תובנה מעניינת לגבי ציוד שמע

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מישהו שמבין אמר לי שכשאנחנו שומעים מוזיקה בלייב אנו משייכים שכלית את אופי הצליל של כל כלי כפי שהוא אמור להיות במציאות: מצילות מתכתיות וקריספיות, סקסופון מלא גוף, גיטרה עם מיתרים רוטטים וכו'.
הבעיה לדבריו בציוד סאונד שהוא הוליסטי במבחינת התכנון ולכן כל הכלים ישמעו באופן בו תוכנן המגבר או המקור ורכיביו ולכן תמיד תהיה פשרה על מנת שכל הכלים ישמעו פחות או יותר נכון אך על חשבון האופי האינדבידואלי של כל אחד מהם, וזו בעצם בעייתם של האודיופילים.
לי ידוע שיש מגברים מרובי מנורות שכל מנורה מתמודדת עם חלק אחר בספקטרום אך רחוק משלמות בנוסף לבעיות בהגברה מנורתית של תחום דינמי ורוחב פס מוגבל, מה דעתכם על האמור ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,241
מעורבות
2,746
נקודות
113
מנת שכל הכלים ישמעו פחות או יותר נכון אך על חשבון האופי האינדבידואלי של כל אחד מהם
פילוסופיה חסרת בסיס.

אין שום צורך לעשות אופטימיזצייה לכל כלי בנפרד. יש צורך שצורות הגלים שמגיעים לאוזניים תישמר. זה כבר מכיל את כל האינפורמציה, מהאופי האינדיבידואלי של כל כלי ועד לבמה ולעומק ולכל מה שתרצו.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ובנוסף יש מצבים שהמוח משלים מידע על סמך מידע חלקי.

אריה
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
פילוסופיה חסרת בסיס.

אין שום צורך לעשות אופטימיזצייה לכל כלי בנפרד. יש צורך שצורות הגלים שמגיעים לאוזניים תישמר. זה כבר מכיל את כל האינפורמציה, מהאופי האינדיבידואלי של כל כלי ועד לבמה ולעומק ולכל מה שתרצו.

עמיר

אם מתכננים מגבר או מקור שלא יישמע ברייטי מידי או חמים מידי מן הסתם כלים בעלי אופי מנוגד יסבלו מכך, לא ?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
עוד לא נתקלתי במערכת שיודעת לשחזר במדוייק למשל את הצליל של המצלתיים (מצילות מתכתיות וקריספיות) כפי שנשמע ב לייב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,241
מעורבות
2,746
נקודות
113
אם מתכננים מגבר או מקור שלא יישמע ברייטי מידי או חמים מידי מן הסתם כלים בעלי אופי מנוגד יסבלו מכך, לא ?
אף כלי לא יסבול, רק מאזינים מסויימים שלא מקבלים את מה שהם רוצים לשמוע :)
אבל מה שהם רוצים לשמוע לאו דווקא קשור למציאות, מה גם שמראש הרוב המוחלט של ההקלטות לא מנסות בכלל לשמר את המציאות כפי שהייתה ברגע ההקלטה.

למעשה, אין הרבה קשר בין מה שאודיופילים אוהבים לשמוע לבין המציאות.
רובם מחפשים דברים "יפים" ו/או מפורטים ו/או חמים ו/או אנאליטיים ו/או נעימים ו/או מושכים ו/או ... ביחס למציאות, לרוב עם הדגשות של פרטים שאמנם קיימים בהקלטה אך לא בפרופורצייה מציאותית.

בקיצור:
א. רוב ההקלטות לא מנסות לשמור מציאות as-is
ב. השמעה של הקלטות כאלה לא יכולה "לשחזר" מציאות שלא הוקלטה או הוקלטה בפרופורציות לא אמיתיות
ג. אודיופיל שמחפש אופטימיזצייה לכל כלי בנפרד לא ימצא אותה -- היא לא קיימת ולא אמורה להיות קיימת -- כנראה שהוא מחפש משהו שאינו מציאותי, אבל כל אחד והשגעונות שלו

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
לי ידוע שיש מגברים מרובי מנורות שכל מנורה מתמודדת עם חלק אחר בספקטרום אך רחוק משלמות בנוסף לבעיות בהגברה מנורתית של תחום דינמי ורוחב פס מוגבל, מה דעתכם על האמור ?
לי לא ידוע על מגבר מנורות כזה, אף לא אחד.
מבחינת שליטה בספקטרום מגבר מנורות PP עובד כמו טרנזיסטורי (שהוא גם PP ) בעיקרון,כל הטרנזיסטורים/מנורות בדרגת ההספק משפיעים על כל ספקטרום התדרים.
אתה יכול לתת דוגמא למגבר כזה?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הבעיה לדבריו בציוד סאונד שהוא הוליסטי במבחינת התכנון ולכן כל הכלים ישמעו באופן בו תוכנן המגבר או המקור ורכיביו ולכן תמיד תהיה פשרה על מנת שכל הכלים ישמעו פחות או יותר נכון אך על חשבון האופי האינדבידואלי של כל אחד מהם, וזו בעצם בעייתם של האודיופילים.
הפשרה מתחילה בהקלטה ואח"כ במאסטרינג . כל עוד המוצר שיש לך ביד או במחשב מעובד ומקומפרס
אתה לא יכול ל"האשים" את המערכת.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
עוד לא נתקלתי במערכת שיודעת לשחזר במדוייק למשל את הצליל של המצלתיים (מצילות מתכתיות וקריספיות) כפי שנשמע ב לייב
האם אתה יכול לאמר בוודאות שיש מיקרופון שיודע להעביר את מנעד הצליל והדינמיות הזו נאמנה שאתה מאשים את המערכות?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
האם אתה יכול לאמר בוודאות שיש מיקרופון שיודע להעביר את מנעד הצליל והדינמיות הזו נאמנה שאתה מאשים את המערכות?
לא התכוונתי להאשים מערכות, הכוונה לכל שרשרת המזון החל מהמיקרופון דרך ההקלטה, מערכת הגברה ורמקולים...
שלא תבין לא נכון , אני מעדיף לשמוע מוסיקה דרך מערכת איכותית כמובן,
אבל מה לעשות, לעולם זה לא ישמע כמו "לייב", ואני מתכוון ל "לייב" איכותי, הרבה פעמים יוצא לי להיות ב"לייב" עם מערכות הגברה מחורבנות שמעוותות את הצלילים ...
 

נערך לאחרונה ב:

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
האם אתה יכול לאמר בוודאות שיש מיקרופון שיודע להעביר את מנעד הצליל והדינמיות הזו נאמנה שאתה מאשים את המערכות?
מה הטעם להשקיע במערכת אם אין מיקרופון שיודע ''להעביר את מנעד הצליל והדינמיות''?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
מה הטעם להשקיע במערכת אם אין מיקרופון שיודע ''להעביר את מנעד הצליל והדינמיות''?

בכדי לשמוע כמו שצריך את ה90% שהוא כן מעביר...
מניסיוני הדל מאוד, רב ה״נזק״ נעשה במאסטרינג ששם בלית ברירה מקמפרסים את הצליל, אחת הסיבות הן שציוד ביתי ממוצע לא מתוכנן להעביר את הדינמיות של הקלטה ללא קומפרסיה- המגברים והרמקולים יקרסו תחת העומס.
הבעיה השניה היא שאם היתה לך מערכת והקלטות שמדמות מערכת תופים אחד לאחד, סביר להניח שזה היה מעייף אותך ואת השכנים די מהר... כמו שעמיר כתב
רובינו לא מחפשים בכלל את הדבר האמיתי
אלא גרסה ״מבויתת״ לחיה שנקראת הופעה/ הקלטה חיה
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אז המיקרופון חרא, המאסטרינג זבל, המגברים יקרסו..אז למה להשקיע במערכת כפי שכתב רונן ?
 

web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
אז המיקרופון חרא, המאסטרינג זבל, המגברים יקרסו..אז למה להשקיע במערכת כפי שכתב רונן ?
הייתי לפני כמה ימים אצל ערן, הושיב אותי מול המערכת ה"קטנה", רמקולים מדפים מעולים שסיקר גיא לא מזמן (שכחתי את שמם) מחוברים למשולב החדש של לקסמן עם דאק מעולה של ברינקמן.
הכל נשמע מעולה ובמקום ואמרתי לו: בשביל מה צריך יותר? נשמע מעולה.
אמר לי בחצי חיוך, חכה לשמוע את המערכת ה"גדולה", פטיפון באלנס של ברינקמן עם זרוע איקדה + ראש חדש של מיאג'ימה, פונו של ברינקמן, פרה לקסמן 900 + מגברים של לקסמן פעמיים 900 מחוברים למג'יקו S3… מערכת סופר יקרה
לא יודע מה קרה עם המקרופון והמאסטרינג, אבל אני יודע מה נשמע הרבההההה יותר טוב… :D
אז מיקרופון, מאסטרינג, ריצפה עקומה... מערכת מאוד יקרה אבל מאוד איכותית נותנת חווייה מוסיקאלית מיוחדת
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
פעם הייתי שפוט של מערכות קטנות ומוזיקליות שאין עוררין על החוויה המוזיקלית האינטימית שהן יוצרות, אבל אין מה לעשות, לשמוע כלי נגינה קרוב למציאות צריך הגברה חזקה ולייצר מגבר חזק שגם מדוייק טונלית וכו' זה לא פשוט ויקר לכן, לצערי, לשמוע ממש טוב, מציאותי ומרגש עולה כמו מכונית יקרה, מקשר להמלצות על הcd ממיר "פלייבק" מהפוסט על dcs הוא באמת מושלם אבל 100K ומעלה? אימא'לה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אין בהכרח קשר בין "הגברה חזקה" לבין איך המערכת נשמעת.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אין שום משמעות למה שכתבת אבל כנראה שאתה לא יכול להתאפק
תקרא את הפוסט שנכתב לפני על ידי מישהו שאתה אולי מכיר:
"אבל אין מה לעשות, לשמוע כלי נגינה קרוב למציאות צריך הגברה חזקה ולייצר מגבר חזק"

אריה
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אם אתה מצטט צטט את כל המשפט ואל תערוך.
מה בסך הכל אנחנו מחפשים, לשמוע סקסופון במערכת שהכי מזכיר אותו כפי שהוא בלייב וזה אומר: 1) דיוק טונלי, פה זה מיקרופון, מאסטרינג כפי שערן מתעקש. 2)דחיפת אוויר כמו במציאות, ולעשות את זה צריך כוח !
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור