עזרה בבחירת מצלמה לצילום סרט. תקציב של עד כ 1500 שקלים.

  • פותח הנושא Llife
  • פורסם בתאריך

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
האלן חברים , אני מחפש את ההצעה למצלמה שנותנת את האיכות ווידיאו הכי גבוה שניתן יהיה להוציא ממנה ביחס למחיר.
התקציב נע בין 1500-1800 , מכוון לקנות ביד שנייה. מטרת הצילום היא לסרט אינדי קצר של כ - 20 דקות .
אשמח לקבל את ההצעות שלכם ,האם יש לכוון לסוג עדשה מסוים שיותר מתאים לצילום ווידיאו?
ביינתים קיבלתי המלצות על ה Canon EOS 5D.
תודה רבה לכולם. :)
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם כבר הכוונה היא לקנון 5D MARK II שהיא גרסה 2 של ה 5D, אבל אני חושש שעם עדשה טובה היא תיהיה קצת מעבר לתקציב גם ביד שנייה

נסה לבדוק גם מצלמה GH3 או דגם קודם GH2 של פנסוניק, שוב אני חושש שעם עדשה טובה היא תיהיה קצת מעבר לתקציב גם ביד שנייה

אולי תנסה להשיג פנסוניק G6 יד שנייה
אפשרויות נוספת ביד שנייה
קנון 60D
אפשר לרדת קצת גם לקנון 700D או דגם קודם 650D או דגם יותר קודם 600D
וכן ללא מראה סוני A5000

אם אתה רוצה מצלמה לצורך צילום סרט אחד, אולי כדי לבדוק השכרת מצלמה בלבד ולא רכישה
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
אם כבר הכוונה היא לקנון 5D MARK II שהיא גרסה 2 של ה 5D, אבל אני חושש שעם עדשה טובה היא תיהיה קצת מעבר לתקציב גם ביד שנייה

נסה לבדוק גם מצלמה GH3 או דגם קודם GH2 של פנסוניק, שוב אני חושש שעם עדשה טובה היא תיהיה קצת מעבר לתקציב גם ביד שנייה

אולי תנסה להשיג פנסוניק G6 יד שנייה
אפשרויות נוספת ביד שנייה
קנון 60D
אפשר לרדת קצת גם לקנון 700D או דגם קודם 650D או דגם יותר קודם 600D
וכן ללא מראה סוני A5000

אם אתה רוצה מצלמה לצורך צילום סרט אחד, אולי כדי לבדוק השכרת מצלמה בלבד ולא רכישה

היי , קודם כל תודה על התשובה המפורטת אני אחקור לגבי הדגמים שהצגת.
הייתי רוצה לדעת אם יש עדיפות לעדשה מסוימת שיותר תתאים לצילום ווידיאו?
מצאתי כמה הצעות של דגמים שונים של מצלמות שעונות על התקציב . , 500Dכולל 2 עדשות מיוצבות: עדשה EF-S STM18-135 ועדשה 18-55,
CanonEOS 50D עדשה 28-135
Canon EOS 550D (Rebel T2i / Kiss X4 Digita עדשה EFS 17-85mm IS USM 1:4-5.6
האם אפשר להגיע לאיכות ווידיאו ברמה מכובדת עם הדגמים הנ"ל?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הסיפור של מצלמות DSLR וידאו הוא סיפור מוזר
מצד אחד המצלמות נבנו עבור צילום סטיילס עם מערכת פוקוס שמאימה לסטיילס ועדשות בהתאם
בגלל היתרון שחיישן גדול מספק יכולת של עומק שדה רדוד (האפקט הקולנועי של אוביקט בפוקס שמובלט מהרקע הלא בפוקס) הוכנסו יכולות וידאו למצלמות ה DSLR והקנון 500D היא אחת הדגמים הראשונים לתמוך בוידאו ברזולציה של 1080P ב 20FPS עד 12 דקות ו 720P ב 30 FPS עד 18 דקות. כאשר נושא הפוקוס האוטומטי ממש לא קיים בוידאו במצלמות אלו
550D היא דגם שמביא שיפור קל ביכולות ה ISO של המצלמה שאר הפרמטרים מאוד דומים וכן יכולות הוידאו עם שיפורים קלים.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/20
אני לא יודע אם זה מתאים לך?

לאחר ה 550D הגיעה ה 600D עם מסך מפרקי ואז 650D ולאחר מכן ה 700D ו...
דרך אגב ה קנון 7D שבטח ניתן למצוא ביד שנייה (שהיא דגם בכיר יותר) יש יכולות וידאו ברמה לא פחות טובה

לאחר שאמרתי זאת בזמנו ה 550D והן ה 500D (זה מה שהיה אז) שימשו לצילום קליפים - היות ובצילום מבוקר הפוקוס הינו ידני

חושב להבין שגם עדשות המצלמה נבנו עם מחשבה על סטטילס כך הפוקוס הוא בקפיצות מהירות שלא נראה טוב בוידאו וכן המייצב ומנוע הפוקוס לא ממש שקטים אם לא משתמשים במיקרופון חיצוני - כאן עדשות STM של קנון באות לפתור בעיה זו.
יותר מכך כד לקבל עומק שדה רדוד צריך עדשה עם צמצם גדול ואלו לא זולות - אם כבר מדברים על עדשות זולות הן מביאות בדרך כלל איכות אופטית פחות טובה ובטח בוקה פחות נעים לעיין - כך שלא הייתי רץ לרכוש עדשת קיט 18-55 אולי כן את דגם ה STM.

מצלמות ללא מראה כבר נבנו עם מחשבה על וידאו מראש ואלו של פנסוניק וסוני וספקות איכות וידאו טובה

בכל מקרה YOUTUBE מלא בדוגמאות וידאו של כל מצלמה שיעזרו לך לקבל מושג על איכות הוידאו
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
הסיפור של מצלמות DSLR וידאו הוא סיפור מוזר
מצד אחד המצלמות נבנו עבור צילום סטיילס עם מערכת פוקוס שמאימה לסטיילס ועדשות בהתאם
בגלל היתרון שחיישן גדול מספק יכולת של עומק שדה רדוד (האפקט הקולנועי של אוביקט בפוקס שמובלט מהרקע הלא בפוקס) הוכנסו יכולות וידאו למצלמות ה DSLR והקנון 500D היא אחת הדגמים הראשונים לתמוך בוידאו ברזולציה של 1080P ב 20FPS עד 12 דקות ו 720P ב 30 FPS עד 18 דקות. כאשר נושא הפוקוס האוטומטי ממש לא קיים בוידאו במצלמות אלו
550D היא דגם שמביא שיפור קל ביכולות ה ISO של המצלמה שאר הפרמטרים מאוד דומים וכן יכולות הוידאו עם שיפורים קלים.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/20
אני לא יודע אם זה מתאים לך?

לאחר ה 550D הגיעה ה 600D עם מסך מפרקי ואז 650D ולאחר מכן ה 700D ו...
דרך אגב ה קנון 7D שבטח ניתן למצוא ביד שנייה (שהיא דגם בכיר יותר) יש יכולות וידאו ברמה לא פחות טובה

לאחר שאמרתי זאת בזמנו ה 550D והן ה 500D (זה מה שהיה אז) שימשו לצילום קליפים - היות ובצילום מבוקר הפוקוס הינו ידני

חושב להבין שגם עדשות המצלמה נבנו עם מחשבה על סטטילס כך הפוקוס הוא בקפיצות מהירות שלא נראה טוב בוידאו וכן המייצב ומנוע הפוקוס לא ממש שקטים אם לא משתמשים במיקרופון חיצוני - כאן עדשות STM של קנון באות לפתור בעיה זו.
יותר מכך כד לקבל עומק שדה רדוד צריך עדשה עם צמצם גדול ואלו לא זולות - אם כבר מדברים על עדשות זולות הן מביאות בדרך כלל איכות אופטית פחות טובה ובטח בוקה פחות נעים לעיין - כך שלא הייתי רץ לרכוש עדשת קיט 18-55 אולי כן את דגם ה STM.

מצלמות ללא מראה כבר נבנו עם מחשבה על וידאו מראש ואלו של פנסוניק וסוני וספקות איכות וידאו טובה

בכל מקרה YOUTUBE מלא בדוגמאות וידאו של כל מצלמה שיעזרו לך לקבל מושג על איכות הוידאו

היי , שוב פעם תודה רבה על התגובות המפורטות ועל הסבלנות , זה באמת לא מובן מאליו ואני מעריך מאוד את העזרה.
אך עדיין יש כמה דברים שלא מובנים לי (תחום המצלמות הוא תחום שמאוד חדש לי , ואני מתכנן להפקיד את המצלמה בידי הצלם לסרט)
האם בעצם לכל מצלמות הסטילס אין פוקוס אוטומטי? עד כמה באמת זה יוכל להשפיע לי איכות צילום הווידיאו?
לגבי עדשה, האם לקנות אותה לחוד ביד 2 ולכוון לעדשה ספציפית ולא כעסקת חבילה עם המצלמה?
המליצו לי על עדשה 18-135 ממ לצילומי ווידיאו , ובנוגע למה שרשמת לגבי עדשות זולות , איך אני יוכל להבדיל בין האיכותית לזולות מעבר לפרמרט של המחיר?
והיות והבעיה העיקרית שלי היא בחירת המצלמה המשתלמת ביותר מבין כל הדגמים שהצעת לי , לדעתך עם תקציב של עד כ 1800 שקלים , איזה דגם ספציפי יתן את האיכות הווידיאו המרבית?

נ.ב

היות ויש לי גם כמה צילומים בלילה , יהיה ניתן להגיע עם המצלמות האלה לאיכות ווידיאו סבירה בלילה עם תאורה מובנת שיש במקום?
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם אתה מפקיד את המצלמה בידי צלם, רצוי לדעת מה דעתו על העניין והאם הוא מנוסה בעבודה עם מיקוד ידני.
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
אם אתה מפקיד את המצלמה בידי צלם, רצוי לדעת מה דעתו על העניין והאם הוא מנוסה בעבודה עם מיקוד ידני.

האם כל מצלמות ה DSLR לא תומכות במיקוד אוטומטי בצילום ווידיאו?
כי זה הוא פרט שמאוד קריטי מבחינתי. אולי כדאי לי לכוון למצלמת ווידיאו?
תודה רבה לכולם.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
באיזה מסגרת הסרט הזה אמור להיות מוצג? יש רק שתי מצלמות DSLR שתומכות במיקוד אוטומטי והן לא בתקציב שלך (קנון EOS-70D ו- 7D Mark II).
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור גם הקנון 750D וה 760D החדשות, אבל גם הן לא בתקציב
מצד שני לדעתי בצילום סרט שהסצנות מתוכננות מצלמים עם פוקוס ידני בלבד
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
באיזה מסגרת הסרט הזה אמור להיות מוצג? יש רק שתי מצלמות DSLR שתומכות במיקוד אוטומטי והן לא בתקציב שלך (קנון EOS-70D ו- 7D Mark II).

יש שתי סרטים שמתוכננים לזמן הקרוב , הסרטים הם שורט פילם בעורך של כ - 20 דקות. ומיועדים להתמודד בפסטיבל סרטי אינדי.
עכשיו עשיתי את הבירורים עם הצלם ומסתבר שהמיקוד הידני לא תהיה בעיה ויהיה אפשר לעבוד איתו.
לפי כל הבירורים כנראה שהילך על אחת מהמצלמות של הסדרה בין ה Canon D550 - D700. (ה - D7 לפי מה שיצא לי לראות חורג מהתקציב של ה - 1500/1800 שקל)
העניין האחרון שאני לא סגור לגביו הוא סוג העדשה , מה היחס של איכות הווידיאו בין עדשה לעדשה?
לקנות רק את המצלמה ולקנות לחוד עדשה שתתאים יותר לצילום ווידיאו?
קראתי את ההסבר של carmi וראיתי סרטונים שצולמו עם הדגמים השונים ביוטיוב ועושה רושם שהסדרה D550-700D עומדת באיכות שאני מחפש.

לדוגמא , הינה סרטון שצולם עם ה Canon 550D עם עדשת Sigma 30mm F1.4

עוד סרטון שצולם עם עדשה 50mm 1.8 lens and 18-55 IS שגם כן עומד ברמת שאני מחפש.


השאלה אם אוכל להגיע לרמה המוצגת שם עם כל עדשה ועם כל ממ וגם עם עם עדשה ללא צמצם גדול?
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת סיגמא 30 F1.4 עדשה מעולה ועולה מעל 1800 ש"ח
בקשר לעדשת קנון 50 F1.8 היא העדשה הזולה ביותר פחות מ 500 ש"ח לחדשה ובטח ניתן למצוא אותה ביד שנייה במחיר סביר היא בעלת צמצם גדול שמאוד יחשוב לקבלת עומק שדה רדוד
עדשת הקיט 18-50 (לא 55 :) ) עיד גם כן עדשה זולה כ 500 ש"ח חדשה וכל גרסאות מהשנים האחרונות הן עם מייצב מסומנות ב IS אני מאמין שניתן למצוא גם אותה ביד שנייה במחיר סביר

כמובן שעדשות טובות יותר כמו הסיגמא ואחרות יביאו בוקה מוצלח יותר ונעים יותר לעיין כמו גם יתרונות אחרים, אבל התקציב, התקציב ... תמיד יש לנו תקציב
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
דרך אגב וידאו ניסיון שצילמתי מזמן עם 500D ועדשת קיט 18-55 IS
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
עדשת סיגמא 30 F1.4 עדשה מעולה ועולה מעל 1800 ש"ח
בקשר לעדשת קנון 50 F1.8 היא העדשה הזולה ביותר פחות מ 500 ש"ח לחדשה ובטח ניתן למצוא אותה ביד שנייה במחיר סביר היא בעלת צמצם גדול שמאוד יחשוב לקבלת עומק שדה רדוד
עדשת הקיט 18-50 (לא 55 :) ) עיד גם כן עדשה זולה כ 500 ש"ח חדשה וכל גרסאות מהשנים האחרונות הן עם מייצב מסומנות ב IS אני מאמין שניתן למצוא גם אותה ביד שנייה במחיר סביר

כמובן שעדשות טובות יותר כמו הסיגמא ואחרות יביאו בוקה מוצלח יותר ונעים יותר לעיין כמו גם יתרונות אחרים, אבל התקציב, התקציב ... תמיד יש לנו תקציב

אני מבין , מקווה שעדשה ברמה של ה IS 18-55 תתן איכות דומה כמו של הסרטון שצולם בלילה עם עדשת ה Sigma.
האיכות לילה זה פקטור מאוד מרכזי במה שאני מחפש היות והולכים להיות בסרט ציולמי לילה רבים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת קיט 18-55 IS היא לא ברמה של הסיגמא - אבל היא יכלה לספק וידאו לא רע
ללילה אפשר להשתמש ב 50 ממ F1.8 עם צמצםן פתוח, עדיין גם היא לא ברמה של הסיגמא
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
הקנון גרועות בוידאו, עדיף פנסוניק GH2 יד שנייה.
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
הקנון גרועות בוידאו, עדיף פנסוניק GH2 יד שנייה.

היי , תודה על התגובה.
בדקתי ביד 2 והמצלמה הזו עומדת בתקציב.
אשמח לקבל הסבר מדוע היא עדיפה על הסדרה של קנון 550D עד ה 700D.

עריכה:
מצאתי סרטון שנותן השוואה של תצלומי ווידיאו שנלקחו בין שתי המצלמות עם כמה עדשות זהות. מראיה לא מקצועית שלי דווקא נראה שה- Cannon 550D נותן רמת ווידיאו גבוה יותר , לא?

 

נערך לאחרונה ב:

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
בוידאו המצורף אתה יכול לראות שהקנון מטושטשת לעומת הפנסוניק, ראה את המושכות של הסוס.
בעיקרון בקנון יש מנגנון Optical Low Pass Filter שמאד מטשטש את התמונה.
למעשה תקבל 720 בקנון לעומת 1080 בפנסוניק/סוני.
הקנון היו חידוש ב 2008 אבל מאז הם נשארו מאחור, ואנשים ממשיכים לקנות אותם בשביל וידאו בלי
ממש לבדוק.
מבחן ממצה למצלמות האלה:
http://nofilmschool.com/2012/01/canon-c300-sony-f3-fs100-panasonic-gh2
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
בוידאו המצורף אתה יכול לראות שהקנון מטושטשת לעומת הפנסוניק, ראה את המושכות של הסוס.
בעיקרון בקנון יש מנגנון Optical Low Pass Filter שמאד מטשטש את התמונה.
למעשה תקבל 720 בקנון לעומת 1080 בפנסוניק/סוני.
הקנון היו חידוש ב 2008 אבל מאז הם נשארו מאחור, ואנשים ממשיכים לקנות אותם בשביל וידאו בלי
ממש לבדוק.
מבחן ממצה למצלמות האלה:
http://nofilmschool.com/2012/01/canon-c300-sony-f3-fs100-panasonic-gh2

היי , אני רוצה להיסגר על מצלמה בימים הקרובים. מצאתי הצעה של ה - GH2 ביחד עם עדשת קיט. 14-42. שעומדת בתקציב. לפני שאני נסגר על הצעה הייתי רוצה את דעתכם המקצועית האחרונה , האם ה GH2 באמת עדיפה מה - Canon מבחינת ווידיאו?
האם העדשת הקיט 14-42 תתן לי רמה מספקת בדומה לסרטונים שפרסמתי , או שעדיף לקנות את המצלמה לכוד? (עדיין צריך לעמוד בתקציב של ה - 1500 שקלים כולל המצלמה והעדשה)
- דבר אחרון , אשמח לקבל עצות על אילו דברים יש לשים לב במצלמה לפני הקנייה , פגמים בעדשות/מצלמה וכו'.
תודה רבה

עריכה:
מצאתי מצלמת ווידיאו - Panasonic NV-MD10000
שגם כן עומדת בתקציב. לידע כללי , יכול להיות שדווקא המצלמת ווידיאו תוכל לתת לי איכות גבוה יותר משאר הדגמים?
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אתה יכול להתרשם כאן מסרטונים שצולמו עם ה- GH2:
https://vimeo.com/groups/gh2
אפשר להגיע איתה לרמות גבוהות בהחלט, זה כבר תלוי בצלם. עדשת ה- 14-42 היא בסדר, אבל לא אידאלית לצילום בתנאי תאורה ירודית בגלל שהצמצם שלה קטן יחסית. לשם כך, תצטרך עדשות פריים עם צמצם גדול. הייתרון שלה הוא שניתן לרכוש מתאמים לכל עדשה קיימת כמעט ולעבוד איתה ידנית.
 

Llife

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
אתה יכול להתרשם כאן מסרטונים שצולמו עם ה- GH2:
https://vimeo.com/groups/gh2
אפשר להגיע איתה לרמות גבוהות בהחלט, זה כבר תלוי בצלם. עדשת ה- 14-42 היא בסדר, אבל לא אידאלית לצילום בתנאי תאורה ירודית בגלל שהצמצם שלה קטן יחסית. לשם כך, תצטרך עדשות פריים עם צמצם גדול. הייתרון שלה הוא שניתן לרכוש מתאמים לכל עדשה קיימת כמעט ולעבוד איתה ידנית.

אני מבין. אם ככה עושה הרושם שכולם פה אחד מסכימים שה - GH2 היא מצלמה שתתן איכות ווידיאו גבוה יותר מה - Canon 550D.

שאלה נוספת לי אליכם , נתקלתי ביד 2 בדגם של מצלמת ווידיאו Panasonic NV-MD10000
שגם כן היא עומדת בתקציב , ובזאפ היא עולה 6000 שקל. יכול להיות שאולי המצלמת ווידיאו הזאת תתן איכות וידיאו גבוה יותר משאר הדגמים? מישהו במקרה מכיר את הדגם?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור