שימוש ב- Minidsp SHD

  • פותח הנושא פותח הנושא Roy
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Roy

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
32
נקודות
28
שלום לכולם, קניתי Minidsp SHD עם מיקרופון Umik-2 כדי לבצע RC למערכת, ולצערי די איבדתי את הידיים ואת הרגליים.
צפיתי ביוטיוב, קראתי מדריכים, אבל נתקעתי שוב ושוב בכל מיני נקודות בתפעול עד שנמאס לי. כנראה שהסבלנות שלי לעניינים טכניים כבר לא מה שהיתה פעם.

האם יש מישהו בפורום, או שלמישהו יש המלצה, על איש מקצוע (או חובב רציני) שעושה ביקורי בית בתשלום לכיול המערכת + קצת הדרכה?
ניסיתי לדבר עם דן מסינמארט שהיה מאוד נחמד, אבל הוא לא נותן שירות כזה שאינו קשור למוצרים שמכר (זה מובן לגמרי, אין לי טענות).

אודה לכל עזרה, הייתי רוצה לתת לזה צ'אנס רציני לפני שאני מעלה את המכשיר ללוחות בתחושת פספוס...
 

תנסה עם מיכאל 123 , למרות שלא מאמין שיסכים
 
  • Like
Reactions: Roy
הוא גאון בעניין , אבל עסוק רצח
 
בסוף הסתדרתי, תודה על התגובות כאן ובפרטי :)

ישבתי על זה שעה כמו שצריך, בלילה, בלי הסחות דעת, ומסתבר שזה לא כזה ביג דיל כמו שחשבתי. ה- UI בהחלט לא מהמצטיינים (במיוחד לאור העובדה שמדובר בשתי תוכנות שונות- מערכת ההפעלה של המכשיר ו- Dirac או REW), יש יותר מידי פונקציות ואפשרויות מבלבלות, אבל אם מתעלמים מהרעש והולכים רק על ה- RC עצמו, זה סיפור די פשוט.

מבחינת המכשיר עצמו- מומלץ ביותר! נותן שיפור משמעותי, בעיקר בתחושת הניקיון והצלילות ואימג' יותר מפוקס, בלי לשנות את הטונאליות של הצליל. ממש כמו שאקוסטיקה טובה היתה עושה ;)
 

בסוף הסתדרתי, תודה על התגובות כאן ובפרטי :)

ישבתי על זה שעה כמו שצריך, בלילה, בלי הסחות דעת, ומסתבר שזה לא כזה ביג דיל כמו שחשבתי. ה- UI בהחלט לא מהמצטיינים (במיוחד לאור העובדה שמדובר בשתי תוכנות שונות- מערכת ההפעלה של המכשיר ו- Dirac או REW), יש יותר מידי פונקציות ואפשרויות מבלבלות, אבל אם מתעלמים מהרעש והולכים רק על ה- RC עצמו, זה סיפור די פשוט.

מבחינת המכשיר עצמו- מומלץ ביותר! נותן שיפור משמעותי, בעיקר בתחושת הניקיון והצלילות ואימג' יותר מפוקס, בלי לשנות את הטונאליות של הצליל. ממש כמו שאקוסטיקה טובה היתה עושה ;)
משמח לשמוע.
תהנה
 
היי רועי
שמח לשמוע שהצליח לך..

כמה שאלות לגבי כיול שעשית (אולי אחרים גם יודעים..)

זוית מיקרופון כיול?
1. באיזה זוית צריך לכוון את המיקרופון? כלפי הקיר / כלפי מעלה / בזוית מסוימת?

נקודת כיול
2. האם כיול מומלץ לבצע רק בנקודת האזנה, או גם בנקודות נוספות? ואם כן היכן הנקודות שנכון למקם את המיקרופון למדידות נוספות?
 
היי רועי
שמח לשמוע שהצליח לך..

כמה שאלות לגבי כיול שעשית (אולי אחרים גם יודעים..)

זוית מיקרופון כיול?
1. באיזה זוית צריך לכוון את המיקרופון? כלפי הקיר / כלפי מעלה / בזוית מסוימת?

נקודת כיול
2. האם כיול מומלץ לבצע רק בנקודת האזנה, או גם בנקודות נוספות? ואם כן היכן הנקודות שנכון למקם את המיקרופון למדידות נוספות?
1.קפסולה של מיק כלפי תקרה (למעלה) - ולטעון קובץ כיול 90 מעלות שמשויך למיקרופון וניתן להורידו מהאתר של MINIDSP.

2.תמיד כמה נקודות - בדרך כלל בספירה של 60 ס"מ 3-4 נקודות כאשר המרחק בין כל נקודה לא פחות מ 30 ס"מ.

3.ממליץ גם לעשות כיול רחב יותר(של 7 -8 מדידות) ולהשוות את התוצאות(באוזן) .הגרף עלול להתפרש במדידה בודדת לאחר כיול כ "פחות טוב" בכיול הצר לעומת הרחב- בשעה שהוא למעשה טוב יותר עם מודדים שטח רחב יותר שמדמה יותר את השמיעה שלנו.
 

האם משהו בפורום ניסה להשתמש בקבצי ה REW לאחר מדידת החדר בROON והיה מרוצה מהתוצאה ?
 
  • Like
Reactions: omi
היי דן

תודה על התשובה , אני מעריך את זה ..

לגבי כיול ממספר נקודות , בשונה מכיול מנקודת ייחוס אחת , כיול ממספק נקודות מצריך תוכנה שיודעת לקבל כיול ממספר נקודות , ולהוציא קבצי תיקון שמתחשבים בכל נקודות המדידה , למיטב ידיעתי REW לא יודע לעשות תיקון לפי ממוצע של כמה נקודות כיול , יש למישהו מושג איך לעשות את זה ?
 
vהאם זו כוונת המשורר ?
למטה בצד שמאל יש לחצן
 

תמונות מצורפות

  • WhatsApp Image 2022-11-14 at 21.03.12 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-14 at 21.03.12 (1).jpeg
    KB 145.1 · צפיות: 138
  • WhatsApp Image 2022-11-14 at 21.03.12.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-14 at 21.03.12.jpeg
    KB 147.4 · צפיות: 111
הכיול נעשה עם Dirac Live, שמגיע עם מצבים מובנים של כיול צר (9 נקודות) כיול רחב לאדם אחד (13 נקודות) וכיול רחב לשני אנשים (17 נקודות).
הכיול נערך עם קובץ הכיול הספציפי למיקרופון.
 
היי דן

תודה על התשובה , אני מעריך את זה ..

לגבי כיול ממספר נקודות , בשונה מכיול מנקודת ייחוס אחת , כיול ממספק נקודות מצריך תוכנה שיודעת לקבל כיול ממספר נקודות , ולהוציא קבצי תיקון שמתחשבים בכל נקודות המדידה , למיטב ידיעתי REW לא יודע לעשות תיקון לפי ממוצע של כמה נקודות כיול , יש למישהו מושג איך לעשות את זה ?
היי רונן ,

הבנתי כנראה לא נכון.חשבתי שאתה מתכוון לדיראק.

גם ב REW אתה תוכל ליצור קובץ כיול EQ ממספר נקודות - זה כבר מסובך יותר אבל בהחלט אפשרי ויעיל.
הדרך הפשוטה ביותר היא ללמוד איך מפעילים RTA ואז לבצע MMM.


לא ממליץ בשום צורה לבצע אקוליזציה אקטיבית לפי מדידה אחת.
אתה גם תראה שאם רמקול טוב(ספינורמה - אמרנו כבר ?) כיולים צרים ורחבים - יתנו אותה תוצאה בדיוק (באוזן)
 

האם הכיול האוטומטי של dirac live (יש לי את הmini dsp shd) מספיק טוב, כלומר האם ניתן להגיע אתו לתוצאות טובות,
או שכדי להגיע לתוצאה רצויה אני צריך 'לשחק' עם זה לבד (אני חדש בזה ודי חלש בקטע הטכני...)
 
האם הכיול האוטומטי של dirac live (יש לי את הmini dsp shd) מספיק טוב, כלומר האם ניתן להגיע אתו לתוצאות טובות,
או שכדי להגיע לתוצאה רצויה אני צריך 'לשחק' עם זה לבד (אני חדש בזה ודי חלש בקטע הטכני...)

מה זה "לשחק עם זה לבד"?
 
כפי שאמרתי אני בור מוחלט בזה (כרגע!)
לפי מה שהבנתי אפשר לסמוך על dirac ואפשר גם לכוון לבד אחרי הכיול, אולי אני כותב שטויות...
נשאל את זה אחרת, האם אפשר להגיע לתוצאות טובות עם minidsp ו dirac live?
 

לא שטויות :)

אפשר בהחלט
עכשיו שאני יודע שזה לא שטויות, האם תתקבל לי תוצאה אופטימלית גם אם אני סומך על dirac?
פשוט רוצה לדעת כמה זה הכרחי שאני ישקע עכשיו בלימוד של העניין...ככל שהוא עושה עבודה טובה לבד...
תודה רבה.
 
עכשיו שאני יודע שזה לא שטויות, האם תתקבל לי תוצאה אופטימלית גם אם אני סומך על dirac?
פשוט רוצה לדעת כמה זה הכרחי שאני ישקע עכשיו בלימוד של העניין...ככל שהוא עושה עבודה טובה לבד...
תודה רבה.
מה ההרכב של המערכת שלך ?
איזו גרסת דירק יש לך - LIVE או DLBC?
האם יש סאב במערכת או רק זוג רמקולים ?
 

יש סאב (svs sb1000pro)
dirac live
elac solano bs283
magnat mr780
denafrips ares ii
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור