פלזמה שאלה בחיבור פיוניר

  • פותח הנושא פותח הנושא dayanjak
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

dayanjak

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
0
רכשתי פיוניר 5020 עם רמקול תחתון ורסיבר פיוניר 1018 רמקולים פוקל XL קדמיים וסנטר
שאלתי: ברצוני לנצל גם את הרמקול של המסך ובמצבים מסוימים גם את החיבור למערכת הק"ב .לצורך כך חשבתי לפצל את יציאת HDMI מהממיר ל שתיים : אחת ישירות למסך ושנייה דרך הרסיבר :
1.האם נכון לעשות?
2.האם קיים מפצל כזה כניסה אחת שתי יציאות ומהו סדרגודל עלות ?
3.האם יש דרך אחרת להשיג המטרה הנ"ל באותה איכות?
הכוונה להשיג יכולת לשמוע ולראות איכות HDMI עם או בלי הפעלת הרסיבר
תודה
 

מה המקור ממנו אתה מוציא HDMI ?
 
המקור הינו ממיר הוט HD
תודה
 

את ה- HDMI תחבר לטלויזיה.
במקביל, תחבר לרסיבר כבל ליציאת אודיו אופטית או קואקסיאלית בממיר.
 
רק כדי להבין

האם לא ניתן לפצל אות HDMI מהיציאה של הממיר ?
האם אות הוידאו כשהוא עובר דרך הרסיבר מועבר באיכות נמוכה יותר ?
האם בחיבור שאינו HDMI לרסיבר איני מקבל אות אודיו נחות יותר?

בכל אופן תודה על התשובות
 
אתה יכול לפצל אות HDMI דרך מכשיר מפצל מתאים, אבל אין לך צורך במקרה הזה.
דרך הממיר של YES יוצא אות סטריאו או דולבי דיגיטל, שני החיבורים (HDMI או יציאה קואקסיאלית / אופטית) מוציאים באיכות זהה, כך שתוכל להשתמש בשניהם במקביל.
 

היי ליאור ותודה על התשובות
קראתי גם במדריך של הפלזמה וגם במדריך של הרסיבר שמומלץ לחבר את הממירב HDMI למגבר ומהמגבר למסך שוב ב HDMI ובנוסף להוציא חיבור אופטי/קואקסיאלי מהאודיו OUT של המסך לאודיו IN של המגבר.
מבקש להבין מה ההבדל בין שני סוגי החיבורים ולשם מה יציאת האודיו מהמסך למגבר?
שנית מה אכן מומלץ מבין שתי השיטות :א) ממיר מסך- HDMI וממיר מגבר -אופטי לבין: ב)הכל עובר דרך המגבר ב HDMI ,מהמגבר למסך HDMI ומהמסך למגבר אופטי. ראוי לציין מספר נקודות:
המגבר יודע להעביר HDMI גם בהיותו כבוי (מכיון ששתי היחידות מסך ומגבר הם של פיוניר) .
מנגד - למגבר שתי כניסות HDMI . מתוכנן: XBOX וסטרימר כך שלכאורה, האפשרות של המגבר כמרכזייה תתאפשר רק עם מפצל HDMI (שיש לי )
בקיצור ההתלבטות : בין ההמלצה הראשונה שלך למעלה(חיבור ישיר ממיר מסך ובנוסף אופטי למגבר ) לבין חיבור כל הרכיבים למגבר ושימוש במגבר כמרכזיה כפי שהוסבר בצורה מאוד ברורה במדריך שלך כאן - ובנוסף לידע כללי לשם מה ממליצים מדריכי המסך והמגבר לחבר יציאת אודיו אופטי מהמסך למגבר.
בנוסף : האם איכות אודיו HDMI זהה לאיכות אופטי/קואקסיאלי ?
תודה מראש על התשובות
 
אם הרסיבר מקבל את האודיו ישירות מהממיר, אין טעם לחבר יציאת אודיו נוספת מהמסך אליו.
היציאה מהמסך (אם מתייחסים ליציאת אודיו דיגיטלית אופטית) מתייחסת למקרים בהם אין חיבורי HDMI לרסיבר, כך מחברים HDMI למסך וממנו מחלצים את אות האודיו החוצה דרך האופטית.
 
ליאור - תודה
לא בטוח שהבנתי : במנואל של המכשירים רשום : 1)לחבר HDMI למגבר.2)מגבר למסך HDMI
3) מסך מגבר - אופטי לאודיו. כלומר בעצם כפי המלצתך במדריך להשתמש במגבר כמרכזיה. במעבר דרך המגבר עובר כבר אות אודיו למה שוב לחלצו באופטי?
בחיבור HDMI האם יש יתרון לחיבור למסך או למגבר ? אולי בהתייחס למה שקראתי כאן בעבר ייתכן שעדיף לחבר ישירות למסך כדי לוודא שמעבד ה TV יבצע את עבודת עיבוד התמונה בעיקר בשידורי SD ולא מעבד המגבר ???
בכל מקרה מבין שבמקרה זה המלצתך נשארת בעינה לחיבור ישיר ממיר מסך HDMI ןממיר מגבר - אופטי ?
תודה
 

1+2) אכן, לחבר HDMI לרסיבר וממנו אל המסך.
3) אין שום טעם.
שיפור איכות SD דרך הרסיבר תלויה במעבד הוידאו של הרסיבר בהשוואה מול המעבד בטלויזיה, מומלץ לבצע השוואת איכויות ואז להחליט איך לחבר, בחלק מהרסיבר, ניתן להגדיר שאות הוידאו דרך HDMI לא יטופל ברסיבר - Passthrough ואז רק האודיו יחולץ ממנו והוידאו ימשיך הלאה - למסך.
 
אז לסיכום במקרה זה :עדיף חיבור ישיר בין ממיר למסך או ממיר-מגבר-מסך?
תודה
 
אם הממיר שלך הוא מקור הוידאו היחיד עם HDMI ואתה נוהג להאזין רק דרך הרמקולים של הטלויזיה, אז חבר ישירות ממיר אל טלויזיה.
אם אתה מעדיף לשמוע דרך הרמקולים של המערכת, חבר דרך רסיבר וודא שיש מצב PASSTHROUGH
 

ליאור שלום בהמשך לשרשור זה ?

עם אני מחבר מחשב עם יציאת HDMI לטלויזיה HDMI אבל רוצה שיהיה גם סאונד למגבר אז כל מה שאני צריך זה להוציא כבל אופטי מהיציאה שיש לי בטלויזיה לכניסה האופטית במגבר ואז אני יוכל לשמוע סרטים ב DD/DTS דרך המגבר והרמקולים שמחוברים אליו ?
תודה מראש.
 
בעיקרון, זה מה שאמור לקרות.
 
תודה ולילה

טוב
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור