עיצות לקנית מחשב נייד


shalomgross

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
חג שמח לכולם!
חשבתי לקראת החג לצאת מעבדות לחרות ולהחליף את העגלה הישנה והנייחת במחשב נייד חדש.
כשהתחלתי לקרוא ולחקור בתחום, התרשמתי שיש כמות לא מבוטלת של מחשבים שדי דומים אחד לשני מבחינת הפיצ'רים.

מה אתם אומרים?

אני מעוניין במסך כמה שיותר גדול (לצערי אסתפק ב 15.4 אינצ' עקב הבדל המחירים העצום בהגדלת המסך).
אני מתעסק בתוכנות גרפיקה כגון פוטושופ ומתחיל סוליד-וורקס כך שיש חשיבות גם לזה.

חשבתי לא לעבור את 6000 ש"ח (אלה אם כן מדובר במשהו באמת שחבל לפספס)

תודה לעוזרים
שלום
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לי יש מעבודה מחשב Lenovo ThinkPad T61 ואני כמו גם כל השאר אצלנו בעבודה מאוד מרוצים ממנו.
אני לא יוכל להגיד שאני מכיר את כל הדגמים האחרים שיש בשוק - אבל מומלץ לך לבדוק אותו.

אני חושב שהוא קצת יותר יקר מהתקציב שלך אבל לא ממש בהרבה.
http://www.zap.co.il/compModels.asp?sog=C-PCLaptop&model_id=592873
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
פוטושופ וכד', אז מומלץ לקחת מחשב עם כרטיס מסך נפרד, חשוב עבור הזיכרון הגרפי הנפרד (כרטיס מובנה גוזל זיכרון RAM משותף).
ואם זה ויסטה אז מינימום 2GB זיכרון RAM.
 

shalomgross

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
תודה רבה על המענה,

כרמי, המסך קטן מדי בהשוואה למה שאני מחפש (אתה מתעסק בתוכנות גרפיקה עם המחשב הזה?)

ליאור, עם ההתעסקות ההולכת וגוברת עם הויסטה, אני מעדיף להתרחק מתוכנת ההפעלה הזו כמה שיותר רחוק (שאלתי עוד אנשים מיקצועיים בנושא והם חושבים גם באותה צורה).
דרך אגב, אם ממש אוהבים את הגימיקים של הויסטה, שמעתי (אני צריך לקבל את זה בקרוב ולבדוק את זה באופן אישי) שכמה חבר'ה יצרו מערכת הפעלה מבוססת XP עם ממשק של ויסטה.

בכל אופן, אכן אני מתכוון לשדרג את מה שאקנה ל2 גיגה Ram, אך עדיין אני מתקשה בסינכרון על משהו ספיציפי או חברה.
לא יודע איך השם מתנהג במחשבים ניידים, ז"א האם יש חברות שלא כדאי להתקרב אליהם? כמו ברכבים, לדוגמא סוברו ג'סטי זה צעצוע (בלי לפגוע... היתה לי פעם ג'סטי), ואאודי זה סוס ערבי...
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
המחשבים של לנובו בנויים כמו טנק. יש לי את ה R50E עוד מהתקופה שיצאו תחת השם IBM. הפלתי אותו איזה חמש פעמים, ולא הזיז לו. בעבורי, עמידות זו תכונה חשובה מאוד מאוד. עכשיו, לעניין המלצות, בתקציב שלך אתה יכול לקנות לא מעט דגמים מצויינים. מנסיון שלי אני יכול להמליץ על סידרת travelmate של Acer. יופי של מחשבים, שנותנים המון תמורה למחיר. ישלי גם נסיון מצויין עם Dell. לדעתי, אילו אחלה ניידים מבחינת עמידות וביצועים. בתקציב שלך תוכל אפילו לשקול כמה דגמים של מחשב מעולה נוסף, Sony Vaio. היה לי אחד לחצי שנה, ועד היום אני מתגעגע.
זה Dell עם 17" שיכול לעניין.
זה Acer גם 17" לדעתי שווה בדיקה.
זה Sony עם 15.4" שלדעתי נותן המון למחירו.
אני רוצה רק להבהיר שעם ה Acer יש לי נסיון עם דגם 15.4 טיפה ישן יותר, אבל בדיוק מאותה סידרה. עם הסוני, יש לי נסיון עם דגם מהתקופה של מעבדי p3 800 , ועם הדל יש לי נסיון עם דגם 15, מתקופת p4, מהגילגול הקודם של הסידרה הזאת. תבין מזה מה שתבין. שיהיה בהצלחה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
שלמה , תאמין לי השקע קלה יותר ותקח מק.
רק מק.
במיוחד לתוכנות האלו. ההבדל הוא כ"כ גדול שזה מפחיד.
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
המק בוק פרו, מתחיל מ 11,500 ש"ח שזה בדיוק פי שניים מהחסם העליון שלו. בלי כל קשר לדעתי מדובר במחשב מחפיר. החומרה זהה ב 100% ל PC, שזה אומר ערכות ששבבים ומעבדי אינטל, כרטיס מסך של אנבידיה מסידרת מובייל. בגדול זה אומר רכיבים שקיימים אצל כולם. אלא שמערכת ההפעלה היא פשוט בדיחה מעצבנת. היא תמיד נראית לי כמו בדיחה על המשתמשים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לייזי, אני לא יודע איפה אתה חיי.

כל מי שאני מכיר(אני מכיר יותר ממה שאתה מתאר לעצמך) שהוא איש גרפיקה,תלמיד גרפיקה וכו...
עובד אם הוא יכול על מק. התוכנות האלו רצות יותר טוב על מק.

זה שאתה לא אוהב זה דבר אחד. להגיד על זה שזה מחפיר זה בדיחה עצובה ואתה יודע את זה כמוני.

ההבדל בין מק לבין מחשב אחר הוא שהמערכת שלו הפלאגינים והכל כתוב לחומרה שלו. אז נכון שיש לו אותו מפרט.

מפרט זה כלום. זה שמות. השאלה זה איך אתה מנצל אותו. כשיש לך תוכנה שבנויה למפרט, ויודעת לעבוד איתו מושלם ורק אז היא משוחררת לשוק אז היא מנצלת 100% כמעט מהחומרה.
לעומת זאת חומרה שמשוחררת עם המון באגים, עם בעיות תאימות , שצריכה עשרות פלאגינים כי כל חלק עובד אחרת והיא מיועדת גם לעשרות אם לא מאות סוגים של חומרות שונות ומשונות תעבוד בנצילות הרבה הרבה יותר נמוכה.

עבדתי על ניידים רגילים. עבדתי על מק , ועל הפרו.
ההבדלים הם כ"כ גדולים שזה מדהים.
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
פוטושופ ופריהנד לא כתובות לחומרת מק. אוי ואבוי להם אם הם היו נכנסים לזה. גם לא 3dStudioMax או כ"א אחר. מה שכתוב לחומרה זה מערכות ההפעלה ודרייברים. את הדרייברים מספקת אינטל בשת"פ עם אפל, ואנבידיה. גם מייקרוסופט לא כותבת דרייברים ל ati או nvidia. לא בטוח שהם בכלל יודעים מספיק על הצ'יפים כדי לנסות, ובטח שאת הרשיון לזה אין להם. את מערכת ההפעלה כתבו עבור מק קהילת הקוד החופשי, ואת הדרייברים כתבו אותם אנשים שכותבים דרייברים עבור כל חברה אחרת. הבעיה היא שהם הצליחו להרוס מערכת מעולה ויציבה שאני מכיר ומוקיר, הלו היא ה FreeBSD והפכו אותה למפלצת של DRM ואיטיות לא מובנת, עטופה בכל כך הרבה GUI ו DRM, שלא פלא שהעסק לא זז. לצערי הרב מאוד, בחברה שלי אני נאלץ להתמודד עם 8 אנשים ששייכים לכת המק. אגב אנחנו בדיוק תשעה אנשים .... איזה סיוט! איזה סיוט! כל פעם שאתה מעז לעשות משהו קצת מעבר למה שהם עטפו בשבילך כמו מתנת יום הולדת מהגיהנום, הולכים לך שעתיים מהחיים. יש לי במשרד, מק בוק, שני מק בוק פרו, מר בוק פרו מתקופת ה G4, שזה פשוט בושה של מחשב, ושלושה מק מיני שהמנכ"ל המכור שלי, שלמזלו הוא חבר טוב, החליט שהם יהיו השרתים בהחברה, עם מערכת לאופארד גירסת הסרבר. איזה טעות. איזה כאב לב יש לי על ביזבוזי הזמן האין סופיים!! יש לנו גם שני Imac ישנים, שדווקא עדיין עובדים, ושלושה Iphones. אני לא יודע מה אני שונא יותר. אין לי שמץ של מושג ירוק על מה כל ההייפ. למה לקנות מק. חוץ מאפקט הרושם. שלדעתי הרושם הוא .... טוב לא נכנס לזה עמוק יותר. מספיק עשינו טרולינג לשירשור של שלום. כשיהיה לי זמן אני אצלם את המשרד, ואפתח שירשור תחת הכותרת "הסיוט התפוחי שלי" או משהו.
 

shalomgross

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
היי וחג שמח,

אורי לגבי המק, משום מה גם לי היה נראה שזה המחשב האולטימטיבי ובמיוחד בנושאי גרפיקה, וכשהסתובבתי בפולין ראיתי שם דגמים מדהימים שלהם. אבל משום מה כששוחחתי עם מס' אנשים שיש ברשותם מק, הם לא נמנעו מלהכפיש אותו.
באופן אישי לא כל כך מכיר את המק וקצת מוזר לי (אולי הם נפלו במקרה על משהו דפוק) אבל הרושם שקיבלתי היה לא כל כך חיובי.

לייזי, לגבי הדגמים שהצעת, הם מוצעים ע"פ סדר העדיפויות, ז"א:
1. DELL
2. ACER
3. SONY
או ששלושתם דגמים טובים באותה מידה ופשוט כל אחד מציע יתרונות קצת שונים.
ודיברת על עמידות/חוזק זו אכן תכונה חשובה ביותר, לא שאני מתכוון לשחק עם הנייד צלחת מעופפת, אבל קורה שדברים עדינים כאלה נוהגים לברוח מהידים לפעמים...
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
שלום, רק להבהיר, אם בא לך על מקינוש אז לך על זה, כל מה שאני כותב מייצג אך ורק את דעתי האישית. רק מה? עבור מחשב 15.4 מדובר בפי שניים מהתקציב. ב 17" זה קרוב לפי שלוש. אם אתה משלש את התקציב, אז תודיע לנו, וניתן המלצות בהתאם. עכשיו לגבי ההמלצות: לא סידרתי לפי סדר עדיפויות, אלא לפי הסדר שהמוח שלי נזכר במחשבים שאהבתי. ל Dell ול Acer יש מסך 17", שזה יתרון גדול בעבורך, כרטיס מסך מצויין לדעתי, שזה ה 8400M של אנבידיה, ומעבדים חדישים יותר של אינטל, עם FSB 800Mhz. לסוני יש חומרה קצת פחות חדישה: מעבד קצת חלש יותר, כרטיס מסך חלש יותר, ומסך קטן, אבל ... יש לו הרבה סטייל. אני מאוד אהבתי את הואיו שהיה לי. לדעתי ששווה לך לבדוק את המחשבים האלה, אבל לזכור שיש עוד דברים טובים, כמו HP וכו... לי אישית אין נסיון איתם לכן אני נמנע מלהמליץ עליהם.
 

shalomgross

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
מקינטוש לא בתמונה גם בגלל המחיר. יש 6K שקל בנתיים (אלה אם כן אמתין לחודש הבא...)
אבל שתבין לייזי, אני ממש מודה על העזרה, הניסיון שווה פי מליון מכל ידע (משמועות/קריאת כתבות) אחר.
אגב, אומרים שהמוח משחרר בדרך כלל את הדברים האמתיים ברגע הראשון ורק אח"כ עושה עם זה משחקים. לדוגמא: תחשוב על שם של מישהי (נו... חשבת? יש לך שם?) בדרך כלל תגלה שהיא משהי שאתה אוהב...

בכל אופן, כרגע מבחינה כספית בדיוק מתאים לי ה ACER, אני עדיין לא יודע אילו בדיוק תכונות מקבלים איתו, אבל על פניו נראה שזה מחשב מתאים.

מה אתם חושבים על נייד יד שניה? כדאי להכנס לזה ולצאת עם משהו הרבה יותר טוב?

שלום.
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
לא מת על הרעיון של יד שניה. אם כבר אז אך ורק מחשב "מחודש": "refurbished" עם אחריות יצרן מלאה, ואז גם יש ההנחה מסויימת. בדרך כלל מדובר במחשבים שקונים בארה"ב החזירו לחנות תוך פחות מחודש מהקנייה, והיצרן מנוע מלמכור אותם כחדשים. שם ואצת שמות מובילים בארץ מציינים את זה באופן גלוי וברור, אבך יכול להיות שיש חנויות בארץ שידחפו לך מוצר "מחודש" בלי שאתה בכלל יודע מזה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור