LCD או פלזמה פלאזמה/אל.סי.די- OUT - לד- IN...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
סמסונג ו- LG, שתי חברות קוריאניות, הצליחו בשנים האחרונות לעקוף את היצרניות היפניות והן מובילות שוק בישראל, עם נתח של מעל ל- 50%.
סמסונג נתנה לאחרונה סטירה מצלצלת לטכנולוגיית ה- LCD והפלאזמה, עם הצגתה של טכנולוגית ה- LED. בהיותה טכנולוגיה חדשה, מסכי ה- LED עדיין יקרים, אבל כמו כל מוצר אלקטרוני בעל חיי מדף קצרים, המחירים צפויים לרדת דראסטית בחצי שנה הקרובה. איכות התמונה של ה- LED טובה מזו של ה- LCD, לקוחות שירכשו את הטכנולוגיה החדשה, לא יתגעגעו לתמונה הדהויה של טכנולוגיית ה- LCD. התמונה בפלאזמה של פיוניר יותר טובה מזו של ה- LED, אולם טכנולוגיית הפלזמה מדשדשת, מאז שפיוניר החליטה להפסיק לייצר מסכים, בעקבות הפסדים כבדים.
 

זה ציטוט?
LED לא מחליף את ה- LCD... זה עדיין LCD, אלא שהתאורה האחורית (פנימית) מורכבת מנורות לד ולא פלורוסנטים.
 
נראה לי שהגיע הזמן למאמר שעושה סדר בנושא, אכתוב משהו בימים הקרובים.

מדובר בהחלט במסכי LCD, סמסונג קוראת להם בשם שיווקי " LED TV", אבל אלו הן טלויזיות LCD לכל דבר, כאמור, עם תאורה פנימית של LED.
OLED, לדוגמא, היא טכנולוגיה אחרת לגמרי, יש המבלבלים אותה עם LED.
 

נראה לי שהגיע הזמן למאמר שעושה סדר בנושא, אכתוב משהו בימים הקרובים.

מדובר בהחלט במסכי LCD, סמסונג קוראת להם בשם שיווקי " LED TV", אבל אלו הן טלויזיות LCD לכל דבר, כאמור, עם תאורה פנימית של LED.
OLED, לדוגמא, היא טכנולוגיה אחרת לגמרי, יש המבלבלים אותה עם LED.

יש עוד כמה שנים עד שנוכל לחלום על מסך OLED 42 בבית :)
 
עוד חזון למועד
 
מספר טעויות!
LED כמו שציינת ליאור הוא LCD לכל דבר-על יתרונותיו וחסרונותיו!
רק שבLED הטכנולוגיה נשענת על תאורה אחורית מסוג LED
אז היכן החידוש ועל מה הצעקה?
לLED מספר יתרונות שאין לתאורה אחורית פלאורסצנטית
1-לתאורה אחורית פלאורסצנטית אין אפשרות שליטה בעוצמה ,לכן לעולם לא תראו בבתים דימר על פלאורסצנט-הוא דולק או כבוי ואין מצב ביניים..לכן בLCD רגיל התאורה האחורית היא סטטית ,פיליפס שהיא המתקדמת ביותר בעולם בנושאי תאורה הביאה כמה פיתוחים בענין כמו האמבילייט שהיא תאורה צידית מרוככת יותר בגווני התמונה הראשית.
בLED יש אפשרויות לשליטה בתאורה ולכן הטכנולוגיה היא דינאמית-ניתן להחשיך ולהאיר בתאורה אחורית איזורים שונים של התמונה והתוצאה ניכרת באיכות התמונה .
2- אם בטכנולוגית הLCD הקודמת דובר על קונטראסט ברמה מסוימת כאן בטכנולוגית הLED-LCD אנחנו מדברים על מספרים כפולים ומשולשים עקב עוצמת התאורה של תאורת הLED שהיא גבוהה בסדר גודל מתאורה פלאורסצנטית .ולכן הקונטראסט גבוהה בהרבה מה שמשליך על כל מגוון הצבעים במסכים
3- אמינות -לתאורת אל סי די פלאורסצנטית יש אורך חיים מסויים שהוא ארוך דיו אך לLED אורך חיים כפול ואף יותר מהתאורה הפלאורסצנטית.
4- עקב שיטת הLED ניתן למזער את עובי המסך מה שהביא לשיפור אסטטי נוסף.

בעיות הטכנולוגיה-עקב התאורה האחורית של הLED שהיא חזקה ביותר התעוררו בתחילת הדרך בעיות של זליגה ועוד בעיות שנבעו מהשליטה הדינאמית על התאורה האחורית אולם כיום מרבית היצרנים המכובדים והמוסילים שמשתמשים בטכנולוגיה התגברו על הבעיה .

אבל הכי חשוב לא לשכוח LED=LCD
 

נערך לאחרונה ב:
אכן, רק תיקון קטן, במסכי LCD עם תאורה פלורוסנטית, היצרנים בשנים האחרונות מצאו פתרונות לשינוי עוצמת התאורה האחורית (מה שמכונה "ניגודיות דינמית"), אבל השינוי בעוצמה מתבצע על כל שטח המסך, לעומת שימוש בתאורת LED שמאפשר שליטה בעוצמת התאורה בחלקים ספציפיים, ברמת דיוק טובה בהרבה.
 
סחטיין על ההשקעה

מספר טעויות!
LED כמו שציינת ליאור הוא LCD לכל דבר-על יתרונותיו וחסרונותיו!
רק שבLED הטכנולוגיה נשענת על תאורה אחורית מסוג LED
אז היכן החידוש ועל מה הצעקה?
לLED מספר יתרונות שאין לתאורה אחורית פלאורסצנטית
1-לתאורה אחורית פלאורסצנטית אין אפשרות שליטה בעוצמה ,לכן לעולם לא תראו בבתים דימר על פלאורסצנט-הוא דולק או כבוי ואין מצב ביניים..לכן בLCD רגיל התאורה האחורית היא סטטית ,פיליפס שהיא המתקדמת ביותר בעולם בנושאי תאורה הביאה כמה פיתוחים בענין כמו האמבילייט שהיא תאורה צידית מרוככת יותר בגווני התמונה הראשית.
בLED יש אפשרויות לשליטה בתאורה ולכן הטכנולוגיה היא דינאמית-ניתן להחשיך ולהאיר בתאורה אחורית איזורים שונים של התמונה והתוצאה ניכרת באיכות התמונה .
2- אם בטכנולוגית הLCD הקודמת דובר על קונטראסט ברמה מסוימת כאן בטכנולוגית הLED-LCD אנחנו מדברים על מספרים כפולים ומשולשים עקב עוצמת התאורה של תאורת הLED שהיא גבוהה בסדר גודל מתאורה פלאורסצנטית .ולכן הקונטראסט גבוהה בהרבה מה שמשליך על כל מגוון הצבעים במסכים
3- אמינות -לתאורת אל סי די פלאורסצנטית יש אורך חיים מסויים שהוא ארוך דיו אך לLED אורך חיים כפול ואף יותר מהתאורה הפלאורסצנטית.
4- עקב שיטת הLED ניתן למזער את אופי המסך מה שהביא לשיפור אסטטי נוסף.

בעיות הטכנולוגיה-עקב התאורה האחורית של הLED שהיא חזקה ביותר התעוררו בתחילת הדרך בעיות של זליגה ועוד בעיות שנבעו מהשליטה הדינאמית על התאורה האחורית אולם כיום מרבית היצרנים המכובדים והמוסילים שמשתמשים בטכנולוגיה התגברו על הבעיה .

אבל הכי חשוב לא לשכוח LED=LCD

(Y)

ליאור,נשמח לאיזה מאמר בנושא.
 
(Y)

ליאור,נשמח לאיזה מאמר בנושא.


בסעיף 4 קבל תיקון
אופי=עובי המסך!
טעות כתיב שלי מהמהירות
תודה
 

עובי זה גם ענין של אופי, לא?...
 
עובי זה גם ענין של אופי, לא?...

אין ספק ליאור
המסכים החדשים הדקים במיוחד משדרים סטייל ויוקרה ...
אבל במסכים כמו באיברים מסוימים של גוף האדם ככל שהעסק דק יותר נדרשת טכנולוגיה מתקדמת יותר -כדי ליצור את החוויה המושלמת(lol)
 
אני מסתכל מנקודת מבט של הטכנאי... בטלוויזיות עם תאורת לד, ההספק נמוך משמעותית יחסית ל-LCD עם תאורה פלורסנטית (אין מעגל אינוורטור שצורך 95% מההספק) לכן יש בהן ספק כוח שלא מתחמם בכלל(רכיב שלא מתחמם או נימצא בסביבה חמה לא מתקלקל). ז"א כמעט אפס תקלות, מה שיהפוך אותן לטלוויזיות אמינות מאוד ביחס ל-LCD הרגילות.
 

נערך לאחרונה ב:
הבעיה במסכים אלו שהם יקרים יותר ממסכי LCD ה"רגילים" והחשש שחברות כדי להוריד מחירים יספקו רכיבים פחות טובים ואכות הרכבה פחות טובה - כך שיכול להיות שבסופו של דבר נקבל מסכים פחות אמינים :)

אני מקווה שזה לא יהיה כך
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור