שידורי קול המוסיקה בזמן האחרון איך אצלכם ?

  • פותח הנושא פותח הנושא SONYES
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

במדיית רדיו FM STEREO היא האפשרות היחידה לקבל איכות מוסיקלית ברמת HI FI ונא לא להתבלבל בין איכות קליטה גבוהה לאיכות מוסיקלית גבוהה(טיונר טוב אמור לענות על שניהם).אנחנו משקיעים כל כך הרבה בנגנים ומקורות שונים פטיפונים ראשים וכו ובכן אין תחליף לטיונר יעודי ואנטנה רצינית כדי לקבל איכות סאונד שתשתווה לאיכות שאנו מקבלי משאר המקורות שלנו ואגב גם פטיפון הוא לא שיא הקידמה אז להתקדם לעיתים זה רק עניין של נוחיות ולא בהכרח איכות.בקיצור תשקיע בטיונר רציני ואנטנה חיצונית טובה ותראה מה את מפסיד.
אני אומר לכם קול המוסיקה השתפר משמעותית מבשנים שעברו שבלתי נסבר להאזין לכלום גם לא לגלי צהל

הסאונד משום מה גדול יותר ונעים יותר לפעמים מטובי הדיסקים בכך יש משהוא אחר
כל הכבוד לרשות החדשה קודם היה בלתי נסבל אני מוצא את עצמי מבלה המון המון שעות מול המוסיקה מטיונר .
הטיוניר הוא SONY STS-S707ES
האנטנה היא חיבור השתרברב מהגג אלי והוא בעצם מחובר לאנטנה של שידורי TV
היום ממש כיף להאזין בנוסף למערכת הסידי המעולה שלי
 
נערך לאחרונה ב:
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 015.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 015.jpg
    6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 015.jpg
    KB 98.6 · צפיות: 367
בסטרימר שברשותי יש רדיו אכותי FM
שומעים מצויין , אבל בסטרימינג שומעים טוב בהרבה ,
FM מעוות (THD , SNR ) את הצליל (בקצת)... , שינויי פאזה, שינויי תדר ורוחב פס צר ,
הכל ביחד יותר גרוע מ MP3
בשום סטרימר אין טיונר FM איכותי באמת.לגבי שאר דבריך לא רוצה להגיב בחוסר נימוס.
 

בשום סטרימר אין טיונר FM איכותי באמת.לגבי שאר דבריך לא רוצה להגיב בחוסר נימוס.
מניין הקביעה שאין שום סטרימר שיש לו טיונר FM איכותי באמת ?
תבדוק למשל את הסטרימר של cocktail audio x45 pro
 
בשום סטרימר אין טיונר FM איכותי באמת.
נהפוכו, אני מניח שבסטרימרים יש "טיונר דיגיטאלי" כלומר כל הגילוי של ה-FM לא נעשה באנלוגי אלא "בתחום המתמטי" - אות ה FM נידגם ע"י A/D רחב סרט (1) וגלאי ה-FM הוא בתחום הדיגיטאלי......מאפשר איכויות שלא היו אפשריות בעבר (פילטרים חדים שלא תלויים באיכות הרכיבים ולא מושפעים מחום המכשיר).

אגב כל הטיונרים של הכבלים ומודמי הכבלים המודרניים הם עם טיונרים דיגיטאליים כך שזה מאפשר " ריבוי טיונרים מתמטיים".

בממיר כבלים משוכלל קיימים 5 "טיונרים מתמטיים"...... אחד צופה ברגע זה, שני מאפשר תמונה בתוך תמונה, שלישי מקליט תוכנית שלא צופים בה כרגע, רביעי משמש לכבל מודם (עבור ה VOD) וחמישי יכול לשמש למוניטורינג על איכות הרשת.

------------------------------------------------------------

(1) אין שום בעיה היום לייצר דוגם בתדר של מס' גיגה הרצים ובעומק של 12-14 ביט ואף יותר. אות FM ביחס לרעש X משתפר ב 10-20 בקירוב כשהופכים אותו מ RF לאודיו עקב "תופעת ה FM" .

(@arix יכול להוסיף על זה כי דוגמים זה חלק מהמקצוע שלו :))
 
נערך לאחרונה ב:
@SONYES - קרא את המייל מעל, מאחר שאתה אוהב את נושא ה-FM רדיו (גם אני- יש לי את האונקיו 9090 Mk2 - כמעט בן 30 שנה) אני מציע לך להתעניין בנושא ואולי לנסות לרכוש טיונר "דיגיטאלי אמיתי" (לא במובן של הסקאלה אלא במובן שכתבתי בפוסט מעל)

Onkyo 9090-2.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Onkyo 9090-2.JPG
    Onkyo 9090-2.JPG
    KB 40.3 · צפיות: 294
נערך לאחרונה ב:
רוברט הטיונר של SonyEs (תסתכלבתמונה שהוא פירסם למעלה) הוא לא טיונר דיגטלי ??
התצוגה שלו דיגיטאלית אולם כל האלקטרוניקה של הטיונר ומעגלי הפיענוח הם אנלוגיים .....כמו פעם.

טיונר דיגיטאלי "אמיתי" הוא עם דוגם A/D ומפענח FM מתמטי בתחום של הביטים בדיוק כמו ב DSP.
 
התצוגה שלו דיגיטאלית אולם כל האלקטרוניקה של הטיונר ומעגלי הפיענוח הם אנלוגיים .....כמו פעם.

קראו לזה אז, אם אינני טועה, סינטיסזייד PLL טיונר.
אלו הדגמים הכי גרועים לאודיו.
האנאלוגיים המלאים שקדמו להם... יש ביניהם דגמים מעולים ואחרים פחות.
 
התצוגה שלו דיגיטאלית אולם כל האלקטרוניקה של הטיונר ומעגלי הפיענוח הם אנלוגיים .....כמו פעם.

טיונר דיגיטאלי "אמיתי" הוא עם דוגם A/D ומפענח FM מתמטי בתחום של הביטים בדיוק כמו ב DSP.


והאונקיו שלך למשל ? דיגטלי אמיתי?
  1. תוכל לתת דוגמאות לכאלה , האם זה הטיונרים שיש כעת בחנויות כמו רוטל וכאלה ..
 

מניין הקביעה שאין שום סטרימר שיש לו טיונר FM איכותי באמת ?
תבדוק למשל את הסטרימר של cocktail audio x45 pro
כשעוד יצרו טיונרים HIGH END
 
כן כן מכיר את הדיגיטלי אכן רציתי להזמין אחד כזה אבל אין שידורים בארץ
STS-S777ES

Sony-ST-D777ES-DAB-AM-FM-Tuner-with-Remote-Control-and.jpg


אבל לפי מיטב ידעתי אין שידורים כאלו ומה גם השידורים היו כל כך גרועים שהעדפתי להשאר עם שלי
707ES
 
והאונקיו שלך למשל ? דיגטלי אמיתי?
  1. תוכל לתת דוגמאות לכאלה , האם זה הטיונרים שיש כעת בחנויות כמו רוטל וכאלה ..
הטיונר שלי גם הוא אנלוגי לגמרי , כאמור התצוגה אכן דיגיטאלית.......בהמשך הערב אחפש באינטרנט "טיונרים דיגיטאליים אמיתיים" וכמובן אפרסם זאת.......אני הולך ל"מפלט" (מלשון מופלטה) - בחברה המצומצמת של משפחתי:).

מימונה שמחה לכולם(ורד)
 

הטיונר שלי גם הוא אנלוגי לגמרי , כאמור התצוגה אכן דיגיטאלית.......בהמשך הערב אחפש באינטרנט "טיונרים דיגיטאליים אמיתיים" וכמובן אפרסם זאת.......אני הולך ל"מפלט" (מלשון מופלטה) - בחברה המצומצמת של משפחתי:).

מימונה שמחה לכולם(ורד)

אכן אני מכיר את נושא הטיונים לפני ולפנים כי בעבר היה לי TRIO 990 במקור של קנווד שיוצר במיוחד לערוצים של BBC ושווק באנגליה עם
הוא נמכר למשהו שעוסק בהי פי לפני 25 שנים שקניתי את הרסיבר ימהה 2090 הראשון שלי
לא היה קרוב לטיונר של TRIO
לימים רכשתי רסיבר של סוני וחזר לי הצבע לחייי

לאחר מכאן רכשתי את 707ES ומאז לא מחליף אותו
 
זה הטיונר צילום מהרשת לא הספקתי לתעד את שלי מאז
TRIO-Kenwood-KT-990-SDL-Audiophile-FM-AM-Tuner-in.jpg
 
כן כן מכיר את הדיגיטלי אכן רציתי להזמין אחד כזה אבל אין שידורים בארץ
STS-S777ES

Sony-ST-D777ES-DAB-AM-FM-Tuner-with-Remote-Control-and.jpg


אבל לפי מיטב ידעתי אין שידורים כאלו ומה גם השידורים היו כל כך גרועים שהעדפתי להשאר עם שלי
707ES
לא, לא , לא !!! ....לא שידורים דיגיטאליים - נקרא DAB- Digital Audio Broadcasting .....היו נסויים של משרד התקשורת לשידורים אלו אבל לא היה לזה המשך (אגב, הייתי בזמנו בקשר עם כל החברה מבזק שביצעו עבור משרד התקשורת את הניסוי, לפני כ 15 שנה, אולם כאמור הפרוייקט הוקפא).

בהמשך הערב אפרט מהו "טיונר FM דיגיטאלי אמיתי" .
 

רבים מתרפקים כיום על פטיפונים הגברת מנורות ומה שתקרא צליל אנלוגי וכששומעים את התוצאה המוסיקלית מהחדשנות הדיגיטלית הנל אזי הגעגוע כנראה מוצדק.ואני עומד על דעתי קליטת רדיו ברמת HI FI מצריך טיונר FM יעודי. ברמה גבוהה כמובן
 
מי שומע מוסיקה ב FM ?
יש את כאן 88 וקול המוסיקה ברדיו אינטרנטי..
כמובן עדיף בסטרימר שמחובר למערכת ושתומך גם בשידורי רדיו אינטרנטי כגון airable...
נדמה לי שכשתשמע fm איכותי תבין את ההבדל. יש קסם מיוחד. רדיו אינטרנטי עוד לא שם. ואם שמעת fm איכותי ולא השתכנעת..זכותך ותמשיך להנות כמובן מאיזה פורמט שעושה לך טוב
 
רבים מתרפקים כיום על פטיפונים הגברת מנורות ומה שתקרא צליל אנלוגי וכששומעים את התוצאה המוסיקלית מהחדשנות הדיגיטלית הנל אזי הגעגוע כנראה מוצדק.ואני עומד על דעתי קליטת רדיו ברמת HI FI מצריך טיונר FM יעודי. ברמה גבוהה כמובן

אני מאזין לרדיו מאד רדיו המנורות שהיה לנו בבית אמרון אמקור
אחכ היה לי טיונר של טלווקס וכך הלאה עם השנים

מערכות הסידי של של רשות השידור לפני עידן המחשבים היו סידי רייוקס שטודר מקצועי אז זוכר שידור ראשון של סידי מהרדיו עד היום אפילו הקלטתי את זה לקלטת אך לא מוצא ואותה בטח אמצא אם לא התנדפה לה
אחכ כך אני זוכר עברו לדנון מקצועי 635 פשוט ביותר

אבל מה בדרך רפי אשל ויעקב אבירם שאלתי אותם כמעט יותר מ30 שנה בשידורים שהיו מבצעים מהפילהרמונית איך מקליטים על איזה טייפ סלילים איך מעברים מה השרשרת
אנחנו בצפון מקבלים שידורים מאנטנה ליד אונבירסטת חיפה ליד כביש 672
אז היה להם משדרים עדיין מנורות
הכל היה מלא חיים פירוט יפה אם כי
הבעיה העיקרית שלי היתה קומפרסיה שהיום ממש מורגש אבל לא כזה מעיק כמו פעם

בחלש עלה הסיגנל בחזק ירד וממש חוסר אחידות אבל בכל זאת ישבתי שעות להאזין ופתאום
היו שנים שהקלטתי המון ההרדיו כולל מגלי צהל 88FM למרות אהבתי למוסיקה קלאסית מצאתי לא מעט מוסיקה שהקלטתי למיני דיסק MD משהו זוכר
ותוצאות היו מספיק טובות לשעות של הנאה וקומפרסיה זו עדיין קיימת בערוצים שונים אפילו בטלוייזה בייס הוט וכ
 

לא, לא , לא !!! ....לא שידורים דיגיטאליים - נקרא DAB- Digital Audio Broadcasting .....היו נסויים של משרד התקשורת לשידורים אלו אבל לא היה לזה המשך (אגב, הייתי בזמנו בקשר עם כל החברה מבזק שביצעו עבור משרד התקשורת את הניסוי, לפני כ 15 שנה, אולם כאמור הפרוייקט הוקפא).

בהמשך הערב אפרט מהו "טיונר FM דיגיטאלי אמיתי" .

@roberts
Sony ST-D777ES DAB/AM/FM Tuner
הוא טיונר דיגיטלי בשידורים שהיו נהוגים בגרמניה ובאנגליה
DAB
היתר אנלוגי מבוסס כולו על 5ES שמבוסס קומפלט כמעט על 707
זה מה שרציתי לקנות עם DAB+FM
 
נערך לאחרונה ב:
נדמה לי שכשתשמע fm איכותי תבין את ההבדל. יש קסם מיוחד. רדיו אינטרנטי עוד לא שם. ואם שמעת fm איכותי ולא השתכנעת..זכותך ותמשיך להנות כמובן מאיזה פורמט שעושה לך טוב
צודק 100%
רדיו אנטרנטי נסיתי אפילו שידורים 320KB לא מתקרבים לטיונר אנלוגי של שידורים רגילים מימי טרפפו
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור