ראיתי את האור


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אז ככה: לאחר מסע תלאות ששם ללעג את 40 השנים של עם ישראל במדבר, הצלחתי להשיג מקבץ נאה של מגברי Marantz Esotec MA-5. ליתר דיוק, חמישה במספר: בהתחלה מצאתי זוג, ואז מצאתי עוד זוג + אחד שהמוכר אמר שהוא מוסיף לעיסקה כי הוא מקולקל. להלן נקרא להם: "התינוקות". הם נותנים 30 וואט בקלאס A ו 120 וואט בקלאס AB.

לפני כשבוע המשלוח הראשון הגיע ארצה (הזוג + המקולקל + חוברת הוראות שימוש מקורית), ולפני שעשיתי משהו איתם מסרתי אותם לטכנאי שיעיף מבט שהכל בסדר ויראה אם אפשר ושווה לתקן את האחד המקולקל. אני לא חושב שצריך להסביר לכם שבימים הנוראים בהם המתנתי לטכנאי, לא ישנתי משהו משהו.

והנה הגיע היום הטוב, והטכנאי מודיע לי ששלושתם בסדר גמור - כל שה"מקולקל" היה צריך זה ספריי פה וספריי שם. מי אמר שהחיים מסריחים?! :p

זה היה לפני כמה ימים, ולא הזדמן לי לחבר אותם עד היום - אבל היום הגיעה העת. בהתחלה חשבתי לעשות shuffle במערכות הבית ולחבר את 4 התינוקות למערכת הראשית בסלון, שם הפרה הוא מאותה סדרה (Marantaz Esotec SC-6) ומאחר והמערכת בסלון היא בקונפיגורצית בי-אמפ, אבל מאחר ונכון לעתה הגיעו רק 2 תינוקות, החלטתי לחבר אותם במערכת המשרד הביתי (חדר העבודה). אז חיברתי...

עד עכשיו עשיתי כל כמה זמן החלפות בין הפרה של מקינטוש C-28 והפרה Hitachi HCA-7500 שניהם למגבר Hitachi HMA-7500. יאמר מיד: הפרה שלהיטאצ'י שונה מאוד מהפרה של המקינטוש. המקינטוש נותן צליל מלא יותר ושמנוני, בעוד שההיטאצ'י נותן צליל הרבה יותר יבש - בדומה מאוד לצליל של יאמהה למי שמכיר. מאוד קליני, מאוד טכני, מאוד ניטראלי אם תרצו (אני לא אוהב את המלה הזו). אבל המגבר של היטאצ'י הוא משהו אחר, במפתיע. הצליל של המגבר, שלכאורה אמור להיות המשך של הצליל של הפרה, הוא צליל מלא יותר ומאוד מפורט אבל עגול יותר מהצליל של הפרה. אני מאוד אוהב את המגבר הזה (אוהב גם את המראה שלו עם ידיות הנשיאה והמחוונים...:D), והצליל שלו תמיד עשה לי את זה.

בקיצור, היום התפנה הבית וניגשתי למלאכה. חיברתי את שני התינוקות להיטאצ'י קודם. לא יודע למה, אולי בגלל שאני אוהב יותר את המקינטוש ורוצה שכשאחבר אותם למק תהיה לי ההרגשה הזו של "וואו, זה יותר טוב".

ובכן - הגם שאני חובב אקולייזרים, חיברתי אותם ישירות ונקי: CD (די וי די פשוט של פיוניר. ממש לא רע, דרך אגב), פרה, מגבר ורמקולים (KEF Reference 103.2). שמתי אותם על קלאס A.

PLAY

אלוהים אדירים...

אלוהים אדירים...

אלוהים אדירים....

לא, לא חזרתי בתשובה - אני פשוט בשוק. מה שהתינוקות האלה מפיקים זה פשוט לא יאומן. עד היום, הרמקולים של KEF דיברו יפה מאוד עם המגבר של היטאצ'י - באמת שלא היו לי תלונות, לא כשהיה מחובר למקינטוש ולא כשהיה מחובר לפרה של היטאצ'י. אבל עכשיו פתאום נפתחו להם הצ'קרות - אין לי תיאור אחר - וזו חווייה רוחנית. הארה.

יש שם ברקע גיטרה אקוסטית שכבר שכחתי ממנה...ובצד ימין יש איזה כלי הקשה שאני לא מזהה, וגם אותו שכחתי ברבות הזמן, אבל הוא עוד שם! (great)

אני מרוצה. מאוד מרוצה.

ואז חיברתי את המק...





 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מעולה :)
תתחדש. אהבתי.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
תתחדש , נשמעים מגברים מעולים . אבל למה 5 ? מה תעשה עם השלוש הנותרים ? וסתם לשם עניין כמה הם עולים ?
 

fermono

חבר אתר
הודעות
45
מעורבות
0
נקודות
6
ואז חיברתי את המק...

ו...
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תתחדש , נשמעים מגברים מעולים . אבל למה 5 ? מה תעשה עם השלוש הנותרים ? וסתם לשם עניין כמה הם עולים ?


למה 5? כי קניתי זוג, ואז קניתי עוד זוג שבאו עם אחד נוסף שהמוכר היה בטוח שהוא מקולקל (יש לו דנט קטן על הפינה, כנראה קיבל מכה). הטכנאי שלי בדק אותו והודיע לי חגיגית שהוא בסדר גמור וכולה היה צריך קצת ספריי על המגעים - עוד לא בדקתי אותו בפעולה, אבל אין לי סיבה לפקפק, וממילא לא בניתי עליו אז הוא הגיע בבונוס, וככה מצאתי עצמי עם חמסה :p.

כמה הם עולים? כל צמד עלה אחרת משמעותית, ובעצם מה זה משנה...ממילא נקנו בחו"ל.

לשאלה מה אעשה עם השלושה הנותרים - ובכן המערכת העיקרית שלי (בסלון) עובדת בבי-אמפ לרמקולים + מגבר נוסף (שלישי) שהולך מהקרוסאובר לסאב פסיבי. כשיגיעו השניים הנוספים (כנראה בפברואר) אשתמש בארבעה כדי לעשות בדיוק את אותו הדבר, רק עם מגברים זהים. אני מתחרפן מסקרנות לדעת אם השילוב הזה יהיה יותר טוב מהשילוב עכשיו שהוא משובח לאזני, והמגברים שכרגע בסלון, יעלו אחר כבוד לחדר עבודה כדי לשחק עם המק.

ולגבי ה - "ו...", ובכן, כצפוי, המק נותן מכה בפרצוף. מין עושר צלילים שהוא פשוט אחר (מי שמכיר את הצליל של מקינטוש מבין. זה קשה להסביר, אבל הצליל פשוט אחר ומלא יותר), ועם הצמד חמד הזה השילוב פשוט מענג.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור