קניית מצלמה


oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
ראיתי המלצות שלך על X-T30 שהיא קטנה יותר במימדיה מה X-S10. מדוע השוני ?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אתה צודק, טעות שלי.

ב X-S10 קצת יותר גדולה מה X-T30 בעיקר בגריפ וזה חושב.
ה X-S10 מוסיפה מסך מפרקי וכן מייצב על ה X-T30 שזה גם חשוב
ובהתאם עולה קצת יותר
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
סליחה על חוסר ההחלטיות ועל החקירה המתמשכת, במקרה הסבו את תשומת ליבי למצלמת FF
Sony Alpha A7 Mark II שמחירה כ 4200 ש"ח גוף בלבד, משהו שאני יכול לעמוד בו.
אשמח לשמוע המלצות על המצלמה (אם ישנן ) וביחס אליה האם לפוג'י X-S10 יש עדיפות כלשהי יחד עם עדשת 16-55 F2.8
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
ה A7II מצלמה די ותיקה,הגיע לשווקים ב 2015. האם זה לרעתה? לא ממש.

הסנסור שבמצלמה הזו משמש את סוני עד היום והוא אחד הטובים בשוק. למצלמה יצוב בגוף המצלמה יתרון עצום וביחס למחיר יתרון גדול מאוד ביחס למתחרים בכלל ובגזרת המחיר הזו בפרט.

לסוני מערכת תפריטים ידועה לשימצה ובמצלמה הזו עדין טמונה אותו מערכת,בשנתיים האחרונות סוני שיפרו מאוד את "הידוע לשימצה" אז לא בזו.

מבחינת שימושיות משתמשים מתלוננים על כפתורים קטנים מידי וגם קצת מרגישים זולים. המסך שלה לא מהמצוינים בשוק אבל העינית טובה מאוד.

מערכת הפוקוס שלה מהטובות בשוק אבל סוני,עצמם,שיפרו ותיקנו בעיות במעקב אחרי עצמים שנעים מהר (ספורטאים,ציפרים ילדים וכו) ואם זו תכונה לא שוברת שיוויון אז מערכת הפוקוס שלה מהטובות בשוק.

כל מערך התפריטים וכיוונון המצלמה מהמסך שלה הוא ללא מגע ומאז 2015 גם סוני,ובוודאי המתחרים,הם מסכי מגע וזה ...:הופך את החיים לקלים יותר.

אני לא יודע עד כמה וידאו חשוב מכל מקום:בעניין הוידאו,היא משתרכת מאחור ודי הרבה מאחור.

לסוני מבחר עדשות שלה עצמה ושל צד ג' מאוד עשיר. העדשות של סוני מצוינות,כבדות ויקרות להחריד. העדשות של צד ג',בעיקר סיגמא,טובות מאוד ומחירן שפוי.

הגוף עצמו איננו מהקלים בשוק ולמעשה כל גוף FF של היצרנים לא מצטיין במגזרת המשקל אבל יחד עם זכוכית כבדה,ויקרה,אין למצלמה הזו יתרון בתחום המשקל.

למחירה בעוד מעט 2021 זו מצלמה צויינת ואם ההחלטה היתה שלי ושלי בלבד - לא הייתי נוגע במצלמה הזו אפילו לא עם מקל.
מפתיע? לא ממש. אני בכלל דוגמא טובה כי אני בכלל מצלם בקנון כבר כמה עשורים ואילו הייתי פוזל לחיקה של סוני יש הארסנל שלה כמה אקסמפלרים מהטובים בשוק וגם,יקרים בהרבה מהתקציב המדובר.

מאחר וזה לא תלוי בי ואם וידאו לא חשוב זו מצלמה מצויינת להתחיל איתה בעולם הצילום ולהשקיע בעקומת הלימוד של התפריטים ותפעול המצלמה - זה בהחלט,שווה.

איך הסוני מול הפוג'י המוזכרת: שני עולמות שונים שלא יפגשו לעולם ואם היו אלה שתי המצלמות האחרונות בעולם על מדף החנויות הייתי מושיט יד לסוני ולקוח אותה ללא היסוס.

והארה לגבי זכוכית - או יותר נכון עדשה: בהנחה ותלך על הסוני צריך לבדוק שימושיות קרי מהי סוגת הצילום העקרית שלה אתה מיעד את המצלמה ולחפש,בארסנל של סוני וסיגמא עדשה טובה ומתאימה...וכן:כיס עמוק :(

מנחם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני מאוד אוהב מצלמות עם חיישן גדול FF, אבל יש לקחת בחשבון שעדשות למצלמות אלו יקרות בדרך כלל, כך שזה לא נגמר בגוף מצלמה.
וכמו שמנחם רשם זה דגם קצת ישן חיישן לא רע כלל, מערכת הפוקוס עברה שינוי גדול מאוד ב MARK III אם אתה חושב על סוני אז הייתי הולך על MARK III לפחות.
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
שלום לכם,
עד כמה שבדקתי מצלמת A7 M3 של סוני עם עדשה אחת יחסית טובה כבר מעבר לתקציב שכבר גם ככה הלך ותפח.
כרגע הפוג'י X-S10 עם עדשת 16-55 F2.8 נראית האופציה הטובה ביותר.
רק ארצה לדעת אם ישנן עדשות של סוני תואמות גם ל FF וגם לקרופ ?
האם אופציה של סוני A6400 עם עדשה שמתאימה ל 2 סוגי המצלמות אפשרית ? כך שבעתיד העדשות ישמשו ל FF.
אם כן , איך סט כזה ביחס לסט של פוג'י. בכל זאת יש משהו קוסם בפוג'י.

תודה,
אורן
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
רק ארצה לדעת אם ישנן עדשות של סוני תואמות גם ל FF וגם לקרופ ?
האם אופציה של סוני A6400 עם עדשה שמתאימה ל 2 סוגי המצלמות אפשרית ? כך שבעתיד העדשות ישמשו ל FF.

לסוני יש תבריג אחד ויחיד שמשותף לכל המצלמות עם עדשות מתחלפות של היצרן. וכן זה יתרון עצום. ובאותו הקשר: עדשה לסוני בתבריג (E) תתאים לכל מצלמה שבסל המוצרים של היצרן. לא משנה אם היא FF או קרופ. אותו דבר נכון לעדשות עפ תבריג E של יצרנים צד ג כמו סיגמא וטמרון.

מנחם
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
האם סוני A6400 היא ברמה מספיק טובה ביחס לפוג'י X-S10 והאם ישנם הבדלים משמעותיים בין
A6400 ל A6600
המשמעות בין בחירה של ה A6400 ל A6600 היא בעדשה.

ל A6400 אוכל להוסיף את עדשת הסוני החדשה 16-55 F2.8 או (עדשת טמרון 28-75 F2.8 ועדשה נוספת ב 1000 ש"ח, אולי עדשת פריים רחבה 16 F2.8 או טמרון 17-50 F2.8)

ל A6600 מפאת המחיר הגבוהה אוכל להוסיף את עדשת הטמרון 28-75 F2.8.

מקווה שלא מבלבל יותר מדי את המוח.
אורן
 

kobi_n

אוהב את התחום
הודעות
51
מעורבות
2
נקודות
8
האם סוני A6400 היא ברמה מספיק טובה ביחס לפוג'י X-S10 והאם ישנם הבדלים משמעותיים בין
A6400 ל A6600
המשמעות בין בחירה של ה A6400 ל A6600 היא בעדשה.

ל A6400 אוכל להוסיף את עדשת הסוני החדשה 16-55 F2.8 או (עדשת טמרון 28-75 F2.8 ועדשה נוספת ב 1000 ש"ח, אולי עדשת פריים רחבה 16 F2.8 או טמרון 17-50 F2.8)

ל A6600 מפאת המחיר הגבוהה אוכל להוסיף את עדשת הטמרון 28-75 F2.8.

מקווה שלא מבלבל יותר מדי את המוח.
אורן

קח בחשבון שאם אתה עם חיישן קרופ אתה מאבד את החלק הרחב בעדשת טמרון 28-75
28 מ"מ יהיה מקביל לכ 42 מ"מ

אתה צריך לשאול את עצמך אם אתה יכול להסתדר עם זוית רחבה לצרכים שלך
נראה לי בעייתי, אבל זו דעתי
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
קובי שלום,
לכן הצעתי את האפשרות של עדשת סוני 16-55 או לחילופין להוסיף עדשת פריים רחבה 16 F2.8 וכן את האופציה של הטמרון 17-55 F2.8
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
התשובה שלי היא ממש לא "נחמדה" ובטח שלא תדון בשאלה האם מצלמה א טובה מ ב. ומכאן: אם אתה מתכוון לקנות מצלמה,כלשהי,והכפתור היחיד שיפגוש את האצבעות שלך הוא כפתור ה on/off ואת השאר תשאיר למצלמה להחליט אז,קנה פלאפון עם מצלמה טובה ובא לציון גועל (הטעות לא טעות).

לצילום יש ארבע מרכיבים,ואציין אותם מהחשוב ביותר להכי פחות חשוב,והם: הצלם,ידע,העדשה וגוף המצלמה (כולל הטיפולוגיה שלה).

הצלם: אם אין לצלם את היכולת להבחין מתי תמונה היא סתם הנצחה של מה ש"נכנס" בעינית ומתי התמונה באמת מענינת ומספרת סיפור,כלשהו,אם אין את זה אז הפלאפון הוא שדה הרעייה.

ידע: ידע מתחיל ביכולת לדעת ולהבין איך מפעילים את המצלמה,ותהה זו אשר תהה,איך לבחור את הפרמטרים לצילום בצורה מיטבית,איך לצלם תמונה עם סיפר ולא הנצחת רגע ש"נכנס" לעינית,איך לקמפז תמונה,מאיזו זווית לקחת אותה ואיך להעביר את ה"אני" הפרטי של הצלם לתמונה עם הסיפור.

עדשה: תמונה היא לכידת אור והנצחתו באופן סיפרתי בגוף המצלמה ובאמצעי האחסון שבה. כדי ללכוד אור צריך עדשה. בין העדשות השונות יש הבדלים עצומים,החל מכמות ואיכות הזכוכית שבה,דרך מנועי ייצוב התמונה ועד ליכולת של העדשה להעביר את האור בצורה שתיצר תמונה....עם סיפור ברור שמופק מלכידת אור.ועוד הרבה מאוד פרמטרים שנעזוב אותם מפיאת קוצר היריעה.

גוף המצלמה (ובאותה נשימה הטיפולוגיה שלה): בסופו של יום המצלמה מכיילת את לכידת האור של העדשה,ולא יעזור אם השמיים ירדו לארץ ולהיפך - עדשה זולה וגרועה לא תעשה את לכידת האור האיכותית שתעשה אחותה היקרה והמעולה. בכל מצלמה מהעשרים שנים האחרונות יש כמה פעולות שהמצלמה עושה בטרם היא הופכת את לכידת האור שמוקרת על החיישן לתמונה סיפרתית. חלק עושות את זה טוב יותר מהאחרות וחלק....לא.

כסף. צילום עולה כסף ודי הרבה. התקציב,בברירת המחדל,נקשר בצמד מצלמה ועדשה אבל יש עוד עלויות:צריך אי אילו אקסוריז כמו כרטיס לשמירת התמונות,בטריות חצובה ועוד ועוד. גם רכישת ידע עולה כסף אם על דרך של קורס צילום ואם על דרך של ללמוד דרך הרגליים העיניים והניסיון בלמידה עצמית, ועוד משהו שעולה כסף:זה שכדי לצלם משהו צריך להגיע אלי וזמן פנאי,כמו גם דלק לאוטו עולים....כסף.

אז למטיבי הלכת שהגיעו עד הלום: חלקו את התקציב כך ש 60% הולך לעדשה 40% לגוף וקחו בחשבון שהתחביב הזה עולה כסף שצריך להוציא אותו אד הוק או בשוטף - ואם לא:אז שומר נפשו ירחק.

קרופ: מה לעשות אבל מצלמות הקרופ (ואני מתייחס פה לאלה בטיפולוגיה של חסרות מראה - אבל זה נכון ל DSLR באותה המידה) זולות יותר מאלה עם חיישן מלא. ומאחר ואמרנו,כבר,שעדיף (למי שמתחיל בעולם הצילום) לחסוך בהוצאה על הגוף ולהעביר את החיסכון לטובת זכוכית איכותית...יותר, אז יתרונן רב על חסרונן.

במקרה של פוג'י השאלה לא נשאלת,למה? לפוג'י יש רק מצלמות קרופ ואחריהם מדיום פורמט (מעולות) יקרות להחריד וממש לא בסקופ של הדיון פה. לשאר היצרנים יש מצלמות קרופ וגם חיישן מלא שכאמור לא ממש שוות את העלות למי שרק מתחיל את דרכו בעולם הצילום.

בואו נבהיר משהו: מי שמעולם לא חיבר את אותה העדשה בדיוק פעם למלמת קרופ ופעם למלמת חיישן מלא (אותה העדשה בדיוק לשתי מצלמות של אותו יצרן) לא ממש יודע מה ההבדל ומה החוזקות והחולשות של זכוכית לחישן מלא על חיישן קרופ.

כל המידות שניתנות על ערכי הזום של העדשות ניתן במ"מ ביחס לחיישן מלא,כולל כאלה התבריג שלהן לא מאפשר לחבר אותן למלמה עם חיישן מלא - למעט אלה של סוני כפי שכבר ציינתי באיזה פוסט או שניים פה,בעבר שבו כל המצלמות חובקות את אותו התבריג.

אז באו ונעשה חיים קלים: מאחר,ואמרנו,שלסוני תבריג אחיד לכל המצלמות שלהם,בואו ונראה מה קורה כשמחברים עדשה,נניח 50 מ"מ קבועה, למצלמת הקרופ של סוני,נניח ל A6400.:

עכשיו,נסתכל על העדשה:האם היא לכדה פחות אור? האם היא העבירה פחות אור לחיישן? האם משהו השתנה בה ובאופן שהיא מתפקדת אל מול האופן בה תתפקד אם לחובר לסוני עם חיישן מלא.

והתשובה היא: לא. לא קרה לעדשה שום דבר ושום דבר לא משתנה בה והיא עצמה תתפקד בדיוק כמו שתתפקד,פיזית,מול חיישן מלא. העדשה היא "טמבל" מושלם היא לא יודעת איזה גודל של חיישן נמצא אי שם בקצה בגוף המצלמה.

מה כן קורה פה? מאחר והחיישן קטן יותר הוא ילכוד את האור השווה ערך לגודלו במרכז העדשה ואותו ינציח. זה בא לידי בטוי בכך שהתמונה תיראה לנו "גדולה יותר" - היא לא.

איך "נחשב" את מה יתפוס חיישן הקרופ מול החיישן המלא? במקרה של סוני מקדם הקרופ הוא 1.5 כלומר זוית הראייה של התמונה שתפס החיישן מהעדשה הזו שוות ערך לזוית הראייה שתתפוס עדשה 75 מ"מ אם תחובר לחיישן מלא.

ומה זה משנה? זה משנה לצלם משופשף שיודע מה הוא רוצה להכניס לסיפור של התמונה,ולא פעם (בסוגות כאלה ואחרות של צילום) לחיישן מלא יש יתרון. למי שמתחיל וטרם צילם תמונה אחת שמקומפזת כמו שצריך ומספרת סיפור כמו שצריך,ומציגה את האוביקט המצולם במיטבו ומלא בנופך אומנותי לכל אלה חיישן הקרופ הוא ממש לא משנה דבר.

למיטיבי הלכת שהגיעו עד כה - סיכום: מצלמה טובה יותר מהאחרת לא קיימת כי תלוי מי דוחף את עינו של מי מהמצלמות ומה רמת הידע שלו ברזי עולם הצילום,ועד כמה הוא יכול להעביר את הידע הזה מהאישיות שלו לסיפור של התמונה ולכן לא באמת חשוב אם זה גוף של יצרן זה ולא האחר ולהיפך.
מי שלוכד את האור ומאפשר את יצירת התמונה זו העדשה - ולכן מיטב הכסף צריך להיות מושקע בה על חשבון "מצלמה פחות טובה" :).
למי שמתחיל צעדיו בעום הצילום אין שום דבר רע או חיסרון המצלמה עם חיישן קורפ ועדשה שתתאים גם לתבריג חישן מלא של יצרן הגוף אלא אם הזכוכית הנרכשת היא לחישני קרופ בלבד - וכן,יש דבר כזה. אם לא עדשה למתאימה לשני החישנים תישאר והגוף או שלא ויוחלף באחר עם חיישן מלא או שייתוסף גוף עם חיישן המלא או שהתחביב יבוא על סיפוקו עם הגוף והעדשה שכבר ....יש.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
האם סוני A6400 היא ברמה מספיק טובה ביחס לפוג'י X-S10 והאם ישנם הבדלים משמעותיים בין
A6400 ל A6600
המשמעות בין בחירה של ה A6400 ל A6600 היא בעדשה.

ל A6400 אוכל להוסיף את עדשת הסוני החדשה 16-55 F2.8 או (עדשת טמרון 28-75 F2.8 ועדשה נוספת ב 1000 ש"ח, אולי עדשת פריים רחבה 16 F2.8 או טמרון 17-50 F2.8)

ל A6600 מפאת המחיר הגבוהה אוכל להוסיף את עדשת הטמרון 28-75 F2.8.

מקווה שלא מבלבל יותר מדי את המוח.
אורן

סוני ופוג'י הן שתי חברות יפניות אם תפיסת עולם מאוד מאוד שונה:
אומנם שתי החברות מכניסות למצלמה את שיא הטכנולגיה - פוג'י עם גוף מצלמה בסגנון של פעם עם לחצני תפעול רבים ותמונה מהמצלמה ממש מוכנה להצגה. סוני מצד שני במצלמות הקרופ שלה ממש מרגישות כמו מצלמות קומפקטיות עם לחצנים שמרגשים לא ברמה של מצלמה ברמה של הציוד, תמונות המצלמה טובות, אבל עיבוד חיצוני עוזר להם להראות טוב יותר.
לסוני מגוון עדשות טובות וכן מגוון עדשות של חברות אחרות, חלקן טובות וחלקן פחות טובות, פוג'י מגוון עדשות קצת פחות גדול, אבל מספק ללא עדשות של חברות אחרות - רוב בעדשות שלה הן מוצלחות מאוד.

אישית אני פחות מתחבר למצלמות הקרופ של סוני שאומנם בעלות שיא הטכנולוגיה, אבל מרגשיות לי סתמיות ביד - אבל זה לא אומר שהן לא מצלמות טובות ושרבים אוהבים אותם.
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
סגור על הפוג'י.
שאלה אחרונה (מקווה), ישנה עדשת קיט 16-80 F4 שמספקת טווח יפה בשביל התחלה, יש לה מיצב אך הצמצם מעט סגור.
לבין ה 16-55 F2.8 שעולה הרבה יותר, עדשה מעולה, ללא מיצב והטווח קטן יותר.

מהם הצדדים לכאן ולכאן ? האם ה 16-80 תספק צילומים ברורים מספיק ? עד כמה משמעותי מפתח הצמצם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מפתח הצמצם גדול יותר מספק שתי יכולות חשובות:

יכולת להכניס יותר אור (פי שניים במקרה בזה) מה שמאפשר לצלם בתאורה מסוימת במהירות צילום מהירה יותר.

יכולת לקבל עומק שדה רדוד טוב יותר (כלומר שבו האוביקט
בפוקוס בולט מול הרקע שכבר לא הפוקוס בגלל עומק שדה רדוד).

עדשות F4 נחשבות טובות ויש להם יחסית צמצם גדול, נכון לא F2.8
האם הפרש שווה את המחיר זה אישי,
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מחשבה מעניינת יכולה להיות לקחת את עדשת ה F4 ולהוסיף עדשת פריים עם צמצם גדול אפילו F1.8
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
בשעה טובה הזמנתי את מצלמת פוג'י X-S10 יחד עם עדשת 16-80 F4
בהחלט יהיה אפשר להתחיל עם הסט הזה, וכפי שאמרת הכוונה הייתה להוסיף עדשת פריים עם צמצם גדול.
אך זה יהיה בשלב הבא.
כרמי, מנחם ושאר המייעצים תודה על כל העצות והסבלנות, עזרתם לי מאוד בבחירת המצלמה.

אורן
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
תתחדש ואני מקווה שהסגר לא יעקב אותך לקבל את המצלמה
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
אגב, על איזו עדשת פריים היית ממליץ ?
רחבה או 50 מ"מ
ראיתי פוג'י 35 F2 או פוג'י 35 F1.4, האם ההבדל במפתח צמצם 2 או 1.4 מורגש ?
לעומת זו ישנה עדשה רחבה של סמיאנג 12 F2
עם איזו היית ממליץ להתחיל ?

תודה,
אורן
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
321
מעורבות
46
נקודות
28
אגב, על איזו עדשת פריים היית ממליץ ?
רחבה או 50 מ"מ
ראיתי פוג'י 35 F2 או פוג'י 35 F1.4, האם ההבדל במפתח צמצם 2 או 1.4 מורגש ?
לעומת זו ישנה עדשה רחבה של סמיאנג 12 F2
עם איזו היית ממליץ להתחיל ?

תודה,
אורן
באופן כללי כן ההבדל מורגש בתנאי אור נמוכים

אבל צריך לקרוא ביקורות יש מקרים שעדשה שעל הנייר טובים יותר בפועל מתבררים שהם פחות טובים
כסף לא משקר אם 1.4 של פוגי זולה מ 1.8 של פוגי מן הסתם יש הבדל
 

oren72

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
קראתי ביקורות טובות על 2 העדשות באתר dpreview
לגבי עדשת פוג'י 35 F2 - נאמר שיש לה פוקוס מהיר יותר. מחיר כ 1400 ש"ח
לעדשת פוג'י 35 F1.4 - כמובן, הבוקה יותר טוב. מחיר: כ 2000 ש"ח
על שניהם נאמר שהם חדות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור