קונפגורציה לחדר קטן

  • פותח הנושא פותח הנושא ilaubel
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ilaubel

אוהב את התחום
הודעות
290
מעורבות
96
נקודות
28
התיעצות עם חברי הפורום
מעבר דירה בקרוב מאלץ אותי לשינוי מהותי של המערכת היום
נתונים:
חדר האזנה עם כבילה נפרדת לארון חשמל מידות החדר 3X2.90
חושב לעבור מרמקולים רצפתים
OPERA – QUINTA SE שיש היום למדפים
הגברה היום מורכבת מפרה של PS AUDIO , מממיר+סטרימר של PS AUDIO פטיפון ומגבר זמני לאחר מכירת המגבר הקודם
מתלבט:

1:A500 Signature Edition BUCHARDT שהם עם הגברה פנימית וHUB שמאפשר חיבור ציוד היקפי

2: רמקול מדפי +הגברה Lyngdorf TDAI-3400 שמכיל בתוכו את כל מה שצריך לצורך הזרמת מוזיקה וחיבור ציוד נוסף

כמובן שהתצורות הנ"ל לא חובה ואשמח לרעיונות של שילובים שונים בחדר מוזיקה יעודי אבל קטן יחסית
כרגע מעוניין רק בתצורות כך שאין צורך להכנס לעניין התקציב וכמו כן ברור שיש צורך לשמוע אם אפשר אצלי את הציוד :cool:
שומע בעיקר ווקאל ,ג"אז

 

ה- BUCHARDT A500 הם רמקולים מעולים, אקטיביים (כמובן), תומכים ב- (כמעט) כל שירותי הסטרימינג, ומגיעים עם דונגל קטן שמכיל 12 Master-Tunings - המאפשרים "כיונון" הסאונד (טרבל, מיד, בס, וכו'). נא שים לב- הקנייה ישירות מהמפעל, ויש 45 ימי נסיון, אם אינך מרוצה אתה שולח אותם חזרה לחברה - ללא עלות! עכשיו, לאלטרנטיבות: KEF LS50 Wireless II - כמו ה- BUCHARDT, אקטיביים, תומכים בכל שירותי הסטרימינג, אבל, שלא כמו ה- BUCHARDT, כדאי להוסיף להם סב. עוד אופציה באותה הרוח: B&W Formation Duo. גם כן אקטיביים, וגם הם תומכים ב-(כמעט) כל שירותי הסטרימינג (משתמשים בטכנולוגיה בשם MASH- אין צורך ב- Wi-Fi.) אחרון חביב (מאוד!) - ה- LS60 Wireless. (החדשים). גם הם רמקולים אקטיביים, עם טכנולוגיות חדשות - דרייור Uni-Q מדור 13, 4 וופרים המשתמשים בטכנולוגיה הנקראת Uni-Core (הוופרים משתמשים ב- Voice-Coil משותף כדי למנוע בעיות פזה), (זו טכנולוגיה ה"לקוחה" מהסב של החברה, ה- KC62), עיצוב מודרני (רמקולים קטנים יחסית, למרות שהם Florstanding). המחיר הרשמי הוא גבוה מאוד - 6700GBP (בחול), אבל: מישהוא פרסם במרקטפלייס (בקבוצות הפייסבוק) זוג ב- 21,000 ש"ח בלבד! (אם תרצה להתייעץ עימי בקשר לכל האופציות, בשמחה - 053-8555536 - יובל.
 
נערך לאחרונה ב:
כמו שכתבת, לא עוזר שה- BUCHARDT רמקול "טוב" אם לא תאהב אותו. הייתי מנסה לשמוע רמקול פאסיבי ממשפחת ה BBC LS3/5A , כמו SPENDOR CLASSIC 4/5 או המקבילה של GRAHAM. בחדר קטן יש עדיפות לקופסה סגורה או לפחות פורט קדמי שתוכל לקרב אותם לקיר אחורי.
 
ניסית את הרמקול שלך בחדר החדש (הקטן) ולא אהבת ? למדפיים יש יתרון בהיעלמות הרמקול ובמוחשיות של הבמה אבל תמיד יחסר לך החלק התחתון , גם אם יש לו הוא ישמע מתאמץ. ריצפתיים יאתגרו אותך עם אקוסטיקה אבל ישמעו פחות מתאמצים עם באס נוכח
 

הקווינטה יהיו גדולים על החדר,אבל לדעתי ריצפתי קומפקטי שתי יציאות כמו Spendor,Kudos,PMC יכולים להתאים בול.;)
 
לי יש חדר טיפה יותר גדול ועברתי מרמקול ריצפתי למדפי מאותו היצרן (audio note). לא התחרטתי. לא אתחיל עם השאר משום שאני שפוט על מגברי מנורות SET.....
 
התיעצות עם חברי הפורום
מעבר דירה בקרוב מאלץ אותי לשינוי מהותי של המערכת היום
נתונים:
חדר האזנה עם כבילה נפרדת לארון חשמל מידות החדר 3X2.90
חושב לעבור מרמקולים רצפתים
OPERA – QUINTA SE שיש היום למדפים
הגברה היום מורכבת מפרה של PS AUDIO , מממיר+סטרימר של PS AUDIO פטיפון ומגבר זמני לאחר מכירת המגבר הקודם
מתלבט:

1:A500 Signature Edition BUCHARDT שהם עם הגברה פנימית וHUB שמאפשר חיבור ציוד היקפי

2: רמקול מדפי +הגברה Lyngdorf TDAI-3400 שמכיל בתוכו את כל מה שצריך לצורך הזרמת מוזיקה וחיבור ציוד נוסף

כמובן שהתצורות הנ"ל לא חובה ואשמח לרעיונות של שילובים שונים בחדר מוזיקה יעודי אבל קטן יחסית
כרגע מעוניין רק בתצורות כך שאין צורך להכנס לעניין התקציב וכמו כן ברור שיש צורך לשמוע אם אפשר אצלי את הציוד :cool:
שומע בעיקר ווקאל ,ג"אז

שתי האלטרנטיבות מצויינות ומאפשרות יישום RC בצורה קלה ומובנת, דבר שהוא הכרחי להגעה לתוצאה טובה בחדר עם נתונים קשים.
קשה לומר מה מבין שתיהן עדיף מכיון שהצבת המערכת היא רק השלב הראשון בתהליך הכיוונון של תיקון החדר. התוצאה הסופית יכולה להיות רחוקה ממה ששמעת בהצבה הראשונית. אבל אם צריך להמר אז אני הייתי הולך על הרמקולים המוגברים.
 

כל האופציות שכתבתם אחלה - אבל אם פותח השרשור לא מעוניין לותר על "ביס" גדול מהתחום התחתון - לא יעזרו כל משחקי התאמת הגודל הפיזי של הרמקולים לחדר: כדאי להעדיף קונפיגורציה שכוללת rc.
הלינגדורף יהיה סבבה (נדמה לי שגם לls60 ולפורמיישן יש אפשרויות שליטה מסויימות). אה, וגם סאב זו לא מילה גסה :p.
בהצלחה, חדר יעודי זה כיף אפילו מעבר להיבטים הסונים...
 
קודם כל תודה אחלה תובנות
לא מוותר על כלום ולא מגביל כלום הכל פתוח מה שיהיה ניתן לשמוע אצלי תמיד יהיה בעדיפות ומתוך זה מה שישמע הכי טוב יבחר :-)
ואם כבר בעניין מקווה שבוע הבא לשמוע את Q Acoustics - Concept 300 רמקול מעניין
 
בחדר מסוג זה 3 על 2.9 - במידה ואתה רוצה לשבת במרחק סביר מהרמקול - תהיה חייב RC או סאב או שניהם.
ממה עשויים קירות החדר ? האם זה ממד ?
בכל מקרה יהיו לך הגברים וביטולים משמעותיים של עשרות דציבלים כך שגם רמקול מדפי יספק לך בשר כי החדר יעזור לו מאוד בתחום התחתון.
ההימור הכי בטוח שלך הוא לקחת רמקול מדפי עם EQ/RC - להצמיד הרמקול לקיר ככל הניתן במעטפת אקוסטית ולאזן את ההגברים עם EQ ו RC.
הצמדה לקיר במקרה הזה - תגרום להגבר מאוד רציני בתחום המאוד מאוד תחתון במקום ביטול - ובהגבר קל לטפל בצורה אקטיבית.
קירבה לקיר כן מייצרת סוג של "בוץ" בתדרים גבוהים יותר - ובזה כן אפשר לטפל פאסיבית - לא בהרבה כסף.
כמובן שעדיף שתבחן אצלך בחדר. המידות הקרובות מאוד ואם הקירות גם שווים אפשר לחזות התגובה בדיוק רב.
 

אכן מדובר בממד לכן חשבתי על מדפי עם מגבר שיש לו RC דוגמת Lyngdorf TDAI-3400 כי את הBUCHARDT לא בטוח שאפשר לשמוע בארץ
 
אכן מדובר בממד לכן חשבתי על מדפי עם מגבר שיש לו RC דוגמת Lyngdorf TDAI-3400 כי את הBUCHARDT לא בטוח שאפשר לשמוע בארץ
ממד זו בעיה כפולה ומכופלת. לרמקולים המוגברים יש פתרונות RC שונים ברמת התוכנה, ניתן שם לשלוט בפרמטרים השונים ולהגיע למגוון תוצאות לפי הטעם. לינגדורף זה אחלה מוצר אבל סוג של קופסה שחורה, בבחינת ״מה שיוצא אני מרוצה״ אבל יצויין לזכותם שהם לגמרי יודעים מה הם עושים.
 
נערך לאחרונה ב:
אם כך RC חשוב או לפחות EQ
פורט קידמי או ללא פורט
יציאה לסאב כתכנית חילוץ
 

מציע לך לנסות אותו.
הוופר האחורי הוא לא פאסיבי - אלא אקטיבי לכל דבר .
הרמקול הוא עדיין בתצורת אטום.
דווקא כשיש לך שני מקורות באס שונים בקירבתם לקיר - הסיכוי שלך לפחות וריאציה בתגובה הוא טוב יותר .

בהחלט שווה לנסות . הרמקול גם מפזר טוב אופקית .
רק תדאג לשבת הגובה הטוויטר כשאתה בודק אותו - פלוס מינוס 10 מעלות .
בהצלחה
 
מציע לך לנסות אותו.
הוופר האחורי הוא לא פאסיבי - אלא אקטיבי לכל דבר .
הרמקול הוא עדיין בתצורת אטום.
דווקא כשיש לך שני מקורות באס שונים בקירבתם לקיר - הסיכוי שלך לפחות וריאציה בתגובה הוא טוב יותר .

בהחלט שווה לנסות . הרמקול גם מפזר טוב אופקית .
רק תדאג לשבת הגובה הטוויטר כשאתה בודק אותו - פלוס מינוס 10 מעלות .
בהצלחה
יש איפה לשמוע אותם בארץ?
 

לי יש חדר טיפה יותר גדול ועברתי מרמקול ריצפתי למדפי מאותו היצרן (audio note). לא התחרטתי. לא אתחיל עם השאר משום שאני שפוט על מגברי מנורות SET.....

איזה אודיונוט יש לך?
 
שאלת המשך קטנה, חדר דומה אבל עם מגבלה של מיקום מדפיים בחלק העליון של הקיר . מעל מפתח דלת ( מעל 2.10 ) מחפש רמקול קטן מוגבל או פסיבי
 
איזה אודיונוט יש לך?

מגבר: Audio Note Oto Line SE Signature
רמקולים: Audio Note AN-K LX
 

  • Wow
Reactions: omi

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור