תחרות בין ציוד מודרני לציוד וינטג

  • פותח הנושא פותח הנושא שניצל
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,753
מעורבות
1,975
נקודות
113
יש לי אפשרות לשמוע בבית שלי את שניהם תוך 30 שניות של העברת כבל , ואני בספק רב ממה אני נהנה יותר ,או לחליפין האם התקדמנו ממש מעבר למחירים האסטרונומים ?
הרמקול המודרני עולה פי 15 יותר והוינטג ולמרות הכל התוצאה קרובה לתיקו ואפילו יתרון לישן בהתאם לסוג המוסיקה ,
התמזל מזלי ואני יכול לשמוע ערב רב של ציוד וכבלים ולהשוות ביניהם ,
בקיצור , לא הייתי מזלזל כלל בקדם למשל של אקיופייז בן 20 לעומת איזה קדם מודרני בעשרות אלפי זלוטי , שלא לדבר על רמקול בן 40 (משודרג) לבין רמקול עצום ומודרני וסופר יקר.
 

ברור יש בתחום המון חירטוטים, למעשה הרוב זה מראה עינים ותג מחיר.
 
ברור יש בתחום המון חירטוטים, למעשה הרוב זה מראה עינים ותג מחיר.
מסכים בעיקר לאור שיחת היום בין קבוצה של אודיופילים בימים האחרונים. יש שמועה חזקה על פריט ציוד חדש מסויים מאוד שמפיל את הלסת לכל מי ששומע אותו ובמחיר לא יקר יחסית. מצטער שנבצר ממני לשמוע, לכן לא אוכל לדווח בעצמי.
 
באנלוג, אין כל חדש תחת השמש.
 

חושב שיש התקדמות. השאלה כמה ואיפה. לא כל הישן וינטאג' ולא כל המודרני חידוש. מוצר ישן לפעמים המגבלות שלו היו הרכיבים, ככה שהמעגל והקונספט ההנדסי הקדימו את זמנם מבחינת הרכיבים הקיימים בשוק, לכן יש מוצרים ישנים שרענון וחידוש פנימי של הרכיבים יכול להצעיד אותם קדימה ולגרום להם להיות רלבנטיים מתמיד. כן נדמה לי שעדיין היום בגזרת ההגברה הטרנזיסטורית , הרמה הממוצעת של המוצרים החדשים גבוהה מהרמה הממוצעת מלפני 30 שנה. מגברי שפורפרות זה עולם שבו נדמה לפעמים שהעולם עצר מלכת באיזשהיא תקופה...אולי כי הציפייה ממגברי שפורפרות היא שונה מהגברה טרנזיסטורית. בגלל זה כל החלפה של רכיב במערכת צריך להתבצע בצורה שקולה ולאחר בחינה מעמיקה ככל האפשר ( רצוי בהאזנה בבית ) ולא רק על סמך נתונים .

בגזרה שלי של ה lowther , יש עם השנים מספר חברות שהתיימרו לתת שדרוג. למעט פיסטריקס שעולים עשרות אלפי דולרים לדרייבר, שמעתי את מרביתם בקונפיגורציה כזאת או אחרת, אני תמהה על האפשרות לשינויים דרמטיים בממברנה ששוקלת 23 גרם, זזה מילימטר קדימה אחורה מגנט שרירן על גבול קצה הטסלה ( 2.2/2.4) , תמהה על האפשרות לשדרג את ההזייה הזאת ולא לפגוע באיזון הטונאלי העדין.
 
  • Like
Reactions: gds
את ההזיה ניתן לשדרג בעלות זניחה..:)
באודיו רוצים לשדרג את המציאות שמביטה אלינו מהרמקולים.
 
הנה קדם מגבר בן 40 שעבר החלפת קבלים
הכל בפנים דואל מונו שוקל כמו איזה פואר של קרל
הכנסתי הכל נישיקון עבודה מדהימה של דני בכור ובכור בן עזרי
קדם חדש שלהם ברמה הזו עם פונו יעלה באזור 100
לא מחליף אותו בכלום
 

תמונות מצורפות

  • DE6DA4EB-C6D8-4D29-B61B-5F3EC1F8A3D1.jpeg
    DE6DA4EB-C6D8-4D29-B61B-5F3EC1F8A3D1.jpeg
    KB 214.5 · צפיות: 227
הכנסתי הכל נישיקון
שינה את הצליל...לא? קשה לבחור קבל ששומר על הטונאליות הנכונה.
לפעמים שילוב של כמה דגמים של קבלים באותו המכשיר במחלקות השונות בהתאם לצורך נותן את התוצאה המיוחלת.
 
לא שינה כלום, חזר טוב יותר, כמו חדש
הקדם הכי טוב שהיה לי
 
לא שינה כלום, חזר טוב יותר,
אתה בר מזל.. למרות הסתירה שבדבריך..
איחולי.
 

הנה קדם מגבר בן 40 שעבר החלפת קבלים
הכל בפנים דואל מונו שוקל כמו איזה פואר של קרל
הכנסתי הכל נישיקון עבודה מדהימה של דני בכור ובכור בן עזרי
קדם חדש שלהם ברמה הזו עם פונו יעלה באזור 100
לא מחליף אותו בכלום

בוקר טוב
נוסטלגיה במיטבה!

את הפרה (C-280) המשובח הנל, "גיליתי" לפני עשור וצורף בזמנו להגברה התואמת (P600 שעד היום מפתיע אותי בביצועים והחן שבו).
הבאתי גם במקביל לא מעט ציוד של Accuphase עם שנתון גבוה יותר (90s+ ותחילת 2000) השוואתי והחלטתי להשאר עם ה-"קיים".

קסם.

20230319_070218.jpg
 
האם מתפתחת פה סוג של מחאה? אסור לי להרחיב כי אני על תנאי גם בגלל שאלות כאלו.
 

אני עובד עם ה p550 מגבר יותר מודרני שלהם, משנת 96
נבדק גם הוא ונמצא תקין
יש תקליטים יש פטיפון יש מוזיקה
אני לא צריך מעבר לזה כלום ;)
 

תמונות מצורפות

  • AE9CEC64-AD23-42E8-A579-D35999B625D8.jpeg
    AE9CEC64-AD23-42E8-A579-D35999B625D8.jpeg
    KB 165.9 · צפיות: 138
אני עובד עם ה p550 מגבר יותר מודרני שלהם, משנת 96
נבדק גם הוא ונמצא תקין
יש תקליטים יש פטיפון יש מוזיקה
אני לא צריך מעבר לזה כלום ;)

יופי של סט
היה לי בזמנו את ה P550
נהדר.
 
כנראה שזה עניין של טעם . היה לי את ה P600 שהוא מגבר נהדר . אך אני חושב שמוצרים חדשים של accuphase נשמעים טוב יותר .
בכל מקרה שילוב של חדש וישן {וינטג"} עושה את זה מעניין יותר ......
 

תמונות מצורפות

  • 20230319_145531.jpg
    20230319_145531.jpg
    KB 120.8 · צפיות: 122
נערך לאחרונה ב:
כנראה שזה עניין של טעם . היה לי את ה P600 שהוא מגבר נהדר עם רגש . אך אני חושב שמוצרים חדשים של החברה הספציפית הזאת. נשמעים טוב יותר . אבל ממש טוב יותר!!

מסכים איתך בהחלט.
 
הערך הכי טוב לכספכם נמצא בציוד קצה- של חברות ותיקות ומבוססות, שהיה בטופ לפני כ20 שנים, כמובן לאחר שרות של היצרן בהחלפת נגדים וקבלים.
וזאת לאחר ניסיון רב בתחום.
 
ה 550 הרבה יותר מודרני מה 600, תכלס לא מגבר כל כך ישן
לא שמעתי אקיופייזים חדשים יותר מידי אבל לדעתי פרה ופאור סדרה גבוהה שלהם לא חדש , יש לו פוטנציאל לעקוף אינטגרייטד חדשים.
 

אתה בר מזל.. למרות הסתירה שבדבריך..
איחולי.
לא היה לי עצבים להכנס לפלפולים האילה לכן כתבתי מה שכתבתי
אבל בכל זאת, כדי לא לצאת ״מפגר לוגית״ ובחיאת שחרר אותי מויכוחי סרק כי אין לי עצבים:

קדם בן 40
לא בן 7 שהתקלקל והוחלף משהו ״ששינה את הצליל״
בן 40.
לקדם כזה הקבלים האלקטרוליטים מתיישנים ולא נמצאים בערכים הנכונים על פי מתכנן המעגל.

אז בעצם הסאונד ששמעתי לפני השיפוץ הוא לא כמו הסאונד של הקדם שיצא מהמפעל. ולמי שמחזיק מכשירים בני 20/30 כנראה קיימת להם דגרדציה בסאונד. תהליך שמתבצע באופן איטי בלי שבעל המכשיר מרגיש.

ברגע שהחלפתי קבלים חדשים, הקדם עובד אלקטרונית על פי הספסיפיקציה של המעגל, הסאונד של המכשיר הרבה יותר קרוב לסאונד המקורי מאשר לפני ששופץ.

התיעצתי עם חבר מומחה רציני שמשפץ מכשירים, בדקתי על נישיקון וקראתי על מאפייני הסאונד, לא סתם הכנסתי נישיקון... גם אם הייתי מכניס אלנה כמו הקבלים המקוריים, הסאונג היה ״זז״ כי אלנה של היום זה לא אלנה של 1982.

מי שקפריזי שהסאונג חלילה זז, שלא יקנה מכשיר משנת 82.

ולמרות הכל, הקדם הכי טוב שהיה לי בי פאר. הוא רק השתפר.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור