רך או קשה. מה עדיף?


Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
לא בטוח,בסוף התקליט החריצים צפופים יותר אם כי זרוע ליניארית סביר
שתתפקד טוב יותר, אבל יש לזרוע ליניארית בעיות משלה ( הזרוע של clearaudio
נסעה בשעתו פעם או פעמיים לגרמניה,למה? (sad))


אז מה אתה מנסה להגיד, שאתה לא אוהב את ההומור שלי?
(ואם לא תבין את הבדיחה הפעם, אני באמת אעלב חבר ;)).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון, למה התכוון המשורר, "ומוזיקולוגי להחריד"?
מה זה אומר?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
שמעון גם ההקלטה וגם הביצוע מ-1985 מה הפלא שזה מופיע ע"ג תקליט .
לגבי הביצוע, יש לי גם את פרנץ בריכן בפיליפס (גם משנות ה-80 ) שלדעתי
עדיף , הביצוע של גרדינר מאופק ושקוף להפליא אפילו אובייקטיבי ללא מעורבות
ריגשית יתר על המידה .במתאוס פסיון למשל זה לא עובר ואכן שם לדעתי הוא כשל.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון גם ההקלטה וגם הביצוע מ-1985 מה הפלא שזה מופיע ע"ג תקליט .
לגבי הביצוע, יש לי גם את פרנץ בריכן בפיליפס (גם משנות ה-80 ) שלדעתי
עדיף , הביצוע של גרדינר מאופק ושקוף להפליא אפילו אובייקטיבי ללא מעורבות
ריגשית יתר על המידה .במתאוס פסיון למשל זה לא עובר ואכן שם לדעתי הוא כשל.

ומה לגבי ביצועים חדשים יותר?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
פיליפ הרווחה ב-Harmonia mundi מצויין , סוזוקי ב- BIS שמעתי בשעתו, לא זוכר..
יש לך רעיונות?
 

ariegur

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
0
שאלה: יש פה למישהו שמאזין למוסיקה בעוצמות גבוהות פטיפון "קשה"?

אריה
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
פטיפון

<נערך>
<נערך>

אני משער שללא הרבה אנשים בארץ יש את הניסיון הזה, אבל הוא חד משמעי לדעתי.
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

MAY

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
0
כתבה מעניינת!

כן, אני יודע שזה POST ממזמן, אבל רק עכשיו נתקלתי בכתבה הזו. הבחור טוען לשלושה תחומים שונים ונפרדים, שמשפעים מהמסה, החומר והמימדים. אני משער שזה נופל לקטגוריית ה"קשים"

http://qualia.webs.com/plinths.htm

חשבתי שיעניין, גם אם באיחור
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
378
נקודות
83
מת על השיוך הז למשפחות בכל תחומי הואדיו ;).

נא להוסיף עוד משפחה. משפחת הנעת הגלגלת.

תודה.
 

lennyk

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
מסה גבוהה היא הרבה יותר משיכוך רעידות.

המשמעות היא תנע זויתי גבוה - ואת זה שום קפיץ או גומיה לא יכולים לתת.

הפילוסופיה לכן היא בדיוק הפוכה: מכיון שתנע זויתי גבוה הוא הכרחי, ולכן מכיון שמסה גבוהה מאוד לצלחת הפטיפון היא הכרחית, אז אם עושים בצורה כזו פטיפון, אין צורך בקפיצים, גומיות בלמי שמן ושאר משככים.
אפילו השפעת המדף עליו עומד הפטיפון הופכת לפחות קריטית מאשר במקרה של פטיפון ששוקל מעט.

כדאי לזכור שקפיצים מאבדים את "קפיציותם" עם הזמן. בכל מקרה קבוע הכח שלהם לא ממש לינארי (K עצמו הוא פונקציה ולא קבוע מספרי, הוא קבוע על דלתא X קטן מאוד שלא לאמר אינפיניטיסימלי) והעובדה שיש לחץ שאינו זהה לחלוטין על כל אחד מהקפיצים בפטיפון מחמירה את הבעיה. על הלחץ הלא זהה מתגברים בדרך כלל על ידי הברגה שמשנה את K של הקפיץ, ואז השינויים ב - K עם הזמן הופכים לשונים בין הקפיצים לבין עצמם, מה שמחייב כוונון מחדש ולרוב גם החלפת הקפיצים כולם ).
לדוגמא, ב -LP12 LINN למשל, כולם יודעים שחובה לכוונן מחדש את הפטיפון לאחר כל הזזה ו/או כל כמה שנים. זה נכון לא רק עבורו, זו רק דוגמא.

ברור מכאן שכמה שהמשקל של הפטיפון גדול יותר, הבעיה הזאת מחמירה - מן הסתם לא ביחס ישר למשקל אלא כפןנקציה בחזקה גבוהה של יותר מאחד.

אפילו מסיבה פרוזאית זו, לא נראה לי סביר שפטיפון עם מסה כבדה ישתמש בקפיצים - למרות שבטוח שיש דוגמאות בודדות כאלה (למשל - לפני הרבה שנים - TARA LAB - שהיתה במקור חברה מאוסטרליה - הפיצו מוצרים של יצרנים אוסטרליים שונים בעולם תחת שמם, והיה גם היה פטיפון כבד מאוד שלהם שכלל קפיצים. אגב, הוא נכשל לחלוטין מבחינה מסחרית למרות כתבה טובה או שתיים).
מפתיע שטום פלטצ'ר (ז"ל) שהינך מעריך ומייצג את כל מוצריו, לא ממש מסכים עם הגישה הזו, והחליט בתכנון הפטיפון הטוב ביותר שלו בליין, ה-deco, להוסיף קפיצים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
הוא סופר מסכים עם טענת המסה.

העובדה היא שכל הפטיפונים שלו הם באסכולה הזו.

ואיפה בדיוק בדקו הוא הוסיף קפיצים ולמה הם משמשים?
ומדוע הפלטה שם כבדה כל כך?
 

lennyk

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
הוא סופר מסכים עם טענת המסה.

העובדה היא שכל הפטיפונים שלו הם באסכולה הזו.

ואיפה בדיוק בדקו הוא הוסיף קפיצים ולמה הם משמשים?
ומדוע הפלטה שם כבדה כל כך?
ברור שהוא מסכים עם תיאוריית המסה, אבל הוא גם טוען,לפני התכנון של ה deco, שכדי להגיע לאופטימום צריך גם שיכוך באמצעות suspension.
תקרא פה:
http://www.audioaffair.co.uk/Nottingham-Analogue-Deco-Turntable/product_2836
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לא.
הוא טוען שעם הדקו ספציפית צריך גם suspension.
כל שאר המוצרים שלו, כולל החברה החדשה {פלטשר אודיו}, אינם suspension.
 

lennyk

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
0
לא.
הוא טוען שעם הדקו ספציפית צריך גם suspension.
כל שאר המוצרים שלו, כולל החברה החדשה {פלטשר אודיו}, אינם suspension.
טוב, זה נהייה קצת מתיש איתך. לא מבין את התשובה שלך.
אם הוא טוען שצריך suspension במוצר הדגל שלו, זה אומר שלטענתו זו הגישה הנכונה. זה שבשאר המוצרים שלו אין suspension לא אומר כלום. הדגמים הפשוטים של נוטינגהם מגיעים עם פלטה קלה ובלי ספק למנוע, מה זה אומר? זה אומר שחסכו.
ברגע שמתכנן מוציא מוצר דגל, שמבחינתו הוא no holds barred, אז יש שם statement מסויים. ב deco טום פלטצ'ר הצהיר שיש צורך ב suspension במטרה להשיג את פסגת שאיפותיו בתחום הפטיפונים. זה אומר משהו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
שוב.
מה שאני טוען, ולא כל כך מטריד אותי שאתה מותש {באמת שלא}, זה שלא אני ולא אתה ודעים אם ה-suspension בדקו זו פשרה או שפשוט אין ברירה. אני מניח, שבגלל שהגישה של פלטשר היא מסה אז כנראה שכאן האסכולה השתנת מסיבות שלא אני ולא אתה יודעים על אמת. בשביל לדעת צריך לדבר איתו.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
טוב, זה נהייה קצת מתיש איתך. לא מבין את התשובה שלך.
אם הוא טוען שצריך suspension במוצר הדגל שלו, זה אומר שלטענתו זו הגישה הנכונה. זה שבשאר המוצרים שלו אין suspension לא אומר כלום. הדגמים הפשוטים של נוטינגהם מגיעים עם פלטה קלה ובלי ספק למנוע, מה זה אומר? זה אומר שחסכו.
ברגע שמתכנן מוציא מוצר דגל, שמבחינתו הוא no holds barred, אז יש שם statement מסויים. ב deco טום פלטצ'ר הצהיר שיש צורך ב suspension במטרה להשיג את פסגת שאיפותיו בתחום הפטיפונים. זה אומר משהו.

המסקנה שלך מוטעית.
טום פלצ'ר ז"ל בפירוש מצדד בשיטת המסה. כל הפטפונים שלו הם בעלי צלחת כבדה והשיכוך שלהם נעשה בשיטת המסה. לדגם דקו נוספו מתלים, שהם בנוסף למסה גדולה. כאשר כל הדגמים של Nottingham Analogue , עד וכולל דגם Dais שמחירו בסביבות $6,500 מבוססים על שיכוך בשיטת המסה, אין כל ספק באשר להעדפתו של המתכנן.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור