר, והוא לא יגרום לדיסק גרוע להישמע מלא חיים, ולדיסקים מוקלטים טוב לפצוע את האוזניים
הגבוהים רגועים ומפורטים, ממש לא גונבים את ההצגה. הבמה לא רחבה מאוד וממש לא עמוקה עד הלבלב, המוסיקה מסודרת יפה ברור ממש מטר ממך.
המטרונום מנגן מוסיקה, כל מוסיקה באופן הכי נעים שאני שמעתי, ומאפשר אפילו לי להאזין ל – CHILL OUT או מזרחי בכיף ונחת.
הא, והוא גם לא מי יודע מה יפה ומרשים, הוא לא נראה כמו צלחת מעופפת, אין לו הרבה לדים כחולים וכפתורים, הוא לא שוקל 30 ק"ג ולא בגודל של חצי ספה. הוא לא מרשים אותך כמו מיליונר חדש עם פרארי אדומה או טבעת יהלום גדולה. המכשיר מעוצב בפשטות יתרה, אך עם איכות חומרים וגימור מהמעלה הראשונה. החל מלוח האלומיניום המוברש בחזית, עבור לכפתורים בנגן ובשלט, ובקריאה המהירה של התקליטור וכלה בתפעול הסופר נעים וחלק של דלת הכנסת התקליטור. הוא פשוט מהאצולה - אצולת סאונד.
נכון במחיר שלו אפשר לשדרג את ההגברה או הרמקולים משמעותית, אבל עדיין ההגברה האיכותי והרמקולים המצוינים יגבירו וישמיעו את המנגינה הלא נכונה.
אני מעט מרחם על אותו כתב שיידרש לכתוב ביקורת עליו, הסופרלטיבים והתיאורים האודיופילים לא ממש מתאימים ומתחברים לאופן בו הוא נשמע.
אני בטוח שישנם נגנים טובים ממנו (רק לחברת מטרונום עצמה יש עוד כחמש מכשירים יקרים ממנו בהרבה), אבל הוא בהחלט צעד גדול משאר הנגנים שאני שמעתי.
מעולם לא כתבתי הודעה כ"כ ארוכה, אבל מכיוון שהמטרונום השפיע על הנאת השמיעה שלי יותר מכל נגן, מגבר או רמקול אחר ששמעתי, החלטתי הפעם לחרוג ממנהגי.
פעם הבאה אני אשמע לאזהרות של ניל, ואל תגידו שלא הזהרתי אתכם.