4:3 16:9 , WIDESCREEN. שאלות פשוטות

  • פותח הנושא פותח הנושא Leorio
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Leorio

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
0
באמת, אני בטוח שהשאלה פשוטה, אני גם חושב שאני יודע את התשובה... אבל אני רוצה לוודא את זה. אל תדאגו, אני אקבל את ההסבר הראשון שיגיע, אני בטוח שכולם הרבה יותר בטוחים בהבנה הבסיסית הזאת ממני.

בCRT הישנות היחס היה 4:3, וכשראיתי סרטים בWIDESCREEN היו לי פסים שחורים למעלה ולמטה... זה כי "מכווצים" את התמונה ככה שאני לא אפספס את הקצוות מהצדדים... שגם יכנסו. סבבה.

עכשיו קניתי LCD , 32 , אתמול גם קניתי דיוידי חדש, לא משהו מיוחד, אבל לא מכשיר מדבקה מסין, היום בערב אני גם מחבר כבל HDMI איכותי.

אתמול, כשהוא הגיע (הדיוידי) ורק רציתי לוודא שהוא עובד, חיברתי אותו בCOMPOSITE , והרצתי כמה סרטים.
שמתי את BLACK HAWK DOWN, גרסת WIDESCREEN , העברתי בLCD למצב WIDE , ועדיין היו לי פסים שחורים למעלה ולמטה...

והנה שאלתי.
סוף סוף יש לי WIDESCREEN... זה לא אומר שאני אראה את הסרטים שלי (אלה שבגרסת WIDESCREEN) על מסך מלא?
אולי זה קשור לחיבור עצמו? אולי כשזה חיבור אנלוגי ... לא יודע... אני זורק השערות אבל בעצם מחכה לתשובה של מישהו.
תודה! סופ"ש נעים.
 

קודם כל, וודא שהגדרות מסך ב- DVD הן על 16:9

שנית, סרטי קולנוע רבים צולמו בפורמט רחב עוד יותר מ- 16:9, זהו 21:9 ולכן גם במסך LCD או פלזמה תראה עדיין פסים רחבים.
במסך 4:3, הפסים השחורים יהיו הרבה יותר גדולים בהשוואה.
 
מצוין

מצוין, מה שחשבתי. תודה רבה!
 
הכנתי תמונה שתסביר את העניין למען הסדר הטוב.
סרטים שכן צולמו ביחס 16:9 הם למשל: Juno ,Hellboy ,Shrek 3.
אם הפסים השחורים מפריעים לך מאוד אתה יכול לצפות בסרט דרך המחשב בתוכנות שונות כמו MPC שמאפשרות לעשות זום עדין בלחיצת מקש ולהגדיל את התמונה עד שהפסים נעלמים בוויתור על חלק מצידי התמונה כמובן.
 

תמונות מצורפות

  • Ratio.jpg
    Ratio.jpg
    KB 51.9 · צפיות: 416
יפה מאוד (Y)
 
אז אם הבנתי נכון

או שלא הגדרתי בדיוידי החדש את הפלט בפורמט 16:9, או שהסרט שבחרתי היה ב21:9...
אבל סרטי 16:9 רגילים, כשהדיוידי מכוון נכון, אני אראה במסך מלא, בלי פסים שחורים למעלה ולמטה, בלי קיצוצים בצדדים ובלי הרבה בלאגן? בתקווה, כן?

אני לא כל כך אוהב לקצץ... אבל תודה על התשובה ועל התוכנה!
 
האפשרות היותר סבירה היא השניה כיוון שרוב הסרטים הם בפורמט 21:9. נסה לצפות בסדרות טלויזיה שהן לרוב ב 16:9.
בפורמט 16:9 אתה אמור לראות תמונה על כל המסך.
 

בלאק הוק דאון (סרט אדיר לדעתי) אכן מצולם בפורמט 21:9 ולא 16:9 לכן אתה רואה את הפסים השחורים אפילו אם יש לך טליוויזיה WIDESCREEN
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור