תמונה מעוכה במסכים רחבים

  • פותח הנושא פותח הנושא JekylHyde
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

JekylHyde

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
שלום!
כיום רוב רובם של המסכים אם לא כולם הם מסכים רחבים.
הענין הוא שעדיין ברוב המקומות בארץ משדרים בפורמט רגיל.
התוצאה היא שהתמונה נמעכת.
מה ניתן לעשות?
לקנות מסך חדש כדי לקבל תמונה מעוכה לא נשמע לי כמו עסקה מלבבת.
 

כאשר אתה רואה היום שידור במסך בעל פורמט רגיל סרט קולנוע - אתה בטוח שאתה רואה "נכון" האם השידור לא עבר מעיכה להתאים אותו למסך שלך? נכון מורידים קצת בצדדים אבל יש גם קצת עיבוד על התמונה.

מה שאתה רגיל לראות כ"רגיל" הוא לא תמיד המצב ה"נכון" - אבל כל זה חסר משמעות, הכל עיניין של מה שאתה רגיל לראות.

העינייים שלנו (יותר נכון המוח) מתרגלים לראות צורה מסוימת כ"רגיל" ו"נכון" יחסית מהר מאוד - כך שגם לאוחר שבוע, גג שבועיים, מתרגלים גם במסך רחב לראות "רגיל" ו"נכון".

הבעיה היא שיש לך בבית מסך ריבועי אתה רגיל לראות בו וכעת אתה רואה בחנויות מסך רחב שאתה לא רגיל לראות כך - הכל בראש.

היום שמחירי המסכים הדקים לא בשמים - אפשר לשקול לרכוש אחד כזה גם עבור שידורים רגילים - ההורים שלי רכשו מסך שטוח ורחב כאשר הם מחוברים עם אנטנה בבית והם מאוד מרוצים מהשיפור.
 
בלי קשר למה מתרגלים - אי אפשר הרי להתווכח שהתמונה באמת מעוכה שם :)
למה להתרגל למשהו שהוא מעוות?
אני בטוח שאפשר לעמוד על הראש ולצפות בטלויזיה. בהתחלה זה יהיה קשה, אבל מתרגלים ;)

רק נבהיר שאני לא בא לומר שתמונה ריבועית היא "נכונה" ותמונה מלבנית לא.
מה שמשודר בצורה מלבנית ונקלט במסך רחב - זה נכון וטוב. אין לי בעיה עם זה. אדרבא.
הבעיה היא שמשדרים ברוב הערוצים ביחס של 4:3 שלא מתאים למסך הרחב.
הבנתי שאפשר לסדר שהמסך יפעל במתכונת של 4:3 אבל אז מפסידים בצדדים שטח (ושטח זה כסף :P).
 
בקשר לשטחים - אנחנו מדברים על מסך לא על נדל"ן ולא על פוליטקה :)

יש מספר שיטות ל"תיקון", "מעבר" התמונה מתצוגה מרובעת לרחבה - כל שיטה עם היתרונות והחסרונות שלה.
זה עניין של זמן שרוב השידורים יעברו להיות משידור רחב (אני לא בטוח לגבי הערוץ הראשון שרוב השידורים שלו זה מהאלף הקודם :) )

אבל - אני לא מבין מה השאלה שלך
 

נייס :)
לסיכום - התחום עדיין בעייתי. נקווה שיעברו לשיטת שידור מתאימה בקרוב. עד אז נאלץ לעשות קומבינות חלקיות.
אגב, איך צפיה במצב 4:3 יכולה לצרוב את המסך? הרי לא משודר כלום בצדדים...שחור...
 
תראה סימנים בגבול בין התמונה המשודרת לבין השטח השחור והבדלים בבהירות בין שני המקטעים.
 

הבנתי. רק בפלזמה או גם LCD (ומה לגבי מסכי LED?)
 
ב- LCD, ענין הצריבה לא רלוונטי.
LED זו טכנולוגית תאורה במסכי LCD.
 
הבנתי.
אפשר הסבר קצר למה שם זה בסדר ובפלזמה לא? :)
 

כי הטכנולוגיה שמשמשת בשני המסכים שונה לגמרי, ב- LCD ישנו נוזל קריסטלי בפאנל ואת האור מספקת תאורה שדולקת מאחור (היא לא חלק מהפאנל) והיא מאירה את הפיקסלים השונים. עוד בנושא תוכל לקראו כאן: מבנה מסך LCD.
בפלזמה, התא הבודד (פיקסל) הוא שמפיק את התאורה עבור עצמו, כל תא מכיל גז מיונן ודפנות זרחניים, כאשר מעבירים זרם דרך הגז בתא, הוא מפיץ אור (בדומה לנורת ניאון), הפעלה ממושכת משפיעה על החומר הזרחני שבדפנות.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור