DavidGil
חבר משקיען
- הודעות
- 1,877
- מעורבות
- 1,870
- נקודות
- 113
באחד הערבים השבוע, הזדמנתי לביתו של @yeuda27, יחד עם חבר הפורום רונן גולן.
האמת, שהגעתי ישר מיום עבודה עמוס מאוד לבית משפחתו של יהודה, בחור די צעיר (במונחים של הפורום....) וללא שום ציפיות.
לא יודע למה, אבל משום מה חשבתי שמדובר במישהו שמתחיל את דרכו האודיופילית והציוד שלו בהתאמה. אמרתי לעצמי wtf, הוא הזמין כל כך יפה אז ניתן גיחה על הדרך.
הגעתי. מצאתי בחור מקסים ואוהב מוזיקה אמיתי אשר אירח אותנו בטוב טעם ורוחב לב.
לאחר שאכלנו ושתינו, נכנסנו לחדר האזנה היעודי.
חדר קטן. 8-9 מ״ר במבט חטוף. סט אפ ממש לא עמוס, מקור אחד מבוסס סטרימינג בלבד!, מגבר משולב אחד ושני רמקולים.
מה כבר יכול להיות?
יאללה שים משהו.
על הטרק הראשון הבנתי את גודל טיפשותי והנחת המוצא המאוד שגויה שעימה הגעתי.
זה היה פשוט מהמם!!!
אני, שממוקד ב99 אחוז במוזיקה אנלוגית, הייתי בשוק איך סטרימר יכול להוציא כאלה ביצועים: מפורטים, מרגשים, במה, עומק, גודל. מדהים.
למרות קוטן החדר וקוטן המערכת, המוסיקה מאוד גדולה ועוטפת וגם לאחר הרבה זמן, לא מעייפת.
כמה מיתוסים שהין לי בראש התנפצו באותו ערב, בעיקר לגבי רמקולים קרמיים (שאני אישית פחות חובב) ומזרים מדיה בתור מקור ראשי.
שמענו הכל מכל כל, פופ ורוק וג׳אז וקלאסי והמערכת החזיקה את כל הסגנונות כמו גדולה מלאונרד כהן ופטרישיה ברבר, לגוסטב מאהלר ואנטון ברוקנר. הכל נשמע לאוזניי הערלות, פצצה.
הגדולה של המערכת של יהודה זה שילוב יוצא דופן בין הרמקול הקרמי למקור המנורתי. התוצאה הסופית היא פשוט קסם.
מצאתי את עצמי מקנא בכיוון הסאונד הזה שהוא די רחוק מהכיוון של הסאונד אצלי בבית והזמן עבר בלי להרגיש.
ליהודה יש משנה סדורה בכל הקשור להקמת סטאפ אודיופילי. הוא מתחיל בנקיון ובשקט של המערכת, דבר אשר מתבטא אצלו בהשקעה גדולה בכבילה ובחשמל ומשם הוא ממשיך לרמקול, למקור ולהגברה. בעצם הכבילה היא הרכיב היקר ביותר במערכת. את התוצאות שומעים היטב.
יש איזון מאוד מדויק בין האנליטיות והמהירות של הרמקול הקרמי לגוון החמים הנובע מהמקור והתוצאה היא סאונד מאוד מדויק מצד אחד, ו״רומנטי״ מצד שני. אני מאוד אהבתי.
תודה יהודה על האירוח ועל החויה ועל כך שלימדת אותי משהו חדש.
אה, נכון, לא עשיתי רשימת מכולת של הציוד...
אז אני לא זוכר בדיוק דגמים ונתונים אבל ממה שאני זוכר, הרמקולים הם מרטן מיילס, ההגברה משולב של לימה, המקור מורכב משני חלקים של למפיזיטור, דאק מנורתי וסטרימר עוצמתי.
כבילה רצינית של נורדוסט.
קיצר, מגניב לגמרי.
חזרתי הביתה מאוחר מהרהר על הניג׳וז שבהחלפת תקליטים כל 20 דקות, נקיונות, פצפוצים ושאר מרעין בישין אנלוגיים.
יום אחרי, כבר נרגעתי ושמתי תקליט אצלי במערכת וכמו שאומרים בארץ נהדרת: הכל טיוב...
אז מה אני אומר, אין ״נחלה״ אחת. יש כמה דרכים שונות להגיע לאותה תוצאה: קסם וכיף ומוזיקה שנחרטת בנשמה.
האמת, שהגעתי ישר מיום עבודה עמוס מאוד לבית משפחתו של יהודה, בחור די צעיר (במונחים של הפורום....) וללא שום ציפיות.
לא יודע למה, אבל משום מה חשבתי שמדובר במישהו שמתחיל את דרכו האודיופילית והציוד שלו בהתאמה. אמרתי לעצמי wtf, הוא הזמין כל כך יפה אז ניתן גיחה על הדרך.
הגעתי. מצאתי בחור מקסים ואוהב מוזיקה אמיתי אשר אירח אותנו בטוב טעם ורוחב לב.
לאחר שאכלנו ושתינו, נכנסנו לחדר האזנה היעודי.
חדר קטן. 8-9 מ״ר במבט חטוף. סט אפ ממש לא עמוס, מקור אחד מבוסס סטרימינג בלבד!, מגבר משולב אחד ושני רמקולים.
מה כבר יכול להיות?
יאללה שים משהו.
על הטרק הראשון הבנתי את גודל טיפשותי והנחת המוצא המאוד שגויה שעימה הגעתי.
זה היה פשוט מהמם!!!
אני, שממוקד ב99 אחוז במוזיקה אנלוגית, הייתי בשוק איך סטרימר יכול להוציא כאלה ביצועים: מפורטים, מרגשים, במה, עומק, גודל. מדהים.
למרות קוטן החדר וקוטן המערכת, המוסיקה מאוד גדולה ועוטפת וגם לאחר הרבה זמן, לא מעייפת.
כמה מיתוסים שהין לי בראש התנפצו באותו ערב, בעיקר לגבי רמקולים קרמיים (שאני אישית פחות חובב) ומזרים מדיה בתור מקור ראשי.
שמענו הכל מכל כל, פופ ורוק וג׳אז וקלאסי והמערכת החזיקה את כל הסגנונות כמו גדולה מלאונרד כהן ופטרישיה ברבר, לגוסטב מאהלר ואנטון ברוקנר. הכל נשמע לאוזניי הערלות, פצצה.
הגדולה של המערכת של יהודה זה שילוב יוצא דופן בין הרמקול הקרמי למקור המנורתי. התוצאה הסופית היא פשוט קסם.
מצאתי את עצמי מקנא בכיוון הסאונד הזה שהוא די רחוק מהכיוון של הסאונד אצלי בבית והזמן עבר בלי להרגיש.
ליהודה יש משנה סדורה בכל הקשור להקמת סטאפ אודיופילי. הוא מתחיל בנקיון ובשקט של המערכת, דבר אשר מתבטא אצלו בהשקעה גדולה בכבילה ובחשמל ומשם הוא ממשיך לרמקול, למקור ולהגברה. בעצם הכבילה היא הרכיב היקר ביותר במערכת. את התוצאות שומעים היטב.
יש איזון מאוד מדויק בין האנליטיות והמהירות של הרמקול הקרמי לגוון החמים הנובע מהמקור והתוצאה היא סאונד מאוד מדויק מצד אחד, ו״רומנטי״ מצד שני. אני מאוד אהבתי.
תודה יהודה על האירוח ועל החויה ועל כך שלימדת אותי משהו חדש.
אה, נכון, לא עשיתי רשימת מכולת של הציוד...
אז אני לא זוכר בדיוק דגמים ונתונים אבל ממה שאני זוכר, הרמקולים הם מרטן מיילס, ההגברה משולב של לימה, המקור מורכב משני חלקים של למפיזיטור, דאק מנורתי וסטרימר עוצמתי.
כבילה רצינית של נורדוסט.
קיצר, מגניב לגמרי.
חזרתי הביתה מאוחר מהרהר על הניג׳וז שבהחלפת תקליטים כל 20 דקות, נקיונות, פצפוצים ושאר מרעין בישין אנלוגיים.
יום אחרי, כבר נרגעתי ושמתי תקליט אצלי במערכת וכמו שאומרים בארץ נהדרת: הכל טיוב...
אז מה אני אומר, אין ״נחלה״ אחת. יש כמה דרכים שונות להגיע לאותה תוצאה: קסם וכיף ומוזיקה שנחרטת בנשמה.