שאלה כללית על מכשירי FULL HD

  • פותח הנושא פותח הנושא danistar
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

danistar

חבר משקיען
הודעות
697
מעורבות
0
נקודות
16
שלום לכולם . אני חדש באתר והגעתי לכאן בעקבות הכתבה ב YNET . מכיוון שכבר מזמן הגעתי להחלטה שהמעבר שלי מהפנסוניק הותיקה שלי ( והמצויינת שלי , למרות שהיא כמעט בת 10 רואים בה מצויין ) למסכי ה LCD יקרה אך ורק למסכי FULL HD ( אין לי שום סיבה אחרת לחשוב על מעבר כזה אחרת ) יש לי שאלה די כללית בנושא .

לפי מה שאני רואה כרגע בשוק המחיר של מסכים כאלו יקר מאוד לעומת מה שהולך בחול והם עדיין די נדירים בארצנו הקטנטונת . היה מעניין אותי לשמוע חוות דעת ממנהל הפורום והמומחים האחרים כמה זמן עוד יקח עד שאוכל להרשות לצמי לרכוש מסך כזה בגדלים 42-47 במחירים "נורמליים" יחסית בלי לקרוע את הכיס .

רק לציין שהכותב היה חבר שנים רבות ( בעצם עוד מימי הקמתו ב IOL ) בפורום קולנוע ביתי בתפוז ומסוקרן לדעת אם גם במסגרת הקהילה הזו ישנם מפגשי פורום .
 

נערך לאחרונה ב:
שלום לך,

השאלה הבסיסית היא איזה סדר גודל של מחיר נחשב עבורך "מבלי לקרוע את הכיס"?
גם אני הייתי חבר מזה שנים בפורום תפוז...
 
השאלה הבסיסית היא איזה סדר גודל של מחיר נחשב עבורך "מבלי לקרוע את הכיס"?

נאמר מחיר של HD-READY דהיום (768P , 1080i)
 
בשלב מסויים, רזולוציה זו תהפך להיות פשוט הסטנדרט של המסכים, מה שאומר כי דגמי ה-42" HD Ready של היום יהפכו להיות FHD בסדרות העתידיות.
כבר היום, ניתן למצוא דגמי LCD FHD 42 מתוצרת חברות "מדבקה" במחיר של פחות מ-10,000 ש"ח כדוגמת המסך הזה בהדרגה זה יגיע גם למותגים היקרים יותר.
ב-LCD זה יגיע מהר יותר, בפלזמה קצת יותר קשה ויקר לשבור את מחסום ה- 1024X768 בדגמי ה-42"
 

כבר היום, ניתן למצוא דגמי LCD FHD 42 מתוצרת חברות "מדבקה" במחיר של פחות מ-10,000 ש"ח כדוגמת המסך הזה בהדרגה זה יגיע גם למותגים היקרים יותר.

נראה שדי אהבת את המסך הזה.
 
הוא לא מושלם, היתרון כמובן רזולוציית FHD אבל זויות הצפיה לא מזהירות כמו גם עומק השחורים.
 
ליאור , אני אנצל את השירשור , כמה להערכתך עולה מסך טוב באמת ? שבו יש זוייות צפיה טובות ?
 

לדוגמא, מסכי פלזמה מדגמים של פנסוניק/סמסונג בגודל 42" (10,000-12,000 ש"ח).
אבל הם לא FHD
 
קודם כל תודה על התגובות

מכיוון שאני לא מאלו שקונים מותגי "מדבקה" אלה מכשיר של חברה שיש מאחוריה שם ואני חובב לא קטן של פנסוניק ( מה לעשות ) אני מדבר על מכשירים קצת יותר רציניים ומחיר סביר אצלי זה מסך 46-47 שהוא FHD באזור ה 10-12K . יכול להיות שאני מגזים בנומך המחיר אבל לדעתי מחירים ש 15 ומעלה הם ממש מוגזמים .


ולמרות הכל אני מאלה שטוענים שזמן ה HD במחירים סבירים ( אם זה מכשירי HDDVD או BLUERAY , הרסיברים והטלוויזיות) עדיין לא קרוב כמו אנחנו חושבים ועד שהטכנולוגיה תהיה בשלה ועממית יקח עוד זמן רב וזה בשנים .
 
בוודאי שלא, טכנולוגיות HD ו- Blu-ray רק עושות את צעדיהן הראשונים בעולם (ולא רק בישראל), אם כך אז חכה לפחות כשנה.
 

ליאור יש מסכי מחשב שתומכים בFHD ? כי מסכי מחשב עולים יותר זול בגלל המיסוי , וגם בגלל שלמעשה אתה יכול להסתפק במסך יותר קטן
 
לא תחסוך כאן, ראה דוגמא:
 
קבלו עדכון טרי, מסתבר שהעדכונים מגיעים מהר מהצפוי:
LG מתחילה למכור בישראל שני מסכי LCD ברזולוצית 1080P.
המחירים הם 12,990 ש"ח לדגם 42LB7RF (גודל 42")
15,990 לדגם 47LB7RF (גודל 47")
ראיתי אותם היום, עם חומר HD הם נראו לא רע בכלל (אם כי קשה לשפוט מקצועית על סמך הצצה חטופה שכזו)
 

יש לך מושג ליאור מה המחיר של הפיוניר 50 אינץ FHD? תם לשם השוואה
 
גירסאת ה- 50 HD Ready עולה מעל 30,000 ש"ח, אז תעשה את החשבון...
 
מעניין מתי פנסוניק תתחיל למכור כאלו מסכים בארץ ( אם כי עד היום הם מתמחים יותר בפלאזמות בארץ )
 

וחוץ מזה שאני לא חובב גדול של הקוראינים , היפניים עדיפים .
 
וסתם שאלה מסקרנת .. הרי ידוע שלמסכי LCD למחשב יש כמה סוגי פנלים ( הנפוץ והפשוט ביותר הוא ה TN ) . האים גם במסכי טלוויזה מייצרים באותן טכנולוגיות יצור ואם כן האם יש בארץ מגוון או שכמו במסכי המחשב ה TN שולט ...
 
אכן גם במסכי טלוויזיה ישנו שוני בפאנלים, הזולים כמובן עשויים TN.
הסדרה האחרונה של LG למשל, עברה לפאנל איכותי יחסי מסוג S-IPS.
 

שאלת תם

אכן גם במסכי טלוויזיה ישנו שוני בפאנלים, הזולים כמובן עשויים TN.
הסדרה האחרונה של LG למשל, עברה לפאנל איכותי יחסי מסוג S-IPS.
מה זה TN ו S-IPS או S-PVA של מסך המחשב של דל ?

המסך מחשב של דל הוא 4000-5000 ש"ח על 24" זה הרבה פחות מ12K של מסך 42 של הLG . אז נכון שההבדל בגודל הוא אדיר , השאלה היא האם האיכות עדיפה ? והאם אפשר להשתמש במסך טלוויזיה כמסך מחשב ?
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור