4 עונות של ויולדי

  • פותח הנושא פותח הנושא איתי ו.
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
שלום לכולם,
הימים ימי קורונה ויש יותר זמן להאזנה...
ליצירה הזו יש אינסוף ביצועים והקלטות.
האם יש לדעתכם אחת כזו שמשאירה "אבק" לאחרות ? או במילים יותר דיפלומטיות אחת מצטיינת ממש.
קישורים יתקבלו בברכה.
תודה ובריאות לכל.
 

יש לא מעט ביצועים מצויינים ששונים זה מזה, אבל לא נראה לי שאחד עדיף בהרבה מעל האחרים. ביניהם למשל:
  • IL Giardino Armonico
  • Fabio Biondi במקור ב-Opus 111 ואחר כך ב-Naïve
  • Fabio Biondi במקור ב-Virgin ואחר כך ב-Erato
  • Concerto Köln
ובשביל הקוריוז המשעשע, יש גם קבוצה בשם Red Priest -- כינוי לויוואלדי שהייה כומר וג'ינג'י -- שעיבדה את היצירה ל-recorders (=חליליות), כינור, צ'מבלו וצ'לו.
יש עוד פרקים ב-YouTube, ויש דיסק בלייבל שלהם, Red Priest Recordings
 
בחירה מצויינת לטעמי מבחינת הביצוע ואיכות ההקלטה:https://www.prestomusic.com/classical/products/8404372--vivaldi-le-quattro-stagioni
Rachel Podger היא אכן כנרת מהמובילות בתחום הבארוק, וההקלטה מצויינת, אבל כששמעתי אותה לא התלהבתי, למרות שאין ספק שזה ביצוע "טוב", והחלטתי לא לרכוש אותה בינתיים, למרות שאת שאר הקלטות ויוואלדי שלה כן אהבתי. אולי בשמיעה חוזרת אחשוב אחרת.
 

AVI AVITAL
VIVALDI

יש גם בטידאל, בחור ישראלי שמנגן על מנדולינה ועושה ויואלדי מדהים.
 
גם לטעמי הביצוע של IL Giardino Armonico הוא מהטובים יותר..
 

פרק ראשון עם ביונדי, עם תזמורת קופצנית ברקע

פרק שני. הויולה מתארת כלב נובח, והסולו לא נמרח עם הרבה מדי ויברטו, אלא בקו צלול ויפה

פרק שלישי
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור