עד כמה יש הבדל באיכות התמונה?

  • פותח הנושא פותח הנושא rafi
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

rafi

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
0
יש לי טלוויזיה גודל 29" של סוני Trinitron WEGA בזמנו שקניתי אותה לפני כמעט 10 שנים היא הייתה מאוד יקרה.
אני מאוד מרוצה מאיכות התמונה ואני מעוניין לדעת עד כמה יש הבדל בין איכות תמונה של פלזמה או LCD לעומת הטלוויזיה שלי.
 

הדרך הכי פשוטה בשבילך היא לקפוץ לאחת החנויות המתמחות במסכי lcd ופלאזמה ולבדוק את האיכויות. אני חושב שזו הדרך היחידה כי אני לא חושב שמישהו יוכל לענות לך על זה מכוון שהטלוויזיה שלך ממש ישנה ולא מוכרת יחסית.
 
השאלה מה הצרכים שלך ומה הייעוד?

עד לפני 7/8 שנים ההבדלים היו באופן ברור לטובת המסכים CRT ולא סתם רכשתי
מסך איכותי של לווה שעלה לא מעט { 15K} ששום מסך לא פלזמה/LCD היווה בכלל
איזה תחרות מול התמונה של המסכים "הרגילים"

היום המצב שונה מעט,טכנולוגיות מתקדמות יותר, השקעה אדירה ומשאבים,קידמו אותנו
לעידן שונה. עד כמה הוא טוב? תהיה חייב לבדוק לבד.
אני יודע שהמעבר שלי למסך פלזמה 50" נתן לי תמונה אחרת מאשר הורגלתי -טובה יותר מלווה?
תלוי באיזה פורמט. שידורי טלוויזיה? עדיין אני חושב שיש עדיפות למסך CRT. בפורמטים אחרים?
{בלוריי,סרטי HD} זה לא כוחות ולא מהווה תחרות בכלל.
 
ויש פרמטר אחד בו ה- CRT לא תוכל לעולם להתמודד: גודל המסך
מי שמחפש מסך גדול (למשל פלזמה 50 כמו של עופר), לא ימצא את זה ב- CRT.
אם רוצים באמת להשוות איכות תמונה בטכנולוגיות שונות, צריך לעשות זאת על מסכים בגודל זהה, אם הייתה CRT בגודל 50" זה היה מעניין להשוות...
 

יש פרמטר יותר חשוב - איכות השידור.

ועל פי זה, הדברים צריכים להיבדק.


בעצם איכות התמונה של פלזמות ל.סי.די נגזרת באופן ישיר מאיכות השידור שמשודרת חברות
יס/הוט {מספר פסים קטן מיד שלא עושה טוב למסכים מתקדמים שעובדים ברזולוציות גבוהות} למעשה ברגע שהשידור איכותי,כגון ערוצי יס סטאר 12/13 - לפעמים בערוצי הסרטים, רואים בבירור את ההבדלים בין מסך CRT לפזמה {למרות שגם בלווה אני מבחין בשינוי לטובה,ואני בודק את זה מידי פעם :)}
ברגע שיש שידורים "רגילים" מיד אני מבחין ביתרון למסך "הרגיל" על פניו של הפלזמה.
כמובן,התמודדות קשה יותר לפזמה לקבל שידורים נחותים.

אבל אשאיר את הדברים/הסברים לאנשים שמבינים יותר בהיבט הטכני.

עכשיו מה צופן לנו העתיד? אם המגמה של דחיסת ערוצים על אותו רוחב פס, תימשך? אנחנו לא נהיה במצב טוב
אבל אם ישכילו קברניטי הערוצים/חברות לתת לנו איכות כפי שאנו ראויים לה? משמע פחות ערוצים אבל איכות גבוה
יותר? מצבנו יהיה טוב, וכך גם איכות התמונה תשתפר פלאים. {ונשכח שבכלל צפינו פעם במסך CRT (lol)}
 
אני כלל לא בטוח שעל CRT בגודל 50" היו רואים את השידורים באיכות טובה.
 
אני כלל לא בטוח שעל CRT בגודל 50" היו רואים את השידורים באיכות טובה.

גם זה נכון,למרות שלא ניתן לאמת זאת. {אני בדקתי עד 37 אינטש}
 

וזאת בדיוק הבעיה, כי להשוות מסך בגודל 50" לאחר בגודל 37" לא מראה את כל התמונה...
 
כבעל ניסיון, ופירסמתי זאת כאן בפורום לפני

כמה שבועות.
התגלגל לידי מסך LCD 42 FHD
במשך כשבועיים הוא היה מחובר לסירוגין ל יס עם הWEGA שלי.

אני אקצר ואומר, שהוא איננו כאן יותר, וה WEGA עדין בועטת.
על מנת להינות ממנו ולא לראות את כל "הדרעק" הייתי צריך להתרחק עוד מטר לפחות
אז בשביל מה?
מכיוון ולא היתה לו כניסת RGB השתמשתי בממיר RGB>YUV ואכן היה שיפור מסוים.

אני אומר כל עוד הWEGA עובדת, והשידור בארץ הוא SD אינני מתכוון להחליפה.
 
כמה שבועות.
התגלגל לידי מסך LCD 42 FHD
במשך כשבועיים הוא היה מחובר לסירוגין ל יס עם הWEGA שלי.

אני אקצר ואומר, שהוא איננו כאן יותר, וה WEGA עדין בועטת.
על מנת להינות ממנו ולא לראות את כל "הדרעק" הייתי צריך להתרחק עוד מטר לפחות
אז בשביל מה?
מכיוון ולא היתה לו כניסת RGB השתמשתי בממיר RGB>YUV ואכן היה שיפור מסוים.

אני אומר כל עוד הWEGA עובדת, והשידור בארץ הוא SD אינני מתכוון להחליפה.

זה לא בהכרח נכון זה תלוי בדגם המסך ובחברה, ואיך לא גם במחיר. אני מעריך שמ-15,000 ל-42" אפשר לקנות מסך איכותי.
 

כמה שבועות.
התגלגל לידי מסך LCD 42 FHD
במשך כשבועיים הוא היה מחובר לסירוגין ל יס עם הWEGA שלי.

אני אקצר ואומר, שהוא איננו כאן יותר, וה WEGA עדין בועטת.
על מנת להינות ממנו ולא לראות את כל "הדרעק" הייתי צריך להתרחק עוד מטר לפחות
אז בשביל מה?
מכיוון ולא היתה לו כניסת RGB השתמשתי בממיר RGB>YUV ואכן היה שיפור מסוים.

אני אומר כל עוד הWEGA עובדת, והשידור בארץ הוא SD אינני מתכוון להחליפה.

איכות השידורים בYES היא לא משהו, לי יש ממיר לווינים, איכות התמונה שהממיר נותן היא תמונה טובה יותר וגם הערוצים שאני צופה בהם מבחבילה של SKY ITALIA וגם של SKY UK ואיכות התמונה שם הרבה הרבה יותר טובה, פשוט תענוג לראות שם סרטים, סדרות וכדורגל עם טלוויזית הסוני הישנה שלי שלצערי התקלקלה לפני שבוע.

כרגע אני עדיין שובר את הראש מה לקנות רק שיש לי בעיה בתקציב, חבל כי מאוד נהנתי מהסוני שלי.
 
נערך לאחרונה ב:
בדקת כמה אמור לעלות התיקון?
מה התקציב למסך חדש?
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור