עזרה בבחירת מצלמה, צילום תינוקות\משפחה\חוץ


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
את לא צריכה פוקוס ידני הקנון D750 עושה פוקוס אוטמטי וצריך לעבוד עם עדשות STM כמו 18-55 STM
http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=h-cameralens&keyword=STM&orderby=price

פוקוס ידני עושים בסרטים ובפרסומות שרוצים לשלוט בפוקוס בצורה ידנית, את לא צריכה זאת
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
אפשר לודא שהבנתי משהו נכון?

צילום הכי מהיר דרך עינית בDSLR, אח"כ אם מסתכלים על צילום דרך המסך - live view (נכון?) אז:
הסוני A6000 מהיר יותר מה-760D מהיר יותר מה-750D ?

ועוד שאלה - כמה אמורה לעלות עדשה למצלמה של סוני עם צמצם פתוח יחסית ? זום לא קריטי.

ואחרונה - כשעושים פוקוס בוידאו, אם אין גודל צמצם אחיד לאורך כל העדשה - מה בדיוק קורה?
איך זה בחסרות מראה?
מנסה להבין אם יש יתרון לזום דיגיטלי ב760D בוידאו כשמצלמים ב1080P (ללא אבדן איכות)

תודה על הסבלנות!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ה 750Dוה 760D זהות ביכולת הפוקוס שלהן ועוד הרבה דברים נוספים - הן מצלמות מאוד דומות.
עבור צילום סטילס ב DSLR מצלמים דרך העינית והפוקוס כך מהיר מאוד - אף אחד לא רוכש DSLR לצלם דרך המסך, פרט לכך שמצלמים על חצובה ואז בכלל יכולים גם לעבוד עם פוקוס ידני.

במצלמות ללא מראה צילום דרך המסך או העינית זהה ביכולות הפוקוס ובכך ה A6000 מהירה - אבל כאמור היתרון של ה A6000 זה לא רק במהירות הפוקוס ובפוקוס עוקב זה גם בקצב צילום מהיר (יותר מהיר מה 750D)- אבל כבר שרשמתי זאת יותר מפעם אחת.

בקשר לוידאו הסוני מוצלחת יותר וגם בנושא הפוקוס בוידאו - דרך אגב תחשבי להחזיק מצלמה כמו ה 750D עם עדשה ולצלם וידאו ביד, היא לא מצלמה קלה :)

בקשר לעלות עדשות סוני עם צמצם גדול, בבקשה:
http://www.zap.co.il/models.aspx?so...db800263=802128&db800263=800264&orderby=price

כאשר עושים פוקוס הזום לא משתנה ולכן אין בעית שינוי צמצם - כאשר עושים זום והעדשה לא מסוגלת להמשיך לעבוד עם הצמצם הגדול שהיה קודם אז היא מקטינה את ערך הצמצם.

יש לקוחת בחשבון שזום במצלמת DSLR עושים בסיבוב של העדשה - נראה אותך עושה את זה חלק בזמן צילום וידאו.

זום דיגיטלי זה עיבוד על התמונה ואני אישית מאוד לא אהוב זאת, בגלל שזה מוריד איכות ויכול לגרום לבעיות בתמונה.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
הבנתי שה760 חזקה יותר בפוקוס אוטומטי כשמדובר בצילום דרך המסך, אבל אולי זה לא שיפור משמעותי, אני לא יודעת.. אבל בביקורות כן מציינים אתזה.
היות ואני מתחילה אני כן חושבת שאצלם גם דרך המסך, בכל מיני זויות צילום של הילדים, אולי אחזיק את המצלמה למטה ולא אתכופף, לא יודעת.. אולי סתם הרגל של חובבנים..

חשבתי שאמרת שהצילום בסוני יהיה איטי יותר בהשוואה לDSLR, או שהכוונה בשוואה לצילום דרך העינית בלבד?

התבלבלתי בשאלה על הוידאו - התכוונתי לשאול "ואחרונה - כשעושים *זום* בוידאו, אם אין גודל צמצם אחיד לאורך כל העדשה - מה בדיוק קורה?" בהמשך לתשובתך, זה משפיע משמעותית על התמונה? כלומר פתאום יהיה וידאו חשוך למשל?

לגבי ההערה על הזום תוך כדי וידאו, כן לא חשבתי על זה... אולי בגלל זה כן כדאי ללכת על הזום הדיגיטלי ב760, ממה שראיתי ביוטיוב זה לא פוגע באיכות התמונה ונראה ממש טוב.

זום בחסרות מראה הוא גם דרך העדשה או דרך כפתור?

תודה רבה !!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני לא יודע מאיפה המידע שלך ההבדל בין קנון 760D ל 750D זה צג עליון ושינוי בכמה לחצנים, אותה חיישן אותו מעבד תמונה אותה מערכת פוקוס - אותה מהירות פוקוס בסטיילס, אותה איכות תמונה

הסוני לא יותר איטית מה 750D או מה 760D היא עושה פוקוס בצורה קצת שונה ומאוד מהר - לא בדקתי את האחת מול השניה, אבל מהירות פוקוס לא תיהיה לך בעיה באף אחת מהן, זו לא נקודה לבחור מצלמה זו או אחרת.

הזום בחלק מעדשות סוני (כמו בעדשת בקיט) הוא חשמלי (Powe zoom) כזה שניתן לשנות אותו על ידי לחצן זה מאוד יעיל לשינוי זום בוידאו שיוצר שינוי בזום ללא תזוזה של המצלמה גם שמחזיקים אותה ביד - כאמור בוידאו הסוני יותר מוצלחת גם בנושא זה.

כאשר עושים זום והמצלמה תסגור צמצם (לא במצב תפעול ידני) היא תנסה להגדיל ערך ISO או זמן חשיפה כדי להציג תמונה אומפטמלית - אם היא לא תצליח יכול להיות שנראה תמונה יותר כהה.

אם את חושבת על זום דיגטלי - אני חושב שאת בוחרת מצלמה לא נכונה וחבל על הכסף, מצד אחד את מחפשת בנרות מצלמה הכי טובה ובודקת בנקודות הכי קנטנות כמו איפה פוקוס יותר מהיר (כאשר זה לא משנה היות והזה מעבר למה שאת צרכיה) ומצד שני את מוכנה להתפשר כדי להצדיק רכישה של ציוד פחות מתאים?

באמת לא ברור לי מה השיקול שלך לבחור מצלמה - להגיד שיש לך DSLR גדולה או לרכוש ציוד שמתאים לך?
לדעתי DSLR פחות מתאימה לך - אבל את זו שצריכה לבחור.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
אני באמת לא יודעת. הלכתי לחנות ושכנעו אותי ללכת על הקנון עם עדשה של 50ממ f/1/8 בגלל שילוב של יכולות סטילס ווידאו.

לגבי הוידאו - אני לא יודעת עד כמה נצפה בתוצרים לטווח הארוך אבל כן ארצה לצלם וידאו (כמו שהורי צילמו אותי אבל אף אחד לא מסתכל על זה)

ואני גם לא בטוחה שdslr מתאימה, ואני מתעמקת בעניין הפוקוס האוטומטי כי הבנתי שאחרת הכל ידני ודרך העדשה ואני לא יודעת כמה זמן יקח לי ללמוד לתפעל אתזה, מצד שני נחמד להשקיע סכום כזה ושיהיה מה ללמוד ולא רק לצלם על אוטומט. וגם בעניין הפוקוס האוטומטי - אם זה דרך העינית בלבד, איך האוטומט עובד? או שהוא לא?
וגם יש סיכוי שלפחות בהתחלה ארצה לצלם דרך המסך, אלא אם אראה שאני כבר ממש שוחה בתפעול והעינית הרבה יותר נוחה. באמת אין לי מושג.

ד.א מדוע ההמלצה הראשונה שלך היתה על הפנסוניק ולא הצעת את הסוני הזו?
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בובספוגית יקרה : את מקבלת פה תשובות מאד מיקצועיות אבל אני מבין את הבלבול שלך. עד שלא מתנסים לבד בכל מיני סוגים של מצלמות קשה להבין במה מדובר. לדעתי יש שני סוגים של אנשים : אלה שאוהבים את ההתעסקות במצלמות ובכל הצדדים הטכניים של הצילום ואלה שפשוט רוצים להוציא תמונות יפות. חשוב להבין איפה את נמצאת. מנסיוני כל מי שלא משוגע על צילום בסוף ישאיר את ה dslr הגדולה והמסורבלת בתיק או אפילו בבית. לא יחליף אף אחת מהעדשות המצויינות שיש לו בתיק והן פשוט ישכבו שם כל הטיול. ובשביל אנשים כאלה, ואני נמנה עליהם, יש היום פתרונות נהדרים שלא היו קיימים עד לפני כמה שנים : מצלמות קטנות יחסית ולא נורא מסובכות שבכל זאת יש להם חיישן גדול ועדשות מהירות יחסית. זהו הישג גדול ומאפשר לאנשים כמונו שפעם היו מסתובבים עם מצלמת קומפקט מח***נת להוציא תמונות מעולות עם קצת ניסיון רצון ומזל. נראה לי שלזה כיוונו אותך פה וגם אני ממליץ לך ללכת באותו כיוון.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
ברקצ היקר, תודה על תשובתך..
אתה מתכוון להמלצה על הLX100 או ללכת על הסוני A6000?
אני אשמח ללמוד להתעסק אבל גם רוצה את האפשרות לצלם על אוטומט.. ולהוציא תמונות יפות עד שאלמד, זה לא עובד ביחד?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני רוצה לחדד כמה נקודות:
* כול המצלמות שדיברנו עליהן, מאפשרות צילום אוטמטי - קשה מאוד למצוא אחת שאין לה תפעול אוטמטי ולכן כל אחד יכול לצלם בקלות עם כל מצלמה היום.
* מהר מאוד ולקל מאוד לצלם בעינית של DSLR לא צריך ללמוד לעשות זאת (בוחרים במצב אוטמטי ומצלמים), זה לא מסובך יותר מצילום דרך המסך, זה פשוט שונה.
* מערכת הפוקוס של DSLR ושאר המצלמות עובדת שונה (לא רוצה להיכנס להסבר טכני כעת) - לך זה לא צריך לשנות כלום, הנקודה שוידאו וצילום דרך המסך עם DSLR מערכת הפוקוס הזו לא פעילה ויש מערכת פוקוס אחרת פחות מהירה.
* אני לא רואה שום יתרון בגודל יתרון רק בגלל שגוף המצלמה גדול - פעם באמת DSLR היו ביתרון מול מצלמות אחרות, היום יש מצלמות ללא מראה טובות יותר ממצלמות DSLR לדוגמה סוני A7R MII נחשבת בעלת איכות תמונה טובה יותר מכל DSLR שיש בשוק כעת. דרך אגב יש מצלמה "קומפקטית" של סונ RX1 שהיא בעלת איכות תמונה מעולה.
* בחנויות צילום לא תמיש כל העובדים מקצועיים ולא תמיד מכירים את כל המצלמות בשוק - יותר מכך לא, לכל חנות יש את כל המבחר והן ממלצים על מה שיש להם. להסיר ספק יש מספר חנויות צילום עם צוות מעולה וידע נהדר בשוק.

לאחר שאמרתי זאת, אני רוצה לציין שאני לא חושב את רוצה להפוך לצלמת מקצועית ובעלת צורך לרכוש עדשות נוספות או להציג ללקוח מצלמה גדולה כדי שיחשוב שאת רצינית.
לכן ההמלצה שלי על פנסוניק LX100 נשארת היות ואת מקבלת מצלמה קטנה ובעלת וידאו ברמה הגבוהה ביותר שיש כעת (תחפשי ברשת וידאו 4K להבין מה זה אומר), יש לה עדשה נהדרת עם צמצם גדול, איכות תמונה טובה מאוד - יכולת לצלם גם בצורה מתקדמת (בנוסף למצב האוטמטי), עבור מי שרוצה להתקדם בתחום.
ראי וידאו ביקרות מבחור שמספק מידע בצורה נוחה

הסוני A6000 היא מצלמה מעולה גם כן (הוידאו שלה מוצלח, אבל לא 4K) ובעיה שעדשת הקיט שלה היא ללא צמצם גדול - חבר אבל אפשר לחיות עם זה בסדר גמור וכן עדשות נוספות יהיו קצת יקרות.

הקנון 750D עם עדשת קיט היא הדגם ה DSLR הזול ביותר בשוק עם יכולת פוקוס בוידאו, אבל עדיין גדולה וכבדה וללא יכולת אמיתית לעשות וידאו עם זום (זום דיגיטלי זה לא פתרון, גם כאשר משהו הציג וידאו ברשת שזה טוב וזה לא אומר זה עובד תמיד טוב). למצלמה זו יש מבחר עדשות ענקף אבל רק גרסאות ה STM יתאמו לוידאו עם אוטופוקוס ואז אין עדשת STM עם זום וצמצם גדול.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה, לא התלהבתי מהפנסוניק .. ):
הוידאו באמת מרשים אבל זה קצת אוברקיל, אני מעדיפה לשים דגש על אפשרות להוציא תמונות יפות ואומנותיות שארצה לפתח בגדול ולתלות או לאלבום מיוחד של המשפחה..

לכן הסוני מאוד קורצת לי, אבל באמת עדשה נוספת תהיה בשביל מאוד יקרה.
אני אוכל להגיע לתוצאות יפות עם עומק שדה רדוד עם עדשת הקיט שלה או לא לבנות על זה?

דווקא בגלל שאני לא באמת סגורה על מה חשוב לי חוץ מתמונות יפות, ובגלל שאומרים שעם הקנון מאוד קל ללמוד וכנראה שלמרות שיהיה פחות נח אני אוכל להגיע איתה לתוצאות שאני רוצה בפחות השקעה (אפשר להוסיף עדשה לא יקרה בכלל) אני חושבת אולי ללכת עליה, אלא אם מישהו יושיע אותי ויגיד לי לתת צ'אנס לעדשת קיט של סוני...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,685
מעורבות
1,419
נקודות
113
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת הקיט של סוני ה 16-50 היא עדשה פשוטה , אבל להסיר ספק עדשת הקיט של קנון לא טובה יותר ולא מספקת צמצם גדול יותר (כמו רוב עדשות הקיט שיש היום) - כך שמול מה את משווה אותה? מה האופציות?

המלצתי לחברים לרכוש A6000 וכל אחד מהם מרוצה מאוד - אבל כל אחד עם הצרכים שלו, אין מצלמה אחת שמתאימה לכולם למרות שה A6000 מאוד קרובה לכך. בעתיד ניתן לרכוש עדשות נוספות עם צמתם גדול, או עדשות זולות וטובות ללא פוקוס אוטמטי, רבים עושים זאת לקבלת צילום טובים - זה לא מסובך לשימוש רק צריך ללמוד לעבוד עם focus peaking המוצלח של סוני
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
אני חושבת שמפריע לי להוציא על מצלמה קומפקטית סכום שהוא כמו גוף ו2 עדשות של DSLR... או באופן כללי סכום לא מבוטל על משהו שהוא מגביל.
אבל התמונות באמת מאוד יפות, השאלה איך היא תהיה בתוך הבית בתאורה פחות טובה וכמה מהר היא תתפקס?
באותו עניין, איך הסוני בפוקוס בתאורה סבירה? ולצילום פורטרטים?
היוטיוב הזה הוא מחלה.. גם שם ראיתי סרטון שלקח לו איזה חצי דקה להתפקס בצילום פורטרטים...

נראה לי ששיגעתי אותכם ואת עצמי יותר מידי..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מערכת הפוקוס של מצלמות ללא מראה בדרך כלל פחות מהירה בתאורה חלשה, אבל בצילום בתוך הבית בתאורה שאנחנו רגילים לחיות לא צריכה להיות בעיה. כך ברור שבתאורה סבירה הסוני מעולה - כמובן שגם הפנוסניק תהיה טובה באותה מידה וגם לה יש פוקוס מוצלח

לדעתי החיישן של הסוני מוצלח יותר בתאורה חלשה מהקנון ולדעתי הקנון והפנסוניק ברמה דומה בתאורה לא אופטמלית
חשוב להבין שגם מצלמות DSLR מוגבלות, אין מצלמה מושלמת - אני חושב שאת זה כבר הבנת :)

דרך אגב מצלמה קומפקטית זה לא תמיד פחות טוב לדוגמה הסוני RX1 מעולה יותר מרוב ה DSLR שיש בשוק - היא גם מאוד לא זולה :)
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=838521
 
נערך לאחרונה ב:

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
זה לא הפוך? שהסוני מתפקס לאט יותר בתאורה נמוכה? זה מה שראיתי שישאנשים שמתלוננים עליו בDPREVIEW

בנתיים אני חוזרת לקנון, ראיתי שהעדשה של 50ממ F1.8 נותנת בדיוק את התמונות שאני מחפשת, וחבל להגביל לי עם מצלמה כמו הפנסוניק..
חבל כי ממש בא לי על הסוני, היא כאילו שם במחיר, עד שמגיעים לעדשה..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
צודקת, ברחה שלי מילה בהגדרה, מערכת הפוקוס של מצלמות ללא מראה בדרך כלל פחות מהירה בתאורה חלשה.
אני חושב שיש לך כעת מספיק מידע לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא מכיר אישית את העדשה הזו, אבל צמצם F2.8 זה מספיק גדול לקבלת עומק שדה רדוד ונראה שניתן לקבל איתה את יכולות הצילום שאת רוצה.
מעבר כך זה לא בא במקום ללמוד לצלם - כדי להפיק תמונות טובות צריך לפחות קצת ידע וטכניקה בצילום :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור