Maurizio Pollini -- הסוף? :(

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
הפסנתרן מאוריציו פוליני -- [היה] אחד הגדולים -- ועכשיו:

 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
הפסנתרן מאוריציו פוליני -- [היה] אחד הגדולים -- ועכשיו:


זה לא יפה לדעתי

בן 81. ברור שהוא לא בכושר, מי שהולך לשם אז בעיקר לראות אותו.

אני יכול להגיד על רוב האומנים שראיתי מעל גיל 60, הם בכזה מצב..
החל מאריק קלפטון עד פיל קולינז

אני שמח שזיכיתי לראות אותם live
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה לא יפה לדעתי

בן 81. ברור שהוא לא בכושר, מי שהולך לשם אז בעיקר לראות אותו.

אני יכול להגיד על רוב האומנים שראיתי מעל גיל 60, הם בכזה מצב..
החל מאריק קלפטון עד פיל קולינז

אני שמח שזיכיתי לראות אותם live
מה "לא יפה"?

בכל מקרה, זה לא כזה פשוט. למשל רובינשטיין ניגן עד גיל 89, מנחם פרסלר לפחות עד 95, והורשובסקי עד 99, וההקלטות האחרונות שלהם לא היו גרועות.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
מה "לא יפה"?

בכל מקרה, זה לא כזה פשוט. למשל רובינשטיין ניגן עד גיל 89, מנחם פרסלר לפחות עד 95, והורשובסקי עד 99, וההקלטות האחרונות שלהם לא היו גרועות.
הייתי בהופעה הלפני אחרונה של ג'נסיס ופשוט כאב הלב לראות את פיל קולינס מתחיל את ההופעה. ראינו אותו כ-4 שנים קודם לכן. אמנם הוא עלה עם מקל וישב כל ההופעה אבל הוא שר נהדר והקהל לא ישב לרגע. בהופעה האחרונה כבר לא יכל לשיר והבעיות הרפואיות ניכרו מאד בגופו. ובכל זאת ההופעה הייתה חלק ממסע פרידה. חבריו ללהקה פירגנו לו מאד וזה היה ממש מרגש. גם בנו שהיה אמון על התופים הוסיף להרגשה החגיגית שכולנו נפרדים מאמן גדול. בכתבות שפורסמו ובקטעי הווידאו שסיקרו את ההופעה של ג'נסיס דאגו להזכיר את הקטעים שעברו יותר טוב וריגשו. לא פגעו בשמו הטוב ודאגו לפרגן לו.
קלצ'ניקוב - אתה ממשיך בחוסר הרגישות המשווע שלך - מעין בועה שאתה חי בה שיש בה רק הגיון אף לא טיפת רגש. מה משנה אם אחרים כן הצליחו להופיע בצורה מוצלחת בערוב ימיהם. להוציא כתבה שמשמיצה כבר במשפט הראשון שלה זה "לא יפה".
לא הייתה פעם אחת שלא דאגת להגיב אחרון וגם כאן אני מניח שתגיב אחרון. אבל לפחות תנשום לרגע ותחשוב אם יש לך סיבה אמיתית לקבל מאמר משמיץ לאומן גדול בערוב ימיו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
קלצ'ניקוב - אתה ממשיך בחוסר הרגישות המשווע שלך - מעין בועה שאתה חי בה שיש בה רק הגיון אף לא טיפת רגש. מה משנה אם אחרים כן הצליחו להופיע בצורה מוצלחת בערוב ימיהם. להוציא כתבה שמשמיצה כבר במשפט הראשון שלה זה "לא יפה".
לא הייתה פעם אחת שלא דאגת להגיב אחרון וגם כאן אני מניח שתגיב אחרון. אבל לפחות תנשום לרגע ותחשוב אם יש לך סיבה אמיתית לקבל מאמר משמיץ לאומן גדול בערוב ימיו.
תזכורת: הפונקציה של מטיפי מוסר אינה נחוצה פה, ודיעותיך אינו מעניינות, לא בעניין זה ולא בכלל.

זה לא מאמר "משמיץ", זה מאמר שמתאר מה שקרה בקונצרט של אמן גדול, משלושה מקורות שונים.
זה עצוב אפילו לשמוע או לקרוא על זה, בטח לא להיות שם, אבל אלה החיים, והם מכילים גם דברים עצובים.

דרך אגב, גם Norman Lebrecht, שכתב את המאמר, וגם Tim Parry, שמצוטט בו, הם מבקרי מוזיקה חשובים, שבאו לעדכן את קוראיהם על מה שקורה במציאות. מצטער אם המציאות "לא יפה" די הצורך.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
בן 81. ברור שהוא לא בכושר, מי שהולך לשם אז בעיקר לראות אותו.
אף אחד לא יבוא לרסיטל של פסנתרן וישב שעה-שעתיים רק כדי לראות מרחוק מישהו יושב בצורה סטאטית ליד פסנתר. אין מה לראות. שיא השעמום, אלא אם יש מוזיקה טובה מנוגנת היטב.

וזה לגמרי לא ברור שאם הוא בן 81 הוא לא בכושר. כאמור, לא מעט פסנתרנים ומנצחים המשיכו להופיע בגילים מאוחרים. למשל יש מנצח בשם Herbert Blomstedt, בן 96, שאומרים שהביצועים שלו כיום טובים בהרבה מאשר בעבר.

מי שמפסיק להיות בכושר, שומעים/קוראים על זה.

למשל, Ivo Pogorelich/Pogorelić היה פסנתרן נפלא, מאד מקורי, שהתפרסם בזכות זה שהוא לא זכה בתחרות שופן המפורסמת בווארשה. הוא לא עבר שלב, והפסנתרנית Martha Argerich, שהייתה בחבר השופטים, התפטרה עקב כך, ונגרם סקנדל רציני. הביצועים שלו לא היו שיגרתיים כבר אז -- כנראה שזה כנראה מה שגרם לחלק מהשופטים לא לדרג אותו מספיק גבוה כדי לעלות שלב -- אבל ארגריץ' אמרה שהוא גאון, וצדקה, כמובן. אולי גם איך שהוא נראה אז לא הזיק לו :)
index.jpg


חברת Deutsche Grammophon החתימה אותו על חוזה והוא הוציא סדרה של הקלטות שלא כולן באותה רמה, אבל כמה מהן הן ברמה הגבוהה ביותר ששמעתי, מעל הרבה פסנתרנים גדולים מהשורה הראשונה.

הוא היה נשוי למורה שלו, Alisa Kezheradze, שהייתה מבוגרת ממנו בכ-21 שנה, והיא כנראה הייתה המוזה שלו, כי כשהיא מתה, הוא התחיל לנגן בצורה מוזרה עד מופרעת, ואנשים, כולל בארץ, כעסו עליו שהוא מנגן כך ואפילו עזבו באמצע.

הוא הפסיק להקליט במשך 21 שנה, וכשהוא חזר להקליט, בחברת Sony, הביצועים שלו היו ממש מוזרים, מעבר לרמת אי-השיגרתיות והייחוד של פעם, ולאו דווקא לטובה. אחד המבקרים הפחות סימפטיים של הירחון Gramophone כתב שהוא פרוורטי ואגוצנטרי וקרא לו Ego Pogorelich. זה הפריע לי במידה כזו שכתבתי מכתב למערכת, שלא פורסם, ולא קיבלתי תגובה.

זו תמונה יותר עדכנית, לא יודע ממתי בדיוק. כנראה ממקום שהעריך קצת יותר את ההקלטות האחרונות שלו...
index.jpg



אז שומעים וקוראים על דברים כאלה -- מי שעוקב -- וזה לא "יפה" -- אלא ממש עצוב, אבל כך זה בחיים, אין מה לעשות. אני לא בטוח שלעצום עיניים זה מה שצריך לעשות במקרים כאלה. אולי לא צריך להפיץ שמועות זדוניות, אבל כשיש פרסומים ממקורות מוסמכים, לא נראה לי בלתי-הולם להפנות את מי שמתעניין.


אני יכול להגיד על רוב האומנים שראיתי מעל גיל 60, הם בכזה מצב..
החל מאריק קלפטון עד פיל קולינז
כנראה שבעולם הקלאסי הדברים קצת שונים, לפחות בחלק מסוים מהכלים, ובניצוח.

נראה שלכנרים קשה יותר להתמיד, וגם לזמרים, ולא כולם יודעים מתי לפרוש. למשל Maria Callas, וזמר טנור שהיא הרבתה להופיע אתו, Giuseppe di Stefano, המשיכו להופיע ביחד ולחוד הרבה אחרי שכבר לא היו מה שהיו.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
תזכורת: הפונקציה של מטיפי מוסר אינה נחוצה פה, ודיעותיך אינו מעניינות, לא בעניין זה ולא בכלל.

זה לא מאמר "משמיץ", זה מאמר שמתאר מה שקרה בקונצרט של אמן גדול, משלושה מקורות שונים.
זה עצוב אפילו לשמוע או לקרוא על זה, בטח לא להיות שם, אבל אלה החיים, והם מכילים גם דברים עצובים.

דרך אגב, גם Norman Lebrecht, שכתב את המאמר, וגם Tim Parry, שמצוטט בו, הם מבקרי מוזיקה חשובים, שבאו לעדכן את קוראיהם על מה שקורה במציאות. מצטער אם המציאות "לא יפה" די הצורך.
מוסר אינו קשור לענין - רק כבוד ואהבת אדם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
מוסר אינו קשור לענין - רק כבוד ואהבת אדם
כן, אתה אוהב אדם גדול, וטוען שצריך ללמוד ממך על זה...
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

לאן הגענו :(
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
לו הייתי נורמן לברכט, המוערך עלי מאוד כעתונאי מעולה, לא הייתי נוהג כמותו ביחס למאוריציו פוליני, פסנתרן מונומנטאלי ששני הדיסקים הראשונים שרכשתי באמצע שנות השמונים היו ביצועים שלו לקונצ׳רטו של בטהובן. לפני כחודשיים הייתי בהופעה של אמן ישראלי שהוא מבחינתי האמן הגדול ביותר בתחומו. ראיתי שלוש הופעות שלו רק בשנה האחרונה. שתיים מהן היו נפלאות, ממש. השלישית היתה עצובה מאוד. הוא דיבר בפתיחות על בעיותיו הרפואיות שאכן באו לידי ביטוי רק באותה הופעה, ואני הרגשתי מאוד לא נוח לשמוע את הדברים ולחוות אותם כמעריץ נלהב שלו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
מוסר אינו קשור לענין - רק כבוד ואהבת אדם
נראה לי שאתה מפרש את הפוסט הזה כשמחה לאידו של פסנתרן גדול שנכשל, ואז אתה בא לחנך אותי על אהבת אדם.
אבל אם זה המצב, הטינופת היא בראש שלך, לא אצלי בלב.

אני לא מרבה לחשוף רגשות, והפעם הסתפקתי ב-":(" בכותרת, אבל זה נכתב מתוך צער וכאב על כך שזה מה שקורה איתו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
לו הייתי נורמן לברכט, המוערך עלי מאוד כעתונאי מעולה, לא הייתי נוהג כמותו ביחס למאוריציו פוליני, פסנתרן מונומנטאלי ששני הדיסקים הראשונים שרכשתי באמצע שנות השמונים היו ביצועים שלו לקונצ׳רטו של בטהובן. לפני כחודשיים הייתי בהופעה של אמן ישראלי שהוא מבחינתי האמן הגדול ביותר בתחומו. ראיתי שלוש הופעות שלו רק בשנה האחרונה. שתיים מהן היו נפלאות, ממש. השלישית היתה עצובה מאוד. הוא דיבר בפתיחות על בעיותיו הרפואיות שאכן באו לידי ביטוי רק באותה הופעה, ואני הרגשתי מאוד לא נוח לשמוע את הדברים ולחוות אותם כמעריץ נלהב שלו.
אני לא אוהב את נורמן לברכט, שתפיסת העולם שלו היא שהעולם לא בסדר, והוא כותב ספרים שלמים כדי להוכיח את זה. יש לי שניים מהם -- When the Music Stops ו-The Life and Death of Classical Music. אחרי שקוראים אותם, מתפלאים שבכלל יש עדיין מבצעי מוזיקה ותזמורות והקלטות.

אבל זה לא רק הוא -- הוא ציטט שניים אחרים, מהם טים פארי הוא כתב מכובד מאוד, וכולם פשוט תיארו את מה שקרה, ללא פרשנויות.

יש תמיד את השאלה האם כלל חובבי המוזיקה צריכים לדעת מה שקורה עם המוזיקאים החשובים להם, או שצריך להסתיר את הדברים הפחות מחמיאים. אני לא יודע מה התשובה הנכונה לזה, אבל כשנתקלתי במאמר, הרגשתי עצוב ופשוט שיתפתי, מתוך ההנחה שזה כבר לא סוד ממילא, ושדברים כאלה הם חלק מהחיים.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
ה
נראה לי שאתה מפרש את הפוסט הזה כשמחה לאידו של פסנתרן גדול שנכשל, ואז אתה בא לחנך אותי על אהבת אדם.
אבל אם זה המצב, הטינופת היא בראש שלך, לא אצלי בלב.

אני לא מרבה לחשוף רגשות, והפעם הסתפקתי ב-":(" בכותרת, אבל זה נכתב מתוך צער וכאב על כך שזה מה שקורה איתו.
הדבר היחיד שאני מפרש זה את ההתנהגות המחפירה שלך - כמעט בכל תגובה שלך אתה מבזה ומכפיש ומנסה לכסות זאת במעין תדמית מכובדת ושכלתנית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
הדבר היחיד שאני מפרש זה את ההתנהגות המחפירה שלך - כמעט בכל תגובה שלך אתה מבזה ומכפיש ומנסה לכסות זאת במעין תדמית מכובדת ושכלתנית.
אני מוצא את ההתנהלות שלך "מחפירה" יותר: התרומה שלך לנושאי הפורום היא אפס עד שלילית. כמעט כל התגובות שלך הן one liners עם הערות טיפשיות, והטפת מוסר לאחרים, החל בתגובה השנייה שלך בפורום. אפס על אודיו, אפס על מוזיקה, נאדה, אבל ביקורת על אחרים -- יש.

לא צריך אותך ושכמותך כאן, וזו לא "הכפשה" או "ביזוי" אלא האמת כפשוטה, ללא שום "כיסוי", "מכובד", "שכלתני" או אחר.

יש לך 57 תגובות, ונמאסת כבר בשנייה מתוכן.

גועל נפש.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
אני מוצא את ההתנהלות שלך "מחפירה" יותר: התרומה שלך לנושאי הפורום היא אפס עד שלילית. כמעט כל התגובות שלך הן one liners עם הערות טיפשיות, והטפת מוסר לאחרים, החל בתגובה השנייה שלך בפורום. אפס על אודיו, אפס על מוזיקה, נאדה, אבל ביקורת על אחרים -- יש.

לא צריך אותך ושכמותך כאן, וזו לא "הכפשה" או "ביזוי" אלא האמת כפשוטה, ללא שום "כיסוי", "מכובד", "שכלתני" או אחר.

יש לך 57 תגובות, ונמאסת כבר בשנייה מתוכן.

גועל נפש.
הדבר היחידי שמהנה בהתכתבות איתך זה כשיוצא לך ה"קוף"
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
221
מעורבות
78
נקודות
28
אבל כמה מהן הן ברמה הגבוהה ביותר ששמעתי, מעל הרבה פסנתרנים גדולים מהשורה הראשונה.
אתה יכול בבקשה לציין משהו ספציפי?
תודה!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
אתה יכול בבקשה לציין משהו ספציפי?
תודה!

זו ההקלטה הטובה ביותר שאני מכיר ל-Gaspard de la Nuit שאני מכיר, והרבה גדולים הקליטו אותה.
גם לפרוקופייב לא חסר כלום.
index.jpg


אני לא מכיר ביצוע עדיף ל"תמונות בתערוכה", למעט אולי הורוביץ מ-1947 או 1951, אבל זה בסאונד איום, כך שזה כנראה המיטב בסאונד סביר.
index.jpg



זה כנראה לא הביצוע הטוב ביותר שאני מכיר לפרלודים של שופן -- מבחינתי Grigory Sokolov הוא במקום ראשון בזה -- אבל זה אחד הביצועים המיוחדים והנפלאים.
index.jpg


והבאים אולי לא מעבר לתחרות, אבל כולם מיוחדים ומעניינים:

הרבה מקומות קסומים באטיודים, כולל הנושא:
index.jpg


לא גלן גולד, אבל למרות ההשפעה הברורה, זה לא העתק:
index.jpg


הוא יודע לנגן...
index.jpg



זה בעיקר בזכות הסקריאבין:
index.jpg


אני פחות אוהב את הקלטות הסולו שלו את סקרלאטי, היידן, מוצארט (למעט הפנטזיה ק.397), ובראהמס, וגם לא כל כך את הקלטותיו עם אבאדו את הקונצ'רטו הראשון של צ'ייקובסקי והשני של שופן -- כל זה ב-DG. את הקלטותיו בסוני אני לא אוהב. נראה לי שהוא איבד את הייחוד החיובי שלו, והפך להיות ייחודי לא כל כך לחיוב (במילים אחרות -- מנייריסט), וגם את המגע המיוחד והצליל המלא בלי לדפוק גם ב-ff.

יש גם הקלטות בחברות אחרות שאני לא בטוח אם יש מה לחפש שם.

והאטיודים הסימפוניים לעיל מזכירים לי שבהרבה מההקלטות שלו, פוליני נשמע לי מושלם אבל קריר, cool perfection, אבל אחת ההקלטות שממש לא נשמעות לי קרירות היא של היצירה הזו. מומלץ בחום:
index.jpg
 

נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,294
מעורבות
782
נקודות
113
בגדול צריך לדעת מתי לפרוש,אבל הדילמה לא פשוטה,כי האומן חייב להמשיך להתפרנס ורוב הכסף עושים מההופעות ולא מהוצאה לאור של המדיה פיזית או אחוזים מהזרמה.:בכי:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
בגדול צריך לדעת מתי לפרוש,אבל הדילמה לא פשוטה,כי האומן חייב להמשיך להתפרנס ורוב הכסף עושים מההופעות ולא מהוצאה לאור של המדיה פיזית או אחוזים מהזרמה.:בכי:
א. נכון
ב. שמעתי שהיו לו בעיות טכניות בזמן האחרון, אבל זו הייתה בעיית זיכרון
ג. יכול להיות שעד יום קודם הכל היה בסדר עם היצירות האלה, ולא הייתה לו סיבה חזקה לבטל את הקונצרט הזה, או לפרוש כבר קודם.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
בגדול צריך לדעת מתי לפרוש,אבל הדילמה לא פשוטה,כי האומן חייב להמשיך להתפרנס ורוב הכסף עושים מההופעות ולא מהוצאה לאור של המדיה פיזית או אחוזים מהזרמה.:בכי:
חלק גדול מהאומנים המצליחים לא פורשים כי ההופעות גורמות להם להרגיש "חיים" . גם במקצועות אחרים התופעה קיימת והרבה פעמים אצל פוליטיקאים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
חלק גדול מהאומנים המצליחים לא פורשים כי ההופעות גורמות להם להרגיש "חיים" . גם במקצועות אחרים התופעה קיימת והרבה פעמים אצל פוליטיקאים.
נכון, רק שעם פוליטיקאים אין מקבילה מדויקת למצב כזה.. לכל היותר הם מתבלבלים בנאום, אבל הם יכולים להקריא אותו מהנייר ואף אחד לא יחשוב שיש בעיה. הם יכולים לעשות טעויות איומות מעבר לקלעים ואף אחד לא ידע שזה בטעות, אבל ברוב המקרים היועצים והאחרים בסביבה לא נותנים לטעויות גדולות סתם לקרות, ומכסים על בעייתיות מסוג כזה שלא תדלוף החוצה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור