על הזכרון המוסיקלי של מוסיקאים דגולים

  • פותח הנושא פותח הנושא רן לוי
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
322
נקודות
63
ראיתי עכשיו סרט דוקומנטרי ישן על התזמורת הפילהרמונית של ברלין בהכנותיה לקונצרט-אירופה, אירוע שנתי שלה, שנערך לפני שלושים שנה בדיוק ברויאל אלברט הול בלונדון. בסרט מתראיין המנצח באותו קונצרט - ברנרד הייטינק ההולנדי שנפטר לאחרונה, מנצח דגול ביותר. בסרט הוא כבן שישים ומספר על הזכרון המוסיקלי שלו כך: ״פעם אחת בקריירה ניצחתי על התזמורת הסימפונית של שיקאגו, אחרי אחת החזרות עם התזמורת חזרתי למלון ושמעתי תחנת רדיו שניגנה מוסיקה קלאסית. הרדיו ניגן את הסימפוניה החמישית של צ׳ייקובסקי והביצוע נשמע לי נהדר. אמרתי, האמריקאים האלה יודעים לנגן היטב, ואז בדברי הקריינות לאחר היצירה אומר הקריין שברנרד הייטינק ניצח על תזמורת הקונצרטחבאו. אחר כך ניגנו ברדיו את הסימפוניה השלישית של ברהמס, חשבתי שזה ביצוע איום ונורא, ואז התברר שגם כאן המנצח הוא אני. כך שצריך להיות זהירים בנושא הזה״.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור