קודם כל - שאפו על האנלוגיה המ-ע-ו-ל-ה! אם נסתכל על פורומים של חובבי רכב, כן תוכל למצוא דיונים טכניים על מנועים וכו', וזה יחשב לענייני לחלוטין. נתונים טכניים לבדם לא יתארו את תחושת הנהיגה ברכב, אבל קשה לי להאמין שדיון טכני שם יתקבל בזלזול, מכיוון שהוא כן יכול להסביר הרבה.
במחשבה שנייה, הקטע הטכני ברכבים מספר ומעיד על יכולות מסוימות של הרכב, הרבה יותר ממה שניתן ללמוד מנתונים טכניים של ציוד אודיו.
הנה דוגמא:
נתון מגבר קימברדיג' דגם 340 שאלה נתוניו:
Power Output: 45 watts (into 8 ohms) ,55 watts (into 4 ohms(
Input Impedance: 40k Ohms
Max. Power Consumption: 360 watts
Loudspeaker Impedance: 4 – 8 Ohms
Input Sensitivity: Line: 350mV
Tone Controls: Bass: +/- 7dB @ 80Hz
Treble: +/- 7dB @ 20Hz
Total Harmonic Distortion: 1kHz<0.09%1kHz<0.09%
Frequency Response: (-1dB) 5Hz - 50kHz
Signal to Noise Ratio: 92dB (unweighted) Slew rate (into 8 ohms): 20V/uS
Dimensions (H x W x D): 70 x 430 x 310mm
2.8 x 16.9 x 12.2"
Weight: 6.2kg
15.4lbs
לעומתו, ניקח מגבר של פאס לאבס שאלה נתוניו:
SPECIFICATIONS INT-30A
Gain 26 dB
Volume control (1dB steps) 63dB
Inputs 4
Outputs 2
Power Output /ch (8 ohm) 30 watts
Power Output /ch (4 ohm) 60 watts
Type Class A
Frequency Response -3 dB at 1.5Hz and 60KHz -
Input Impedance (Kohms) 36 / 18
Distortion, (1 KHz, full power) 1%
Damping Factor 150
Slew Rate (V/uS) 50
Output Noise (uV) <300
Input CMRR (dB) -60
DC Offset (V) 0.05
Leaves Class A at pk Watts: 60
Power Consumption (W) 200
Temperature (deg C.) 53
Dimensions (W x H x D) 19 x 7 x 19
Weight (LBS) 60
Ship Weight (LBS)
לפי הנתונים הטכניים, לרמקול יציב ב 8 אוהם עדיף להמליץ על הקיימברידג'. הוא הרי נותן 45W לעומת 30W בלבד של הפאס. כמובן שזה לא רציני...
איזה נתוני השוואה מלמדים שהפאס עדיף מהקמברידג' ללא עוררין?
ארז