ציוד לצילום מקצועי


כפיר מכבי

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
1
נקודות
3
היי חברים, ערב טוב.
אני מצלם שנים רבות עם Nikon D5300 ועדשה sigma 17-55 mm (בנוסף מצלם עם עדשה 35mm nikor). חייב לציין שאני ממש מרוצה מהציוד (המלצה שלכם). לאחרונה החלטתי לקחת את הצילום קדימה לכיוון יותר מקצועי של צילום פורטרט בסטודיו, צילום פורטרט בטבע וצילומי אדריכלות. ולכן מעוניין לרכוש ציוד שיענה על הדרישות בצורה המיטבית, אשמח לפירוט על עדשות מומלצות לתחומים השונים וגוף מצלמה אשר יתאים לעדשות.

תודה רבה!
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הי @כפיר מכבי .

לפני שתמשיך תקצה לעצמך תקציב,זה חשוב,תיכף אנסה להסביר למה.

כעובדה אתה כבר במשפחת ניקון,משפחה טובה מאוד,ולכן אצא מהנחה שתרצה להישאר במשפחה הזו. וכאן,יש לך שתי דרכים:שדרוג הגוף והעדשות,והשניה:הוספת עדשות בלבד.

גוף: אם כבר תעשה קפיצה ותחליף גוף,ותוסיף לו עדשות,אז לניקון יש את סידרת ה Z החל ממצלמת הקרופ ה 50 ועד ל Z9 המעולה והיקרה מאוד. אם תחליט ללכת בדרך הזו,ושוב תקציב פה חשוב ומדובר בלא מעט כסף,תוכל להשאיר את העדשת שיש לך,ולהוסיף לגוף מתאם של ניקון (*מיד אדבר עליו) ולהוסיף עוד שתי עדשות לתחומי הצילום שדיברת עליהם - ושוב:זול זה לא.

אופציה שנייה,והרבה יותר זולה,היא להשאיר את ה D5300 ולהוסיף עדשות.

שתי האופציות צריכות לעמוד מול עניין התקציב. אם הוא גדול ונדיב אז האפשרות הראשונה נראית לי הכי כדאית ואם לא אז האפשרות השנייה נראית לי גם כן.

* מתאם לעדשות עבור מצלמות מסידרת Z: ניקון הכריזו ממש לאחרונה על גרסה חדשה למתאם שלהם למחבר ה Z. המתאם מתקן הרבה בעיות שהיו במתאם הקודם וגם עולה עוד כמה שקלים אז:אם תלך בדרך הזו נא לשם לב לגרסת המתאם.

בבאכה לחלק את התקציב שם לב להקצאת ה 60/40 40 לגוף 60 לעדשות... כבר דיברנו על זה אם אינני טועה.

ללא קשר לאיזו אפשרות תבחר,עדשה לתצלומי פורטרטים,לא כל כך משנה איפה, נמצאת בתחום העדשות של 85 מ"מ עדשת פריים. לא ממש בקיא במגוון העדשות של ניקון אבל מבטוחני שיש להם שכיות חמדה לא קלות לא במשקל וא במחיר.

צילום ארכיטקטורה הוא קצת יותר מורכב. אם מדובר בארכיטקטורה מבחוץ,קרי:צילום מבנים ארכיטקטונים מחוצה להם סך כל העדשות שיש לך יעשו את העבודה פחות - או יותר. אם מדובר בצילום פנים של מבנים ארכיטקטונים,למשל הבפנוכו של בניין כלשהו,כאן יש לא מעט דיעות כשהמקובלת,לפחות עלי,היא שימוש בעדשות פריים מאוד רחבות קרי מאזור ה 17-20 מ"מ ועד ל 35 מ"מ וכל מה שביניהן. גם פה אני לא איש בשורה שכן אינני בקיא במגוון האופטי של ניקון.

נקודה למחשבה: למתאם של המצלמה שיש לך כבר יש לניקון וגם ליצרנים צד ג' הרבה מאוד מה להציע במגוון תקציבים ואיכויות. ניקון,כמו קנון ופויה לשתיכן,טרם שיחררו את מפרטי התחביר ומשכך אין עדשות צד ג' והמגוון קצת יותר קטן והרבה יותר....יקר.

מנחם
 
נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
עוד דבר שהתחמק מתשומת ליבי:אתה מדבר על צילום פורטרטים בסטודיו. אז ככה: בחלוקת התקציב קח בחשבון שלצורך כך צריך פלאש תאורה רקעים הרבה ידע ואי אפשר - מדגיש - אי אפשר להוציא צילומים ראויים מבלי לדעת לפתח בתוכנת פיתוח דמויות לייטרום ולא פעם בכאלה ממשפחת פוטושופ.. וזה:עולה כסף ודורש הרבה התנסות וידע.

מנחם
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור