ל-MOKES
ברור כי קיים קשר בין תפקוד המכשיר, כולל נתונים ומדידה, ובין יכולת השחזור שלו. יחד עם זאת, יש כמה בעיות יסוד, כמו "מייצג מוזיקה תקני", כמו יכולת למצוא מתאם חד/חד-ערכי בין כל סט נתונים והאופן בו המכשיר משחזר מוזיקה - ולא תמיד זה עובד באופן תואם עם "מגביר אות באופן מדויק" - ועוד כמה בעיות.
ברור גם שהתקדמות בתחום היא בקיום דו שיח בין התכנון, הביצוע (שזה המדידות) ובין ההאזנה. אפשר היה להתקדם הרבה יותר אם תעשיית האודיו הייתה באמת תעשייה, עם תקציבים גדולים באמת למחקר ופיתוח ושוק פוטנציאלי גדול. מכיוון שזה לא המצב, הסיפור הזה יתנהל באופן פחות יעיל ממה שיכול להיות.
ומכיוון שאין, בשלב זה, מדידה מדוע מגבר מסוים נשמע "חריף" בגבוהים, עד כדי אי נעימות, ואחר יישמע נעים ונכון יותר, וכך גם ביחס לפירוט של בסים, או מיקוד או גודל במה, אז הנתונים יישארו מה שהם, בינתיים: חלק מכל המידע שיש על מכשיר נתון.
המגזינים הגרמניים טוענים כי מדידות מספרות הכל, אבל בכל זאת, הציון העיקרי הוא ל-klang, לצליל.
ברור כי קיים קשר בין תפקוד המכשיר, כולל נתונים ומדידה, ובין יכולת השחזור שלו. יחד עם זאת, יש כמה בעיות יסוד, כמו "מייצג מוזיקה תקני", כמו יכולת למצוא מתאם חד/חד-ערכי בין כל סט נתונים והאופן בו המכשיר משחזר מוזיקה - ולא תמיד זה עובד באופן תואם עם "מגביר אות באופן מדויק" - ועוד כמה בעיות.
ברור גם שהתקדמות בתחום היא בקיום דו שיח בין התכנון, הביצוע (שזה המדידות) ובין ההאזנה. אפשר היה להתקדם הרבה יותר אם תעשיית האודיו הייתה באמת תעשייה, עם תקציבים גדולים באמת למחקר ופיתוח ושוק פוטנציאלי גדול. מכיוון שזה לא המצב, הסיפור הזה יתנהל באופן פחות יעיל ממה שיכול להיות.
ומכיוון שאין, בשלב זה, מדידה מדוע מגבר מסוים נשמע "חריף" בגבוהים, עד כדי אי נעימות, ואחר יישמע נעים ונכון יותר, וכך גם ביחס לפירוט של בסים, או מיקוד או גודל במה, אז הנתונים יישארו מה שהם, בינתיים: חלק מכל המידע שיש על מכשיר נתון.
המגזינים הגרמניים טוענים כי מדידות מספרות הכל, אבל בכל זאת, הציון העיקרי הוא ל-klang, לצליל.