BI-AMP TRI AMP לעומת זוג מונו בלוקים

  • פותח הנושא פותח הנושא issi
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זאת אינה שנאה אלא הבעה של סלידה מהסגנון שלך. איו לי כוח להתמודד עם אורך התגובות שלך. נראה שלסמן DISLIKE עובד מספיק טוב
פחדן.

אתה מאלה שאין להם מה לתרום לתוכן, רק לבקר אישית את מי שכן כותב.
 
פחדן.

אתה מאלה שאין להם מה לתרום לתוכן, רק לבקר אישית את מי שכן כותב.
ואתה מאלה שיש להם המון מה לתרום לתוכן, ולחלק מהאנשים אתה מלקק, חלק מהאנשים אתה מבזה ואצל כולם אתה לא יודע מתי להפסיק.
 

  • Haha
Reactions: AK1
ואתה מאלה שיש להם המון מה לתרום לתוכן, ולחלק מהאנשים אתה מלקק, חלק מהאנשים אתה מבזה ואצל כולם אתה לא יודע מתי להפסיק.
זה בדיוק מדגים את מה שכתבתי לגביך -- ביקורת אישית, אפס תוכן.

לא צריך מבקרים אישיים בפורום אודיו. אתה מיותר.
 
היו לי מונובלוקים בכמה סבבים BI-AMP עם מגבר נפרד לגבוהים ומגבר נפרד לנמוכים, בפיצול או לא בפיצול אם יש לך יציאות כפולות בפרה ויש כאלה גם עם שלשיית יציאות, וזה לא צריך להיות אותו המגבר אפשר לשחק עם זה ולהגיע לתוצאות טובות, עדיף. למעשה אני אישית לא מצאתי שום תועלת במונובלוקים 2 חלקים על פני מגבר 1.
 
עקיפה/ביטול ה crossover הפנימי של הרמקול יכולה לעשות בדיוק ההפך ולפגוע בסאונד.

@issi יצא לך להשוואת ראש בראש על הרמקולים שלך עם BI-AMP ובלי?

על איזה רמקול מדובר?
 

עקיפה/ביטול ה crossover הפנימי של הרמקול יכולה לעשות בדיוק ההפך ולפגוע בסאונד.

@issi יצא לך להשוואת ראש בראש על הרמקולים שלך עם BI-AMP ובלי?

על איזה רמקול מדובר?
MONITOR AUDIO 200 GOLD GR שעדיין יוצר באנגליה.
כן, בהחלט קיבלתי שיפור עם BI-AMP
 
היו לי מונובלוקים בכמה סבבים BI-AMP עם מגבר נפרד לגבוהים ומגבר נפרד לנמוכים, בפיצול או לא בפיצול אם יש לך יציאות כפולות בפרה ויש כאלה גם עם שלשיית יציאות, וזה לא צריך להיות אותו המגבר אפשר לשחק עם זה ולהגיע לתוצאות טובות, עדיף.
אכן יכול להיות עדיף, למשל טרנזיסטורי לוופר/ים ומנורתי למיד ולטוויטר, אבל רצוי שזה יהיה בתיאום זמנים ע"י RC.

למעשה אני אישית לא מצאתי שום תועלת במונובלוקים 2 חלקים על פני מגבר 1.
בהחלט מגבר סטריאו של חברה אחת יכול להיות עדיף על מונובלוקים של חברה אחרת, וסטריאו בסדרה גבוהה יותר של חברה אחת יכול להיות עדיף על מגבר סטריאו בסדרה נמוכה יותר. אבל כשמדברים על מגברים ומונובלוקים באותה סדרה מאותה חברה, כמעט תמיד המונובלוקים מושקעים יותר.

למונובלוקים יש כמה יתרונות, כמו למשל:
  1. ספק כוח נפרד -- לא תמיד ספק הכוח במגבר סטריאו מספיק עבור שני הערוצים בהספק מלא.
  2. ההפרדה בין הערוצים גבוהה יותר.
  3. אפשר לשים מונובלוקים ליד הרמקולים ולהשתמש בכבלי רמקול קצרים (ואינטרקונקטים ארוכים, רצוי balanced), מה שמקטין פחות את ה‑damping factor מאשר כבלי רמקולים ארוכים.
  4. אם שמים אותם ליד הרמקולים, הם לא קרובים לרכיבים האחרים, לא מחממים אותם, והם פחות מתחממים בעצמם.
החיסרון של מונובלוקים הוא מחירם הגבוה יותר. אם משתמשים ב‑racks, צריך גם rack נפרד לכל מגבר, ואם משתמשים בכבלי חשמל יקרים, גם עוד חוט חשמל.


אבל בכל מקרה, כן/לא מונובלוקים אינו צריך לעמוד כניגוד וכאלטרנטיבה משמעותית בשיקולים האם להוסיף מגבר שלישי.


עקיפה/ביטול ה crossover הפנימי של הרמקול יכולה לעשות בדיוק ההפך ולפגוע בסאונד.
אם לא יודעים מה עושים, זה בהחלט יכול לפגוע, אבל כשמישהו כן יודע, יכול להיות עדיף לבצע את הפונקציונליות של קרוסאובר בעזרת RC בעל יכולות ניתוב עם low & high pass filters בתדרים הרצויים, ויכולת תאום ה-FR, כל אלה ברמה גבוהה יותר ממה שאפשר להשיג בקרוסאובר פאסיבי.


@issi יצא לך להשוואת ראש בראש על הרמקולים שלך עם BI-AMP ובלי?
סביר שהיה שיפור, אחרת לא היתה נשקלת הוספת מגבר שלישי.

עם זאת, להבנתי הוספת המגבר השני -- וכנראה גם השלישי -- לא נשקלה מספיק ברצינות מול האלטרנטיבות של שימוש בתקציב להחלפת המגבר ו/או הרמקולים, וזאת עקב כתבה עם פן שיווקי באיזה מגזין. אם ריבוי מגברים היה כזה רעיון טוב, הרבה היו ממליצים עליו, ויצרני הרמקולים היו תומכים בזה, אבל רוב הרמקולים לא תומכים אפילו בשני מגברים, ולא ידוע לי על הרבה המלצות לבחירה בדרך הזו דווקא, אם כי הסיבה לזה יכולה להיות שאני לא צופה בסרטוני יוטיוב של כל מיני קשקשנים :)
 
נערך לאחרונה ב:
מושקעים יותר אוקי זה כבר סוג של תירוץ של למה כן שכנוע עצמי עברתי יש גם מגברים של ASR כל מגבר 3 חלקים תבנה בניין בשביל 100W וגם לא סוחב ניחא. מונובלוקים זה יפה כן 2 קופסאות הכל מסודר ימין שמאל כבלים כבים בטח שלא נוגעים ברצפה חס וחלילה מסודרים כמו חיילים ימין שמאל זה יפה ומרשים ויזואלית כן ... צליל נטו עדיף להשקיע את הכסף במקור או ברמקול, או בשני מגברי סטריאו 2 ערוצים זהים ולפצל אותם בביאמפ שזה משפר משמעותית לא שמעתי עוד על משהו שחיבר כך ואמר לא זה לא זה וחזר למגבר 1 בחיבור רגיל.
 

ככה זה בדיוק אצלי , זוג מגברי סטריאו שמפוצלים בעצם לזוג מונובלוקים בכל צד ( יש צורך לבנות מפצל Y לכל צד בכדי שכל צד של המגבר יקבל אותו צליל וזה פעמיים ,שמאל וימין ) , פעם השתמשתי ב BRIDG , זה מרבע כוח המגבר אבל הופך את הדמפינג לרבע , וזה מסוכן ושורף דריברים (המון) , ,מה שמעניים שהדינמיקה עולה אפילו ירד לרבע בואטים , ככה יוצא מצד אחד של המדבר למיד וגבוהים , ומצד שני של אותו מגבר לנמוכים , וככה גם בצד השני , מדובר בלקסמן 800 שכל כבל מותאם לצורך שהוא מחובר (מיד ,באס ) , לקח לי שנים להחליט שזה הכי טוב , למרות שבשוטף משתמש במגבר שפופרות ובאלטק הזקן שלי עם טויטר נוסף חדש שגם הוא בתורו מותאם לאוזניים שלי עם עבודה סיזיפית עם קבלים שונים עד לקבלת התוצאה הרצויה , קרוב לוודאי שלא ימצא חן שום דבר בעיני הרוב פה , אבל זה שלי ,מה לעשות??????
 
נערך לאחרונה ב:
מושקעים יותר אוקי זה כבר סוג של תירוץ של למה כן שכנוע עצמי עברתי יש גם מגברים של ASR כל מגבר 3 חלקים תבנה בניין בשביל 100W וגם לא סוחב ניחא. מונובלוקים זה יפה כן 2 קופסאות הכל מסודר ימין שמאל כבלים כבים בטח שלא נוגעים ברצפה חס וחלילה מסודרים כמו חיילים ימין שמאל זה יפה ומרשים ויזואלית כן ... צליל נטו עדיף להשקיע את הכסף במקור או ברמקול, או בשני מגברי סטריאו 2 ערוצים זהים ולפצל אותם בביאמפ שזה משפר משמעותית לא שמעתי עוד על משהו שחיבר כך ואמר לא זה לא זה וחזר למגבר 1 בחיבור רגיל.
בקשר לסדר הכבלים , יש לי כאן מאחרי השידה ספגטי מטורף של כבלים ספקי כוח ,כבלי אינטרנט , USB' AES'' TOS 'XLR ' RCA' כבלי גראונדינג , חשמל בטונות מסוגים שונים , אבל רק ככה ניתן לדעת מהיכן משתין הדג , ולא תמיד איזה כבל מפונפן שנח על קוביות עץ הוא התשובה .(חרא של אופי יש לי )
 
ברידג זה חיבור גרוע בכל מגבר גם אם הוא יעמוד ב 1 אום עדיין מכניס עיוותים דיסטורשן בתדר מסויים ובווליום מה שמוביל לנזק ברמקול במיוחד בטוויטרים ובמידי, ביאמפ אמיתי זה עם פיצול 2 מגברי סטריאו ואפשר גם לשחק עם זה בשינוי המגבר לגבוהים או לנמוכים עם קצת נסיונות אתה יכול לקבל איזה צליל שאתה אוהב.
 

פעם השתמשתי ב BRIDG , זה מרבע כוח המגבר אבל הופך את הדמפינג לרבע
אלדר, זה לא אמור להיות חצי ?

New Damping Factor = (Original Output Impedance) / (4 ohms) ≈ (Original Output Impedance) / (2 * Original Damping Factor) ≈ (Original Damping Factor) / 2​
 
לכן שהרמקול יורד באימפדנס המגבר בברידג לא מחזיק מעמד והדרייבר נשרף .
 

מושקעים יותר אוקי זה כבר סוג של תירוץ של למה כן שכנוע עצמי
מי צריך שכנוע עצמי ובשביל מה? מי שלא רוצה שלא יקנה, אלא אם מדובר בענבים החמוצים, שזה שכנוע עצמי הפוך... :)

מה שמעניין הוא שנתתי נימוק אחד מופשט (מושקע יותר), ושלושה טכניים ספציפיים, ונתפסת בעיקר למופשט.


עברתי יש גם מגברים של ASR כל מגבר 3 חלקים תבנה בניין בשביל 100W וגם לא סוחב ניחא. מונובלוקים זה יפה כן 2 קופסאות הכל מסודר ימין שמאל כבלים כבים בטח שלא נוגעים ברצפה חס וחלילה מסודרים כמו חיילים ימין שמאל זה יפה ומרשים ויזואלית כן ...
קיימים מצבים בהם משהו מפואר ומרשים, כולל רכיבים פנימיים שמסודרים כמו חיילים, נועד בעיקר להיות מפואר ומרשים, ולאו דווקא מזהיר בתוצאה, אבל לא כולם כאלה שרוצים לרמות אותך ולקחת את כספך בלי לתת תמורה אמיתית במסגרת מה שאפשרי ממכשיר מהסוג הנדון.

אם תחשוב על זה לרגע, מונובלוקים זה לא משהו מיוחד -- זה רק עוד שלב בשרשרת הלינארית של פירוקים:
  1. רסיבר ==> טיונר + אינטרייטד (2 או יותר ערוצים)
  2. אינטגרייטד ==> פרה + פאוור (2 או יותר ערוצים)
  3. פאוור ==> מונובלוקים (2 או יותר)
ויש גם פירוקים אחרים, לא בשרשרת הזו:
  1. הפרדת ספק הכוח לקופסה נפרדת
  2. סוללות בקופסה נפרדת או יותר (ASR)
  3. הגברה נפרדת לוופר ולשאר (בי-אמפינג)
  4. הגברה נפרדת לדרייברים ו/או קבוצות נפרדות (מולטי-אמפינג; טרי-אמפינג כמקרה פרטי)
וכד'

יש לציין שכל פירוק גורר תוספת כבילה --כבל(י) חשמל ואינטרקונקטים -- שאם משתמשים ביקרה זה מגדיל את העלויות במידה ניכרת.

ברוב המקרים, נראה שאינטגרייטד בודד טוב הוא הפתרון האופטימלי מבחינת עלות/תועלת, ולכן הוא גם הנפוץ ביותר.


צליל נטו עדיף להשקיע את הכסף במקור או ברמקול, או בשני מגברי סטריאו 2 ערוצים זהים ולפצל אותם בביאמפ שזה משפר משמעותית
אלה שרוכשים מונובלוקים הם בהרבה מקרים כאלה שיכולים להרשות לעצמם מונובלוקים בנוסף למקור ובנוסף לרמקול, אז אין לך מה להיכנס לכיס שלהם ולהכתיב להם איך לחלק את השקעותיהם. חוצמזה, מידת השיפור, אם בכלל, תלויה במגברים/מונובלוקים הספציפיים, ברמקולים הספציפיים, בכבילה ובטעם האישי.

בכל מקרה, בכלל לא בטוח שבאותו תקציב להגברה וכבילה, עדיף ריבוי מגברים על מגבר אחד טוב יותר ו/או רמקולים טובים יותר.


לא שמעתי עוד על משהו שחיבר כך ואמר לא זה לא זה וחזר למגבר 1 בחיבור רגיל.
לא שמעת זה לא אומר שזה אף פעם לא קרה, ואפילו לא אם זה קרה ברוב המוחלט של המקרים.
גם לא מפתיע שלא שמעת, כי ריבוי מגברים הוא יחסית נדיר. אפילו ביי-ווירינג לא מאוד נפוץ.
 
נערך לאחרונה ב:
יש לציין שכל פירוק גורר תוספת כבילה --כבל(י) חשמל ואינטרקונקטים -- שאם משתמשים ביקרה זה מגדיל את העלויות במידה ניכרת.
עוד נקודה - כל פירוק זה עוד חבל למשתמש לסבך את עצמו באי התאמה חשמלית.
(מנסה להעביר את התגובות שלי דיאטה בהשראת שניצל)
 
עוד נקודה - כל פירוק זה עוד חבל למשתמש לסבך את עצמו באי התאמה חשמלית.
(מנסה להעביר את התגובות שלי דיאטה בהשראת שניצל)
עזוב דיאטה -- ממה שכן/לא תכתוב כאן לא תרזה/תשמין :)
 

לא לקחת אותי ברצינות מדי.
 
זה בדיוק מדגים את מה שכתבתי לגביך -- ביקורת אישית, אפס תוכן.

לא צריך מבקרים אישיים בפורום אודיו. אתה מיותר.
אתה אינך מיותר ואני מתחנן שתישאר פה ותמשיך לכתוב ולכתוב כדי שכולנו נחכים. בבקשה ...!
 
אתה אינך מיותר ואני מתחנן שתישאר פה ותמשיך לכתוב ולכתוב כדי שכולנו נחכים. בבקשה ...!
מאוד מצחיק, אבל בכל מקרה נראה לי שכמה אנשים ספציפיים כאן לעולם לא יחכימו, וחלקם ימשיך להתעסק בביקורות אישיות במקום בתכנים הרלוונטיים לפורום הזה.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור