אם אתה לא מבחין כלל באם הסאב פועל, אז...... מדוע להשתמש בו ?
אבל .... אם אתה מתעקש להשתמש בו { סיבות סנטימנטליות הן לגיטימיות ביותר
}, ועד שתקנה מגבר נפרד, אז שני דברים ..
1)מומלץ ביותר שכן תנסה לכוון את הפאזה, אולי אתה עובד בווליום
גבוה מדי ולכן לא מצליח להבחין. אופציה נוספת היא שכל הקומבינה גדולה
על החדר ופשוט יש יותר מדי בס. מה שמביא אותנו לדבר שני ...
2) אנא נסה את הדבר הבא:
א) גש לרסיבר שלך והגדר את שני הרצפתיים שלך כ SMALL { קראת נכון }
ב) הגדר ברסיבר שיש לך סאב
ג) כוון את ה CROSS OVER ברסיבר ל 80HZ
ד) נגן כמה קטעים.
לדעתי המערכת שלך תשמע טוב יותר ומאוזן יותר. לסאב שלך יש אלמנט אמנם
קטן יחסית לקדמיים, אבל הוא מוגבר באמצעות מגבר חזק יותר מכל הרסיבר שלך,
לעומת זאת, כשהרסיבר שלך יגביר עבור הקדמיים רק את התדרים מעל 80HZ
אז כל הטווח שבין המיד הנמוך, עד לגבוהים יישמע הרבה יותר מאוזן ונשלט.
והנמוכים מאוד יגיעו מהסאב {שזה תפקידו למעשה }, שמלכתחילה הם לא מוכוונים. התוצאה הסופית תהיה צליל מלא ומאוזן יותר.
ההסבר הטכני לכל זה היא שהגברת תדרים נמוכים דורשת הרבה מאמץ רב מהרסיבר,
ואין לו עד כדי כך הרבה כוח. במקום לבזבז את המיץ של הרסיבר על תדרים
שגם ככה הסאב שלך ינגן יותר טוב { כמובן כל הדברים אמורים לקונפיגורצייה
ללא POWER ייעודי לקדמיים } ניתן לרסיבר לבצע את הכי טוב שהוא יכול עבור רוב הספקטרום
של המוזיקה, ונשתמש בסאב רק לצורך התחום הנמוך. ואם נדמה לך שזו סיבה טובה
לזה שמייצרים סאבוופרים עם מגבר נפרד וחזק אז .. אתה צודק.
כמובן שכל הניסוי הזה תלוי בכך שראשית אתה מוודא שעשית כל מה שאתה
יכול בנוגע לפאזה, אחרת אין טעם.
עכשיו, בקשר לדבריך כי אתה לא מומחה בכיוונים וניואנסים וכל זה.... הדברים לא
כל כך מסובכים. כולנו התחלנו ממשהו. הוראות כיוון הפאזה שהצעתי לך לא כוללות
הרבה חוץ מלהבחין באיזה מצב הווליום גבוה יותר.
כיוון הרסיבר שהצעתי כרוך בלעשות צעד צעד ולבסוף להאזין ולראות אם אתה אוהב את
התוצאה. אל תשכח שמשחקים זה חלק מהכיף בעניין.
תתפלא כמה שלפעמים מיקום וסטאפ נכון זה השדרוג הכי נכון למערכת מסויימת.