תמונת סטריאו

  • פותח הנושא פותח הנושא אוהד11
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אוהד11

צוות האתר
הודעות
543
מעורבות
250
נקודות
63
בזמן האחרון אני שואל את עצמי איך אמורה להישמע תמונת הסטריאו במוסיקה שבה מוקלט בכל ערץ משהו אחר לגמרי.
נניח באחד מנגן קונטרה באס ובצד שני פסנתר וכו.
לא מעט מהמסיקה שאני שומע מוקלטת כך.
ברוב הקטעים היותר סטנדרטים מבחינת הקלטה טוב לי עם התמונה המתקבלת והבמה שנוצרת, אבל בהקלטות מהסוג שציינתי אני ממש יכול לשמוע את הכלי מגיע מהמיקום של הרמקול ואז עולות מחשבות טורדניות לגבי המיקום שלו...
נראה לי קצת חסר תכלית לכוון מיקום לפי קטעים כאלו ולחרב את המיקום בעבור הקלטות סטריאו
מישהו עוד התבחבש עם זה ?
דוגמא לקטע שחלקים ממנו מוקלטים כך:
https://tidal.com/browse/track/19809584
 

זה מיקס
אני מניח שכל כלי מוקלט בנפרד
 
לי יש די הרבה תקליטים עם הקלטה של כלים שונים בכל ערוץ (כלי ההקשה בערוץ אחד וכלי המיתר או השירה בערוץ השני). רק אם נמצאים רחוק מאוד מרמקולים, ולא ביניהם, לא מבחינים בזה. זה די הטריד אותי שנים. הפתרון היחיד (למעט עירבול ערוצים דיגיטלי) הוא המרה של הסטריאו למונו על ידי כפתור ייעודי במגבר (או, רחמנה לצלן, חיבור כל רמקול או מקור לשני הערוצים). לפעמים האיכות נפגמת ועדיף להשאר עם ההקלטה כפי שהיא.
אם אתה מתכוון לקבצים דיגיטלים, אני הייתי מפריד את הערוצים ומבצע מיקס "תיקני".
 
לרוב מדובר בהקלטות ישנות dual mono, כאשר סטריאו עוד היה בחיטוליו ולא כולם ידעו לעשות מיקסים נכונים. הוצאות כאלה לעתים קרובות יצאו גם במקביל בגרסת mono.
 

תודה על ההתייחסויות, אומנם לא אוכל לאמץ את הפתרונות שהוצעו כאן, כי אין לי אפשרות למצב מונו ואני גם לא אעשה מיקס מחודש לערוצים, זה לא בתחום הידע שלי, אבל טוב לדעת שאני לא היחיד שסובל מזה...זה מנחם.
 
אם הקבצים נמצאים על המחשב, לעשות מיקס חדש זה לא בעיה בכלל. מדובר בעניין של כמה שניות לקובץ. אני ממליץ על תוכנה שנקראת AUDACITY -קוד פתוח ובחינם.
 
לא ידעתי שאפשר לשמוע תמונה
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור