BOSE VideoWave TV


מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
BOSE VideoWave TV
מוצר מעניין, מרשים ואטרקטיבי.
BOSE ידעו להרשים וידעו להדגים משחר ימיהם. BOSE גם חזקה בשיווק. בארה"ב וקנדה יש לה חנויות BOSE (להדגמה ומכירה. אגב הם משתמשים במסכי PHILIPS ורסיברים של ONKYO להדגמת המע' ק"ב שלהם) וגם מדף די אטרקטיבי ברשתות כמו BEST BUY. BOSE לא התימרה מעולם להיות HI END. הם נכנסו לנישה של SOUND טוב במארז יחודי.
BOSE במקור היא חברת בת של חברת DELCO או לפחות הייתה בעבר (חברת אלק' שיצרה את המחשב משימה ה-1 של ---16F ומייצרת רכיבים לתעשיית הרכב). DELCO היא חברת בת של GM. עוד לפני שכולם יצרו בסין, ל-BOSE היה אתר גדול במקסיקו.
BOSE גרמה לי (ובטח לעוד אנשים) להרים גבה בכמה סבבים. בפעם ה-1 שה-901 הודגמו פה (גם בתערוכה), אי שם בשנות ה-70, הם הציגו סאונד מדהים. אני לא יודע אם הרמקול היה באמת כל כך טוב יחסית למתחרים באותם ימים, אבל BOSE לקחו את ההדגמה למקום שהמתחרים לא!
הם השתמשו במקור בעל תחום דינאמי רחב, ובחרו הקלטה מאוד משכנעת. בימים שהמקורות היו בעיקר תקליטי וויניל, עם כל הבינוניות והמגבלות שלה, BOSE לקחו טייפ סלילים 1/4" עם 15IPS, סרט MASTER והזינו אותו דרך dbx למגבר ולרמקולים. הרמקולים מוקמו (היטב) מאחורי ווילון. לפני הווילון הורד מסך גלילה ועליו הוקרנו שקופיות. אל מול תמונות של נגנים, הצליל שהופק יצר אשליה שיש בחדר נגנים מאחורי הווילון. מאז ה-901 יצאו בגרסאות שונות.
ההדגמה ה-2 ששינתה כיוון לאופן החשיבה היו הלוויינים עם ה-SUB. הם אולי לא המציאו את זה, אבל הם חשפו את זה באופן מגרה. בחדר שבו מוקמו לוונים בגודל אפסי (יחסית לתקופתם) נשמע צליל מלא ובמיוחד באס אדיר. ע"פ הקונספט, באס כזה לא יכול להגיע מרמקול כה קטן. לכן אנשים הרימו גבה. כמובן שהסאב נחשף, אך הפתרון עדין היה בחזקת גימיק נפלא לבתים רבים. SONY לקחו את זה ל-NEXT STEP כאשר יצרו לוויינים מאוד קטנים (משהו כמו 4X4 ס"מ!) שנעלמו בחדר לגמרי.
ההדגמה הבאה שהפילה אנשים, הייתה מע' מוכללת בקופסה אחת שהכילה מבנה באס דרך צינור מפותל. BOSE כינו אותה Wave® system, וגם היא הרימה גבה. לא הינו מצפים מבאס כזה לצאת מקופסה יחסית צנועה (ועשויה פלסטיק!).
הדבר הבא ש-BOSE עשו, זה לחבר כמה טכנולוגיות ביחד, לתוך TV. התוצאה שוב גרמה לי להרים גבה. זה לא נורמאלי שצליל כזה יצא ממכשיר TV. בטח לא מכשיר שטוח על הקיר. הכללת מע' באס מבוססת Wave® system מייצרת באס שלא היה מבייש מע' עם סאב טוב. מע' רמקולים נוספת עם RC וכמה טכנולוגיות ישנות וחדשות של החזרות (Reflected Sound), בעזרת הקירות מייצרת במה רחבה יחד עם אפקט הקיפי.
איפה היתרון?
ה-TV של BOSE פותר בעיות של חיווט ומיקום 5.1 ערוצים, רמקולים והגברה. אז אין צורך ברסיבר, ב-5 רמקולים ובסאב והחיווט שמחבר אותם. לחדר כמו סלון זה יתרון אדיר. זה מסתכם גם בעלויות! התמורה למחיר היא השאלה הבאה. בארה"ב במחיר שלה 5,400$ בארץ 35,000 ₪. ולמרות יחס ההמרה, היא אולי זולה יותר בארץ! אומר שהמכשיר הוצע בתערוכה בהנחה משמעותית ובמחיר של 25,000 ₪. לגבי התמחור, לא תמיד אהבתי את המדיניות של BOSE, אבל זה חלק מהרעיון כנראה. בארץ, אם חלק מה-"מבצע" היה נשמר, מאוד יתכן שיש פה עסקה ממש טובה.
החלופה לסט באותה איכות של 5.1 רמקולים, הגברה ומסך LCD LED 46" אינם שווי ערך בארה"ב. אבל הם עסקה סבירה בארץ. והם חוסכים הרבה כאב ראש. בכתבה: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20017906-1.html בסיכום התחשיבי של עלות מכשיר דומה (46" LCD) מותירה כ-4,000$ לרכישת מע'. ובארה"ב אפשר לרכוש הרבה מע' בסכום הזה. אבל בארץ, 46" דומה וכל הציוד שיפיק את אותו האפקט משתווים, אולי עם יתרון ל-BOSE. אם נוסיף את האפקט העיצובי והממשק ויש לנו מנצח.
למכשיר ממשקי HDMI 1.4, שלט חכם, ממשק משתמש נוח (לקוח מתחום הטיס והצבא ממה שקרוי MFD).
כמו בפעמים הקודמות יש בעסקה קוץ. והקוץ מורכב...בלוויינים שהרימו גבה, כאשר הודגמו מול רמקול FR רצפתי התגלה "בור" בנק' החיבור בין הלוויינים לסאב. בפסנתר היה חסר שם די הרבה.
ב-TV החדר הופך להיות חלק מהמשחק, ולמרות שיש ל-TV מע' RC, חייבים להתקיים כמה כללים. הראשון הוא קיום קירות מהצד. בבית שבו באחד הצדדים יש מרחב פתוח, עשויה להיות בעיה. במיקום אידאלי הייתי מעדיף סימטריות, ומיקום ה-TV יאלץ להשאיר סביב מקום ליציאת הצלילים. זו לא ה-TV לנישא (בפרוש לא!) וגם לא למרחב פתוח (ללא קיר אחורי, בעמידה על הרגלית).
הכנסת כל האלק' של ה-TV, כולל תאורה אחורית של המסף, פנל ה-LCD ועוד יכולה להוות בעיה מבחינת הרעידות. לכן חלק ניכר מהאלק' הוצא ליח' נפרדת. זה חכם וזה סביר. גם פיוניר עשו את זה עם הסדרות עילית שלהם. אלגנטי. ובטח יותר נוח לממשקים וחיווט מקורות שונים.
חסרנו הבא של המכשיר הוא בהיות מע' מוכללת. בעיה משביתה את כל השמחה. במיוחד אם היא יוצאת מהבית לתיקון, או בשעה טובה מוחלפת בחדשה – כי הטכנולוגיה משתנה כל הזמן.
בשורה התחתונה:
המכשיר מאוד מרשים. תמונה יפה למסך, סאונד מדהים ל-TV, פתרון יפה לכל היח' והחיווט, ומרשים. מאוד מרשים. הושקעה במוצר מחשבה, הוא שונה, ייחודי ונשמע כמו הרבה יותר במיוחד כשמכבים את האור. כשמדליקים את האור בחזרה, כולם חיפשו את יתרת הציוד. ולא היה כזה!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור