כאשר אתה רואה היום שידור במסך בעל פורמט רגיל סרט קולנוע - אתה בטוח שאתה רואה "נכון" האם השידור לא עבר מעיכה להתאים אותו למסך שלך? נכון מורידים קצת בצדדים אבל יש גם קצת עיבוד על התמונה.
מה שאתה רגיל לראות כ"רגיל" הוא לא תמיד המצב ה"נכון" - אבל כל זה חסר משמעות, הכל עיניין של מה שאתה רגיל לראות.
העינייים שלנו (יותר נכון המוח) מתרגלים לראות צורה מסוימת כ"רגיל" ו"נכון" יחסית מהר מאוד - כך שגם לאוחר שבוע, גג שבועיים, מתרגלים גם במסך רחב לראות "רגיל" ו"נכון".
הבעיה היא שיש לך בבית מסך ריבועי אתה רגיל לראות בו וכעת אתה רואה בחנויות מסך רחב שאתה לא רגיל לראות כך - הכל בראש.
היום שמחירי המסכים הדקים לא בשמים - אפשר לשקול לרכוש אחד כזה גם עבור שידורים רגילים - ההורים שלי רכשו מסך שטוח ורחב כאשר הם מחוברים עם אנטנה בבית והם מאוד מרוצים מהשיפור.