A450 - צפיית סרט בחיבור למחשב

  • פותח הנושא פותח הנושא danabi1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

danabi1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
שלום לכולם,
לפני מספר ימים רכשתי SAMSUNG LA32A450.
חיברתי את המסך למחשב, אבל כשאני רואה סרט, רואים פסים שחורים מלמעלה ומלמטה, בדיוק אותם פסים כמו במסך מחשב - שהוא 4:3 (והרי הוא ריבוע והמסך מלבן).
מה שבעצם קורה זה שבצפייה במסך טלויזיה הרחב התמונה פשוט מותחת עצמה לצדדים במקום שיתבטלו הפסים השחורים.
ניסיתי לעשות זום וזה משפיע רק במעט.

הרי הסרט מצולם ב-16:9, אז למה הסרט לא פשוט מוקרן על כל המסך (לפחות כמעט)?

תודה רבה.
 

זה תלוי, ישנם סרטי קולנוע שצולמו בפורמט רחב יותר של 2.35:1, מה שאומר כי גם במסך 16:9 יהיו פסים.
הם אמורים להיות קטנים יותר מאשר במסך מחשב (שהוא למעשה 5:4 ולא 4:3).
 
לא, אני רואה פסים רחבים מאוד בדיוק כמו במחשב.
לא עשיתי שום הגדרה במחשב, יש איזושהי הגדרה לעשות?

תודה
 
בדקת רק בסרט אחד או יותר? באיזה קבצים מדובר.
מה הרזולוציה של הסרט? (תעמוד עם סמן העכבר על הקובץ, אמור להופיע).
 

בדקתי עם כמה סרטים (קבצי avi).
הרזולוציה של הסרטים די שונה אחד מהשני: 240*576, 272*640, 256*624.
חשוב לציין שכאשר אני נמצא בתיקייה שבה נמצאים הקבצים ואני בוחר באפשרות הסידור בחלונות של "תמונות ממוזערות", אני רואה מלבן של תמונה מתוך הסרט (בלי פסים שחורים), כלומר הסרט לא בא "בנוי" כבר עם פסים שחורים.
השאלה איך גורמים למחשב להבין שמדובר במסך 16:9 ולא 3:4 כמו המסך מחשב, ושלא יציג את הסרט בצורה זהה בשניהם?

אולי העובדה שחיברתי את הטלויזיה למחשב באמצעות כבל קומפוזיט קשורה לזה?

תודה
 
קודם כל, בחרת בחיבור הגרוע ביותר... נסה דרך חיבור VGA או HDMI (כבר תראה שיפור גדול).
באיזה נגן אתה משתמש?
 
כן, זה ברור לי. פשוט בינתיים יש לי רק חיבור VGA 1 בכרטיס מסך שאליו מחובר המסך מחשב ואין לי DVI, אז אין לי כ"כ ברירה עד שאשדרג את המחשב..

אני משתמש בווינדוס מדיה פלייר
 

כרטיס המסך מגדיר כנראה את המסך כבעל רזולוציית 800X600 דרך קומפוזיט.
לשם הניסוי, חבר עם כבל ה-VGA ותגדיר רזולוציה של 1366x768
 
אני לא חושב, כי בהגדרות של הכרטיס מסך עשיתי שינוי רזולוציה להגדרות של הטלויזיה ושיניתי ל-768*1024.
אני לא ממש יכול לנסות עם VGA לצערי כי המסך מקובע צמוד לקיר, הייתי מנסה לפני אם הייתי יודע.
 
1024X768 הוא גם לא יחס 16:9, אתה שולח מראש למסך תמונת 4:3
 

אוקיי,
אז הגדרתי עכשיו את הטלויזיה לרזולוציה 960*600 (כך שעכשיו גם ניתן לראות לפי האיור בהגדרות של NVIDIA שהטלויזיה מוגדרת כמלבן)

אך עדיין הסרט מוצג באותה צורה
 
האם הדמויות בסרט הן ביחס נכון או שהן מתוחות בצורה לא טבעית?
 
הדמויות מרוחות לצדדים ביחס לתצוגה במחשב.
המסך פשוט מציג את אותה תמונה כמו של המסך מחשב (כאילו היה ריבוע) ומותח אותה לצדדים
 

לא יודע לומר לך, הפעם האחרונה שחיברתי מחשב דרך קומפוזיט למסך היתה לפני שנים... צריך לבדוק עם VGA
 
אוקיי
תודה רבה לך על העזרה
בהזדמנות הוריד את הטלויזיה מהקיר ואנסה לחבר עם VGA.
לילה טוב
 
אוקיי,
כנראה שזה באמת בגלל החיבור קומפוזיט.
חיברתי דרך VGA וזה עובד 10!
והאיכות - אין בכלל מה להשוות...

תודה רבה
 

אחלה, אכן אין מה להשוות כלל בין החיבורים...
 
ליאור, הפער בין החיבורים בין VGA ל- HDMI יכול להגיע לפער בין החיבורים COMPOSITE ו- VGA?
 
לא, הוא הרבה יותר קטן: הבדל בין VGA ל HDMI
 

Danabi1 האם אתה מרוצה מהדגם SAMSUNG LA32A450 שרכשת?
סלח לי על השאלה פשוט אני מעוניין לקנות 32" ואחרי סקר שוק זאת נותנת תמורה מעולה למחיר.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור