מה יהיה ? כבר אמרנו - אין כמעט מגבר רציני (לפחות לי לא ידוע) שיש בו בקרות כאלה.
לדעת רבים (מאד) וטובים (מאד) אין גם בכך צורך.
ומי שנורא נורא צריך (לקלקל) - שיוסיף אקוולייזר.
אני מבטיח לך שאחרי שתנסה ותתנסה בכמה מערכות טובות מהסוג שהוצעו לך פה על ידי ועל ידי אחרים - לא תצטרך יותר את הכפתורים הנ"ל. ואם כן תחזור אלינו - אחריות שלי. אמצא לך קונה לציוד שרכשת ואסדר לך רסיבר משובח עם כל הבקרות בעולם.
ברקצ
אני חושב שבדבריך אתה מייצג פה זרם שחוטא לא מעט - בעיקר כלפי מתחילים בתחום. הדרך בה אדם שומע מוזיקה היא סובייקטיבית לחלוטין ומטרתה אחת היא- ליהנות מהמוזיקה אותה או שומע!
הרבה אנשים עסוקים בהגדרות של צליל ושל איכות, של אודיופיל וציודופיל ושוכחים שההנאה מהמוזיקה היא העיקר גם אם המאזין שומע בטרנזיזטור- העיקר שזה עושה לו טוב!
להזכיר לך שבועיים אחורה- הלכו שלושה חברים נכבדים של הפורם לחבר רביעי לשמוע את הסטאפ שלו (שלפי כל המומחים בתעשיה היא מן המערכות המושקעות בישראל) חזרו השלושה וסיפרו שלמרות ההתפעלות "המערכת אינה אינטימית ומערבת"
מה זה אומר- שהחברים לא מבינים כלום? שהם רעי לב? איך זה שלאחד מהן יש מערכת שעולה הרבה פחות מן המערכת הנסקרת אבל הוא לא מפסיק להישתפך בפורום על המערכת שהוא כלך כך אוהב (ואני מאמין לו) ומנגד פחות התרגש מן המערכת הנסקרת...
או דוגמא נוספת- בה בכל הזדמנות, קורא נמר לכפתור הלאודנס "רוצח צליל" ומנגד יש כמות גדולה של חובבי מוזיקה (אולי לא אודיפילים בהגדרה) שמתים על ניפוח הצליל שעושה להם טוב בקורקבן?
לסיכום- לטעמי אהבת המוזיקה היא העיקר, דרך הצריכה שלה היא עניין של טעם אישי, וכל הסטיגמות הקלות והפשוטות, שליעתים מוכרים למתחילים בתחום, עשויות רק לגרום לבלבול ואף תיסכול למשתמש המתחיל (במקרה הטוב) או למרדף האינסופי והמתסכל אחרי הצליל המושלם והשדרוג הבא!